Drodzy Czytelnicy,
na tegorocznym Invest Cuffs udzieliłem sporo wywiadów. Jednym z nich była rozmowa z Boguszem Kasowskim z Comparic.tv. Dyskutowaliśmy głównie na temat surowców. Jeśli chcecie usłyszeć co sądzę o przyszłości rynku uranu, wanadu czy metali wykorzystywanych w branży EV, to polecam Wam poniższe nagranie.
Trader 21
Dante
Na Ukrainie wygrał Wołodymyr Zełenski, a to oznacza, jak twierdzi Pan Nikt, zmianę władzy w Polsce - a to z kolei możliwe przystąpienie Polski do eurostrefy (sztywny peg PLN do EUR bez przyczyny się nie wziął - a spadek rezerw NBP pokazał, że ma to swoją cenę).
Zatem warto zapoznać z Teorią optymalnego obszaru walutowego Roberta Mundella, którego nomen omen Eurostrefa nie spełnia.
https://www.youtube.com/watch?v=RLnJrowA7OA
https://www.youtube.com/watch?v=zGJQ3O9NbAc
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-22 14:43
Dante
Co sądzicie o zorganizowaniu wielkiej debaty na temat za i przeciw Euro w Polsce?
Można by się skontaktować z Mediami Narodowymi, WRealu, CEPowiśle w celu przygotowania debaty i ściągnięcia ekspertów (w tym oczywiście Tradera).
Większość Polaków wie coś na temat likwidacji spreadu walutowego i zaokrąglania cen w górę – to trochę mało.
Warto by poruszyć kwestię naturalnej stopy procentowej Knuta Wicksella (polityka monetarna EBC gwarantuje, że stopa procentowa jest dalsza od rynkowego konsensusu niż w przypadku polityki narodowych banków centralnych), a także Regułę Taylora.
http://tnijurl.com/e629d4d8965d/
https://www.youtube.com/watch?v=3UEd-xHrqsE&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=3AxiTb_4GfQ
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-22 16:39
polish_wealth
Jeśli mogę coś wtrącić, to samą propozycję wyjścia z debatą propolską, przy użyciu youtubowych mediów - pochwalam. Czemu jednak dyskusja miałaby dotyczyć wprowadzania Euro, przecież to jest poddanie się pod centrum emisyjne, którego cele są sprzeczne z bytnością narodu Polskiego. Nie istnieją same systemy monetarne i waluty, ale za każdą z nich przecież są decydenci. Decydenci zaś europejscy udowodnili, że chcą jednego Super Państwa Europa.
Europa się wali, zaraz brexit, muzułmanie jak w pogotowiu czekają na wszczęcie wojny domowej, kolega chce debatować o wprowadzeniu Euro.
Zorganizujmy debatę, ale o przejściu z PLN do PLNx czyli drukujemy tyle żeby oddać wierzycielom a jutro wprowadzamy nową walutę na bazie majętnosci obecnej ludzi, ale nie uwzględniamy roszczeń wierzycieli niech mają tyle gównowartych złotówek ile chcieli mieć ; )
Taki myk.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-22 17:25
emilem41
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-22 17:39
emilem41
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-22 18:17
Dante
"A wiesz coś o takich spółkach od gazu?
Concho Resources (CXO) i Pioneer Natural Resources (PXD)"
Nie trafiłem na spółki, które wydobywają gaz, a nie wydobywają ropę i mają fajne AT - większość spółek z tego sektora porusza się w takt ruchów ropy, a nie gazu.
Aczkolwiek spółki wydobywcze i tak są relatywnie tanie w porówaniu do spółek nowych technologii - vide FANG
@emilem41
Właśnie trwa atak na lirę - akurat przed wyborami i po tym jak się okazało, że turecki centralny bank stracił ok. 25% rezerw na obronę liry, a Erdogan nie chce podwyżek stóp.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-22 18:30
Bodek
https://tiny.pl/trtrh
No to kim my jesteśmy? Jak oni są gospodarzami? Czy tego się niedługo dowiemy?
Patyk1989
Alez to bylo trafne spostrzezenie. Zobaczcie ile komentarzy jest pod artykulem:
https://m.bankier.pl/wiadomosc/Zmiana-w-przepisach-dotyczacych-zadluzonych-lokatorow-Problemy-dla-wlascicieli-7654914.html
Mostek
Krótko mówiąc - są to przepisy zmuszające ludzi do brania kredytu hipotecznego, zamiast wynajmowania.
Patyk1989
Mysle, ze nawet kilkunasto, czy 50% podwyzki czynszu nie zrekompensuja strat jsk Ci żul, czy Karyna w ciąży bedzie okupowala lokal przez 5 lat.
Z ciekawości - w UK jak sie wynajmuje nieruchomosc, to cie przeswietlaja wlacznie z zajrzeniem z lampka do dupy, czy czasem tasiemiec nie ma zamiaru byc dodatkowym lokatorem, albo nie daj boze nie spowoduje choroby ktora moglaby zastopowac wplywy z czynszu.
Tutaj tez lokatorzy sa zbyt dobrze chronieni, zeby im elektrownia prad odciela, czy wodociagi wode tez trzeba sie niezle nameczyc - jak jest guwniak na kwadracie to zapomnij.
Oczywiscie szary czlowiek nie ma mozliwosci przeswietlic kandydata na wlasna reke wiec bardzo dobrze zyje sie posrednikom nieruchomosci ktorzy naliczaja smutne pieniadze za uslugi sprawdzania potencjalnych lokatorow.
Pamietam, ze swiezo po przyjezdzie do UK, nikt nawet nie chcial ze mna gadac, dopoki nie polozylem na stol czynszu za 3 miesiace z gory.
A teraz anegdotka:
Ostatnio na imprezie sylwestrowej poznalem parę, ktora wynajmowala mieszkanie od jakiegos polaka. Gosciu byl na tyle bezczelny, ze jeszcze do nich przychodzil na pogaduszki i pic wodeczke.
Jak sie pozniej okazalo, gosciu wynajal lokal od jakiegos brytola i podnajmowal go dalej nie placac czynszu wlascicielowi ^^
5 lat zajelo odzyskanie lokalu, gdzie gosciu przestal placic po pierwszym miesiacu :)
bb82
Mostek
Jak chcesz brać udział w dyskusji, to może najpierw sprawdź o czym ona się toczy.
@Patryk, tak, masz rację. Co nie zmienia chyba wniosku, jaki wyciągnąłem. Do czego ta ustawa ma doprowadzić.
bb82
Sprawdziłem. Kolejna dyskusja o niczym, tzn. o zmianach, które profesjonalnych wynajmujących interesują tak, jak stawka ryczałtu. To zdanie dobrze to podsumowuje: "Trader ostatnio wypowiedzial sie, ze dla wiekszosci Januszy wynajem mieszkan to jedyny rodzaj inwestycji jaki znaja dlatego zanegowanie oplacalnosci tego biznesu zawsze spotyka sie z wielkim bUlem dupy.". Większość "inwestorów" o wynajmie nie ma pojęcia, stąd każdy bzdurny artykuł nt. tego, jak to rzekomo teraz będzie trudniej i mniej opłacalnie budzi u nich uczucie triumfu, że ich papierowe pozycje uklepujące dołki piąty rok są lepszym wyborem.
Mostek
To w takim razie napisz, jak właściciel może się bronić. Piszesz, że profesjonalnych wynajmujących to nie interesuje. Rozumiem, że kimś takim jesteś. Ja nie jestem i chętnie posłucham, bo wyjścia mądrego z sytuacji nie widzę.
janwar
Trump nie chce ujawnić dokumentów finansowych
Prezydent Donald Trump wystąpił w poniedziałek do sądu o zablokowanie prób demokratycznych kongresmenów ujawnienia jego dokumentów finansowych. Prawnicy prezydenta utrzymują, że próby te mają charakter wyłącznie polityczny. Demokraci oskarżają Trumpa o obstrukcję.
Pozew prezydenta ma na celu odrzucenie wezwania pod groźbą kary (subpoena) wystosowanego przez demokratycznego przewodniczącego komisji nadzoru Izby Reprezentantów, Elijaha Cummingsa, przesłania komisji dokumentów dotyczących osobistych i biznesowych spraw Trumpa z okresu ostatnich 8 lat.
Cummings wystosował to wezwanie po tym jak były osobisty prawnik prezydenta Michael Cohen zeznał w lutym w Kongresie, że Trump świadomie podawał błędne dane dotyczące jego majątku i aktywów. Miał je zawyżać lub zaniżać zależnie od okoliczności.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Trump-walczy-o-zablokowanie-prob-ujawnienia-jego-dokumentow-finansowych-7655916.html
bulbulator
Osób, które są w stanie przygotować dobrą umowę najmu zamodzielnie jest garstka. Dalej większość to zwykłe umowy ściągnięte z internetu i po zmianach wynajmujący mogą być w dupie na lata. Ty się zabezpieczysz, ja się zabezpieczę, ale 80% ludzi nie i będzie miało problem z eksmisją.
Dodam tylko, że żyjemy w boomie gospodarczym o czym niektórzy zapominają, po boomie przychodzi recesja i to ona pokaże prawdziwe oblicze najemców.
Mostek
Krzysztof1975
nie ma takiej umowy
ja do tej pory miałem umowy notarialne wynajmu okazjonalnego
miałem dwie kawalerki - sprzedałem
zaczyna się robić smród koło najmu
w gdańsku buduje się tysiące apparthoteli, to tylko kwestia czasu aż zmienia przepisy pod dużych inwestorów hotelowych, kosztem indywidualnych prywatnych
3r3
Później są zdziwieni w skarbówce, że na przelewach jest podawany numer faktury, a na fakturze "wg ustaleń stron", a ustalenia są ustne i ten co je zawierał to już nie pracuje i wyjechał na ekspację.
@Maciasos
Za kilka lat będzie płacz że bez karuzel, innymi mechanizmami też się dało pozamiatać niemożliwe do zapłacenia podatki, a różnica będzie jedynie taka, że w budżecie będą zapisane nieegzekwowalne roszczenia wobec nieistniejących podmiotów prowadzonych przez osoby nieposiadające majątku. Zaś z drugiej strony na te weksle będzie skredytowane od banków "na pewno ściągniemy te podatki" dokładnie tyle samo plus koszty tej łaskawości pożyczania waluty od banków komercyjnych, którą wytwarza konstytucyjny bank centralny pod obietnice banków że oddadzą jak tylko ściągną z suwerena tego banku - gdyby nie to że od noszenia słoika z miodem jest co zlizać z łapek to można by przyjąć że model finansowy państwa wymyślono w psychuszce.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-23 13:14
Mostek
Krzysztof1975
Ustawa o ochronie lokatorów rozwala wszelkie umowy. Jak trafisz na cwaniaka to będziesz go utrzymywał latami.
Dante
Ciekawa zbieżność - z jednej strony prawo uderzające w polskich właścicieli mieszkań pod wynajem, a z drugiej coraz częstsze informacje o REITach na polskim rynku, które będą potrzebować dużej liczby mieszkań.
Info z 18.11.2018r.:
"The Polish Parliament is currently working on a bill introducing to the Polish law system a so-called Real Estate Investment Trust (REIT). The REIT Institution has been operating in many countries, including the United States, the Netherlands and France and it is a popular investment tool in the real estate industry.
The purpose and main object of REIT's activity is to invest in real estate. Usually, they benefit from a special tax status when certain statutory requirements are met, thanks to which revenues earned by investors benefit from tax preferences."
"REIT regulation — entry into force
The expected date of entry into force of the act is 1st of January 2019."
https://www.dudkowiak.com/blog/reit-real-estate-investment-trust-poland.html
SOWA
Rados
sugerujesz, że ktoś mógłby szukać niepłacących czynszu ludzi do bycia lokatorami u zwykłych najemców (którzy mają powiedzmy kilka mieszkań) i płacić im żeby tam siedzieli i nadal nie płacili czynszu?^^ Takiemu biednemu najemcy przez zupełny przypadek zaoferuje się "pomoc" a raczej żeby swoje mieszkanie sprzedał pewnej "grupie" po niskiej cenie - w końcu się chłop uwolni od latania po sądach itd, włosy mu na głowie odrosną. No a potem takie mieszkanie dziwnym trafem pojawia się w portfolio nowo powstałego REITu, a pan od niepłacenia czynszu działa już na nowym terenie ;-)
sholler
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-23 16:20
3r3
"@Krzystof, no właśnie też mi się tak wydaje, że chłopaki tu mądrych czarodziei zgrywają..."
Nie do końca - jest cały segment wynajmu dla firm. W tym jednoosobowych i nawet takich co się je rejestruje w pięć minut za parę groszy. Taka osoba (firma) nie podpada pod ustawę i nie stanowi zagrożenia z punktu widzenia przepisów o ochronie lokatorów więc jest witana chlebem, solą i rabatem.
@SOWA
"żyjemy w Państwie Kryminalnym, dlatego jutro sprzedaję 2-mieszkanie .SOWA "
Obowiązku mieszkania w Generalnej Guberni już nie ma (wcześniej nie chcieli wypuszczać) więc skoro jest okazja to trzeba stamtąd wiać.
Ja po pierwszym stosunku z sądem, kiedy to najemca dostał nakaz zapłaty i komornik mógł mu skoczyć przestałem podpisywać umowy - wszystko jest na gębę.
@Rados
Ciekawa koncepcja.
Maciasos
Ale gdy dług kupi zagranica to już who cares Niech się martwi ten co pożyczał a nie pożyczający
Lech
To dolar się wali ,od 1971r nie ma pokrycia w metalu ani surowcach , ani produkcji, a jednocześnie cały czas wszyscy podkreślają jakie to wielkie korzyści płyną z drukowania bilionów pustych dolarów i obligacji bez pokrycia? to dlaczego nie Euro miałoby zdominować świat ? a i my swój udział w torcie drukowanego Euro też z chęcią byśmy przyjęli zamiast zmasowanych ataków na słabą złotówkę? jak na turecką lirę? rubla, czy wenezuelskie i argentyńskie czy chińskie i indyjskie takie coś?. .
Mostek a ta 1 osobowa firma nie musi płacić ZUSu ? pitu i watu? zresztą co się pytać, po pięciu latach będzie ciekawe takie pytanie..o ile wartość mieszkań wystarczy na zaległości bo dojna zmiana ma teraz sędziów co to staruszce skasowali mieszkanie za sprzedany samochód z jakąś ukrytą podobno drobną wadą...za usunięcie której nie chciała zapłacić bo to przekraczałoby wartość sprzedanego auta, i jeszcze stanowiska i ordery za postawę moralną i patriotyczną dostają..
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-23 18:00
3r3
"@3r3 w opisanej przez ciebie wersji tak
Ale gdy dług kupi zagranica to już who cares Niech się martwi ten co pożyczał a nie pożyczający"
Gdy długi kupią Niemcy & Francuzi to w te pędy będą oddawane kopalnie, wodociągi, drogi, parkingi, jeziora, lasy, porty, rzeki. Grecy już to przeszli. Płaciłeś ostatnio za parkowanie pod własnym domem? A wiesz że takie rozwiązanie funkcjonuje już w wielu krajach?
Goście przyjeżdżają do takich ludzi i się w głowę pukają.
To pożyczający będzie miał zmartwienie ponieważ żaden silnoręki nie pójdzie u tak liche płatnika na służbę. Słaboręcy czekający emerytury owszem - całymi stadami.
Arriano
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-23 18:06
SOWA
Kikkhull
Można by przyjąć euro gdyby ustalili stałe i niezmienialne stopy procentowe, plus zakaz drukowania i kupowania akcji, obligacji.
Do czasu aż nie przestaną manipulować rynkiem, nie ma nawet co mówić.
Lech
edzio
z drugiej coraz częstsze informacje o REITach na polskim rynku, które będą potrzebować dużej liczby mieszkań.
Dobrze kombinujesz z której strony wieje wiatr, ale wygląda na to że dobrze wybrana dmuchawa. Z jednej strony przesłanie rządu jest jasne - dowalić "spekulantom" i ułatwić życie klasie nierobotniczej. Zawsze daje to kilka procent w sondażach. Ale z drugiej strony kolektyw wie jak ukisić konfitury i jak nimi posmarować. Gdy nadejdą czasy że samotna matka z dwójką dzieci przez wiele lat nie będzie mogła znaleźć mieszkania-tylko sektor uspołeczniony zapewni jej reglamentowane dobra. A jeśli uda się odpowiednio wypromować niezbędność sektora uspołecznionego i regulacji w tym obszarze, znajdą się odpowiednie narzędzia żeby lokale "uspołecznione" dostawali ci albo owi, w dowód zasług za odpowiednie czynności wpierające tego kogo potrzeba.
Ci którzy rządzą też znają historię i wiedzą że na urzędniczą emeryturę nie mają co liczyć, ani mieszkania za nią nie kupią. A patrząc w perspektywie lat - 30 lat po upadku komunizmu kasta prezesów spółdzielni mieszkaniowej ma się nadal dobrze, więc dlaczego nie spróbować tego samego numeru w nowym wydaniu nazywając to TBSem czy programem łapówka+.
Z drugiej strony wpuszczanie REITów na krajowy rynek to albo szansa na wpływanie niewidzialną ręką rządu na rynek, albo nowa wersja NEPu z ZSRR - przecież kapitaliści mogą nam dostarczyć odpowiedni sznurek.
Bobass25
Ciekawy jestem jaka jest wasza opinia jeśli chodzi o surowce rolne, ponieważ w ostatnim czasie odnoszę wrażenie że podawane w mediach głównego ścieku są informacje które działają pro spadkowo a jakoś przemilczane te które działają w 2 stronę (prawdopodobna susza w europie, powodzie w usa), dodatkowo ceny w kontraktach na dostawę np. pszenicy do egiptu to ok 220-230$ natomiast cena giełdowa to koło 170$. Oczywiście zdaję sobie sprawę z odwrotnej korelacji surowców z dolarem. Jeśli rynki potrafią zareagować bardzo szybko na jakieś prognozy zwiększające produkcję , a z drugiej strony pomijają fakty związane z powodziami itd. to jest to jakiś absurd. A może istnieje jakieś logiczne wytłumaczenie?
edzio
Można by przyjąć euro gdyby ustalili stałe i niezmienialne stopy procentowe, plus zakaz drukowania i kupowania akcji, obligacji.
Do czasu aż nie przestaną manipulować rynkiem, nie ma nawet co mówić.
Ale wtedy Euro straciło by sens - przecież na tym polega "umowa społeczna" że oni nam dają euro i dopłaty a my im sprzedajemy gospodarkę i niezbędną tanią siłę roboczą.
Niestety - jak się powiedziało "A" i podpisało traktat lizboński, to zostają metody partyzanckie które jako jedyny efekt dają wolniejsze tempo tonięcia okrętu.
@Lech
_Przecież mając Euro też moglibyśmy sprzedawać obligacje rządowe i firmowe i do EBC jak nikt inny nie zechce?
_
Mając Euro mogłoby się okazać że EBC ich nie może skupować tylko od nas, bo... coś tam im nie pasuje. Bardzo kształcące w tej mierze są tezy sprawy sygn. C‑619/18 Komisji Europejskiej przeciwko Polsce - "opinia" sądu unijnego mówi sama za siebie i pokazuje że przyjęliśmy kartę praw podstawowych z zastrzeżeniami (tzw. protokół 30 brytyjski) - że karta nie rozszerza uprawnień Trybunału Sprawiedliwości UE do stosowania wobec przepisów polskich, ale jakoś uznano że złamaliśmy Art 47 karty praw podstawowych wysyłając sędziów na emeryturę.
Zanim zaczniesz wierzyć w równość wobec prawa - przeczytaj kilka zapisów z traktatów, a potem porównaj je z rzeczywistością. To jest normalna wojna, pytanie tylko kto kogo wyjuma w białych rękawiczkach, kto gorzej blefuje i kto ma gorszy marketing.
greg240
"Można by przyjąć euro gdyby ustalili stałe i niezmienialne stopy procentowe, plus zakaz drukowania i kupowania akcji, obligacji.
Do czasu aż nie przestaną manipulować rynkiem, nie ma nawet co mówić. "
A glapinski niby co zapowiedzial? Nie boj zaby tez zastosuje niestandardowe metody > pln, i eur to waluty jeden h..
@SOWA
Mozesz rozwazyc wynajem rodzinie/znajomym/pracownikom o ile masz taka mozliwosc, inaczej to masz racje zbyt ryzykownie.
lenon
Piszesz o spadku rezerw nominalnie, czy realnie w odniesieniu do PKB? Nominalnie nie widzę spadku. Pomimo wzrostu PKB utrzymują się mniej więcej na tym samym poziomie.
@polish_wealth
Ten myk, o którym piszesz to właśnie się w PL dzieje. Inflacja M3 w ujęciu procentowym bije na łeb na szyje Inflację w strefie euro. Problem tylko w tym, że taka polityka nie prowadzi do pozbycia się długu, a do skrajnego zubożenia społeczeństwa. To było już przerabiane. Od Gierka, a na Balcerowiczu wprowadzeniem w 1994 PLNx skończywszy. Do takich myków, to trzeba mieć przynajmniej siłę ekonomiczną popartą odpowiednią ilością maszyn ze stali pancernej.
@easyReader, @Maciasos
Poprawiliście mi humor tymi swoimi wpisami :-)
Lenin był naprawdę zabawny. Matoł, niestety świadczy o intelektualnym deficycie, polegającym na niemożliwości obalenia tezy adwersarza, przy jednoczesnym przedstawieniu hipotezy, którą adwersarz po przeprowadzeniu dowodu już dawno obalił.
Panowie, jak macie ochotę jakiś inwektyw stosować to odsyłam do łam rządowego raportu. Linka podawałem więc dla takiego śledczego jak @easyReader
nie będzie to stanowić wielkiego problemu.Lepiej szukać w archiwum Tradera, bo konia z rzędem temu, kto to znajdzie na stronach MF. Jak przeczytacie to wystąpcie do rządu o informację publiczną, kto jest jego autorem, a potem zacznijcie go opluwać.
Jeszcze raz podkreślę to co stało się zarzewiem tego zabawnego jadu, który został na mnie wylany:
Zadziwiające jest, że z kim nie rozmawiam, to każdemu się wydaje, że te wpływy to tak za sprawczą ręką kogoś się zwiększyły.
Na tym miałem zakończyć , ale jakieś poczucie niedosytu mnie ogarnęło. A może to nieograniczone pokłady Pisofobi mnie ogarnęły? Sam już nie wiem.
Panowie. Wat tak jak i inne podatki są płacone zawsze i wszędzie przez konsumenta.
Ten kto konsumuje w cenie towaru, czy usługi ma wliczoną tą taxę.
Wat jest na tyle specyficzny wśród innych podatków, że płacą go wszyscy konsumenci (z wyjątkiem firm), od tego co konsumują.
Jest taka pozycja w strukturze PKB (Wy tego nie wiecie, bo po co wiedzieć i takimi bzdetami sobie głowę zaprzątać), która zwie się spożycie.
Jak sobie tam spojrzycie, a nie daj boże zaczniecie obliczać procentowe różnice, to Wam troszeczkę ta niepełnosprawność ustąpi. Jak Wam intelekt pozwoli, w czym jestem bardzo sceptyczny, to zwrócicie uwagę na pozycję zwaną inwestycje. Odejmiecie różnicę i zstąpi na Was oświecenie.
Zdacie sobie sprawę, że jedne świnie zastąpiły drugie, tak jak dzieje się to od zarania dziejów.
A wystarczyło tylko podjąć próbę obalenia stawianych przeze mnie tez i wszystko stałoby się jasne.
Różnice między tymi, a tamtymi oczywiście występują. Nie polegają bynajmniej na poziomie uczciwości. Polegają tylko i wyłącznie na poziomie zachłanności. Czym bardziej ktoś jest zachłanny tym bardziej musi grabić.
Wam w tych móżdżkach się wydaje, że jak karuzele watowską się zlikwiduje to nastąpi powszechna szczęśliwość. Jeżeli tak by było, a tak to powinno wyglądać gdyby nie hydra nienasycona podatki powinny spadać. Tak się nie dzieje. Nie wywołuje to Waszych ograniczeniach dysonansu?
Jeszcze jednym Was oświecę, bo pewnie z tego co napisałem nic nie zrozumieliście.
Większość wpływów, z 90% tego watu, którego wpływami tak się podniecacie, wpływa z kieszeni tych, którzy 100% swoich dochodów poświęcają na spożycie. Robią tak ponieważ nie są w stanie nic odłożyć.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-23 23:24
Krzysztof1975
wielki brat patrzy
Programista
"...tylko aby soft zarzucic to sa braki, w sensie chetni sa, tylko nic nie potrafia, bo tata w panstwowym i mama w panstwowym...".
Taka to nasza smutna Polska prawda jest. Ambicją jest dociągnięcie do emerytury i nic więcej. Aha, no i te pokłady zazdrości, że "inny... że on... że on k... ma a ja nie, więc pewnie ukradł". Polskie bagno, że się rzygać chce.
"Panowie. Wat tak jak i inne podatki są płacone zawsze i wszędzie przez konsument"
To przecież nie kto inny jak Rostowski, wraz z podniesieniem VAT na 23%, dokonał takiego zamieszania w tabelach PKWiU, że bułka mrożona hamburgerowa "poszła" z 8% na 23% VAT. I to własnie wtedy za czasów PO, była największa podwyżka podatków, która dotknęła wszystkich - ile telewizorów kupujesz i jak często? Jeden na x lat, a bułkę z mięsem pożerasz niemal codziennie.... Kiedy oszacujesz jakie to kwoty to szczęka opada (procent składany).
Po tych zmianach, Polscy przedsiębiorcy płacą dużo więcej VAT bo Rostowski spowodował, że spread pomiędzy VATem kupowanym a sprzedawanym, jest obecnie znacznie większy co spowodowało, że firmy płacą większe daniny VAT).
Można to wszystko skomentować tak. Za Rostowskiego telefony w czeskich biurach rachunkowych dzwoniły czasem. Dzisiaj już mają po kilka linii obsługujących Polaków, którzy przenoszą tam swoje firmy. Ile to firm zostało zamkniętych od początku roku?... 1000?
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-24 11:14
3r3
"Po tych zmianach, Polscy przedsiębiorcy płacą dużo więcej VAT bo Rostowski spowodował, że spread pomiędzy VATem kupowanym a sprzedawanym, jest obecnie znacznie większy co spowodowało, że firmy płacą większe daniny VAT). "
Ale w drugą stronę to też tak działało i spread był na korzyść otrzymujących zwroty za eksport tych bułek czy co to tam się wtedy za hajtek eksportowało (nie wiem, nie pamiętam, to było tak dawno, gazet nie czytam, telewizji nie mam).
Brawo biłem przy śniadaniu jak ten news poszedł, a drugi przedsiębiorca przy stole rzucił we mnie pomidorem i zabierał się za jajko.
"Dzisiaj już mają po kilka linii obsługujących Polaków, którzy przenoszą tam swoje firmy. Ile to firm zostało zamkniętych od początku roku?... 1000?"
Ale pojawiły się inne zamiast nich - takie które już nic nikomu nie płacą bo działają całkowicie transgranicznie i nie ma ich za co materialnie uchwycić.
Ten Metody wynika z takiej naukowej metody prowadzenia finansów, by kopiować rozwiązania fiskalne z krain przodujących bez czekania na skutki tychże posunięć aby się zastanowić czy takie mają być. Ponieważ zjawisko ma długą tradycję to korpo sobie z tym radzi błyskawicznie przenosząc produkcję z miejsca na miejsce i robiąc przekładki na dystrybucji. Drobnica zaś przenosi się z miejsca na miejsce, a w rezultacie osiadli trafiają na trawę gdy taka koczownicza horda korpoludków importuje miniony ignorując prawa nabyte lokalsów i ich systemy fiskalne.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-24 12:31
Marcin (ITT)
Mam podobne odczucia. Być może także w przypadku surowców rolnych każda zła informacja ma być odkładana w czasie najdłużej jak tylko się da. W przypadku pszenicy mieliśmy susze w Chinach i powodzie w USA. Z drugiej strony chcąc poczytać na temat tego surowca, dostajesz głównie informacje takie jak napisałeś - "prospadkowe".
Musze jednak przyznać, że sytuacja nie jest też tak klarowna, żebyśmy w tym momencie wchodzili w pszenice. Sporo danych z rynku pojawi się w maju. Na ten moment contango dla pszenicy jeśli dobrze pamiętam osyluje wokół 15%. Commercials są nastawieni pozytywnie, chociaż nie ma jakiegoś szaleństwa z ich strony (pod tym kątem ciekawiej wygląda kukurydza).
Może się okazać, że dalsze promowanie pozytywnych informacji w mediach zepchnie pszenice czy inne surowce jeszcze niżej - i wtedy będziemy mogli powiedzieć z pełnym przekonaniem że trafiła się okazja.
@Dante
Bardzo ciekawa propozycja. Nie wiem czy Trader będzie w stanie dzisiaj odnieść się do tego tematu, ale dopilnuje żeby zapytanie do niego dotarło.
Swoją drogą, jedna rzecz to jak silnie polityka EBC zniekształca rynek. Druga sprawa to jak długo można trzymać państwo w stanie kompletnego rozkładu, kiedy odbierze się mu możliwość kreowania własnej waluty (przykład Grecji).
Luźno związany z tematem jest też kolejny pomysł EBC, który przymierza się do ustanowienia kolejnego przywileju dla banków w postaci korzystniejszych dla nich stóp procentowych (banki kolejny raz funkcjonowałyby na innych zasadach niż reszta).
dedyx
''jaką trzeba skonstruować umowę, żeby przy takim przepisie można było niepłacącego wywalić na bruk''?
Nie ma takiej umowy i takiej opcji.
Żaden wynajem okazjonalny itp. prawnicze pierdy Ciebie nie uchronią.
Jeśli mi nie wierzysz, to znaczy że wciąż dosypujesz do prawniczego koryta, a te spaślaki nigdy nie mają dosyć.
Przerabiałem wiem!
Tylko umowa na gębę, bo w razie czego bierzesz paru zbudowanych kolegów, którzy znają się na eksmisjach i przeprowadzają taką błyskawicznie i bez śladów.
A w razie czego to gadasz, że ktoś się do ciebie włamał pod nieobecność, ale nie wiesz co się z nim stało.
Mostek
To było pytanie do tych, co twierdzą inaczej. Ja wiem, że się nie da.
Jedyny pomysł, jaki mi przychodzi do głowy, to wynajmowanie firmom. Czyli lokator zakłada jednoosobową działalność gospodarczą i na siedzibę firmy wynajmuje mieszkanie.
Jak pisałem wcześniej - to, co się obecnie wyrabia, sprawi, że wynajem przestanie być opłacalny dla obu stron. Dla właściciela zbyt dużo kombinacji i ryzyka, dla klienta zbyt duże koszta. Co pozostanie młodym ludziom/parom/małżeństwom? Kredyt hipoteczny.
Dziękuję.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-24 15:23
śledźulik
dedyx
''A jak ktoś najmuje mieszkanie dłużej i pokazał właścicielowi, że zawsze płaci na czas to ma niezły argument w ręku, żeby zbić kwotę odstępnego''
Nie zawsze, bo to zależy od człowieka. Ale moi znajomi od kilku lat płacą za 2 pokojowe mieszkanie w bardzo dobrym punkcie w Gdyni 800 złotych.
Niedawno był u nich właściciel i chciał zaokrąglić do tysiacza. Ale jak usłyszał bardzo podobny argument, że nowy lokator może oznaczać kłopoty i trzeba go jeszcze znaleźć i dogadać się, to odpuścił.
Wg mojej oceny za to mieszkanie można dziś wziąć ok. 1500 zł, więc solidność moich znajomych opłaciła się.
śledźulik
Dante
Nie chodzi o żadną teorię spiskową, ale o zwykły lobbing (a w tej kwestii już było wiele przypadków - vide "lub czasopisma"). Trzeba by zerknąć kto pracował przy nowelizacji i czy nie było konfliktu interesów.
@szymonw
Jak widzisz longi na złoto, srebro, NUGT i GDXJ?
A także shorta na USD/CHF?
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-24 17:10
lenon
Vat płacą konsumenci. Firmy tylko w ich imieniu go odprowadzają. Żadna firma nie odprowadza vatu, którego wcześniej nie naliczyła.
Wyjątek stanowi sytuacja, w której vat został naliczony, a kontrahent nie wywiązał się z płatności.
_____________
Przydałaby się komisja śledcza.
https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/luka-podatkowa-cit-fiskus-traci-nawet-90-mld-zl-w-latach-2015-2017/8fzn4wx
3r3
"Vat płacą konsumenci. Firmy tylko w ich imieniu go odprowadzają. "
Taaa, chyba że skarbówka Ci nie uzna KUP i nagle zostajesz konsumentem. Bo wg światłego "konstruktora" będącego referentem w skarbówce zamiast drogiego sensora w maszynie można użyć tańszy zamiennik, a inżynier co chciał droższy i zarabia miesięcznie co ten referent rocznie się nie zna i ma się słuchać pana urzędnika. W skarbówce najlepiej wiedzą jak się konstruuje maszyny, buduje mosty, organizuje transport - od wszystkiego mają specjalistów. Tylko w budżecie jakoś ciągle brakuje^^
Jak brakuje Ci jakiegoś specjalisty dzwoń w ciemno do skarbówki - przyślą referenta co na wszystkim się zna.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-24 19:01
easyReader
Tylko że nie o tym była mowa pod poprzednim artykułem, taki drobiazg.
Ale dzięki za zwrócenie uwagi że #Dante zmyśla o tych rezerwach. Nawet taki sekciarz jak ty raz na parę lat się przyda, jak widać.
@dyskusja za i przeciw euro w PL: to ja proponuję Wielką Debatę o Wyprawie PL na Marsa: "Polska - Mars 2110".
Zbyszek_
w B20 beton! hehe
Zbyszek_
bb82
95% ludzi jest uczciwa. Trzeba tylko tym wynajmować. Serio. Dobrze wyselekcjonujesz, nie masz problemów. Umowa Ci niepotrzebna. Przerobiłem już chyba trzycyfrową liczbę najemców. Żadnych poważnych problemów. Ponadto... można by długo pisać. Popełniłem tu kiedyś taki wpis kolos, gdzie opisałem moje doświadczenia i wskazówki. Dla 99% wynajmujących-amatorów to są jakieś bzdury i herezje. A szkoda. Jak się dostaje takie info (ja to musiałem przerobić w praktyce), to się z przyjemnością korzysta, a nie wyzywa, że ktoś bzdury wypisuje. I to jeszcze kiedy samemu nie ma się doświadczenia żadnego, albo z jednego przypadkowego mieszkania po babci. Kiedy stopy były przyzwoite, przerobiłem kilka tysięcy pożyczek. Też żadnych poważniejszych problemów. Spłacalność ok. 95 %. A też się nasłuchałem - jaki głupi jestem, to się nie może spinać, "poj**** mnie" (dokładnie coś takiego usłyszałem) itd. Nic takiego się nie wydarzyło.
A jak już trafisz na problematycznego najemcę - do PRLu trzeba wrócić. Ludzie nie z takimi problemami sobie radzili. Trochę negocjacji, trochę kreatywności, trochę zaradności życiowej. Czym większy problem do rozwiązania, tym większy zysk.
lenon
Tak jak myślałem. Nic nie zrozumiałeś z tego co napisałem.
Ja nie wiem co Ty myślisz, o czym była mowa. Z tego co wnioskujesz, to wynika, że Ty sam z sobą dyskutujesz.
Wymyśliłeś, że ja przedstawiłem że PKB jest napędzany głównie przez konsumpcję. Ja wcale tak nie myślę. Głównym motorem wzrostu jest eksport.
Ale to nie ma nic wspólnego z absurdalną tezą jakoby domniemana likwidacja karuzel watowskich miała wpływ na zwiększenie wpływów podatkowych.
W rzeczywistości wygląda to tak, że tępi się starą sitwę zastępując nową, a tłuszczę mami slajdami z efektownych akcji rzucania na glebę, odzianych w slipki wytatuowanych mężczyzn. To jest dokładnie to o czym pisałem do @glupigo na początku 2016. To jest oszustwo, które z dostępnych danych da się przedstawić w sposób matematyczny.
Problem polega na tym, że zdecydowana większość tłuszczy nie potrafi sobie poradzić z równaniem z jedną niewiadomą, a dla tych co pozostali jest ciężko wytężyć umysł. Przyznaj się sam przed sobą kiedy ostatnio rozwiązywałeś takie zadanie. Wszystko podawane jest na tacy.
"Prognoza pogody, Grażyna Padee
Reklamowy syfilis między rzeczy te
Koniec ciszy, koniec ze szczętem
Szwagier krzyczy, że Kwaśniewski jest żydowskim agentem.
Ojciec nie wytrzymuje, w twarz mu pluje.
Nic tu się dzisiaj nie uratuje.
Szamotanie, z telewizji muzyka.
Zagłuszają głos radia Rydzyka.
Babka pogłaśnia, apokaliptyka."
Widzisz @@easyReader taka gadka między nami jest.
nikt ważny
"przyślą referenta co na wszystkim się zna"
Tam zaraz "referenta", "specjalistę" może nawet "głównego" :-D
Nieustannie mnie rozbawiają sytuację w których "pracodawcy" narzekają na braki "specjalistów" a polegają na "państwowej" tytularności. Bo to nie chodzi tylko o "referentów" czy "urzędników" ale wszystko co schowane zostało za uknutym terminem "zawodów zaufania publicznego". Tylko jakoś tak tego zaufania nie ma choć już własny "glejt państwowy" to powód do dumy i argument w rodzaju "bo ja jestem.... (tu wpisać stosownie do sytuacji)".
Na wszystkim znają się nie tylko "referenci" ale i "prawnicy" (moi faworyci :-D), "nauczyciele", "inżynierowie", "doktorzy" (niekoniecznie leczący czy badający cokolwiek), "akademicy i naukowcy", "trenerzy" i "instruktorzy". Swoistą "trójce wszechwiedzy" tworzą jednak ci którzy nurzają się w "ubezpieczeniach", "podatkach" i "prawie". "Edukatorzy" starają dotrzymać im kroku ale jeszcze im sporo brakuje.
Z równym rozbawieniem traktuję oferty firm "rekrutujących", "agencji pracy" oraz "urzędów pracy". Sami geniusze którzy wiedzą i zweryfikują wszystkich i wszystko. "Pracodawcy" w większości, niestety również w tym "elitarnym gronie goszczą".
A wystarczy prosty praktyczny test i weryfikacja gotowa. Potrzebuję stolarza to daję mu narzędzia, materiały i każę zbić... nie wiem... skrzynkę na warzywa? To się daje zrobić z każdym mającym znamiona praktyczności zawodem. Nie da się tego zrobić z "humanistami" ale ten "humanizm" koło humanizmu praktycznie nie leżał, więc trudno weryfikować coś co jest urojone.
Mostek
Moje komentarze dotyczą zaprzeczania faktowi, który wygląda tak, że nie ma obecnie umowy, która zabezpieczałaby interesy właściciela lokalu. Bo padają tu takie stwierdzenia.
Nie ma takiej umowy i koniec.
Reszta Twojego wpisu - pełna zgoda i szacunek.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-25 08:53
Lech
Minęło już trochę czasu gdy to samo mówiła i robiła poprzednia komuna i zagranica wybrała sobie rodzynki z ciasta za grosze, zostawiając suchy chleb , obecna kato komuna myśli że ich potraktują lepiej... ?
Programista:To przecież nie kto inny jak Rostowski, wraz z podniesieniem VAT na 23%, dokonał takiego zamieszania w tabelach PKWiU, że bułka mrożona hamburgerowa "poszła" z 8% na 23% VAT. I to własnie wtedy za czasów PO, była największa podwyżka podatków, która dotknęła wszystkich ...
Dobrze mówisz tylko krzywo usta składasz jak Pinokio... przecież ta opcja jest już 4 rok i mogła w każdej chwili zmniejszyć wat? , a nie podnosić na resztę ? ,a także zwrócić pieniądze do OFE z obligacji? a nie okradać z pozostałego i to tego pracującego kapitału? . Mogli podwyższyć kilka razy kwotę wolną od podatku a nie likwidować ? Mogli obniżyć ceny prądu, gazu i paliw gdy surowce staniały 3 razy a nie podnosić marże i podatki ? tak że prąd i gaz w Polsce jest 35% droższy niż w Wielkiej Brytanii? Mogli podnieść pensje nauczycielom jak obiecali przed wyborami o 2500zł a nie proponować 250 zł za 20 godzin nadgodzin?czyli poniżej kwoty minimalnej za godzinę pracy... Co stało na przeszkodzie żeby natychmiast takie niesłuszne decyzje np Rostkowskiego jak twierdzisz natychmiast po dojściu do władzy zmienić ? zamiast przeżreć i jeszcze pójść daleko dalej? i dokładać do słomianych inwestycji toruńskiego szamana i para kościelnych złodziei miliardy z budżetu?.
wolny elektron
"Popełniłem tu kiedyś taki wpis kolos, gdzie opisałem moje doświadczenia i wskazówki" - dotyczy wynajmu nieruchomości.
@bb82 - są tacy co czytają i pamiętają twój świetny wpis :)
artykuł - "Dlaczego nie warto inwestować w nieruchomości?" (04.12.2018)
wpis bb82 - (06.12.2018, 16:46)
Bobass25
Dzięki za odpowiedź
poniżej link do materiału który utwierdza mnie w przekonaniu że ceny mają być sztywno trzymane, USDA nie będzie szacował ile surowca zniszczyły powodzie, dane pokaże raport z 28 czerwca, czyli potencjalni inwestorzy zobaczą dane po kwartale od wystąpienia szkód.
https://www.hellenicshippingnews.com/usda-will-not-survey-for-volume-of-grain-lost-to-u-s-march-floods/
Lech
Bobass25
,,Pszenica zaliczyła w środę nowe minima po zapowiedzi wzrostu areału pszenicy jarej w Kanadzie do poziomu największego od 18 la
Najnowsze szacunki pokazują obszar 25,674 milionów akrów, czyli 3,8% powyżej 2018 roku i powyżej oczekiwań rynkowych. Większe zasiewy wynikają z 12% wzrostu ( r/ r) akrów pszenicy jarej, do 19,387 mln akrów - najwięcej od 18 lat."
po przeliczeniu akrów na ha wychodzi jakieś 410tys ha więcej r/r, ale w kwietniu USDA podało coś takiego:
,,Oczekuje się, że uprawa pszenicy spadnie o 828 000 ha, czyli 4,3 proc., do 18,52 mln ha w 2019 r. Według USDA byłby to najmniejszy obszar zasiewu od czasu rozpoczęcia rejestracji w 1919 r. Powierzchnia pszenicy ozimej została zmniejszona o około 3,2 proc. do 12,75 mln ha."
No to zakładając że opieramy się na tych prognozach to w bilansie mi wychodzi jakieś -420tys ha czyli impuls pro wzrostowy ;)
Niech żyje ministerstwo propagandy ! :)
Bobass25
,,Skoro to Rosja ma najwięcej zboża do sprzedania do tego bez GMO to naturalne że będą chcieli utrzymać jak najniższą cenę, ale nie wiadomo czy to się uda..''
W Ostatnim przetargu dla GASC najniższa był oferta amerykańska (koło 230$/t) więc rosjanie oferowali wyższe ceny. ciekawostką jest fakt że giełdowa cena pszenicy w dolarach to koło 164$ na CBOT....WYNIKA Z TEGO ŻE KOSZT FRACHTU 1 TONY TO KOŁO 70$ :)
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-25 10:43
janwar
Starania ocalałych z Holokaustu o restytucję mienia
Światowa Organizacja Restytucji Mienia Żydowskiego zrzesza ocalałych z Holokaustu i ich rodziny, które starają się odzyskać własność utraconą w czasie okupacji. Przedstawiciele organizacji naciskają na polskie władze, by przyjęły w tej sprawie stosowną ustawę. W przejmujących nagraniach, dwie kobiety opowiadają o Holokauście i o tym jak w jednej chwili straciły wszystko.
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/starania-ocalalych-z-holokaustu-o-restytucje-mienia/xlp9xpc
janwar
Deutsche Bank rozpoczyna proces dostarczania dokumentacji finansowej związanej z Trumpem
Deutsche Bank rozpoczął proces przekazywania dokumentacji finansowej na biurko prokurator generalnej stanu Nowy Jork. Sprawa ruszyła w odpowiedzi na wezwanie sądowe dotyczące dokumentów związanych z pożyczkami udzielonymi prezydentowi Donaldowi Trumpowi i jego firmom - informuje CNN.
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/deutsche-bank-rozpoczyna-proces-dostarczania-dokumentacji-finansowej-zwiazanej-z/ylxxtj5
Madraf
,,
Np. jak pójdę do McDonalda popatrzeć na dzieci, a nie jestem pedofilem, to widzę, że są one bez reszty pochłonięte jakąś magią świata, której ja nie dostrzegam, jak ta tkanka ma się przebudzić, jak ich pragnienia i moralność podaje im Mason 33. ,,
Teraz wyglada to tak ze macdonald jest miescem spotknan pokolenia nastolatkow oni wszystko widza kolorowo bo zyja w takich czasach i nie da sie z tym nic zrobic. Mnie na mc nie bylo stac w ich wieku za bardzo, 5 pln za bulke to byla kupa szmalu taeraz jest inaczej te dzieciaki nie maja za bardzo do czego prownywac.
Dlatego my starsi kombinujemy ale jak sie glebiej zastanawiam to jest bezsensu, nie warto tracic czasu na to co robia inni trzeba patrzec tylko na siebie no moze jeszcze na swoja rodzine.
Niestety wiekszosc ma gdzies wszystko wokol trzeba robic tak samo.
3r3 np. inwestuje w swoich wychowankow, jest tak potrzeba w tym swiecie co bedzie??.
Mostek
Oficjalny blog IMF - rozważania o tym, jak zlikwidować gotówkę.
https://blogs.imf.org/2019/02/05/cashing-in-how-to-make-negative-interest-rates-work/
polish_wealth
No właśnie jak oni widzą to ciekawe, system ich tak wychowuje i bajki że są agresywni do rodziców, a dzieci są coraz bardziej tzw. systemowe i mogą donieść na rodzica. Jak idą na studia to nie po to żeby sie uczyć tylko ćpać i grać, żeby odreagowac ciężkie dzieciństwo, potem są skłócone z rodzicami więc nie mają w nich oparcia więc biorą kredyty, a że wyszły głupie ze szkół i nic nie umieją to idą pracować w korporacjach, łot technika.
Polacy, wszyscy popełniamy błąd kardynalny,
Wy tzw. co cwańsi, jak widzicie nowe płoty które wam masoni stawiają, to się uczycie szybko je pokonywać i godzicie się z nową sytuacją gorsza, ale dalej przedziecie więc wszystko jest gitara, tylko że lata mijają płotów coraz więcej i obudziliśmy się w pierdlu, zamiast tracić czas na kolejne nauki bo idą kolejne płoty, należy zacząć stawiać wspólnotowo radykalną tamę dla przemian tym berbeciom w fartuchach :D
@ Lenon, jak w takim razie rozbroić dług który przypominam agenturalnie i z góry niedospłacenia nam narzucono,
Odkąd musze znowu chodzić do roboty, czytam Was głównie na kiblu, ubaw co niemiara.
Ostatnio modyfikowany: 2019-04-25 18:19
wues
Grb