Aby zrozumieć obecne wydarzenia na Ukrainie musimy cofnąć się trochę w czasie. Od czasu zakończenia drugiej wojny światowej świat był podzielony na 2 wrogie obozy. Z jednej strony mieliśmy USA oraz Europę Zachodnią formujące wspólny blok handlowy oraz NATO. Z drugiej strony mieliśmy natomiast ZSRR.
1. Po rozpadzie Związku Radzieckiego w 1991 roku dawne kraje wchodzące w skład Układu Warszawskiego (NRD, Polska, Czechosłowacja, Bułgaria, Rumunia, Węgry) oraz Litwa, Łotwa i Estonia pozostawały poza bezpośrednią strefą wpływów nowo powstałej Federacji Rosyjskiej jak i NATO. Była to tzw. strefa buforowa. Jednocześnie wraz z militarnym przewrotem dokonanym przez Jelcyna doszło do zniszczenia gospodarki Rosji, ostatniego państwa, które mogło w przyszłości zagrozić hegemonii Stanów Zjednoczonych oraz NATO.
W ciągu kolejnych lat „zachód” rozszerzał swoje strefy wpływów na dawne kraje bałtyckie oraz wchodzące w skład Układu Warszawskiego. Po 8 latach agonii gospodarczej Borys Jelcyn zrzekł się stanowiska prezydenta i na stanowisko został tymczasowo powołany Władimir Putin, który po wyborach został oficjalnie zaprzysiężony na stanowisko prezydenta Federacji Rosyjskiej.
Pierwsza dekada XXI wieku przyniosła dalszą ekspansję zarówno NATO jak i UE na wschód. Jedynym buforem między NATO, a Rosją pozostała Białoruś oraz Ukraina. Warto przypomnieć, że Pakt Północno – Atlantycki został powołany jako organizacja defensywna przed ewentualną agresją ZSRR. Tymczasem od czasu interwencji w Serbii, NATO przerodziło się w organizację o charakterze ofensywnym pełniąc rolę międzynarodowej policji poza wszelką kontrolą ONZ.
W ciągu ostatnich kilkunastu lat NATO przeprowadziło interwencje w:
- Afganistanie – 13-letnia inwazja, rzekome poszukiwania brodatego pana. Dla wnikliwych polecam przestudiowanie położenia tego kraju względem Rosji oraz zasobności w minerały. Ciekawe, który kraj produkuje 90% opiatów i kto czerpie z tego zyski?
- Irak – od 11 lat wojska NATO poszukują tam broni masowego rażenia. Znaleziono jedynie ropę.
- Libia – wspieramy bojowników o wolność i bez znaczenia jest, że 95 % tych bojowników pochodzi spoza Libii. Ciekawe co stało się ze złotem Kadafiego mającym być podstawą złotego dinara oraz do kogo płyną obecnie dochody z ropy odkąd w bestialski sposób zabito dyktatora mającego poparcie, o jakim władze Europy mogą tylko pomarzyć.
- Mali – 90 % obywateli, z krajów NATO nie jest w stanie pokazać gdzie ten kraj znajduje się na mapie. Mimo to, nasze wojska bronią reżimu przed terrorystami czy bojownikami o wolność (mylą mi się już te określenia).
- Syria – oficjalnej misji NATO nie prowadzi lecz wyłącznie szkoli bojowników o wolność, zresztą tych samych przeciwko którym walczy w Afganistanie czy Iraku
- pomijam interwencje w Somali, Jemenie oraz Pakistanie gdyż w nich uczestniczą wyłącznie wojska USA bez wsparcia NATO.
Poniżej załączam 2 mapy:
1. Podział sił w Europie w 1988 roku:
źródło:wikipedia.org
2. Obecny podział sił wygląda następująco:
źródło:thegazette.com
2. Ukraina
Z militarnego punktu widzenia Ukraina jest kluczowa zarówno dla NATO (USA) jak i dla Rosji. Obecnie kraj stoi pomiędzy dwoma obozami. Zachodnia biedniejsza część Ukrainy chciałaby przyłączenia się do UE i dostępu do rynku pracy. Wschód, na którym jest ulokowana większość surowców oraz przemysł jest zdecydowanie prorosyjski. Neutralny status Ukrainy jest niezbędny dla zachowania już nadszarpniętej równowagi sił w Europie.
Jeżeli Ukraina przeszłaby w ręce polityków prozachodnich to należy się liczyć z rozmieszczeniem zarówno rakiet balistycznych jak i kolejnych elementów obrony przeciwrakietowej tuż pod nosem Moskwy. Kilka lat temu zarówno rząd Polski jak i USA uparcie twierdzili, że elementy tarczy rakietowej wymierzone są przeciwko Iranowi. Dziś już nikt nie ukrywa, przeciwko komu naprawdę wymierzone są owe instalacje.
Ciekawe co usłyszelibyśmy w mediach gdyby Rosja dokonała przewrotu na Hawajach, Kubie, Dominikanie czy w kanadyjskim Kebek’u lub Ontario aby zainstalować tam sprzęt wojskowy podobny do instalowanego przy rosyjskiej granicy.
Wracając do ostatnich wydarzeń na Ukrainie. Zacznijmy od tego, że Janukowycz był demokratycznie wybranym prezydentem kraju. Przewrót został całkowicie opłacony kwotą co najmniej 5 mld USD, do czego wprost przyznają się władze USA. Snajperzy, odpowiedzialni za śmierć kilkunastu osób zarówno po stronie policji jak i demonstrantów są powiązani z obecnymi władzami Ukrainy o czym informował Estoński Minister Spraw Zagranicznych pełniący funkcję wysłannika na Ukrainie. Katherine Ashton (Unijna Komisarz ds. Zagranicznych) kompletnie zignorowała ten fakt.
Nowy rząd Ukrainy otwarcie popiera organizacje neo-faszystowskie atakujące Żydów i Rosjan zamieszkujących Ukrainę. Znaczna część protestujących to osoby z kryminalną przeszłością lub typowi bojówkarze. Przeciętni obywatele owszem także protestowali lecz wielu z nich brała udział w demonstracjach aby zaprotestować przeciwko korupcji, która od wielu lat jest ogromnym problemem na Ukrainie. W tej sprawie praktycznie nic nie zrobił żaden rząd od czasu pomarańczowej rewolucji w 2004 roku. Media zachodnie, w tym polskie działają jak ministerstwo propagandy. Ani razu nie wspomniano o licznych wiecach poparcia dla Janukowycza czy Rosji odbywających się w Charkowie, Doniecku czy na Krymie.
3. Krym
Punktem spornym jest obecnie Krym, rzekomo zaatakowany przez Rosję. Prawda jest jednak taka, że półwysep Krymski jest zamieszkiwany głównie przez Rosjan stanowiących 60% populacji. Ukraińcy stanowią 24%,Tatarzy krymscy ok 10%. Językiem rosyjskim jako ojczystym posługuje się 79% populacji podczas gdy ukraińskim zaledwie 9,6%. Można otwarcie powiedzieć, że Krym był od zawsze pro rosyjski. Formalnie co prawda stał się Ukraiński w 1954 roku kiedy to Nikita Chruszczow przekazał półwysep pod zarząd Ukrainy będącej częścią Związku Radzieckiego.
Mimo, że Krym jest częścią Ukrainy to przez lata cieszył się znaczną autonomią. Na maj tego roku było zaplanowane referendum zwiększające stopień autonomii. W efekcie obecnych przemian referendum zostało przeniesione na 16 marca. W sytuacji otwartej niechęci mieszkańców Krymu do nowych władz Ukrainy w referendum nie będzie już chodziło o zwiększenie autonomii (jak było wcześniej planowane) lecz o separację i przyłączenie się do Federacji Rosyjskiej. Niezależnie od wyniku głosowania premier Ukrainy już zapewnił, że referendum nie ma podstaw prawnych i nie będzie respektowane. Demokracja demokracją ale nasze musi być na wierzchu.
Krym jest niezwykle ważny z punku widzenia militarnego. W porcie morskim w Sewastopolu stacjonuje 25-tysięczna Flota Czarnomorska skutecznie użyta do blokady inwazji na Syrię.
4. Szersza spojrzenie na całą sytuację
Od czasu upadku Związku Radzieckiego, Stany Zjednoczone stały się jedynym supermocarstwem. Władza deprymuje i mimo piętrzących się problemów wewnętrznych USA próbuje na siłę utrzymać dominującą pozycję. Poważną przeszkodą jest Rosja (potęga militarna) oraz Chiny (potęga gospodarcza) a także Iran (ogromne zasoby energetyczne).
Otaczanie Rosji bazami NATO ma na celu zneutralizowanie potęgi militarnej Rosji. Próba destabilizacji Syrii jest tak naprawdę wymierzona w Rosję oraz Iran. Upadek władzy Bashara Al.-Assda skutkowałby wypowiedzeniem umowy dzierżawy portu wojskowego w mieście Taurus co oznaczałoby całkowitą dominację NATO w basenie Morza Śródziemnego. Rosja utraciłaby także możliwość połączenia sieci rurociągów co uderzyłoby w Gazprom (ekonomiczne zaplecze Kremla).
Syria jest także kluczowa ze względu na Iran. Już obecnie kraj ten jest praktycznie otoczony bazami wojskowymi USA. Utrata sojusznika jakim jest Syria, otwierałaby drogę do inwazji. Celem oczywiście nie jest neutralizacja rzekomego programu atomowego lecz ogromne zasoby ropy i gazu.
W dalszym etapie, przejęcie kontroli nad Iranem oraz militarne szachowanie Rosji doprowadziłoby do sytuacji, w której ostatni przeciwnik czyli Chiny zostałby odcięty zarówno od surowców przemysłowych (Rosja) jak i energetycznych (Rosja i Iran). Chiny pozbawione mocy produkcyjnych same pogrążyłyby się w chaosie podczas gdy Stany Zjednoczone całkowicie zdominowałyby światową politykę.
Finansowany przez zachód przewrót na Ukrainie już uderzył pośrednio w Chiny, które kilka miesięcy temu podpisały 50–letnią umowę dzierżawy 3 mln ha ziemi uprawnej na Ukrainie. Jest to 5% powierzchni Ukrainy!!! Umowa ta miała rozwiązać problem żywności w Chinach. W obecnych realiach można chyba uznać umowę za nieważną.
4. Nowe władze Ukrainy
„Nowy rząd Ukrainy został ustanowiony siłą przez ludzi z kijami od baseballa.” – Edgar Savisaar Prezydent Tallina (stolica Estonii).
Praktycznie każde ministerstwo zostało obsadzone przez członków ultranacjonalistycznej partii Svoboda słynącej z ataków na ludność pochodzenia Żydowskiego oraz Rosyjskiego. Partia obecnego premiera Jaceniuka jest ściśle powiązana z ruchem banderowców noszących nazwę po Stefanie Banderze powiązanego z Nazistami w trakcie II wojny światowej odpowiedzialnego za masowe mordy Żydów oraz Polaków. Po przewrocie w Kijowie jedną z pierwszych decyzji nowego rządu było anulowanie ustawy o prawach mniejszości narodowych ewidentnie uderzające w Polaków lecz chyba tego rząd polski nie chce widzieć. Jeżeli nie jest to wystarczające ostrzeżenie to chyba zbyt wielu z nas nie pamięta w jaki sposób partia nazistowska przejęła kontrolę w Niemczech przed II wojną światową.
Obecne władze są niczym innym jak marionetkami zachodu, podobnie jak Janukowycz był marionetką Putina. Różnica jest taka że obecny rząd jest ogromnym zagrożeniem dla stabilizacji w Europie. Rząd Arseija Jaceniuka robi co może aby jak najszybciej podpisać umowę stowarzyszeniową z UE otwierającą Ukrainę dla działań NATO. Nowy premier jest typem technokraty zainstalowanym przez UE.
Nie mijają jeszcze 2 tygodnie od zmiany władzy, a premier Ukrainy już prowadzi rozmowy odnośnie prywatyzacji ukraińskich gazociągów w zamian za pożyczki ratujące kraj przed bankructwem. Powtarza się stary, sprawdzony schemat. Zadłużonemu krajowi oferuj pożyczki na takich warunkach aby nie był w stanie ich spłacić. W zamian za kolejne kredyty przejmij wartościowe aktywa, a w ramach ratowania budżetu podnieś istniejące podatki aby zdusić gospodarkę.
Jeszcze 2 tygodnie temu nie wierzyłem, że społeczeństwo na Ukrainie jest w stanie zaakceptować warunki tzw. pomocy UE czy MFW ale obecnie zaczynam dopuszczać taki scenariusz.
5. Rosja – USA
Bodajże 16-go marca odbędzie się referendum na Krymie. Z dużym prawdopodobieństwem zdecydowana większość opowie się za przyłączeniem do Federacji Rosyjskiej. Nie będzie w tym nic dziwnego zważywszy na antyrosyjskie nastawienie nowego rządu oraz przywiązanie Krymu do Rosji.
Stosunki pomiędzy Ukrainą, a Rosją zaognią się znacznie. Rabat na ceny gazu w wysokości 33% przejdzie do historii aby finansowo pogrążyć Ukrainę oraz nową dyktaturę władzy. Chiny widząc destabilizację kraju oraz nieprzewidywalność rządu zapewne wstrzymają się przed jakąkolwiek pomocą.
Nowym władzom pozostanie wyciągnąć rękę do zbankrutowanej Europy oraz MFW. W Europie główne skrzypce grają Niemcy mające dobre relacje z Rosją i raczej nie pozwolą na wprowadzenie sankcji gospodarczych.
Poza tym, niezależnie jak głośno krzyczą politycy europejscy, nie zmienia to faktu, że póki co jesteśmy uzależnieni od dostaw rosyjskiego gazu.
Zostaną zatem pożyczki z MFW na iście lichwiarskich warunkach. Jeżeli niezależne media oraz rosyjski wywiad zrobią swoje to przeciętny Ukrainiec w ciągu kilku miesięcy zda sobie sprawę, że został sprzedany UE. W takiej sytuacji obecny rząd straci władzę szybciej niż ją zagarnął.
To czego obawiam się najbardziej to rozpad Ukrainy na 2 części. Proeuropejska dążąca do NATO z bazami wojskowymi wymierzonymi w Rosję oraz prorosyjska część wschodnia.
W kolejnej części omówię finansowe aspekty eskalacji zimnej wojny.
Na koniec kilka zdjęć dających do myślenia:
Nowe władze (Oleg Tiahnybok), Victoria Nuland (zastępca sekretarza stanu USA), Arsenij Jaceniuk, Pana z tyłu nie trzeba przedstawiać.
grind
Mam nadzieję że się nie obrazisz na mnie Trader ale wkleję tu link z drugiego bloga gdzie cały wątek Ukrainy jest opisany w głębszym kontekście międzynarodowym ;-)
http://zezorro.blogspot.com/2014/03/nwo-samo-zo-jak-i-kto-tak-to-szo.html
wydaje mi się że autor tamtego wpisu może mieć również wiele racji w swoim tekście
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gh
Mógłbyś się odnieść do kwestii współpracy Rosji i Chin? na ile twoim zdaniem te dwa kraje są blisko i czy mogą się jednoczyć przeciw USA i NATO? Czy w ewentualnym globalnym konflikcie mogą wystąpić razem przeciw US? Jakie jest twoje zdanie?
pozdrawiam
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
conleche
Na przedostatnim zdjęcie zdaje się, że jest "FU EU" Nuland, a nie Ashton.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Artur
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Roman
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
mic.bug
a tak na poważnie to straszne brednie wypisujesz
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
supermario
Oczywiście Ukraina to niemiecka strefa wpływów.Mówimy Unia myślimy Niemcy.Puzzle zaczynają się układać.
Tajne ustalenia na temat podziału Ukrainy zdaje się potwierdzać sam premier Tusk(choć może nie wiedzieć , bo Adolfina go nie poinformowała).Spolegliwy w kwestii czarnych skrzynek czy wraku , a w sprawie Ukrainy super gieroj.
Rosja zyska część przemysłową i strategiczną , Niemcy rolniczą z zapleczem taniej siły roboczej , Polska kolejnego wroga na wschodzie i konkurencję na europejskich rynkach pracy ( Ukrainiec gotowy będzie pracować za połowę "polskich" stawek).Może się premieru Tusku udać kolejny cud i Polacy zaczną wracać...ale nie dlatego , że w Polsce zapanuje nagle dobrobyt , ale dlatego , że miliony Ukraińców ruszą pracować za stawki , za które Polakowi nie będzie się opłaciło pracować.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Swietny i odwazny opis sytuacji. Obnaza zaslepienie, glupote i sprzedajnosc naszych elit, bo starajac sie nie widziec, dzialaja przeciw nam.
W niemieckojezycznych tekstach znalazlem opis jak moga wygladac skutki tzw. wojny na sankcje:
http://www.propagandafront.de/1197660/fakten-zur-russischen-wirtschaft-sanktionen-waeren-ein-spiel-mit-dem-feuer.html
Jasno wynika, ze ´Rosja przy dobrej rozgrywce moze przewrocic zachodni System finansowy do gory nogami. Przy wspolpracy Chin tym bardziej.
Osobiscie spodziewam sie przyspieszenia dynamiki wydarzen dokladnie od dnia Referendum.
Sprawa jest klarowna, Zachod nie uzna wyniku a Rosja tak. Sytuacja gdzie o jakimkolwiek porozumieniu stron mowy nie ma. To wzburzy dodatkowo pozostale regiony, Donieck, Charkow, Odessa. Niestabilnosc wewnatrz panstwa wzrosnie.
Zastanawiam sie kto da pierwszy powod dla wejscia wojs na Ukraine,
NATO czy Rosja. Spodziewam sie bardziej prowokacji z Zachodu . Putinowi nie pozostaje nic innego jak isc vabank. Geopolitycznie nie moze sie wycofac, hgra idzie o wszystko.
Byly upadki Saddama, Gdafiego, Jaukowycza. On czuje podskornie , ze przy braku stanowczosci moze byc nastepnym w kolejce. Pozostaje mu ucieczka do przodu a ze jest twardziele, zrobi to najlepiej jak moze.
Jim Willie pisze o Waterloo dla dolara
Jim Willie: Ukraine is the Waterloo Event for the US Dollar!
Tez mam warzenie, ze USA ze swoim dlugiem zbliza sie do sciany i prewencyjnie wola umocnic dolara militarnie. Powiem otwarcie:duza wojna na terenie Europy bylaby dla nich optymalna.
Prze tydzien czekaja nas przepychanki potem deda konkrety.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gh
A czytaliście o tym Polaku, wyziębionym, znalezionym w tatrach, który z nikim nie chciał gadać i w końcu zmarł? Pracował w Afganistanie, dla wojska. Rozpracowywał psychologicznie afganczyków, szukał słabych punktów, które można by wykorzystać aby skłonić ich do współpracy. Chyba to co tam się dzieje zniszczyło jego samego. Szkoda, że taki człowiek nie jest dopuszczony do głosu aby powiedzieć jak wygląda chlubna misja wojskowa białoczerwonych u boku USA.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Było coś takiego, tego faceta pokazywali we wszystlich TV, w końcu poznali go chyba sąsiedzi i odebrała rodzina. Wojsko przyznało mu jakąś rentę. Wojna nie jednego zniszczyła. Kiedyś poznałem gościa, który stał na bramce w jednym z warszawskich pubów - były komandos z Iraku. Wrak psychiczny człowieka, od jego kolegów dowiedziałem się, że widział koszmar. Oczywiście w mediach tego nie pokażą, media są amerykańskie. Ale co tam się musiało dziać, że go złamało ?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gh
o tym powinno się pisać, robić reportarze, pokazywać cała trudną prawdę.
Jak rząd traci poparcie społeczeństwa dla operacji wojskowej to kończy się wojna, podpisywane są porozumienia, itp. Jest mniej ofiar. Nie ma nic gorszego niż wojna - dla zwykłych ludzi.
Nie powinienem się tak rozpisywać ale pomyślcie - amerykanie wchłonęli wszystkie zbrodnicze "osiągniecia" nazistowskich i japońskich sadystów. Wyniki pseudonaukowych eksperymentów na żywych ludziach, otoczyli ochroną zbrodniarzy by ci pracowali dla nich. "Ruscy" też brali co się da ale chyba jedynie rozwiązania techniczne. Kurcze, strach się wypowiadać w dobie internetowego szpiegostwa :)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Ktos zauwazyl tam taka kwestie:
katastrofa poskiego samolotu, nalezacego do NATO ze wzgl.na obecnosc prezydenta jako zwierzchnika sil zbrojnych na pokladadzie.
Z Zachodu pies z kulawa noga nie zainteresowal sie tym wydarzeniem i wyjasnieniem jego a Ukraina porywa za soba UE, NATO, jankesow .
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
To nie było do końca tak, wysocy oficerowie NATO oferowali Polakom pomoc, chcieli powołać międzynarodową komisję lotniczą. Ale polscy politycy nie chcieli, premier Tusk oddał śledztwo ruskim z automatu i odrzucił wszystkie propozycje pomocy w wyjaśnieniu katastrofy od Zachodu. Śp gen. Petelicki nie raz o tym wspominał, niestety zmarł ,,śmiercią naturalną'' jak wielu innych.
To tak jak z katastrofą Sikorskiego na Gibraltarze. Polacy maczali w tym palce i nikt nie chciał by prawda ujrzała światło dzienne.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Dzieki za wyjasnienie szczegolow. Ja mialem na mysli caloksztalt poruszenia.
Widzisz, teraz swiat zachodni grozi wojna a wtedy moze chcieli "troche dypomatycznie " pomoc. Roznica w rozmachu kole w oczy.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Niestety tak jest, smutna prawda. Pocieszenie, że coraz więcej osób czyta niezależne portale, blogi i nie daje się manipulować. Chociaż to ciągle zdecydowana mniejszość.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
call
snajperzy:
- Janukowycza( raczej nie ): Zaognienie konfliktu, nie było Janukowyczowi na rękę.
- Prawy Sektor i jego mocodawcy( byćmoże ): jest krew --> jest impreza --> na pochybel z Janukowyczem, nie są zainteresowani wyjaśnieniem, sprawy ze snajperami.
- Rosjanie, którym zależało na wysadzeniu Putina z siodła( byćmoże ): Wodzu zaliczłeś fackup na Ukrainie, pora odejść.
Co do Iranu, Amerykanom nie chodzi o przejęcie zasobów ropy, bardziej zależy im na utrzymaniu monopolu saudyjczyków( kontrolowanie podaży ), zamknieciu giełdy ropy ( kup Pan ropę za euro a nie dolary ) oraz odcięciu Chin od surowców( napisałeś o tym ).
> Zostaną zatem pożyczki z MFW na iście lichwiarskich warunkach. Jeżeli niezależne media oraz rosyjski wywiad zrobią swoje to przeciętny Ukrainiec w ciągu kilku miesięcy zda sobie sprawę, że został sprzedany UE. W takiej sytuacji obecny rząd straci władzę szybciej niż ją zagarnął.
... prawdopodobnie, podziękują też Polakom( rękami UPA ).
@Roman:
> Nie wiem skąd tyle rusofili się wzięło naraz w necie ale ja wolę zachód niż kacapską bylejakość.Jeśli Ukraina odepchnie się od Rosji to tylko dobrze dla nas bo będzie potrzebować kapitału,
Opcja nr. 1: Z jednej strony Niemcy. Z drugiej prorosyjska Ukraina, z nieprzychylnym nacjonalistom Janukowyczem( odebrał tytuły bohaterów OUNowcom ). Rosja na obecną chwilę jest zbyt słaba aby zrobic nam kuku, stąd sojusz z Chinami. Chociaż biorąc pod uwagę stan naszego wojska, to kto wie.
Opcja nr. 2: Z jednej strony SILNE Niemcy. Z drugiej proniemiecka Ukraina, z nacjonalistami u władzy ... i wk**na Rosja. Ostatnie ocieplenie stosunków między Niemcami a ukrainskimi nacjonalistami miało miejsce w 38 roku. Pomiając stan Polskich Sił Zbrojnych, dziwnie wygląda rozlokowanie dywizji, wzdłóż polsko-niemieckiej granicy z ... 1919 roku(!). Btw, wiecie, że Niemcy do dnia dzisiejszego nie uznały obecnych granic Polski, w traktacie granicznym z 14 listopada 1990 roku zobowiązali się jedynie do rezygnacji z przemocy w stosunku do Polski.
Tak wiem, że nie wszyscy ukraincy to nacjonaliści ale to nacjonaliści są u władzy. Jak MFW i zachód wydrenuje Ukrainę z $$ to ukraincy przypomną sobie, kto ich wciągał do UE, a to może nas zaboleć. Wiem też, że Pution to nie aniołek ale Opcja nr. 1 jest dla Polski lepsza, dla Ukrainy niekoniecznie.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
W Naddniestrzu (Moldawia)stacjonuje tylko 1800 zolnierzy rosyjskich.
Wojska rumunskie i amerykanskie czekaja na rozkaz Obamy z wkroczeniem do Naddniestrza. Amerykanie tym razem beda szybsi od Rosjan.
Po to miedzy innymi na Morze Czarne wplynal amerykanski krazownik.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
Rosyjskie wojsko zagarnelo troche wiecej terenu niz Krym. Czyli naruszyli scisle terytorium Ukr.
Ostatnie 2 zdania nie potwierdzone
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
seb
Po przeczytaniu Twojego artykułu rozmumiem, że:
1. popierasz napaść rosyjską na Krym.....ponieważ jest zamieszkana przez Rosjan
2. popierasz dyktaturę Putina.......ponieważ to jedyna przeciwwaga dla USA (masz jeszcze jakieś inne argumenty?)
3. piszesz o ukraińskich banderowcach ale o rosyjskich komunistach oddających hołd mumii Lenina i modlących się do wujka Stalina nie wspomnisz
4. jedziesz po USA jak po ruskiej kobyle i możesz to robić do woli bo żyjesz w wolnym kraju. spróbuj tak pisać o Putinie lub towarzyszach z Chin a już byłbyś nakarmiony pizzą z arszenikiem.
Wniosek:
Rozumiem Twoje poglądy ekonomiczne i motywy jakimi się kierujesz. Twoich poglądów politycznych nie pojmuję. Tłumaczę je zatem tak: aby zrealizowały się Twoje przewidywania ekonomiczne gotów jesteś oddać hołd trójcy: Lenin-Stalin-Mao.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
luka
podpisuję się w stu procentach pod tym co napisałeś.Naturalnie właściciel bloga oraz jego moderator(rzy)ma prawo do własnych opinii czy preferencji. Ja natomiast każdego kto działania Rosji pochwala lub usprawiedliwia, zapraszam do lektury książki "Opowiadania kołymskie" Warłama Szałamowa. Wnioski pozostawiam czytelnikom.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Panowie, najwyrazniej nie darzycie sympatia Putina, Rosji wraz z jej historycznym poprzednikiem i zapewne macie swoje powody.
Nie zauwazacie tylko, ze usancy pchaja was za pomoca swojego poplecznika w terenie, czyli UE, prosto w militarne ramiona nikogo innego jak wlasnie Wladka i jego odradzajacej sie Rosji.
Moja propozycja: przejrzycie na oczy.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
http://newswire-24.com/2014/03/07/4827/
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Z moich miejscowych zrodel wynika, ze ilosc tego zlota , przy dzisiejszym popycie z Chin, wystarczy najakies 5-6 dni. Mozna wysnuc hipoteze o ataku na cene Au w przyszlym tygodniu.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
call
>Nie zauwazacie tylko, ze usancy pchaja was za pomoca swojego poplecznika w terenie, czyli >UE, prosto w militarne ramiona nikogo innego jak wlasnie Wladka i jego odradzajacej sie >Rosji. Moja propozycja: przejrzycie na oczy.
Amen.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
m_a_rek
Myślę, że przyczyna takiego rozłożenia akcentów wynika z odreagowania na skrajnie nachalną i intensywną propagandę wylewająca się z mediów.
Wdawało mi się oczywiste, że ponieważ świat podzielony jest na bloki USA&Company, Rosja&Company, Chiny&Company to najlepszym miejscem dla Polski jest pierwszy blok najlepiej w tylnych rzędach. Pchają nas do pierwszego rzędu w bloku stąd takie skrajne poglądy, że w innym bloku to będzie lepiej (zapewniam, że wypchają do pierwszego rzędu i jeszcze zdepczą).
Pozdrawiam
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
bazie
A co do Krymu. Wyobraźmy sobie, że w wyniku zmiany władz w Londynie polska mniejszość jest tam zagrożona. Idąc putinowskim tokiem rozumowania, należy wysłać tam polskie wojsko i przyłączyć Londyn do Polski, ponieważ tam mieszkają nasi obywatele. A skąd się wzięli Rosjanie na Krymie? Może, skoro czują się tam zagrożeni, to powinni wyjechać, podobnie jak Polacy musieli opuścić Kresy po II wojnie światowej, a Niemcy musieli opuścić ich kresy wschodnie czyli "ziemie wyzyskane". Nie trzeba chyba przypominać, że jednym z powodów tych przesiedleń była postawa ZSRR. To dlaczego Rosja nie dopuszcza myśli o przesiedleniu Rosjan z Krymu tam, skąd przyjechali po wygnaniu Tatarów?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
mic.bug
Roman nie obrażaj się o leki (nie powinienem tak pisać - przepraszam) ale dyrdymały są dyrdymałami spójrz szerzej (podpowiedzią jest historia)
trader
lepiej się zastanów co piszesz w myśl przysłowia uderz w stół ....
chyba że o to Ci chodziło :)
Zastanawiałem się czytając zezorro na temat wątku smoleńskiego i Putina czy aby fakt że Putin nie wyciąga jeszcze kwitów nie świadczy o tym że działa on według z góry założonego planu światowego (Ukraina Syria) A to co obserwujemy to tylko teatrzyk dla ubogich mający skończyć się planowaną wojną. Wiem scenariusz dość abstrakcyjny ale nie wykluczałbym go. Putin był wyraźnie zadowolony ale i zaskoczony po tej tragedii, Tusk natomiast promieniał ze szczęścia był dumny.
PS. Wciąż nie mogę pojąć jak to jest że ludzie tu trafiający wiedzą o manipulacjach finansami ale inne wykluczają - budzą się dopiero czy na portalu poświęconym manipulacjom finansowym wyśmiewają inne manipulacje (bo jak tu już trafił to wie o tych finansowych i nie da się wyrwać z tego) Tak jak pisał Roman agentów ci u nas dostatek. Ciekawe czyich więcej syjonistycznych czy rosyjskich Obstawiam syjonistycznych
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Fantasta
Panowie piszą, że super fajny, że niezależny etc. wszystko pięknie i zgadzam się z tymi opiniami, ale OBIEKTYWIZMU (nad czym ubolewam) brak.
I oczywiście każdy ma swoją ideologie, przemyślenia ale uważam, że jak np. tv Fox w ramce powinna mieć napisane popieramy tylko i wyłącznie republikanów i nasza kanał nie ma nic wspólnego z obiektywizmem (inne kanały tak samo), tak i tutaj powinno być napisane prosto z mostu np. - katolik, z prawicowymi poglądami, popieram PiS.
Co do Ukrainy to 100% racji, że powściągliwość mediów i rządu powinna być o wiele większa od początku, właśnie dlatego, że Bóg jeden wie jacy tym razem "cudowni" ludzie chcą i będą rządzić tym krajem (tak jak na zdjęciu).
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
grind
Ludzie stopniowo zaczynają samodzielnie myślęć i mają już dość zmasowanej nachalnej propagandy o jedynym sprawiedliwym w śród narodów jakim się mienią USA i ich wspaniałej amerykańskiej demokracji czy wolnym rynku , to co widzimy ostatnio w blogsferze to nie jest jakiś niesamowity przejaw nagłego moralnego wsparcia Rosji czy Rusofilizmu a społecznym buntem przeciw hegemonii USA i ciągłego narzucania wokoło ich światowego porządku . Gwoździem do trumny tkz. amerykańskiego mitu demokracji jest obecne wspieranie przez USA i wszystkich polityków zachodu przewrotu na Ukrainie i popieranie odradzającego się tam faszyzmu . Obwinianie ludzi za ich poglądy i publiczne ich wyrażanie o agenturę itd. wydaje się śmieszne i niedorzeczne a idąc tym samym tokiem rozumowania czytając to co piszesz można posądzić również Ciebie o agenturę na rzecz CIA czy Mossad bo chyba sam nie wierzysz w to co piszesz ? czy może aż tak jesteś krótkowzroczny ?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
mic.bug
sam nie umiałbym tego lepiej napisać
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
supermario
Zapytam przewrotnie a skąd się wzięli Albańczycy w Kosowie i dlaczego w polskojęzycznych mediach nikt wtedy nie mówił , że interwencja NATO jest nielegalna.Rosja protestowała(to była ich strefa wpływów) , a Polska jako jedna z pierwszych krajów uznała niepodległość Kosowa.Nie ma więc moralnego prawa wypowiadać się na temat podziału Ukrainy.
Mleko rozlało się w Kosowie.Ten precedens będzie się dalej odbijał czkawką.Jugosławia była zbyt dużym krajem aby została "połknięta" przez UE czytaj Niemcy , trzeba było ją najpierw poszatkować.
Podobnie sytuacja ma się z Ukrainą.Rosji zależy na części zachodniej , a UE na wschodniej.
Wystarczy popatrzeć logicznie na mapę Europy ,tam gdzie dawniej Niemcy toczyli wojny , obecnie wojują niemieckie firmy i banki.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
call
http://marucha.wordpress.com/2014/03/09/ukraina-wywieziono-rezerwe-zlota-ukrainy/
Jeżeli to prawda, to robi się ciekawie.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
reno
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Z tym zlotem nie chodzi o Putina tylko o comex. Na tydzien Maja paliwo do spadkow.
Tak samo bylo z Libia, wtedy bylo wiecej Au i wystarczylo na dluzej.
Takie czasy, trzeba sie zastanawiac kto ma zloto ten moze zostac odwiedzony
przez gosci.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
reno
http://www.newyorkfed.org/markets/opolicy/operating_policy_140214.html
Dodać należy ,że komercyjny ma bardzo dużo shortów i w ostatnim tygodniu jeszcze je zwiększył. Wszystko ma bardzo zły wydźwięk dla złota na najbliższe tygodnie. Nie mam złudzeń czeka nas kolejna fala wyprzedaży. Dodatkowo widzieliście dane z eksportu Chin ? Eksport w Chinach w lutym spadło 18.1%. Spodziewano się wzrostu po 7,5%... Dlatego był krach na miedzi. Zaraz wyleje się to na srebro a i dla złota zła koniunktura się udzieli.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
WK
http://www.youtube.com/watch?v=7R4tp_o-RBU
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Odpowiedzmy sobie na pytanie postawione przez Tradera w tytule: "Kto jest agresorem Rosja czy NATO"?
NATO(może ogólnie) sfinansowało i koordynowało zamach stanu na Ukrainie doprowadzając do przejęcia władzy w CAŁYM kraju przez marionetki zachodu (potwierdza np to ekspresowe dążenie do podpisania umowy stowarzyszeniowej z UE i wywóz złota)
Rosja zagarnia Krym dając obywatelom możliwość wypowiedzi w referendum (pomijam czy wynik będzie ustawiony czy nie).
Wychodzi na to, że obie strony są agresorami ale pierwsza deklasuje drugą.
Teraz może odnośnie wątku historycznego. Jest oczywiście ważny. Jednak słusznie bojąc się pozostałości po ZSRR chyba nie widzicie Panowie co urodziło się na zachodzie:
- totalna inwigilacja o jakiej KGB się nie śniło
- dyktatura - Obama powiedział, że zacznie rządzić dekretami omijając "nieudolny kongres"
- obozy FEMA
- militaryzacja policji
- prywatne więzienia i przemoc wobec skazanych, guantanamo
- zabijanie dronami kogo się chce i często na chybił-trafił
- żandarm świata - wchodzenie z buldożerem do ogródka każdego niepodporządkowanego ogrodnika
- okradanie całego świata przez eksport inflacji drukowanych dolarów RÓWNIEŻ I NAS, oraz opisane ostatnio przez Tradera21 carry trade
Panowie boicie się przeszłych demonów, a nie widzicie za plecami tych żywych które nawet w tej chwili podżegają do wojny narażając przecież Polaków na konflikt z Rosją. Zapomnieliście już kto najbardziej korzysta na wojnach w Europie? Na kogo są skierowane atomówki w kaliningradzie? Tak spieszno Wam umierać za woja Sama? Co takiego wspaniałego dostaliśmy od Niemców, że tak ochoczo chcemy im pomóc wchłonąć Ukrainę do UE? Z punku widzenia historii do jednym katów się kleimy, a drugich boimy się jak ognia. Pogratulować.
@Rektiv
Szczerze nie wydaje mi się żeby reverse repo było zagrożeniem dla cen złota. Dalej uważam że Stany przewrócą się inflacyjnie, a nie deflacyjnie dlatego jakąkolwiek ilość USD wycofają teraz z rynku później dopompują po x kroć. Poza tym nie wiem i może mi wyjaśnisz jak ten mechanizm działa. Ściągają środki z obiegu spłacając czy umarzając długi? Co z odsetkami od kredytu? Skoro wyemitowane dolary mają przyklejone odsetki to czy zasysane dolary są wraz z odsetkami czy nie?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
malcom
Czy ewntualna zmiana rozkladu sil, w postaci sojuszu Rosja-Chiny, i mozliwosci szybkiego uplynnienia chinskich rezerw w postaci obligacji USA, moglaby dobitnie uderzyc w gospodarke Stanow?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Zniszczyłoby światowy system finansowy. Gospodarka Stanów i tak już nie istnieje. Jej odbudowa zajmie im dekady.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Rubin
Imperialny bandyta ( USA ) gwarantuje naszą suwerenność przed imperialnym bandziorem ( ROSJA ).
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
1. podział UKRAINY jest faktem dokonanym (szopka w mediach jest tylko teatrem dla idiotów)
2. Zach Ukraina (a tak naprawdę Ukraina właściwa)jest rządzona przez Banderowców [ci tak nas kochają , że chcą nas wysłać do raju / dotyczy całej populacji polskiej]
3. podział Ukrainy otwiera drogę (klimat polityczny)do odzyskania przez NIEMCY
ziem utraconych po drugiej wojnie światowej
4. nowy ukraiński banderowski rząd będzie z czasem wprowadzał w życie politykę antypolską (zawsze nacjonaliści ukr ją prowadzili wobec POLSKI)I zaczną się roszczenia ukrainców do Przemyśla I innych polskich ziem
5. zaczną się masowe problem z miejszościami narodowymi I ruchami separastycznymi na terenie POLSKI (ruch autonomi śląska , miejszość ukraińska itd)
6. systematycznie rosnące ceny ropy I gazu dla Polski (a o to się nasze błazny/rząd PO się postara) wykosi polską gospodarkę co spowoduje zapaść finansów publicznych
7. rozpad struktur naszego państwa (niewydolne służby publiczne takie jak policja, wojsko, skarbówka, służba zdowia itd)spowoduje duże napięcia społeczne co zawsze sprawia, że do władzy w POLSCE dojdą siły skrajne
Proszę wszystkich jeśli już piszecie o problemach to o tych realnych/prawdziwych a nie ściemach marketingowych bo wam ktoś zapodał temat.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
arkageddon
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Zakusy do odzyskania śląska przez Niemców trwają cały czas, myślisz, że kto sponsoruje tych błaznów występujących w imieniu autonomii ślaskiej ? Skąd mają kasę na działalność ? Wiadomo, że od Merkel.
Pamiętaj, że póki co Polska jest w NATO a Ukraina nie, jak zachodnia Ukraina po podziale przystąpi do UE, większość młodych wyjedzie na zachów a banderowców prędzej czy później uciszy Unia....
@ arkageddon
Zgadzam się, że USA są gotowe na każdy konflikt. Ameryka traci pozycję hagemona i tylko machając szabelką może próbować ją utrzymać. Ich reakcja na wydarzenia na Ukrainie to tzw. ucieczka do przodu w myśl zasady, że najlepszą obroną jest atak. Oni walczą o $ czyli o wszystko, jak $ straci znaczenie waluty międzynarodowej, USA kończą karieę a złoto uwolnione od powiązania z $ leci w kosmos.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
alexbagrowska
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
reno
Długoterminowo na pewno nie zaszkodzi dolarowi...
Akurat to ,że Euro jest silne jest błędną polityką Draghiego. Silna waluta jest zabójcza dla eksportu. Nie ma się z czego cieszyć...
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
ps Amerykanie właśnie wybrali (demokratycznie) Rosjanom ich nowego prezydenta: Będzie nim M. Chodorkowski
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Rubin
Niekoniecznie. Gdyby Niemcy eksportowały tylko kartofle i kapustę to tak - silne euro uderzałoby w ich eksport. Te towary można kupić gdzie indziej. Tymczasem oni eksportują maszyny, technologie, czy patenty. Tego w chinach, zimbabwe czy jemenie nie kupisz. To co mają sprzedać - sprzedadzą.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
1. Krym jest niewygodnym strategicznie miejscem konfrontacji, bo Amerykanie nie mają tam baz a ich floty nie przepuści Turcja (byłby to akt wrogi wobec Rosji)
2. prowokacja w postaci rakiety z terytorium Kaliningradu uderzającej np. w Gdańsk będzie wystarczającym impulsem do natychmiastowej polskiej odpowiedzi zbrojnej. (100% Polaków to poprze)
3. Analogia historyczna Hitler – Putin stanie się oczywistością
4. USA i NATO udzielą Polsce wyłącznie gwarancji i „wsparcia” ale to polska armia przetestuje obronę lotniczą Rosji. Jak stracimy nasze F-16 to kupimy nowe – po co amerykanie mieliby ryzykować własnym sprzętem?
5. Taka polsko – rosyjska strzelanka wystarczy, by NATO i USA rozmieściły wokół Rosji potężne siły i … Przystąpiły do negocjacji.
6. Wielcy się dogadają a konsekwencje konfliktu poniosą tylko Polacy
7. (to pewne) narastający konflikt polsko - ukraiński
to wpis sprzed tygodnia, już raz zbanowany :)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
reno
Jednak kupisz bez problemu w USA (pod względem produkcji jest jak cała gospodarka Europy) i chciałem zauważyć ,że oni mają dostęp do bardzo taniego gazu. Zresztą Japonia, Korea a nawet Chiny tam kupisz bez problemu to samo co w Europie. Więc mało trafny komentarz. Silna waluta regionu dławi gospodarkę i tutaj akurat każdy powinien się zgodzić.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
Sytuacja na ukrainie i Krymie staje sie coraz bardziej napieta.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
Reuters podaje , ze Rosja przygotowuje zmasowany atak na Ukraine
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
dokladnie tak to jest rozgrywane
trzeba umiec czytac miedzy wierszami
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
ps Popracuj nad ortografią :)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
A teraz zróbcie ze mnie ruskiego agenta - pozdro
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
frugo
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Już sam fakt, że sam sobie przyznajesz rację z dwóch różnych nicków budzi podejrzenia. Dla Twojej informacji, Turcja jako członek NATO pozwoliła amerykańskiemu krążownikowi wpłynąć na jej wody terytorialne. Turcja wzmacnia ochronę lotniczą przy granicy z Krymem. Na Krymie żyją tatarzy krymscy, kulturowo wywodzący się z Turcji. W przypadku konfliktu, gdy reaguje NATO, Usa nie musi się pytać o zgodę Turcji dotyczącą naruszenia jej wód terytorialnych lub przestrzeni powietrznej tak jak każdego innego członka NATO.
My tu sobie gadu gadu, a sytuacja staje się coraz bardzie napięta, Krym już Rosji, ciekwe czy Putin planuje dalej ? Poprzestanie na Krymie czy bierze wschód Ukrainy ?
Ciekawe jak zaaragują jutro rynki finansowe, generalnie giełdy powinny być czerowne, metale zielone.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
Ale widze ze pod sufitem masz poukladane, chociaz nie czytalem wszystkich Twoich wpisow
Panowie. Sytuacja geopolityczna jest dramatyczna
Nie poczuwajcie tego za zart, ale BOZE CHRON POLSKE.
nie mieszkam w Polsce i mam troche inny dostep do informacji
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Ze wzgledu na ukrainskie dostawy przyszly tydzien bedzie dla Au raczej spadkowy.
Po Referendum metale sie zazielenia. Putin dziala szybko i zdecydowanie.
Czy pozostanie przy Krymie? Pojdzie dalej, juz idzie, popatrz na nastroje w poludniowej i wschodniej czesci, tam tez domagaja sie Referendum.
Na Krymie obiecal pracownikom budzetowki poczworne wynagrodzenie no i przejda na rubla.
Takie wiadomosci dzialaja i przyciagna kolejnych chetnych. Chwilowo wszystko odbywa sie bez strzalow. Obawiam sie, ze w takim tempie zaniepokojony sukcesem Wladka Zachod , moze spowodowac Jaks iskre.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
Wzrastaja znacznie przy wzrostach, a spadaja ostro przy spadkach
Raczej jest to zdrowe zachowanie klasycznego trendu wzrostowego
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Masz rację z ceną AU, zapomniałem o ukraińskich dostawach. Chyba, że wydarzy się coś nagłego - konflikt eskaluje, wtedy może być zielono na metalach.
Ja się obawiam, że Władymir sam zorganizuje prowokację ( atak na rosyjskich żołmierzy przez rosyjskich żołmierzy przebranych w ukraińskie mundury ) i pod byle pretekstem pójdzie na wschód. Tam się powinien zatrzymać.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Q przestrodze
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
teoretycznie mialbys racje z tym ukrainskim spadkowym zlotem, gdyby nie wzrost napiecia geopolitycznego. Wojna- to niepewnosc i pozywka dla zlota
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
reno
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
marathonman
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Poglady odmienne od Twoich nie koniecznie musza byc od razu trolowaniem
i nie podpuszczaj Trader 21 do wywalania kogos z bloga z wyzej wymienionego powodu.
Wiecej empatii i wewnetrznego spokoju.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
supermario
http://www.pch24.pl/turcja-grozi-blokada-portali-spolecznosciowych,21584,i.html
Poważne ostrzeżenie , czy Rosyjska prowokacja.Zostawiam bez komentarza.
http://www.monitor-polski.pl/anonimowi-z-ukrainy-ostrzegaja-polakow/#more-8313
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
arkageddon
W USA zmieniono czas na letni. Ktoś wie dlaczego tak szybko? Trzy tygodnie wcześniej niż w Europie. W Kanadzie za tydzień. Zawsze tak było?
W Szanghaju przecena miedzi o 5%. Wygląda na ostrzeżenie Chin by nie mieszały się do Krymu.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Pekok
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
metroplus
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
trader21
Oczywiście że to Victoria Nulad. Już wprowadziłem poprawkę. Dzięki za czujność.
@Artur
W sytuacji nagłego załamania się wartości obligacji (skokowy wzrost rentowności) prezydent USA ma możliwość wydania dekretu wstrzymującego cały handel instrumentami finansowymi na czas nieokreślony jak po 9/11. Ma także możliwość zamrożenia wszystkich transakcji elektronicznych dotyczących obligacji do czasu ich wygaśnięcia. W praktyce zapewne ustałby handel USD w Europie i USA podczas gdy na giełdach azjatyckich trwała by wyprzedaż.
Doprowadziłoby to do rozdwojenia cena. Wysoka cena nominalna bez transakcji w zachodnich systemach oraz niska w Azji. W ostatnim czasie było podobnie z ceną BTC. Inna cena na zbankrutowanej giełdzie, inna na innych platformach.
@Seb, Luka
Nie popieram żadnych zbrojnych interwencji na terenie suwerennego kraju tak samo jak nie popieram zbrojnego przewrotu jaki został przeprowadzony na terytorium Ukrainy.
Zauważcie, że podczas „inwazji na Krym” na którym tak czy tak stacjonuje 25 tyś żołnierzy rosyjskich nie zginął nikt w przeciwieństwie do uczestników starć na Majdanie. To coś już mówi o poziomie akceptacji tzw. wojsk okupacyjnych przez lokalną społeczność.
Absolutnie nie jestem po stronie Putina lecz nie można analizować sytuacji na Krymie pomijając całkowicie wcześniejsze wydarzenia.
Co do usuniętych wpisów to poleciały albo wpisy nie merytoryczne, albo otwarcie atakujące innych uczestników dyskusji więc proszę nie obrażać tylko pomóc mi utrzymać relatywnie wysoki poziom komentarzy.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Potrzeba jeszcze wzmocnić nową Ukrainę gospodarczo i temu mają służyć proponowane m.in. przez Tuska jednostronne przywileje dla U w handlu z UE (ukrainski eksport do UE bez cła przy zachowaniu własnego protekcjonalizmu). W ten sposób to Ukraina stanie się producentem żywności dla UE a Polska poszuka sobie innej dziedziny:)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gość 62
http://marucha.wordpress.com/2014/03/09/ukraina-wywieziono-rezerwe-zlota-ukrainy/
Co do snajpera to: http://marucha.wordpress.com/2014/03/10/snajper-na-majdanie-w-ciagu-kilku-minut-odstrzelil-10-zolnierzy-berkutu/ Pozdrawiam
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
m_a_rek
Tak odnośnie Ukrainy i Ras(Putina).
Wpadło mi do pustego łba, że przecież Rosja ma jeszcze jeden, pistolet odwetowy w przypadku sankcji. Proszę sobie wyobrazić konferencję, którą z odpowiednim wyprzedzeniem ogłasza się w mediach jako przełomową (w godzinach takich by była LIVE w USA i Germanii). Dziennikarzyny aż sikają po piętach z zaciekawienia. Miejsce konferencji dziwaczne bo w pomieszczeniach banku, kupa zbrojnego luda. Pojawia się Władimir i zgodnie z zasadą "a u was murzynów biją" zaprasz do pomieszczenia obok... a tam...
Tony złota porozkładane i opisane - Tu leży złoto z Germanii 2t- te dwie sztabki zostały przyjęte w ostatnich pięciu tonach i przetopione. Tu leżą 4 polskie sztabki, które są potwierdzane jako będące obecnie w LONDON. Tu leży...
Wracamy do pomieszczenia obok i Vladimir opowiada o Forcie Knox, o COMEXie i certyfikatach i tak dalej i dalej. Użycie tego przez Rosję mało prawdopodobne ale jak się ma coś takiego i można zrobić bubu USA to ma chyba jakąś wartość?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
doker
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
42,3 t
http://www.goldreporter.de/bericht-goldreserven-der-ukraine-wurden-in-die-usa-transportiert/gold/40044/
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Sprostowanie:
WGC szacuje zloto UKR na 42,3 t. Ile odlecialo art. nie podaje.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jhn
Slyszeliscie o najnowszym oswiadczeniu Chin?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
doker
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gość 62
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Roman
Putin i jego przyjaciele od zeszłego roku zaczęli wycofywać swoje aktywa z USA i Europy do Rosji. Przygotowywali ten atak na Ukrain
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
wd7
Kto tego nie widzi już jest martwy.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Moze tym razem byli bardziej przewidujacy niz w 1939, z ta roznica , ze to nie Rosji spieszno do wojny. Bardziej prawdopodobne sa misje stabilizacyjne i pokojowe...
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Matrix
Czytaj uważnie. Ten twój doradca Putina nie jest doradcą od 9 lat!!!
Odróżniaj fakty od propagandy rodem z Onetu bo siejesz zamęt.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
wd7
Nie wiem co bierzesz, ale wziąłeś stanowczo za dużo.
Myśląc twoim poziomem (warstwy ornej) to niemcy i rosja w 1939 też zawitali do Polski z pokojową misją stabilizacyjną.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Anonymous
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
mcafe112
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
lysy1
Warto porozmawiać z osobami ,które były pod okupacja sowiecką w 1939 lub z rodzinami wywiezionymi na Sybir- to oni mogą powiedzieć jak wygląda wielkoruski imperializm.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Dlatego trzeba bylo z silniejszym od siebie rozmawiac madrym jezykiem, a nie rzucac sie z motyka na ksiezyc, tzn. z UE na Majdan.
Polscy politycy zamiast madrosci to bluzgi na Putina rzucali. Myslisz ze im to wybaczy?
Wszystko narazie idzie na konflikt i bedzie tylko eskalowac.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Roman
albo tych co próbowali uciec na zachód ..
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
lysy1
Czy to znaczy, że mamy tolerować politykę ekspansywna Putina? Czy mamy się bać, że Putin nam paluszkiem pogrozi? Świat zachodni jest tak skonstruowany ,że bandytyzm trzeba zwalczać,nawet gdy miało by to kosztować. Tak jak już wspomniałem dla Polski w obecnym czasie największym zagrożeniem dla Polski jest imperializm wielkoruski,dlatego wszędzie ,gdzie tylko można powinniśmy mu przeszkadzać i zwalczać.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
alexbagrowska
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
alexbagrowska
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Roman
Doradca rosyjskiej delegacji do Rady Europy planuje dalsze podboje. "Następny krok to Mołdawia i cała Ukraina; i wszystkie pozostałe ziemie ZSRR. Rosja zbiera się do kupy, jak zawsze. (...) Odnawia się duchowa i militarna potęga Rosji w całej jej krasie. I Alaska powróci, i kraje bałtyckie, i Polska, i Finlandia - to przecież rosyjskie ziemie" - napisał na swoim profilu w portalu społecznościowym dr Roman Kokorev, pracujący w Radzie Europy oraz Instytucie Legislacji i Prawa Porównawczego przy Radzie Ministrów RF.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Sol
Z tym antysemityzmem Majdanu to się okazało pudło. Prawy Sektor jest sposnorowany przez oligarchę Igora Kołomojskiego, a ten ma nawet obywatelstwo izraelskie. Na Majdanie w charakterze mówcy działał Bernard-Henri Levy, David Wildstein...
http://monsieurb.neon24.pl/post/106695,kolomojski-przejmuje-wladze
http://monsieurb.neon24.pl/post/107082,mossad-przewidzial-majdan
Trudno spodziewać się aby caly zachód poparł antyżydowskie ruchy. Chyba, że na jakiejś zasadzie "fałszywej flagi" albo tak jak Hitlera w latach 30.
Element niekontrolowany jest marginalziowany albo eliminowany fizycznie. Muzyczkę przecież załatwili. Nie będę płakać po Muzyczce, ale to symptomatyczne, że Prawy Sektor udawał niezadowolenie z zabicia jednego ze swoici liderów, ale w zasadzie nic nie zrobił.
Bojówki prawego Sektora to po prostu pretorianie CIA, MFW i części oligarchów ukraińskich takich jak Kołomojski.
http://www.geopolityka.org/analizy/2805-michel-chossudovsky-ukrainska-zmiana-wladzy-i-gorzka-pigulka-miedzynarodowego-funduszu-walutowego
Będą gasić każde niezadowolenie społeczne. Czy to niezadowoleni z "reform" Ukraińcy, przeciwnicy nowego rządu, czy zwolennicy federalizacji albo Rosji. Nawiasem: nie są tożsame grupy, a ci ostani to margines. Rosja i tak nie ma środków na zagospodarowanie biednych terenów i nie przyjmie do FR już nic więcej niż Krym. Zauważmy, że dla Rosji koszt wchłonięcia nowych terenów jest duży, bo wiąże się z podwyżką świadczeń do standardów rosyjskich, przyznaniem obywatelstwa, inwestycjami, stabilizacją. To nie Libia ani Irak, gdzie kontroluje się ludzi za pół darmo, bez minimalnej struktury państwowej.
O to jak gasili w Odessie:
http://ersieesist.livejournal.com/813.html
Zamordowano bezbronnych ludzi bez względu na wiek albo płać. Ciężarna kobieta, która była tylko pracownikiem w budynku - uduszona. Ciała mają ślady spalenia głow. na filmach widać dobijanie skaczących z budynku ludzi kijami. To było bestialstwo.
O "antysemityzm" można być już spokojnym. Szarzy obywatele Ukrainy wiedzą kim sa oligarchowie, kto robił majdan. Być może za jakiś czas wybuchnie PRAWDZIWA rewolucja i Żydzi będą się z Ukrainy ewakuować. Kto sieje wiatr ten zbiera burzę.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Sol
Nie przejmuj się wpisami troli. W polskojęzycznych mediach reżim urządził nagonkę na ludzi myślących niezależnie, ponoć mamy w Polsce setki tysięcy agentów Putina i to oni odpowiadają za komentarze nie idące po linii. Oczywiście to było bez żadnego uzasadnienia. co ciekawe instytuacja bojówek interentowych pochodzi właśnie z drugiej strony barykady. Np. hasbara - mają nawet software kierujący w zapalne miejsca w Sieci. Armia USA ma własne oddziały public relations w Internecie. W Polsce zorganizowano różne grupy typu Soliadrni2010, kluby GP itp. gdzie członkowie zostali WYTRESOWANI w ślepej nienawiści do Rosji i pisania idiotyzmow jak to Rosja kontroluję Polskę. Wbrew szelkim przesłankom: kontrola kapitału, UE, NATO, media, politycy. tamci ludzie twierdzą swoje. Potem takich fanatyków spotykasz w sieci. To jest metoda wykorzystywana od dawna. W formach przemocy fizycznej można ją zobaczyć w Syrii gdzie "islamiści" niszczą tego kogo wskaże CIA. Na Ukrainie podobnie. Ukraińscy "nacjonaliści" idą na pasku MFW. Skomentuję kilka ostatnich wpisów:
@lysy1
"Świat zachodni jest tak skonstruowany ,że bandytyzm trzeba zwalczać,nawet gdy miało by to kosztować."
Świat zachodni zwalcza bandytyzm? Gdzie. W Arabii Saudyjskiej, w Kosowie, w Libii, w iraku? To propaganda jest tak skonstruowana, że kłamstwo powtórozne 1000 razy staje się prawdą. Przecież w komentowanym przez ciebie artykule było powołanie się na te przypadki. To tak sobie wyobrażasz dyskusję, że zatykasz uszy i mówisz swoje?
@alexbagrowska
"Rosja to niedemokratyczny kraj, nie szanujący praw człowieka i popierający najgorsze reżimy na swiecie. "
Arabie Saudyjską popiera Rosja? Interesujące! A czy Majdan na Ukrainie to była demokracja? Taki na przykład szef bojówek, D.Jarosz miał 2% poparcia, a teraz to on rozbija KAŻDY wiec antyrządowe posuwając sie do morderstw bezbronnych kobiet.
http://ic.pics.livejournal.com/frallik/12164489/873896/873896_original.jpg
http://ic.pics.livejournal.com/frallik/12164489/871114/871114_original.jpg
@Roman
"I co rusofile i inni agenci powiecie na to..."
Powiemy, żeś sięgną dna. Wyzywanie od agentów i rusofilow stawia sie w zasadzie poza nawiasem kulturalnej dyskusji. Natomiast straszenie zajęciem Alaski, to już szczyt żenady. Nie wiem kim jest ten gościu, ale: 1) wbrew pozorom w Rosji nie ma terroru i dyktatury. Jeszcze do niedawna jawnie funkcjonowali politycy pobierający pensję z "fundacji pozarządowych" z Niemiec i USA. Tam różni mogą rózne rzeczy wygadywać. Jedna z dzinnikarek Russia Today okazała się nawet "spiochem" czekającym na moment wywinięcia numeru swojej stacji. 2) wygląda to na żart, zwłaszcza ta Alaska. średnio inteligentny człowiek zauważy, że to mogła być ironia. Komunikaty i retoryka Kremla są bardzo wyważone.
A co do osobników przypominających ZSRR. Wasze manipulacje bazują na ignorancji mas, są nawet nie uproszczeniem, są perfidnym łgarstwem. ZSRR był dziełem Wall Street:
http://www.kki.pl/piojar/polemiki/novus/komunizm/kom1.html
W czasach największego terroru Rosjanie jako grupa etniczna mieli tam bardzo mało do powiedzenia. Im bardziej ZSRR liberalizował się, tym USA bardziej go zwalczało. Porównajmy lata 20-40 z latami 80. To samo z Rosją. Bandytyzm i korupcja w latach 90 obniżyły PKB o 60%, ale jelcyn był OK. A jak Rosja zaczyna się rozwijać, to "niedemokratyczna". Ciekawe.
_________
Podsumowując. Cecha wspólna takich komentarzy to bazowanie na totalnych uproszczeniach, wielokrotne powtarzanie kłamstw rodem z Orwella: Zachód to pokój i demokracja - Rosja to zło. Rosja = ZSRR. Stalin, Trocki i Leini byli Rosjanami itd. To jest 99% tego typu wpisów. Aha. I jeszcze będą stsosować sztuczki psychologiczne typu "zawidodłem się na tobie", "straciłeś wiarygodność" itd. Widziałem to praktycznie na każdym blogu idącym nie po linii reżimu. Pojawiają się wpisy "prostujące" autorów. Trzeba mieć świadomość kto je konstruuje. Znane eksperymenty pscyhologiczne pokazały, że gdy czlowieka (myszkę doświadczalną) umieścimy w kontrolowanej grupie mówiącej totalne nonsensy ( np. pokazywany odcinek ma długość 5cm, a wszyscy mówia, że 20cm), to czlowiek przestaje ufać swoim ocenom i idzie na konformizm. tzn. widząc odcinek 5cm mówi, że on ma 20cm. Tak jest właśnie z opiniami.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Eksperyment_Ascha
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
joanna.skowronska1988
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
lefty1987
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
ropalus
Ściągnij w formacie PDF
W latach przed i po solidarnościowych, jak każdy młody „świadomy” człowiek, nienawidziłem Rosjan i okupacji sowieckiej. Teraz wiem, że byliśmy manipulowani przez tzw. „opozycyjne” media, co nie znaczy, że oficjalne mówiły prawdę – też służyły temu samemu panu, z uwagi na ewidentną służalczość wobec okupanta. Po latach, jak to zwykle u Polaków, po szkodzie, widzimy że wpadliśmy z deszczu pod rynnę. Trudno jednak bić się w pierś, sokoro nawet tak wybitni analitycy polityczni jak doradca Reagana i Busha, Ray Mc Govern, dopiero teraz rozumie grę jaka była prowadzona (zob: Ukraina nie będzie w NATO. Ray McGovern). Trudno jest winić nawet Papieża św. Jana Pawła II za zdradę, co niektórzy czynią, skoro w tamtych czasach rolę tych „dobrych” grał Zachód. Nie popełniajmy tych samych błędów dzisiaj, gdyż na szali naprawdę jest nasze być albo nie być. Nie dajmy się zwieść sprzedajnym mediom i sprostytuowanym dziennikarzom, którzy świadomie, bądź nie, pracują dla Wielkiego Syjonu na rzecz stworzenia Rządu Światowego by depopulacja była skuteczna i bez oporu. Jak słusznie zauważył Ray Mc Govern, który oficjalnie oświadczył, że to nie „Zachód” a Rosja stoją obecnie po stronie prawdy. Poniższe pytania są dopełnieniem tego spostrzeżenia. Dobrze było by uzupełnić je o 50 kolejnych.
1. Czy są Rosjanami panowie Soros i Sachs, autorzy „Planu Balcerowicza”, którzy wyprowadzili z polski kilkaset miliardów dolarów?
2. Czy to może na prośbę Rosjan, Polska dokonała po 1980 roku tej „transformacji ustrojowej i gospodarczej”, której efekty widzimy dzisiaj?
3. Czy to Rosjanie za marne grosze wykupywali perły polskiego przemysłu?
4. Czy to z winy Rosjan pozbyliśmy się naszego przemysłu włókienniczego, chemicznego, tekstylnego, farmaceutycznego, budowlanego, elektronicznego, kopalnianego, hutniczego, obronnego, transportowego, włókienniczego, telekomunikacyjnego, stoczniowego i wielu innych?
5. Czy to Rosjanie wykupili polskie zakłady pracy za kilka procent ich faktycznej wartości, aby je pozamykać, zwolnić ludzi i wywieźć sprzęt za granicę?
6. Czy to Rosjanie wykupili polskie banki i czy to rosyjskie banki obecnie wysysają z Polaków ich ciężko zarobione pieniądze w tej neo-kolonii zwanej III RP?
7. Czy to Rosjanie zabronili nam dofinansować stocznie?
8. Czy to Rosjanie kazali nam zalewać szyby kopalniane, aby nigdy więcej ich już nie użytkować?
9. Czy to Rosjanie kazali pozbyć się naszych cukrowni?
10. Czy to Rosjanie zniszczyli nasze rolnictwo i rybołówstwo?
11. Czy to Rosjanie kazali wprowadzać i podwyższać zbrodnicze podatki, oraz nie pozwalają na ich obniżkę?
12. Czy to Rosjanie wydają wiążące dla Polski tysiące kretyńskich dyrektyw niszczących resztki naszej gospodarki?
13. Czy to Rosjanie wprowadzili do naszego kraju pięćdziesiąt hipermarketów, które nie odprowadzają ani grosza do Skarbu Państwa?
14. Czy to Rosjanie mają pretensje terytorialne w stosunku do nas i czy to oni wykupują ogromne połacie polskiej ziemi (szczególnie na Warmii i Mazurach)?
15. Czy to Rosjanie każą nam odprowadzać rocznie sto miliardów składki członkowskiej?
16. Czy to Rosjanie zniszczyli, a następnie przymierzają się do wykupienia polskiej kolei?
17. Czy to Rosjanie chcą prywatyzować nasze lasy?
18. Czy to Rosjanie wykupili nasze wodociągi i elektrownie?
19. Czy to Rosjanie i ich koncerny niemalże za darmo mają koncesję na wydobywanie w Polsce wszystkiego, co posiada nasza ziemia?
20. Czy to Rosjanie zniszczyli Wojsko Polskie doprowadzając je w stanu w którym na sto tysięcy ludzi przypada około dziesięciu tysięcy prawdziwych, potrafiących cokolwiek żołnierzy?
21. Czy to Rosjanie roszczą sobie prawo do decydowania o naszej przyszłości, często wbrew naszej Konstytucji i prawom uchwalanym w naszym kraju?
22. Czy to Rosjanie wysyłali naszych żołnierzy na głupie wojny w Iraku i Afganistanie?
23. Czy to Rosjanie wysyłają naszych żołnierzy do Libii, Czadu czy Mali, by walczyli o ich roszczenia do obecnych tam złóż złota i ropy?
24. Czy to na potrzeby Rosjan utworzono GROM?
25. Czy to do Rosjan pielgrzymują wszyscy polscy politycy, by kiwać się pod murami Kremla obiecując strategiczne partnerstwo szefom rosyjskiego wywiadu?
26. Czy to Rosjanie mają w posiadaniu patenty na GMO i zmuszają nas do wprowadzania tej trucizny?
27. Czy to Rosjanie zmuszali nas do kupowania szczepień na świńską czy ptasią grypę?
28. Czy to Rosjanie spryskują chemikalia nad naszymi głowami i wzruszają ramionami na fakt, że wymiera przez to światowa populacja pszczół?
29. Czy to Rosjanie panoszą się po naszym kraju, roszcząc sobie prawa do wszystkiego co się w nim im spodoba?
30. Czy to paszporty Rosjan upoważniają do „odzyskiwania” kamienic lub ziemi ornej?
31. Czy to GRU kręci się po naszym kraju z żołnierzami uzbrojonymi w broń maszynową, z wycieczkami młodych Rosjan, którym pokazuje się miejsca „kaźni Rosjan” i „polskich morderców”?
32. Czy Rosjaninem jest Jan Tomasz Gross i czy Rosjanie ukuli stwierdzenie o „mordercach Polakach w Jedwabnem” czy o „polskich obozach koncentracyjnych”?
33. Czy to Rosjanie dają nam przykład kraju o bezkarnych służbach bezpieczeństwa, które mają prawo do zastrzelenia, torturowania, oraz inwigilowania każdego obywatela?
34. Czy to od Rosjan wychodzi przykład ułatwiania aborcji dla rozrywkowych panienek, legalizacji i tłumaczenia zboczeń (w tym pedofilii), oraz beztroskiego życia bez zasad i reguł, co niszczy całą cywilizację łacińską?
35. Czy to Rosjanie są największymi na świecie producentami i handlarzami narkotyków?
36. Czy to GRU w interesie swoich wojen narkotykowych doprowadza do degeneracji i wyniszczania całych pokoleń?
37. Czy to Rosjanie bombardują kilkadziesiąt krajów członkowskich ONZ?
38. Czy to Rosjanie namawiają nas do legalizacji narkotyków bądź eutanazji?
39. Czy to Rosjanie otaczają inne kraje murami i odcinają im dostęp do wody pitnej?
40. Czy to Rosjanie wjeżdżają buldożerami w osiedla mieszkalne przedstawicieli innej religii?
41. Czy to Rosjanie mogą bezkarnie ignorować ponad siedemdziesiąt rezolucji i kar ONZ?
42. Czy to Rosjanie nie podpisali traktatu o nierozpowszechnianiu broni jądrowej mimo posiadania ogromnych jej ilości?
43. Czy to Rosjanie nie posiadają własnej konstytucji, ani granic?
44. Czy to Rosjanie prowadzą politykę eugeniczną sterylizując kobiety innego koloru skóry, zmuszając je do aborcji, czy wyganiając z ich kraju?
45. Czy to Rosjanie nieustannie od lat prowadzą kosztujące ich podatników biliony dolarów wojny?
46. Czy to Rosjanie wywołują non stop rewolucje w innych krajach i doprowadzają do obalania demokratycznych rządów?
47. Czy to Rosjanie każą nam płacić sześćdziesiąt pięć miliardów odszkodowań?
48. Czy to Rosjanie zrzucają bomby z zubożonymi uranem na tysiące niewinnych cywilów?
49. Czy to Rosjanie organizują zamachy mające stanowić prowokacje do kolejnych ich wojen, bądź coraz to większej inwigilacji obywateli?
50. Czy to Rosjanie doprowadzili do biedy i ludobójstw w całej Afryce np. prowokując wojnę domową w Kongo albo rewolucję w RPA, gdzie tylko wyczuli złoża czegoś wartościowego?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Andrzej 43
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00