Niecały miesiąc temu Saxo Bank ogłosił, iż zmienia sposób działalności i likwiduje biuro w Polsce. Zważywszy, że sam korzystam z ich usług, oraz polecam ich na moim blogu, należy Wam się kilka słów wyjaśnienia.

Po pierwsze, Saxo nie przestał działać w Polsce, a wyłącznie zlikwidował biuro w Warszawie, podobnie zresztą jak w Moskwie, Abu Dhabi czy w Atenach. Związane jest to z ograniczeniem kosztów. Koszty utrzymania biura w Warszawie są bardzo wysokie, a konkurencja wśród brokerów rośnie z każdym rokiem.

Do tej pory cały kontakt z pracownikami odbywał się poprzez biuro w Warszawie. Teraz obsługą polskich klientów zajmą się Polacy zatrudnieni w biurze na Cyprze. Z jednej strony jest to minus, gdyż obsługa klienta była na bardzo wysokim poziomie. Z drugiej strony, sam mam kontakt z ludźmi z Cypru i absolutnie nie mogę im niczego zarzucić.

Wszystko wskazuje na to, że Saxo idzie w kierunku modelu stosowanego, chociażby przez DIF Broker, który obsługuje z portugalskiego Porto klientów w 10 krajach. Przykład Ani Dąbrowskiej z DIF pokazuje, że mimo dystansu między Polską, a Portugalią obsługa klienta odbywa się na najwyższym poziomie.

Jeżeli chodzi o moją współpracę z Saxo nic się nie zmienia. Korzystam z ich usług tak, jak korzystałem wcześniej, gdyż jako jedni z nielicznych brokerów umożliwiają mi zakupy praktycznie wszystkich instrumentów przy niskich kosztach. Kupując GDXJ, akcje BHP Billiton czy RJA (surowce rolne) za powiedzmy 25 tys. USD płacę 15-20 USD prowizji. Można więc powiedzieć, że koszty są pomijalne. Co bardzo ważne, Saxo nie wypożycza akcji innym instytucjom w przeciwieństwie do wielu tańszych brokerów.

Program afiliacyjny finansujący darmową formę bloga działa i będzie nadal działał. Ci z Was, którzy chcą założyć u nich konto, mogą to zrobić klikając w baner na blogu, dzięki czemu otrzymuję pewne wynagrodzenie. Jeśli jednak chcecie skorzystać z dwóch godzin darmowych konsultacji lub czterech w przypadku rachunku Premium (powyżej 100 tys. USD) musicie najpierw napisać do mnie maila, podając imię, nazwisko oraz telefon kontaktowy. Ja zgłaszam Was jako nowego klienta bezpośrednio w Saxo, dzięki czemu otrzymuję dużo wyższe wynagrodzenie a Wy darmowe konsultacje. Bardzo ważne, abyście przed wysłaniem mi danych nie zakładali konta demo!

Ze względu na fakt, iż teraz wszystkie formalności będą załatwiane przez nowe osoby, będę im się bacznie przyglądał, aby mieć pewność, że utrzymają bardzo wysoki poziom obsługi klienta, narzucony w pewien sposób przez dawny oddział warszawski.

Jeżeli jesteście nowi na blogu i chcecie dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania artykułu „Jaką platformę maklerską wybrać i dlaczego?”


Trader21