Aby jeszcze bardziej poszerzyć Waszą wiedzę o to, co dzieje się na świecie, a czego nie znajdziecie w mediach mainstreamowych, postanowiłem wprowadzić tygodniowe podsumowanie wydarzeń, wzbogaconych krótkim komentarzem. Oceńcie proszę ten pomysł i zaproponujcie jakiś tytuł na cotygodniowe streszczenia. Jeśli uważacie pomysł za chybiony i nie wnoszący nic ciekawego – piszcie. Chciałbym poznać Wasze zdanie, gdyż to właśnie dla Was powstało ponad 350 artykułów.
1. Chińczycy uruchamiają kontrakty na ropę denominowane w juanach.
Odkąd w 1971 roku ustanowiono system petrodolara, cały handel – zarówno ropą, jak i innymi surowcami – odbywał się wyłącznie przy użyciu dolarów amerykańskich. Importerzy ropy musieli w pierwszej kolejności nabyć dolary, by następnie kupić za nie ropę. Natomiast, eksporterzy ropy nie mieli innego wyboru, jak lokowanie nadwyżek powstałych ze sprzedaży ropy w amerykańskie obligacje.
O znaczeniu statusu petrodolara świadczy reakcja USA na sprzedaż irackiej ropy za euro. Zaledwie trzy miesiące po pierwszych transakcjach, Irak został zaatakowany, ze względu na ryzyko użycia przez Saddama nigdy nieodnalezionej broni masowego rażenia oraz powiązania z Al-Kaidą.
Rządzący Libią Kadafi, posunął się o krok dalej. Zamierzał sprzedawać ropę za złote dinary. Reakcję USA i NATO – wraz ze wszystkimi konsekwencjami – doskonale znamy.
W zeszłym tygodniu Chiny ogłosiły, że wprowadzają kontrakty na ropę, denominowane w juanie. Kontrakty te będą notowane na Shanghai International Energy Exchange. Obecnie, Chiny są drugim po USA konsumentem ropy na świecie.
To, że kraj ten będzie w stanie kupować ropę za własną walutę, ma już duże znaczenie. Najważniejszy jest jednak fakt, że kraje dysponujące rezerwami juanów, będą mogły za pośrednictwem chińskiej giełdy kupować ropę z pominięciem dolara.
Dla chińskiej waluty jest to kolejny krok w kierunku upowszechniania na międzynarodowych rynkach.
2. Arabia Saudyjska oferuje Rosji sojusz naftowy oraz członkostwo w OPEC
Igor Sechin, prezes Rosneftu (największej rosyjskiej firmy naftowej) potwierdził, że Arabia Saudyjska w imieniu OPEC, zaoferowała Rosji dołączenie do tej organizacji.
Skoordynowana polityka OPEC i Rosji pozwoliłaby na ścisłą koordynację polityki energetycznej, zmierzającej do monopolizacji rynku oraz do odzyskania znaczenia, jaki OPEC miał w latach 1970-1990.
3. Rosja ma już własny SWIFT
Cztery lata temu nałożono sankcje handlowe na Iran, odcinając kraj ten od międzynarodowego systemu transakcyjnego SWIFT. Tego typu broń zastosowano po raz pierwszy.
Aby uniezależnić się od systemów kontrolowanych przez USA, kraje BRICS rozpoczęły prace nad wdrożeniem własnego systemu. Rosja, jako pierwszy kraj, właśnie ukończyła prace. Większość banków używa już systemu niezależnego od systemu SWIFT.
Także Chiny są na ostatnim etapie testów systemu równoległego, dzięki czemu oba te kraje – jako pierwsze na świecie! – całkowicie uniezależnią się od belgijskiego systemu łączącego dziewięć tysięcy banków w 209 krajach.
4. Ukraina przeznacza kredyt z MFW na zakup złota
Kolejna transza z MFW dla Ukrainy zostanie przeznaczona na uzupełnienie krajowych rezerw złota. Obecnie, dług Ukrainy wynosi 70 mld USD, przy czym, kraj ten jest całkowicie zależny od zachodnich kredytodawców. W marcu, MFW (nie mając wyjścia) zgodził się na przyznanie 17,5 mld USD pakietu pomocowego, w zamian za przeprowadzenie reform legislacyjnych.
W zeszłym tygodniu, zagraniczni wierzyciele Ukrainy (z wyłączeniem Rosji) zgodzili się na redukcję długu Ukrainy o 20%.
Obecna sytuacja Ukrainy jest tragiczna. Kraj ten pożycza środki, ogłasza częściowe bankructwo ...po czym zadłuża się ponownie! Czy nie przypomina to Grecji?
5. FED nie podniósł stóp procentowych
FED zapowiadał, że podniesie stopy procentowe w styczniu, a następnie w czerwcu. Ostatnio spekulowano, że stopy wzrosną o 0,25% we wrześniu. W 2009 roku FED – podobnie jak i inne banki centralne – obniżył stopy procentowe w zasadzie do zera, aby „interwencyjnie” wspomóc wzrost gospodarczy.
W przeszłości, FED podnosił stopy procentowe, gdy gospodarka rozwijała się w tempie 3-5% rocznie. Mimo iż zerowe stopy procentowe utrzymywane są już od 80 miesięcy, to oznak ożywienia jakoś nie widać.
6. Wygrani i przegrani wojny gazowej z Rosją
Ukraina, Słowacja, Czechy – i być może Polska – mogą stracić miliardy dolarów z tytułu opłat za tranzyt gazu. Kilka krajów zachodniej Europy reprezentowanych przez Royal Dutch Shell, BASF i Energie – podpisały umowę z Gazpromem, dotyczącą zwiększenia przepływu gazu przez Nord Stream o 55 mld m3 rocznie. Od 2019 roku, ilość gazu transportowana po dnie Bałtyku, ulegnie podwojeniu, tym samym zaspokajając w 30 procentach zapotrzebowanie krajów UE na gaz.
Największym przegranym będzie oczywiście Ukraina, która straci blisko 2 mld USD rocznie, wskutek zmniejszenia opłat przesyłowych. Rosja chce docelowo ograniczyć tranzyt gazu przez Ukrainę. Obecnie przez ten kraj transportuje się 1/3 gazu dla UE.
7. Ojciec strefy euro obawia się Super Unii Europejskiej
Profesor Otmar Issing, główny architekt unii monetarnej w jej początkowych latach, powiedział, że przekazanie kontroli dotyczącej podatków na poziom międzynarodowy, może być́ niebezpieczne. Uważa on, że stworzenie super stanu UE, który miałby uprawnienia takie jak Kongres USA, jest nie do pomyślenia w obecnej atmosferze.
Pozbycie się suwerenności monetarnej wymagałoby referendów w krajach członkowskich i większości 2/3 głosów. Issing uważa, że kontrola budżetu powinna być́ pozostawiona lokalnym rządom i niezależnym parlamentom, które odpowiadają przed swoimi obywatelami. Tego typu zmiany, w żadnym wypadku nie mogą zostać́ wprowadzone tylnymi drzwiami, jak to miało miejsce w Grecji.
8. Zapasy złota na Comex oraz Shanghai Gold Exchange
Comex praktycznie nie posiada zapasów złota, mimo to papierowe kontrakty determinują cenę złota na międzynarodowych rynkach. Pytanie, ile czasu upłynie, zanim kontrola nad cenami przejdzie w ręce Chińczyków? (przez których przechodzi większość światowych przepływów złota).
9. Jak dodruk waluty wpływa na gospodarkę, a jak na ceny akcji?
Kolorem zielonym zaznaczono poziom dodruku waluty przez Bank Japonii.
Kolorem niebieskim – przebieg notowań giełdy w Tokio.
Kolor czerwony odwzorowuje wyniki japońskiej gospodarki.
Wnioski wyciągnijcie sami.
źródło: zerohedge.com
10. Braki złota na Comex.
To, że za większością kontraktów na złoto nie stoi fizyczny metal, nie było nigdy tajemnicą. Obecnie jednak, relacja otwartych pozycji (aktywne kontrakty) w stosunku do metalu fizycznego osiągnęła nie notowaną w przeszłości proporcję 250:1
Trader21
frugo
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
PJH
Co myślicie o tych informacjach http://www.pb.pl/4295404,42652,kurs-volkswagena-spadal-najmocniej-w-historii
USA przez 6 lat nie wiedzieli co kupują? Czy może jest to następna zagrywka ze strony USA?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
mike
Właśnie miałem o tym napisać(!) Wygląda to na próbę wywarcia nacisku na Niemcy. Coś zaczęli robić nie tak jak Amerykanie - czyżby Angela powinna ponownie otworzyć granice dla emigrantów?
Jest wśród Was wiele osób dobrze zorientowanych w strukturach elity świata. Ostatnio śledzę watek Imperium Brytyjskiego, które niby po II WŚ oddało prymat USA, ale z wielu materiałów czytam ostatnio, że City of London kontroluje Wall St i korporacje amerykańskie oraz monarchię brytyjską;
Amerykańscy podatnicy poprzez IRS oddają swoje podatki bankierom z City, a konstytucja USA to bezużyteczny dokument dla mas.
Co o tym sadzicie?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
mike
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
M-a-x
Proponuje nazwę :Echo-Info
Trader co myślisz o 2015.75
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Sol
https://www.youtube.com/watch?v=FbIX1CP9qr4 W
międzyczasie podpuścili szyitów do powstania przeciw Husajnowi, ale gdy szyci rozpoczeli powstanie, USA zablokowały im składy broni. Chodziło o to by się kotłowało.
W 2003 Irak był już praktycznie trupem. Trupem musi być, bo leży na cudzej ziemi (kilka cytatów z tego linku pasuje do sytuacji w Syrii i Iraku) http://raport.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?61202
Dlatego na gruzach Iraku USA stworzyły al-kaidę, a potem ISIS. Szczególnie porażający są oficerowie wojsk NATO przebierani za ISIS. W 2005 nieoficjalnie, a od teraz oficjalnie:
https://pracownia4.wordpress.com/2015/09/02/szwadrony-smierci-pedofile-i-psychopaci-witamy-w-swiecie-brytyjskiego-establishmentu/
Słuchałem raz nagrania ISISowca mówiącego, że problemem jest Asad a nie Izrael. Grubymi nićmi jest to szyte.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
reksona
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
maciej.k
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
pilek
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Obserwator1
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
TBTFail
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
silber
Wszelkie analizy są cenne, okres ich wykonywania chyba nie musi być narzucany z góry ponieważ czasami tydzień nic nie przynosi a innym razem może nie starczyć czasu na opisanie wszystkich wydarzeń.
Jeśli chodzi o tytuł to mnie od razu nasunęło się SWIFT - Systematyzacja Wiadomości I Faktów Tradera
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
kosciukus
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
tadzio
Propozycja nazwy: 7UP
Trader21, ogromne dzięki za twój czas.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
nivol
podaj prosze nazwe systemu alternatywnego dla SWIFT, duzo nt rozpiski ale nazwy rzeczowej brak, troche dziwne
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Cookiemonster
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
tomaszeg
Traderze; wg mnie najlepszy tytuł to np:
Przegląd Wydarzeń - Independent Trader 21 - tydzień 32/wrzesień 2015.
Popieram pomysł dostosowania czasokresu przeglądu do szybkości wydarzeń. A w tytule musi być po prostu co to jest za jaki okres i czyje. Nie zapominaj o swojej marce, takie artykuły mogą później chodzić samodzielnie po necie; niech leming wie kto do niego mówi. Pozdrowienia
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gotoxy76
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gruby
Moim skromnym zdaniem w powyższym artykule znalazło się bowiem kilka dziwnych pozycji:
1. To nie Arabia Saudyjska zaoferowała miejsce w OPEC Rosji, lecz sterujące arabami USA. Oczywiście Saudowie propozycję tą przekazali, ale od kiedy to Arabia Saudyjska prowadzi samodzielną politykę zagraniczną ? To z kolei może oznaczać, że amerykanom kończą się możliwości szkodzenia rosjanom albo że rosyjski dyplomatyczny kontratak w Syrii trafił amerykanów tam, gdzie miał ich trafić, czyli w podbrzusze.
2. Co do SWIFTu - nazywanie tego systemu "belgijskim" obraża inteligencję czytelników. Przypominam tylko, jak błyskawicznie rząd USA uzyskał dostęp do danych SWIFT kiedy organizacja ta postanowiła zlikwidować serwerownię w USA i przenieść ją do Szwajcarii.
3. Ukraińskie złoto: jak wiemy ktoś chętnie przejął 27 ton ukraińskiego złota i jednym nieoznakowanym samolotem transportowym w ciągu jednej nocy wywiózł je z z Kijowa w nieznanym kierunku. Dlatego brakuje mi w tym punkcie informacji o tym co teraz jest planowane: czy zakupy zostaną dokonane na Comexie a papierowe certyfikaty zostaną złożone na koncie u JP Morgana ?
Czy też może nowe fizyczne złoto zostanie zakupione i przetransportowane do do skarbca BC Ukrainy ? Czy też może to fizyczne do niedawna ukraińskie złoto z Kijowa zostanie przez ukraińców odkupione i odbędzie się jego repatriacja ?
A może nowo zakupione przez Ukraińców złoto zostanie zdeponowane w skarbcu MFW ?
4. Naprawdę wypowiedź emerytowanego ekonomisty na temat nowego, europejskiego systemu ściągania podatków jest wydarzeniem tygodnia ? Przekazanie kompetencji z poziomu państwa na poziom UE kończy się zanikiem tej kompetencji na poziomie unijnym. Przykład: kryzys z uchodźcami trwa już pół roku a Frontex, europejska agenda odpowiedzialna za ochronę granic do tej pory nie wykonała żadnych ruchów celem uszczelnienia zewnętrznych granic Unii. Każdy unijny kraj zamiast tego działa na własną rękę. Jak zatem ma działać europejskie ściąganie podatków ?
5. Poziom zapasów złota na Comex. Ciekawe, ale czy ważne ? Nie po raz pierwszy brakuje fizycznego złota na rynku.
Jak do tej pory większość inwestorów zadowala się papierem z nadrukiem "złoto". I dlatego oferta firm drukujących certyfikaty nie oparte o metal spotyka się z takim dużym zainteresowaniem.
Wzrost popytu na papierowe złoto oznaczać może paradoksalnie, że system ma się w najlepsze.
Pisałeś już wielokrotnie o nadchodzącym rozjechaniu się cen za złoto i jego papierowy certyfikat. Do tego najpierw jednak wśród inwestorów pojawić się musi świadomość, że papier to nie metal. A do tego konieczne jest zrozumienie przez szerokie masy inwestorów zasady działania systemu rezerw cząstkowych, stosowanego również podczas drukowania certyfikatów na metal.
Co z kolei jest imho niemożliwe, zanim system nie padnie. Na razie wszyscy podniecają się ciągle rosnącymi kursami na giełdach no i oczywiście bogactwem, które znajduje się tuż-tuż, na wyciągnięcie ręki. A konkretnie to u najbliższego brokera.
Z ręką na sercu: kogo tak naprawdę interesuje jak to wszystko działa, dopóki kursy akcji na giełdzie rosną ? Wniosek: QE jest po to, żeby ulica siedziała cicho. QE działa jak morfina w ostatnim stadium raka: uśmierza ból i otępia ale w żaden sposób raka wyleczyć nie może.
System nie załamie się od braku złota na Comexie, bo to nie złoto rządzi rynkami. Tak długo, jak długo złoto i jego certyfikat pozostaną (zdaniem ulicy) równoważne złota na rynkach nie zabraknie, już producenci certyfikatów się o to postarają.
Mam nadzieję, że zakończyłeś już proces wyciągania majątku z systemu i umieszczania go poza jego zasięgiem. Ze swojej strony zastanawiam się nad ponownym zdefiniowaniem zasięgu systemu celem ponownego zdefiniowania bezpiecznych obszarów, w których majątek jest bezpieczny.
O tym przydałby się artykuł, jeśli wolno mi coś zasugerować ...
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
trader21
FED - Bank Centralny USA
MFW - Międzynarodowy Fundusz Walutowy
Comex - największa giełda na handlu surowcami. W przypadku metali szlachetnych wyłącznie obietnicami dostarczenia złota, srebra bez faktycznego dostarczenia towaru.
Pisząc kolejne artykuły będę umieszczał pełne nazwy obok skrótów ale skoro zapytałaś czym jest FED to powinnaś zacząć od przeczytania artykułów z archiwum.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
erjot
Marzy mi się taki serwis informacyjny:
"Dzisiaj nie zaszło nic ważnego. Pogoda jaka jest każdy widzi. Giełdy oscylują jak zwykle. Było kilka lokalnych trzęsień ziemi, burz z wyładowaniami i wypadków samochodowych - wszystko w normie. Politycy bredzą jak zwykle. Nie pojawiła się żadna nowa teoria spiskowa. Ogólnie nic godnego uwagi - możecie państwo spokojnie pracować i utrzymywać swoje pozycje na rynku. Koniec."
A tak na serio, to wydaje się, że w roku jest zaledwie kilka naprawdę istotnych wydarzeń i to często mało dostrzegalnych, bo odbiorcy "newsów" koncentrują sie właśnie na chwilowych "gorących" wydarzeniach. Mam wręcz wrażenie, że te "gorące wydarzenia" są wykorzystywane do ukrycia tych naprawdę ważnych, prawie niezauważalnych.
Moja propozycja nazwy: "Przegląd Tygodnia Trader 21" (2015-09-22)
(Trader, wielkie dzięki, ze chcesz to robić). Taki przegląd powinien się właśnie koncentrować na tych niezauważalnych wydarzeniach - to moja sugestia. Jeżeli nic ważnego by nie zaszło, to można to po prostu stwierdzić i tyle.
Wydaje się, że dużo ciekawsze są strategiczne analizy - szczególnie z typowaniem zmian fundamentalnych, długoterminowych, co przenosi się w przyszłości na zmiany cen (długoterminowe trendy). Tym jestem najbardziej zainteresowany. Co z tego, że widzimy jakiąś zmianę, chodzi o to jak na niej zarobić!
Pozdrawiam Cię serdecznie Trader 21 i życzę wielu spektakularnych tradów.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Cygan
Z ciekawostek: DAX od tegorocznego szczytu stracił ponad 22%.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Sol
- do pkt. 4. Widać wyraźnie, że najwyższe władze Unii prowadzą świadomie taką a nie inną politykę imigracyjną, a oddolne głosy protestu są coraz brutalniej pacyfikowane. Tezy o braku woli politycznej UE wsadziłbym między bajki. Jeśli komisarze czegoś chcą, to realizują.
- do pkt. 5. Może i da się ciągnąć tę fikcję, a może nie. Dynamika zmian zastanawia. W pewnym momencie ważny człowiek głośno powie, że król jest nagi i będzie "czarny ###" - w miejsce ### wstawić nazwę tygodnia w którym to nastąpiło.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
pietrek
"To największa zmiana w polityce Japonii od czasów narzucenia nowej konstytucji przez Amerykanów w 1945. Kraj Kwitnącej Wiśni kończy z pacyfizmem, a rząd dostał prawo do wysyłania wojska na zagraniczne operacje. Debata nad poprawką była tak gorąca, że deputowani się pobili. "
http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/500847,japonia-zmienia-konstytucje-koniec-z-pacyfizmem.html
Największy sojusznik USA na Pacyfiku zmienia doktrynę militarną. W kraju wybuchły protesty, ponieważ narzucona zmiana konstytucjii jest wbrew woli japońskiego społeczeństwa - komuś się tu śpieszy.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
paaa
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Kto-naprawde-stoi-za-fala-migrantow-szturmujacych-Europe,wid,17860501,wiadomosc.html?ticaid=115a15
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
SzefKuchniMati
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Majkii022
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
pietrek
Myślisz, że na wp.pl napiszą, jaka niewidzialna ręka prowadzi "uchodźców"?
Kraje ościenne, które przyjęły syryjskich uchodźców nie będą trzymać ich na siłę, Turcja jeszcze nad tym panuje, ale Liban - już chyba nie.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
quidditch2
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gruby
"W pewnym momencie ważny człowiek głośno powie, że król jest nagi i będzie "czarny ###" - w miejsce ### wstawić nazwę tygodnia w którym to nastąpiło."
O tym kto jest ważny decydują mass-media należące do tych samych ludzi, którzy są właścicielami systemu. Zapomnij o tym, że ktoś ze środka systemu postanowi go obalić albo chociażby mu zaszkodzić tak jak zrobił to Snowden. Na pojawienie się Gorbaczowa w systemie też bym nie liczył.
Wniosek: system można rozbić z zewnątrz, bo od środka jest on na to zbyt dobrze przygotowany.
Amerykanie kontrolują koncern Agora SA. I tolerują jego od 15 lat stale spadającą wartość na giełdzie. Amerykanie przejęli TVN kompletnie nie licząc się z ceną. Efektem tych działań w Polsce ważny jest były mieszkaniec kontenera naszpikowanego kamerami albo serialowa aktorka która założyła łyżwy. Ewentualnie kucharz który przed kamerą zdecyduje się na ujawnienie narodowi tajemnicy smażenia naleśników. Nawet Wielka Ostatnia Nadzieja Białych, czyli Prawy i Sprawiedliwy Prezes Numer Jeden posiada ekonomiczną wiedzę na poziomie tow. Wiesława sekretarza Gomułki (wyjaśnienie dla młodszych czytelników: tow. Gomułka był szefem polskiej prowincji Imperium Radzieckiego ponad pół wieku temu. Podczas swoich rządów tow. Gomułka nie błysnął ani intelektem, ani mądrością ani wiedzą dyplomatycznie rzecz ujmując).
Ten, kto dzisiaj jest ważny jest elementem i produktem systemu. Nie ma więc potrzeby walczenia z systemem, który go żywi, ubiera i który go awansował z motłochu do elity.
Dlaczego ma więc gryźć rękę, która go karmi ?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
paaa
Nie oczekuj za dużo. Chodzi o zupełnie inny front. To, że nie dostałeś w artykule wszystkiego na tacy nie znaczy, że nie widać tam upełnie czegoś innego niż dotychczas serwowano indianom nad Wisłą.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gmail
short week
@ Trader
"Najważniejszy jest jednak fakt, że kraje dysponujące rezerwami juanów, będą mogły za pośrednictwem chińskiej giełdy kupować ropę z pominięciem dolara."
Co to obecne za kraje?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Arcadio
Być może Gomułka nie był najbieglejszy w zakresie ekonomii ale położył kamień węgielny pod rozwój Polski za czasów Gierka. Tym kamieniem było oczywiście oczyszczenie elit rządzących z obcego elementu w 1968. Obcy element do dzisiaj nam tego nie darował.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
pietrek
- info-direkt.at/insider-die-usa-bezahlen-die-schlepper-nach-europa/
Także art. na wp pokazuje fałszywy trop.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Sol
@Gruby
Niezrozumieliśmy się. Oczywiście ten "ważny człowiek" zrobi to w swoim interesie i w wybranym przez siebie momencie, tak jak to robił wcześniej wielokrotnie. Sęk w tym, że cała masa ludzi podłoży mu się dobrowolnie po raz N-ty. Inaczej nie byłoby baniek, amber goldów itp. Wiedza o tym, że Comex jest nagi raczej nie przeszkadza...
@Arcadio
Masz rację co do Gomułki. Problem w tym, że ludzie nie znają prawdziwej historii PRL, np. nie wiedzą co to jest podział na natolińczyków i puławian. Propagandowa wikipedia pisze na przykład, że "Natolińczyków charakteryzował silny syndrom antyinteligencki i poparcie dla władzy autorytarnej, chcieli tylko nieznacznie zreformować system". Sęk w tym, że tzw. opozycja demokratyczna PRL (jej trzon - nie liczę naiwnych polskich frajerów) to w większości sieroty po Stalinie, które dopiero po 1968 "przejrzały na oczy". Wielu protestujących w 67-68 studentów przypominało typowych 20-latków z kolorowej rewolucji. Czytałem jak jeden z nich po latach wspominał, że sam skandował "przywrócić do pracy X-ksińskiego" a dopiero po latach dowiedział się, że X-ksiński był zbrodniarzem stalinowskim. Kto mu podrzucił te hasło? Ano jacyś "inteligenci". Słuchalem niedawno trochę wspomnien Albina Siwaka i choć to komuch, mam wrażenie, że on jest z tych komunistów którzy byliby w stanie wydać z siebie odpowiednik Deng Xiaopinga. tzn. on definiuje interes narodowy (w ramach swoich możliwości intelektualnych i okoliczności oczywiście).
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
"Ukraina, Słowacja, Czechy – i być może Polska – mogą stracić miliardy dolarów z tytułu opłat za tranzyt gazu"
ja tylko nieśmiało przypomnę, ze kiedy Rosja miała nam zapłacić za tranzyt to się zwyczajnie wypięła i szantażem wymusiła 'anulowanie długu'. A bylo tego sporo, o ile pamiętam.
Po drugie, spadek cen ropy i gazu z nawiązką rekompensuje te pieniądze.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
co do pomysłu cotygodniowych wiadomosci - super, tylko prosimy o jakies numerowanie tytułów (np tydzien 34/2015).
@imigranci i Volkswagen
to juz chyba mamy jasnosc - albo jest to brutalne zmuszenie EU (czyli Niemiec) do akceptacji TTIP, albo gra się juz toczy na całego i mamy do czynienia z realizacją scenariusza wojennego. Stawiam na druga opcję bo;
kary pogrążą VW, ale spadek zaufania do niemieckich marek samochodowych, kręgosłupa gospodarki niemieckiej, to potężny cios który na lata strąci Niemcy z piedestału. Podobnie z imigrantami - to nie jest cos co mozna 'odwołać' w przypadku gdyby EU się na TTIP zgodziła. I własnie to 'na lata' przekonuje mnie, ze tej rozkręcającej się machiny konfliktu juz się zatrzymać nie da. Za tymi ciosami muszą pójsc odpowiedzi.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
"Prezes Numer Jeden posiada ekonomiczną wiedzę na poziomie tow. Wiesława sekretarza Gomułki"
wlasnie niedawno bylo z nim spotkanie w Klubie Ronina, gdzie się zachwycał "Kapitałem" Pikettyego (jesli nie czytales, to w zasadzie to samo co "Kapitał" Marksa, tylko wstrętnych kapitalistów-przemysłowców zastąpili bankierzy. Metoda naprawy ta sama - więcej kontroli, zyski są niemoralne i trzeba by bylo oblozyc je najlepiej 100% podatkiem powyzej wziętego z sufitu limitu)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
paaa
Watsonie - dalej nie chwyciłeś.
WP, onet, Agora itd. cały czas wciskają kit. Nagle na takim WP pojawia się coś innego, nie do końca może trafnego, nie do końca pokazującego prawdę, ale mówiącego wprost o wiele, wiele, wiele więcej niż dotychczas. To jest zmiana jakościowa o którą mi chodzi. WP to nie portale niszowe na których czyta się o Sorosie. Na WP czyta się o nim w komentarzach, ale ten artykuł jest pierwszym, który przedstawia cały proces w innym kontekście nić "biedni uciekinierzy, ginące dzieci, matki, starcy" jasno jest napisane o szczunach z ajfonami mykajacych po grubą kasę za grubą kasę. Powiadam jeszcze raz - to w tym aspekcie jest to w mejnstrimie zmiana jakościowa.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
donaleksiej
a może niezależna tygodniówka
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
"to w tym aspekcie jest to w mejnstrimie zmiana jakościowa."
nie ma zadnej zmiany jakosciowej, po prostu przyszedł prikaz zeby teraz pisac inaczej. Jątrzenie przeciwko imigrantom bazujące na strachu w ciągu ostatnich 3 dni przestało 'żreć', więc teraz nastepuje zmiana punktu cięzkosci, bo media kontrolowane przez druga strone zdolaly juz jakos opanowac sytuacje (wide wahajace się sondaze w sprawie uchodzcow)
Polecam świetny film z Robertem de Niro 'Ogon macha psem' (ang 'Wag the dog'), i wtedy zastanowic się nad nasza kampanią wyborczą.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
kikko
kierowani do ataku w kierunku wschodnim.
Dlatego obawiam się potężnej motywującej prowokacji.
I tu pytanie, czy możemy już teraz założyć, że coś takiego
może mieć miejsce w tym roku/następnym i jakie mogą być tego skutki dla nas?
Zastanawiam się nad wyjazdem do UK, nie wiem tylko czy nie będą nas i tak ściągać przymusowo.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Doctore69
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
agnostos
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
dukat
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
sa zakwaterowywani miedzy innymi w hotelach. Tu mapka z zaznaczonymi objektami zajetymi przez inwazorow:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zFl1UlhNc-10.kKh8NK_MXx9A
Oprocz tego w tymze celu uzywane sa czynne oraz nie czynne koszary wojskowe.
Cala debata o rozlokowaniu 120 k "uchodzcow" jest dla mnie jedna farsa. Do Niemiec mimo zamknietych granic dziennie wplywa od 5 do 10k inwazorow. W takim ukladzie liczba 120 k sluzy chyba tylko optycznemu zlagodzeniu sytuacji. Schiza jak zwykle wsrod politykow.
VW
Oprocz jesieni ludow funduje sie Niemcom przypadkowo odkryta manipulacje wydalanego CO2 w VW.
Oczywiscie wynagrodzenie poplynie do USA ( 18 miliardow ) a telewizja ntv uzadza medialna nagonke na wlasny koncern.
Dzisiaj widzialem w wywiadach postawione kukly wyrazajace swoje oburzenie na tak ochydna manipulacje.
Nie zdziwilbym sie sie , gdyby po zaplaceniu kary i zrujnowaniu koncernu , okazalo sie, ze manipulacja wygladala tak jak bron chemiczna w Iraku.
Moim zdaniem atak zjednoczonych szatanow jest ewidentny i rozwija sie dynamicznie. Najwyrazniej nastepstwa powstania AIIB sa wieksze niz sie mozna spodziewac, dlatego hegemon wchodzi w ostra ofenzywe.
Mysle, ze w najblizszych tygodniach bedziemy swiadkami kolejnych zaskakujacych ( negatywnych dla Europy ) wydarzen.
Gdyby piec lat temu ktos przedstawil wizje dzisiejszych wydarzen:
-majdan i powrot do zimnej wojny
-jesien ludow w Europie
bylby posadzony o teorie spiskowe.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
arystoteles1988
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
"Gdyby piec lat temu ktos przedstawil wizje dzisiejszych wydarzen..."
to ja polecam książkę Rafała Ziemkiewicza 'Czerwone dywany, równy krok', którą napisal jakies 20 lat temu. Wtedy to było science-fiction, a dzisiaj czyta się z niepokojem...
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
m_a_rek
Proponuję jednak pewną elastyczność i system samoregulujący, częstość podsumowań. Należy również uznać obecny wpis na blogu za "historyczny" i "nową świecką tradycję". Stąd należałoby zachować pewne cechy pierwotne. Proponuję zachować stałą ilość punktów podsumowania (10). W ciekawych czasach szybciej uzbiera się 10 punktów i będzie "gęściej" od podsumowań w nudnych odwrotnie ;-).
Propozycja nazwy : Ten Commandments ;-) (oczywiście z numerkiem ten proponuję zerowy)
@Trader21
Odnośnie COMEXu - czy gdy napisałem poprzednio (nikt nie czyta, ale nieważne ;-)), że właściciele Au na Comexie "są pozamiatani" to miałem rację? Czy da się jeszcze uratować takiemu "właścicielu"? To dosyć istotne ze względu na prawdopodobieństwo paniki.
Pozdrówka
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gruby
"Oczywiscie wynagrodzenie poplynie do USA ( 18 miliardow ) a telewizja ntv uzadza medialna nagonke na wlasny koncern."
Zważ proszę na to, że europejczycy a w szczególności niemcy już dawno mogli odkryć oszustwo Volkswagena. W rzeczy samej oszustwo to stało się w ogóle możliwe tylko dzięki europejskim politykom, którzy zaaprobowali mierzenie czystości silników nie poprzez badanie składu spalin wydzielanych podczas jazdy lecz poprzez podłączenie diagnostycznego laptopa do elektroniki silnika.
To że Volkswagen oszukuje to jedno, ale gdzie są wszyscy ci urzędnicy, którzy żyją z ochrony środowiska ? Gdzie są politycy, którzy zezwolili na zastąpienie testów realnego składu spalin importem danych z komputera pokładowego samochodu ?
Dlaczego tylko amerykanie wtykają sondy w wydechy badanych pojazdów ? Dlaczego od ponad 10 lat UE nie może porozumieć się w sprawie urealnienia testów ? Za co pieniądze biorą urzędnicy z KBA (KraftfahrtBundesAmt), TüV, Dekry i tak dalej ? Za co pieniądze bierze federalny minister komunikacji, odpowiedzialny za nazdór pracy urzędów dopuszczających nowe pojazdy do ruchu ?
Potężna europejska biurokracja wraz z potężną niemiecką biurokracją nie była w stanie wykryć oszustwa, które wykryła mała organizacja non-profit zza oceanu. To po jaką cholerę cały ten urzędniczy a niewydolny aparat my podatnicy utrzymujemy ?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Jot
Bo tam urzędnicy dbają o rozwój własnej gospodarki. Była sprawa limitów połowów dorsz i w ogóle ryb na Bałtyku. No i oczywiści nasi rybacy byli najgorsi - najgorsi z tymi swoimi małymi kuterkami! Wielkie paszowce zagarniające jak leci były spoko a nasze kuterki - be. I co mówili nasi rybacy - tam urzędnik (np Szwecja) jest od robienia fałszywych raportów do Brukseli. Bo dba się o własne firmy.
I tu z VW mamy dokładnie to samo. I tyle.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
W innym oknie czasowym i okolicznosciach pies z kulawa noga nie bylby zainteresowany tym co ma do powiedzenia tamala organizacja non-profit.
Dzisiaj media robia rezyserowana nagonke na VW.
Sam napisales wyzej, ze
O tym kto jest ważny decydują mass-media należące do tych samych ludzi, którzy są właścicielami systemu. Zapomnij o tym, że ktoś ze środka systemu postanowi go obalić albo chociażby mu zaszkodzić tak jak zrobił to Snowden. Na pojawienie się Gorbaczowa w systemie też bym nie liczył.
Wniosek: system można rozbić z zewnątrz, bo od środka jest on na to zbyt dobrze przygotowany.
wiec wyciagnij wnioski z wlasnej wypowiedzi na temat miedzy innymi mas-mediow. Z reszta Twoich dwoch powyzszych postow sie zgadzam.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Sol
...i proponuje ujemne stopy. DLa naszego dobra ofc. Może to i rozrusza gospoarkę, ale powstaje pytanie o filozoficzno-cywilziacyjn sens kupowania na siłe oraz pytanie drugie: w czym rząd pozwoli oszczędzać skoro pieniądz będzie topniał. Złoto, giełda, nieruchomości?
@sprawa VW
Nawiasem...Pięknie dziś medialni analitycy komentowali rzeźnię na GWP. Bo kłopoty VW. Jakby cała Polska kooperowała z VW. Od kilku tygodni przeglądam doniesienia gazetowych anali i poza nielicznymi wyjątkami to są nudne papużki. np. przed decyzją FED szukałem jakiegoś komenatrza o wpływie stóp na gospodarkę. Zamiast tego były pierdoły o "postawie gołębiej", "posatwie jastrzębiej"...
@Rygar
"to w zasadzie to samo co "Kapitał" Marksa, tylko wstrętnych kapitalistów-przemysłowców zastąpili bankierzy. Metoda naprawy ta sama - więcej kontroli, zyski są niemoralne i trzeba by bylo oblozyc je najlepiej 100% podatkiem powyzej wziętego z sufitu limitu)"
Mieszasz sprawy. Bankierzy to faktycznie łajzy, natomiast socjalictyczni uzdrawiacze to żądna antybakierska opozycja, ale pachołki bankierów. Zauważ, że Marks był pupilkiem wielkiego kapitału, miał sponsorów i żył jak pan. Po drugie - teksty typu "1% najbogatszych kontroluje 99% majątku" są lansowane właśnie przez bankierów, którzy chcą ostatecznie zniszczyć klasę średnią oraz szarych milionerów. Przecież taka rodzina Rockeffeler oficjalnie od ponad 70 lat jest biedna (ma tylko setki milionów $), reszta jest w fundacji dobroczynnej. Fundacji nikt nie ruszy i nie zabroni kontrolwoać spółeczek. Fundacji w przestrzeni publicznej nie ma. Tu chodzi o ostateczne ugruntowanie władzy. Pozbycie się konkurentów. Pieniądze, i to każde - bankierzy mają od pokoleń.
"ja tylko nieśmiało przypomnę, ze kiedy Rosja miała nam zapłacić za tranzyt to się zwyczajnie wypięła i szantażem wymusiła 'anulowanie długu'. "
Szantaż tu działa w obie strony, bo Polska jako kraj tranzytowy może zakręcić rurę na granicy z Niemcami. Biorąc pod uwagę, że w 2002 Polska nie zgodziła się na Jamał 2 (bo...omijał Ukrainę), można śmiało postawić tezę, że pracuje u nas lobby starające się zerwać wszelkie kontakty handlowe z Rosją. Nie wiem jak było z tym "anulowaniem długu", ale WIEM, że np. wielokrotnie pojawiające się teksty o politycznym zakręcaniu gazu przez Gazprom są medialną bzdurą. NIGDY takiego zakręcenia nie było, nazwet w czasie zimnej wojny - a w świaodomości konsumenta mediów ono żyje własnym życiem. Setki nagłówków, leadów, tytułów. To robi swoje. Może i tym razem było podobnie?
Zwracam też uwagę, że USA po zwycięstwie F16 w polskim przetargu na 100% się wypieły i nie realizowały offsetu. Czy na tej podstawie należy wprowadzić embargo na amerykańską broń? Jasne, że nie. Następne umowy należy konstrukować zgodnie z polskim interesem, a w razie czego cisnąć w sądach arbitrażowych. "obrażanie" się po wsze czasy to infantylna dziecinada. Zastanów się lepiej kto chce aby Polacy byli infantylni.
Problem w tym, że po F16 skoczyliśmy w kolejną "genialną" umowę, tym razem na Patrioty - bez zadnej spójnej wizji budowania systemu plot. Niejaki Szeremietiew miał nawet czelność powiedzieć, że nie liczą się parametry systemu, liczą się...UWAGA...dobre stosunki z USA. Ciekwe czy w Twoim Klubie Ronina dyskutje się takie rzeczy. Szczerze wątpię. To jest przecież mekka polskich neocons (czyli kolejne pokolenie trockistów) strojących się w piórka niszowej opozycji...prawicwej :D. Oni są już tak bezczelni, że oponentów rozliczają z ....antyamerykanizmu. Zatem co złego to nie offset na F16.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JackD
Wg. mnie atak na VW (czytaj Niemcy, czyli Europę) absolutnie nie był przypadkowy, w zakresie jak i w czasie. Bo czy wszak jakaś amerykańska instytucja mogła wystosować tak poważne zastrzeżenia do VW, ze świadomością że wywoła to globalne konsekwencje bez zgody i aprobaty rządu USA?
No raczej nie.
Tu link do skrótu info o tym ile znaczy VW:
http://www.zerohedge.com/news/2015-09-22/why-volkswagen-systematically-important-germany-and-europe
Skoro ważność VW jest dla Niemiec/Europy taka jak wyżej podano, a tu nam się do Europy zwalają na łeb tysiące, a zaraz miliony "zaproszonych" przez fundacje z USA należące do Sorosa (książeczki, strona W2EU),
http://wolna-polska.pl/wiadomosci/george-soros-przekazal-muzulmanskim-uchodzcom-liste-polskich-adresow-2015-09
tych chcących żyć na "nasz" (czyli europejski, a dokładniej niemiecki rachunek), co wywołało już ogromny ferment w EU, a doladnie w tych samych dniach ostoja przemysłu Niemiec, finansowa podstawa tego wszystkiego nagle traci 1/3 kapitalizacji w 48h, a to dopiero początek kłopotów.
Zaufanie do "niemieckiej jakości", ect. dopiero zacznie spadać. Na marginesie, Daimler i BMW też dziś straciły rykoszetem po 5%-6%.
Przypadek? Nie sądzę.
Przykład? Którą i kiedy sarnę ze stada atakuje wilk z pewnością wygranej? Wtedy kiedy jest jakaś jest już osłabiona (to że sam ją osłabił (np. przez pościg to jedynie jego chwała).
Ta sprawa jest za gruba żeby być jakąś "presją" USA w jakiejś "sprawie" na Europę. Czy to TTIP.czy cokolwiek innego, to jest to już po prostu za grubo, i to w dodatku raptem w 48h. Moim zdaniem jest już włączony "tryb" wojenny, bezpreceenowy atak. Za co, przeciw czemu? Czyba za wszystko, czyli brak szacunku do "jedynego słusznegio Szefa i jego waluty, za AIIB, za Rosję,
Jeśli za kilka, kilkanaście dnie pojawią się jakieś "odpowiedzi" w stosunku do USA, to czas się pakować i wybywać z Europy natychmiast.
Pozd.
JackD
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
egonac
wg mnie jest to bardzo trafiony pomysł z tym podsumowaniem. Ostatnio przeczytałem praktycznie całego Twojego bloga i chciałem Ci bardzo podziękować za to co robisz. Zmieniłeś u mnie sposób myślenia na niektóre sprawy.
Artykuły czyta się bardzo dobrze. Brakuje mi ewentualnie przypisów w artykułach dotyczących konkretnych danych np. jeśli podajesz poziom zadłużenia, czy wartość wyemitowanych obligacji, czy w jednym artykule przytaczasz przykład zestrzelonego samolotu pasażerskiego nad Ukrainą i zmianie jego trasy. Co prawda często wykresy czy tabelki zawsze są podpisane. Wiem, że może być uciążliwe podawanie odnośników do każdej informacji, ale na pewno podniosłoby to wartość artykułów. Jeszcze raz dziękuję za Twój wkład i dzielenie się tak pożyteczną wiedzą.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
pablator
+1 dla podsumowań
Nazwa: Trader Weekly
Dzięki za to co robisz.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
pietrek
Tu oliwą do ognia jest obecność Rosjan w Syrii i plany Nord Stream 2.
To są istotne kwestie jeśli chodzi o strategię energetyczną. Ponieważ Rosja będzie blokować budowę gazo- ropociągów z Iraku, Kataru i Arabii S. lub będzie kontrolować - wszystkie te kraje rozliczają ropę w dolarach.
Nord Stream 2 - to konkurencja dla skroplonego amerykańskiego gazu i dla gazu z bliskiego wschodu - czyli "partnerów" USA.
Na razie USA wchodzi w wojnę gospodarczą z EU, jak skutecznie sobie radzą - widać było jak błyskawicznie wyperswadowali Francuzom sprzedaż Mistrali Rosjanom - bankier.pl/wiadomosc/Gigantyczna-strata-w-BNP-Paribas-7216997.html
To był jasny przekaz dla Francuzów jak USA może pozamiatać nimi, podobnie jest teraz z Niemcami. Na Francuzów niewiele trzeba było, żeby ukrócili współpracę z Rosjanami.
USA sięga po mechanizmy rynkowe, militarne straszaki też widać na horyzoncie:
- USAF przerzuciło do bazy Luftwaffe’s Büchel, 20 bomb nuklearnych B61 (350kt TNT) mimo stanowczego sprzeciwu Bundestagu
zdf.de/frontal-21/stationierung-neuer-us-atomwaffen-in-deutschland-russland-beklagt-verletzung-des-atomwaffensperrvertrages-40197860.html
- Parlament japoński uchwalił poprawkę do konstytucji, znoszącą ograniczenia w użyciu sił zbrojnych.
wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/500847,japonia-zmienia-konstytucje-koniec-z-pacyfizmem.html
Kluczowym momentem będzie Iran poczatek 2016 roku i całkowite zniesienie sankcji. To będzie test czy Iran otworzy się całkowicie na USA i UE na polu gospodarczym, militarnym i "kulturowym" (czyli MTV i zniesienie zapory internetowej :), czy zostanie w strefie wpływów Pekinu i Moskwy i niewielka współpraca z US&UE.
Jeśli Iran otworzy się na US&UE, to przypieczętowaniem tego będzie budowa ropociąu (i gazociągu?)z Iranu przez Turcję do UE i ominięcie syryjskiej blokady co nie spodoba niektórym.
Iran będzie w potrzasku - strumień pertodolarów i ogromne rynki zbytu na dywany to łakomy kąsek. Jednak Iran to nie Kuba.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gruby
"W innym oknie czasowym i okolicznosciach pies z kulawa noga nie bylby zainteresowany tym co ma do powiedzenia tamala organizacja non-profit.
Dzisiaj media robia rezyserowana nagonke na VW."
Mała organizacja non-profit wykryła oszustwo Volkswagena po czym zgłosiła to do EPA, amerykańskiego federalnego urzędu ochrony środowiska. EPA odpaliła bombę uruchamiając dochodzenie a media to podchwyciły. Media żyją z sensacji i przestępstw. Oraz z seksu, ale w tym akurat przypadku seks nie odgrywa roli. Zostaje więc sensacja (jest!) oraz przestępstwo (co kto kiedy wiedział i na co pozwolił ewentualnie przymknął oko).
Nie chcę spekulować na temat czy rząd USA celowo teraz uruchomił dochodzenie, czy też nie. O wiele bardziej jako podatnika interesuje mnie pytanie dlaczego masa zarówno niemieckich jak i europejskich biurokratów nie wykryła tego oszustwa w fazie dopuszczania pojazdów koncernu VW do sprzedaży. Przecież ktoś wystawia Volkswagenowi te świadectwa homologacji dla nowych, wprowadzanych do sprzedaży modeli. Ktoś potwierdza, że te produkty produkują tyle spalin, ile wolno. I ten ktoś powinien teraz za jakość swojej pracy odpowiedzieć.
Z innej beczki: samodzielna przeróbka własnego samochodu może prowadzić do utraty homologacji. Na przykład wymiana fabrycznego zawieszenia na twardsze i niższe bez przeprowadzenia technicznego odbioru powoduje utratę homologacji, czyli prawa do poruszania się po drogach publicznych. Tak przerobiony i ponownie niezbadany pojazd jest bowiem niepewny. Nie wiadomo, czy jego używanie jest bezpieczne.
Skoro zatem pojazdy VW nie spełniają norm, które w momencie dopuszczania do ruchu spełniać musiały to wszystkim tym pojazdom właśnie wygasła homologacja. Każdy umundurowany miś ma prawo zabrać dowód rejestracyjny i odkręcić tablice rejestracyjne z trefnych modeli które zatrzyma na drodze: z diesli podobno spełniających normę euro-5 samochodów marek Volkswagen, Audi, Seat i Skoda. Wtedy ich użytkownicy wracają do domu na piechotę albo ze swoim samochodzikiem na lawecie.
Wniosek:
Nie wiń amerykanów, że oszustwo europejczyków nagłośnili. Wiń europejczyków, którzy do tego oszustwa w ogóle dopuścili.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
'mieszasz sprawy'
nie mieszam. Rozmowa dotyczyla świadomosci poglądów ekonomicznych Kaczyńskiego, który ma szansę byc demiurgiem polskiej polityki na najblizsze lata. Podałem informacje o jego zachwycie komunistyczno-bankierskim crapem dla zilustrowania, ze ten facet to w gruncie rzeczy jest komunista, albo komunistów słucha.
Piketty jest wspólczesnym Marksem, lub, jak kto woli, kolejnym autorytetem struganym z g* podobnie jak Krugman. Facet dostanie pewnie Nobla i jego wymysły będą podstawą do dalszego zamordyzmu ekonomicznego. Napisalem przeciez wyraznie, ze wnioski Marksa i Pikettyego sa w zasadzie takie same - zniszczenie wszelkich mozliwosci koncetracji kapitalu.
"Nie wiem jak było z tym "anulowaniem długu", ale WIEM, że np. wielokrotnie pojawiające się teksty o politycznym zakręcaniu gazu przez Gazprom są medialną bzdurą. "
no to informuję, ze kiedy Pawlak pojechał podpisac ów sławetny kontrakt na przedłuzenie dostaw po absurdalnej cenie, to na tapecie bylo wtedy rowniez anulowanie dlugu za tranzyt. Zakręcanie kurka to bzdura? No sorry, a wyłączenie rurociagu po zakupie przez Polskę Możejek to co niby bylo?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gasch
"Wniosek:
Nie wiń amerykanów, że oszustwo europejczyków nagłośnili. Wiń europejczyków, którzy do tego oszustwa w ogóle dopuścili."
Dokładnie tak. Nie podkładajmy się a będzie dobrze. Nie obrażajmy się jak ktoś udowodni nam oszustwo. No chyba że odpowiedzialni za wprowadzenie "oszukańczego" oprogramowania do pojazdów VW grają w jednej drużynie z USA i wprowadzają takie bomby poza plecami uczciwych Niemców. Inną rzeczą jest eko-bzdura z poziomem CO2 i niszczeniem naturalnego rozwoju motoryzacji przez socjo-eko-terrorystów.
Dla rozluźnienia, ale również dla pokazania jak łatwo popaść w paranoję i przestać kontrolować swój tok myślenia:
Panowie i Panie,
ataki na VW w USA to dopiero początek lawiny. Hegemon się nie zatrzymuje. Kolejny atak został przeprowadzony w samych Niemczech wczoraj, do tego polskimi rękami.
VfB Wolfsburg otrzymał jasny sygnał od Roberta Lewandowskiego.
Miasto będące siedzibą koncernu VW zostało skompromitowane.
Nie bez znaczenia jest też logo widoczne na koszulkach płaczących piłkarzy.
5 ciosów w 9 minut zostawi swój ślad w historii i psychice.
Robi się gorąco...
Pozdrawiam z przymrużeniem oka
G
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Jot
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
jest dokładnie tak jak mówisz, co więcej:
często oglądam wykłady i dyskusje o geopolityce. Jeden z najbardziej znanych strategów w Stanach, omawiając sytuację w EU i opisując panujące u nas relacje, otwartym tekstem do kilkutysięcznej widowni mówi że 'Niemcy uzywają UE do ekonomicznej supresji Europy Wschodniej, uzywając do tego narzędzi typu 'limity emisji dla przemysłu' czy normy spalania w samochodach". To powinno być OCZYWISTE dla kogokolwiek, kto ma przynajmniej 2 dzałające szare komórki.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
kikko
Dlatego nie możliwe będzie zjednoczenie w pełni UE na wzór Stanów.
Pozostaniemy małymi, średnimi krajami, a duzi gracze dalej będą nas rozgrywać.
Jeśli uciekniemy z ich wpływu przygotują nam wojnę i będzie się to dalej kręcić.
Nie wiem czy nie podobnie było przed wojną. Mogliśmy być przecież celowo
przywróceni do życia w tym miejscu w Europie przez UK/USA w celu wiadomo jakim.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
i dlatego tragedią jest co się wczoraj stało - Grupa Wyszehradzka czuje się wystawiona do wiatru przez Polskę, a kraje od Szwecji po Rumunię to jedyne państwa, które są zainteresowane naszym istnieniem, dla wszystkich pozostałych (wliczając USA) jestesmy wrzodem na d*
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gruby
"gruby - Ty to mnie zadziwiasz...z jednej strony rzeczowe i interesujące wpisy "popełniasz" a potem takie kwiatki nt koncernów rze niby przypadkiem ktoś czegoś niedopatrzył i puścił VW a nie powinien."
Proszę nie wkładać mi w usta (w klawiaturę raczej) opinii, których nie wygłosiłem. Nie mam zamiaru zajmować się managementem koncernu VW, bo od tego są prokuratorzy oraz policjanci. Ktoś przecież tą decyzję zatwierdził, ktoś ją milcząco do wiadomości przyjął. Ktoś się ucieszył i zezwolił na wprowadzenie tych silników do produkcji. Ktoś na tym zarobił. Masa ludzi pracuje w koncernie VW i część z nich pobiera pensje za pilnowanie jakości produktów (działy QA, complaince i governance, chociażby). Znalezienie winnych przestępców to zadanie dla wymiaru sprawiedliwości oraz umundurowanych i uzbrojonych funkcjonariuszy z sił policyjnych scigających podejrzanych o przestępstwa. Pozwólmy policji ścigać i wyłapać podejrzanych z VW.
Ciekawsza jest sprawa kontroli poczynań zarządu koncernu przez członków rady nadzorczej. Członkiem rady nadzorczej VW jest na przykład Olaf Lies, minister gospodarki niemieckiego landu Nadrenia Północna Westfalia. Jaka była jakość nadzoru wykonywanego przez radę nadzorczą nad poczynaniami zarządu VW ? To jest ciekawe pytanie.
Ale: choć ciekawe, pytania te są w moich oczach mniej ważne. Ktoś dopuścił do sprzedaży produkty nie spełniające norm ochrony środowiska, i to w ilości jakichś pięciu milionów egzemplarzy. I to jest najciekawsze pytanie: dlaczego niemieckie i unijne służby ochrony środowiska, które rocznie przeżerają miliardy euro naszych podatków tak dały ciała ?
Kto jest za to odpowiedzialny i kto pójdzie za to do więzienia ? Bo ktoś za to beknąć musi, skoro ktoś dał ciała.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gruby
"Ciekawsza jest sprawa kontroli poczynań zarządu koncernu przez członków rady nadzorczej. Członkiem rady nadzorczej VW jest na przykład Olaf Lies, minister gospodarki niemieckiego landu Nadrenia Północna Westfalia."
ERRATA: Olaf Lies jest ministrem gospodarki rządu Dolnej Saksonii. Przepraszam.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
jpack
Pomysł świetny. ale uważam, podobnie jak niektórzy czytelnicy,że podsumowanie niekoniecznie musi być co tydzień, po prostu gdy uznasz, że nazbierało się sporo ciekawych informacji,wtedy mógłbyś zrobić podsumowanie. a podsumowanie mogłoby się nazywać najzwyczajniej w świecie "Podsumowanie (01.09-23.09)" a w nawiasie podsumowywany okres.
Dodatkowo mam pytanie, mógłby mi ktoś to wytłumaczyć?
"Importerzy ropy musieli w pierwszej kolejności nabyć dolary, by następnie kupić za nie ropę. Natomiast, eksporterzy ropy nie mieli innego wyboru, jak lokowanie nadwyżek powstałych ze sprzedaży ropy w amerykańskie obligacje"
Dlaczego niby eksporterzy ropy musieli nabywać amerykańskie obligacje, przecież równie dobrze mogliby swoje nadwyżki lokować gdzie indziej...
Pozdrawiam!
jpack
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
"Dlaczego niby eksporterzy ropy musieli nabywać amerykańskie obligacje, przecież równie dobrze mogliby swoje nadwyżki lokować gdzie indziej..."
dopoki sie dalo - wymieniali na złoto. A odkad sie nie daje - bondy to najplynniejszy rynek. Gdzie indziej umiescisz taką ilosc keszu? Poza tym - mogli nie miec wiele wyboru
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Jot
A że są geo-przepychanki i trzeba utrzeć nosa to tak wychodzi. Jak nie to to coś innego się znajdzie.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Jot
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Tomek R.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
duze konflikty przebiegają wg scenariusza:
wojna walutowa -> wojna handlowa -> wojna na karabiny
czy sprawa VW nie jest juz aby elementem wojny handlowej? Bo walutowa jakby jest na ukończeniu, siły juz wszystkich opuscily w tym temacie.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Nie chcę spekulować na temat czy rząd USA celowo teraz uruchomił dochodzenie, czy też nie. O wiele bardziej jako podatnika interesuje mnie pytanie dlaczego masa zarówno niemieckich jak i europejskich biurokratów nie wykryła tego oszustwa w fazie dopuszczania pojazdów koncernu VW do sprzedaży. Przecież ktoś wystawia Volkswagenowi te świadectwa homologacji dla nowych, wprowadzanych do sprzedaży modeli. Ktoś potwierdza, że te produkty produkują tyle spalin, ile wolno. I ten ktoś powinien teraz za jakość swojej pracy odpowiedzieć.
To zwyczajna, stosowana w polityce metoda zbierania hakow i uruchamaniania ich w dogodnym momencie .
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem. Akurat zejdnoczone szatany rzucaja sie o kwesti ochrony srodowiska.
A jak bylo z podpisaniem protokolu z Kyoto?
Przyganial kociol garnkowi a sam smoli.
Dla mnie sprawa VW ma podwojne znaczenie:
1 ktos wyciaga lape po 18 miliardow
2 ten sam ktos przyczynia sie do gospodarczego oslabienia DE
3 poza VW ten sam ktos funduje Europie fale inwazorow jako bron demograficzna i oby nie armie w doslownym slowa znaczeniu.
Ktos uklada pelna logistyke fali inwazorow. Jak wspomnialem wczesniej, sa instalowani w dobrych hotelach, w koszarach i bazach wojskowych.
Do miejsc zakwaterunku przywozeni sa busami pod oslona wieczoru czy nocy.
To wszystko wyglada na olbrzymi absurd. Tu chodzi o cos znacznie wiekszego. Takie zjawiska nie dzieja sie spontanicznie i przypadkowo.
Czytalem u pewnych zrodel, ze rzad niemiecki poprzez popelnianie takowych czynow ma doprowadzic do zohydzenia sie w oczach obywalteli a potem do swojej wlasnej degradacji i upadku.
Gdy czytalem wczesniej ( kilka miechow ) o wprowadzeniu monarchii po fali chaosu i likwidacji rzadow tzw. demokratycznych, to odnosilem sie do tych wizji bardzo sceptycznie. Dzisiaj niczego nie wykluczam.
Inne zrodla zapodaja o uzbrojeniu inwazorow przez czarna wode celem dokonywania czystek na terenie Niemiec i innych panstw Europy o duzym zagrozeniu, oraz wywolaniu wojny domowej.
Oby ta ostatnia informacja sie nigdy nie zrealizowala.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gasch
Zastanówmy się czy monarchia to rzeczywiście krok w złą stronę. Aktualnie mamy pseudo demokrację, w której aparat władzy pożera ogrom sił i środków a odpowiedzialność rozmyta jest do granic możliwości. A politycy podejmują decyzje kierując się przede wszystkim sondażami. Panuje totalny paraliż decyzyjny, co widać i słychać przy każdej okazji (Ukraina, uchodźcy). Mnie jako obywatela i podatnika interesuje tylko wysokość opodatkowania i stopień wolności. Reszta to tak naprawdę sprawy poboczne.
Moim ideałem jest anarcho-kapitalizm, ale jeśli w monarcha pozwoli mi być w miarę wolnym i opodatkowanym na poziomie sporo poniżej aktualnych 50% a przy tym będzie jednoosobowo odpowiadał za rządzenie to jestem za. Historia uczy, że za monarchii państwo (aparat państwa, biurokracja) było znacznie mniejsze (pożerało max 10% PKB) a wolność dużo większa.
Pozdrawiam
G
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
zenon
"Niemcy uzywają UE do ekonomicznej supresji Europy Wschodniej, uzywając do tego narzędzi typu 'limity emisji dla przemysłu' czy normy spalania w samochodach"
Przecież to jest jakaś propaganda. Te same Niemcy wyrzygują gigantyczne pieniądze na sponsorowanie nierentownych farm fotowoltaicznych i akumulatory magazynujące energię, napychając kabzę chińskim fabryką, dotowanym przez rząd Li Keqianga.
To się kupy nie trzyma.
Niemcy ponad 30% produkowanej energii pozyskują ze źródeł odnawialnych. Nasuwa się więc pytanie w jakim celu to robią? Wymyślili sobie normy spalania w samochodach w imię ekonomicznej supresji Europy Wschodniej?. Nie wiem co to ma wspólnego z Polską i w jaki sposób miałoby to wpłynąć na stłumienie gospodarcze Europy Wschodniej, ale wiem natomiast, że jest to mądra polityka wewnętrzna nastawiona na przeciwdziałanie przyszłym ekonomicznym i energetycznym kryzysom.
Świetnie tego typu dywagacje podsumował @gasch /2015-09-23 11:20:11
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
kłócił się nie będę, bo nie siedzialem na naradzie niemieckiego rządu i nie znam prawdziwych motywów. Cytowałem stratega amerykańskiego, ale w Polsce takie głosy też są (np prof. Kieżun).
Po co niemcy inwestują w OZE? Bo
a) maja pierdolca na puncie zieleni i lubią jak jest czysto i elegancko
b) chcą się uniezaleznic energetycznie od dzikich krajów (testują nawet sztuczne paliwa mające zastapic benzynę i olej napędowy - sukcesy juz sa, bilansu energ nie znam).
Jesli chińczycy sponsorują dopłatami do paneli niemiecką gospodarkę, to byloby głupotą nie skorzystać. Uznali ze skoro mają paneli tyle, ze teoretycznie moga pokryc 60% zapotrzebowania, ale ze wzgledu na zachmurzenie zapewniają jedynie 4%, to panele są ślepą uliczką i jak chinczyk chce sponsorowac, to proszę bardzo, ale my tego przemyslu nie bedziemy pompowac, mamy lepsze pomysly
Dla Ciebie podporzadkowanie ekonomiczne Polski jest śmieszną teorią, a ja widzę ze większosc polskiego eksportu idzie do Niemiec, co oznacza ze jestesmy od nich totalnie zalezni. Co wiecej, wysylamy głownie rzeczy, ktore zostaną dopiero w Niemczech poskladane w pełnowartosciowy produkt (czyli np opakowane w marketing itd), co nas sprowadza do roli taniej montowni. Ten sam schemat powtarzają w calej europie środkowej. Bez UE taka sytuacja nie bylaby mozliwa.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
pietrek
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
zenon
Ludzie od zarania dziejów, zdarzeniom będących poza ich możliwością pojmowania nadawali personalny charakter. Jak się później okazywało deszczu nikt nie planuje, ani tym bardziej nie zsyła, zmora nocna to sen na jawie, a świat nie kręci wokół siebie.
1 18 miliardów nikt nie zapłaci. Wszyscy mają mokro w gaciach. Każdy oszukiwał. Kwestia czasu jak to wypłynie.
2 Jakby gospodarcze osłabienie zależało od jednej firmy produkującej samochody to by było prze.......
3 Jestem przekonany, że część z tej armii to terroryści, ale większość to są dziani mieszkańcy obszarów z których napływają. Mamy stereotyp imigranta i to on funkcjonuje nie zaś faktyczny obraz. Będąc dobrze sytuowanym mieszkańcem afryki, czy bliskiego wschodu widząc co się dzieje, z całą pewnością podejmując decyzję o ewakuacji nie śmigał bym samolotem. Jedyną możliwością ucieczki taką masą jest iść przed siebie. To by tłumaczyło większość mężczyzn w gronie idących. Kobiety i dzieci bezpiecznie czekają, aż tatuś kupi im bilety.
@rygar /2015-09-23 23:07:44
"Po co niemcy inwestują w OZE?"
W momencie lipy, wtedy kiedy uznają to za stosowne mogą przestać płacić za prąd w momencie gdy inni nie będą go mieli. Inteligentna energetyka i rozproszone źródła zasilania są kluczem do osiągnięcia niezależności energetycznej. Nie na poziomie państwa, ale sąsiada z za miedzy.
"Dla Ciebie podporzadkowanie ekonomiczne Polski jest śmieszną teorią, a ja widzę ze większosc polskiego eksportu idzie do Niemiec, co oznacza ze jestesmy od nich totalnie zalezni. Co wiecej, wysylamy głownie rzeczy, ktore zostaną dopiero w Niemczech poskladane w pełnowartosciowy produkt (czyli np opakowane w marketing itd), co nas sprowadza do roli taniej montowni. Ten sam schemat powtarzają w calej europie środkowej. Bez UE taka sytuacja nie bylaby mozliwa."
Ja na to patrzę inaczej. To Niemcy są od nas zależni. Ne ma z tym nic wspólnego UE. Od 1995 produkuje fanty dla Niemców, tylko dlatego, że oni nie mają kim tego wyprodukować. To nie jest tak, że my jesteśmy tańsi.
Można narzekać, że ktoś jest od nas lepszy, ale to nie są oni, ogólnie , to są firmy za, którymi stoją poszczególne osoby. Zrób biznes, opakuj, wymyśl i klepnij Niemcom do składania. Jak tak zrobisz to złożą i będą ręce zacierać, że ubili dobry interes.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
gruby
"[Niemcy - dop. mój] testują nawet sztuczne paliwa mające zastapic benzynę i olej napędowy - sukcesy juz sa"
Niemcy mają doskonale opanowaną technologię produkcji sztucznych paliw i to od dawna - w III Rzeszy średnio 25% paliw nie pochodziło z destylacji ropy naftowej lecz z przerobu węgla. W 1944 roku udział ten wzrósł do ponad 50%. Technologia ta została opracowana i opatentowana przez niemców z BASF początkiem lat 20-tych ubiegłego wieku a potem nawet była wspólnie wykorzystywana przez Niemców - oops, sorry - nazistów z IG Farben, firmę Royal Dutch oraz Standard Oil pana Rockefellera.
Do dzisiaj w Policach zachowały się ruiny fabryki produkującej benzynę lotniczą z węgla kamiennego ("Hydrierwerke Pölitz AG"). Inna fabryka znajdowała się w Kędzierzynie-Koźlu a jeszcze inna w Oświęcimiu.
Całe lotnictwo III Rzeszy korzystało wyłącznie z benzyny wyprodukowanej z węgla brunatnego lub kamiennego.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
ciekawe, ale chodzilo mi o cos innego - nie paliwo przerabiane z węgla tylko zupełnie nowy proces.
O, znalazlem :)
to z maja 2015
"Just last month, German car manufacturer Audi invented a carbon-neutral diesel fuel, made from water, carbon dioxide and renewable energy sources, and they say their pilot plant in Dresden will pump out 160 litres of the of the stuff every day in the coming months to power their Audi A8 cars."
http://www.sciencealert.com/audi-has-made-a-synthetic-high-grade-fuel-from-plant-sugars
I to moze byc prawdziwy powód rozwijania OZE - świetny akumulator energii z kapryśnych źródel. Swoja drogą, zastanawiam się skąd oni chcą wziąść tyle CO2 zeby to mialo ręce i nogi. Moze ze spalania węgla w elektrowni ;D
Fajną cechą tego paliwa jest czystosc (nie do uzyskania przy klasycznej rafinacji)
Ale dzieki za informacje o tym starym patencie, poszperam więcej bo ciekawe - kilkakrotnie przewijał się temat paliw na bazie węgla w kontekscie naszego upadającego górnictwa, ale coś to nie może ruszyć...
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
rygar
"Ja na to patrzę inaczej. To Niemcy są od nas zależni."
To druga strona tego samego medalu ;) W sumie, jesli mozliwosci wytworcze przesuwają się do nas, to dobrze - predzej czy pozniej Niemców się jakos ominie. W tym 'nie mają z kim' moze byc troche prawdy. Kiedys jezdzilem tam robic projekty (grafika/informatyka) to patrzyli na nas jak na bogów. Ze wzgledu na uchodźców będą zmuszeni do dalszego obnizania poziomu nauczania. Jesli my sie przed tym obronimy, to moze byc ciekawie.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Remigiusz
Trader oczywiście pomysł świetny. Razem z rodziną czytujemy twe artykuły. Co do częstotliwości to ocenisz ją sam. Jak będzie się coś działo pisz, jak nuda to sobie podaruj.
Dziękuje Ci za zaangażowanie w tworzenie webinarów i serwisu. Sam prowadzę firmę i wiem ile czasu i zaangażowania trzeba poświęcić aby wyszło coś dobrego.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Maximos
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
maktrix
Moja propozycje na tytuł:
"info tygodnik"
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00