Na rynku krypto masakra.
Kurs Bitcoina, najbardziej popularnej waluty potaniał już o 81%, Etherum najbardziej użytecznej waluty o 92%. Wydawać by się mogło że na rynku krypto mamy do czynienia z istnym pogromem. Dla osób, które na fali hurra optymizmu rzuciły się do zakupów w pod koniec zeszłego roku na pewno jest to właściwe określenie sytuacji. Z dłuższej jednak perspektywy patrząc nie jest tak źle. Ostatecznie ceny kryptowalut zeszły do poziomów z kwietnia czy maja zeszłego roku. Czy mają potencjał do dalszych spadków? Nikt tego nie wie.
W każdym razie dziś nie o tym. Mianowicie jednym z projektów nad którym obecnie pracuje jest tokenizacja mojej kliniki neurochirurgicznej. Pisałem o niej więcej w artykule „Jak wyleczyć nieuleczalne?” W każdym razie będąc na konferencji organizowanej przez „I Love Krypto” udzieliłem wywiadu jednemu z You Tuberów.
W ciągu pół godziny wyjaśniłem w jaki sposób można wykorzystać technologię blockchain do tokenizacji udziałów w firmie oraz czym się różni ICO od ETO. Na koniec przez chwile porozmawialiśmy także na tematy stricte ekonomiczne między innymi czemu Polsce póki co nie grozi hiperinflacja.
Dla wszystkich chętnych link do wywiadu poniżej:
Trader21
gruby
"Kurs Bitcoina, najbardziej popularnej waluty potaniał już o 81%, Etherum najbardziej użytecznej waluty o 92%. Wydawać by się mogło że na rynku krypto mamy do czynienia z istnym pogromem."
Od jakiegoś czasu w automatach biletowych kolei szwajcarskich można kupić bitcoina, firma sweepay przelewa zakupione w automacie SBB bitcoiny na podany portfel. Tyle, że po pierwsze kurs oferowany w automacie jest mocno niekonkurencyjny, po drugie prowizja od transakcji potrafi wynieść nawet 6% a po trzecie jej maksymalna wysokość ograniczona jest do 500 CHF. Oczywiście zapłacić bitcoinem za bilet kolejowy się nie da. Czyli jest to kolejna akcja naganiania na BTC, bo ani zakup usług ani wymiana w drugą stronę (BTC->CHF) nie jest możliwa.
Przypomina mi to stare czasy, kiedy w PKO BP można było wyłącznie dolary sprzedać (na komunistyczne złotówki wymienić, znaczy się) ale nie kupić.
Wyjaśnij mi szanowny traderze na co mi potrzebne BTC które są równie wymienialne i użyteczne jak swego czasu banknoty z Waryńskim, Świerczewskim, Kopernikiem, Chopinem i tak dalej.
manieq
trader21
1. ETH jest mega przydatny pod kontem tokenizacji.
2. BTC oraz ETH są częścią przyszłego systemu bazującego na SDR. Opisywałem to z rok temu na konferencji XTB poświęconej krypto.
3. Ripple jest wykorzystywane w rozliczeniach miedzy-bankowych.
Póki co rola płatnicza krypto nie istnieje w porównaniu do wolumenu zakupów stricte w celach spekulacyjnych.
@manieq
A czy w ogóle wiesz czym się różni ICO od ETO bo wydaje mi się że nie. NewConnect nie ma płynności i dla mnie rynek ten nie istnieje. Po tokenizacji na zasadach ETO mam regulacje Bafinu (niemiecki KNF), które pilnują aby z ETO nie było takich przekrętów jak ludzie robili z ICO oraz łatwość listowania tokenów na 3 giełdach m.in w Hong Kongu.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-26 13:27
panna
manieq
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-26 14:47
kryptas
ICO to fakt, jedna wielka ściema. ETO/STO to coś zupełnie innego. Działa to jak emisja akcji spółki, tyle że na blockchainie. Nie ma tutaj zbierania kasy "na fajny pomysł", tylko trzeba mieć już istniejącą firmę, przedstawić wyniki finansowe za ostatnie lata, kosztorysy czy biznesplan na przyszłość. Na tą chwilę kupujesz akcje za elektroniczne fiat'y u brokera, a możesz kupić udziały za elektroniczne EUR lub ETH, więc różnica jest niewielka. Każdy z inwestorów musi przejść przez KYC (Know Your Client) i AML (Anti Money Laundering). Dzięki temu wiadomo kto i ile udziałów w spółce posiada oraz ile ma praw głosu i jakie prawa do dywidendy. Mało kto rozumie, że przy kupieniu udziałów przez STO/ETO można iść do sądu i wygrać sprawę w przypadku nie wypełnienia obowiązków wobec udziałowca przez emitenta (tak jak przy standardowym zakupie udziałów). Ryzyko jest zatem takie samo jak przy zakupie standardowych akcji.
Gdzie różnica? Największą widzę po stronie emitenta. Nie musi bujać się z wszystkimi papierkami po polskich KNF-ach i bankach czy animatorach rynku. Załatwia sobie wszystko grzecznie z kancelarią, która współpracuje z BaFinem w Niemczech i koszty emisji spadają co najmniej kilkukrotnie. Docelowo czas przygotowania ETO/STO ma zajmować 3 miesiące, więc też znacznie szybciej niż standardowe IPO. Największą jednak przewagą jest to, że firma może wejść za pomocą ETO/STO jakby na międzynarodowy rynek i pozyskać środki od inwestorów z całego świata. Nie muszą być to tylko inwestorzy, którzy mają dostęp do polskiej giełdy, a dzięki temu dobre firmy mogą zebrać o wiele więcej pieniędzy, nie zależnie od miejsca położenia firmy.
Mocno śledzę sytuację związaną z ETO/STO i nie zdziwię się, jak będzie to kolejny trend na rynku.
@Trader, z niecierpliwością czekam na white paper kliniki. Chętnie będę częścią tego projektu i z uwagą będę śledził dalsze kroki.
manieq
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-26 15:01
panna
Kikkhull
supermario
http://www.artinfo.pl/pl/katalog-aukcji/katalog/sopocki-dom-aukcyjny/13-aukcja-sztuki-xxi-wieku-aukcja-kolekcjonerska/
3r3
"Każdy z inwestorów musi przejść przez KYC (Know Your Client) i AML (Anti Money Laundering). "
Czyli produkt nie wnosi nic nowego ani nie przywraca starej, dobrej normalności. W biznesie istnieje powszechna potrzeba anonimowego środka wymiany, w której klienta znać nie musimy, nie chcemy i nic nas on zupełnie nie obchodzi.
Mnie zupełnie nie interesuje co tam sobie strona trzecia uchwaliła, że niby mojemu klientowi nie wolno handlować niewolnikami (choćby i na organy), wydobywać czegoś z ziemi, czegoś uprawiać czy czymś handlować. Mnie interesuje jedynie, że klienci mojego klienta uznali jego starania płacidłem które ja też chętnie podejmę i nawet oddam za to jakieś tam owoce. A za co go oni uznali to już jest nie moja sprawa i guzik mi do tego.
Jeśli mój klient napadł na Iraq, złupił, ludność przepędził, kraj w ruinę obrócił to tak samo nic mnie to nie obchodzi - ma ropę=ma czym płacić.
Zobacz co @manieq boli - dokładnie to samo.
@trader21
Jeśli spory pomiędzy inwestorami a spółką ma rozstrzygać państwowy sąd, a później jeszcze egzekwować swoje własne widzimisie-wyroki to koncepcja "prawa inwestorów są dobrze zabezpieczone" znowu sprowadza się do zaufania twarzy firmy. A po co zaufaniu zewnętrzna instancja?
Jeśli takie rozwiązanie jest tańsze od normalnej emisji i sporządzania "minutes" no to jeszcze jest jakaś zaleta.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-26 16:51
gruby
"Mnie zupełnie nie interesuje co tam sobie strona trzecia uchwaliła, że niby mojemu klientowi nie wolno handlować niewolnikami (choćby i na organy), wydobywać czegoś z ziemi, czegoś uprawiać czy czymś handlować."
Teoretycznie masz rację, w rzeczywistości jest inaczej. Na przykład BNP Paribas z Genewy dokonywał międzynarodowych transakcji wycenianych w dolarach FED i dokonywał ich z klientami znajdującymi się (wtedy) na czarnej liście Amerykanów takimi jak rządy Sudanu, Iranu czy Kuby. Ponieważ transakcje te (zarówno transakcje własne banku jak i transakcje przeprowadzane przez bank na zlecenie jego klientów) dokonywane były w dolarach FED ich rozliczanie odbywało się na dwóch platformach rozliczeniowych znajdujących się za oceanem. Jedna z nich należy do FED, druga ("Interbank Payments System") należy do 50 tłustych misiów świata bankowości, BNP Paribas między innymi.
Amerykanie (konkretnie: FED i ichniejszy MinFin) za obchodzenie sankcji się wkurzyli i poza mandatem w wysokości 8 mld FEDów wykluczyli BNP Paribas na rok z możliwości rozliczania transakcji przeprowadzanych w dolarach FED na obydwu platformach, czyli na amerykańskiej ziemi. Około 1/3 transakcji na surowcach przeprowadzanych z Genewy przeprowadzana była właśnie przez PNB Paribas a mówimy tu o rynku wielkości kilkuset miliardów FEDów dziennie bo to Genewa jest centrum międzynarodowego handlu surowcami. Tobie się tylko wydaje że wolno Ci z każdym handlować, od pewnego wolumenu niestety ale obowiązują koncesje.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-26 17:36
kryptas
Rewolucją jest opcja zrobienia IPO na cały świat, bez ograniczania się giełdami krajowymi. Spróbuj dla firmy z Polski pozyskać finansowanie z całego świata. Zrobisz to przez amerykańską giełdę? Ciekawy kto Ci da kasę na wejście.
@3r3
Jeśli dla Ciebie rewolucją jest anonimowość, zainwestuj krypto kupione na słupa w ICO - Kyc i AML nie jest wymagane. Gorzej jak emitent spieprzy na Seszele z Twoja kasą.
Chociaż jak Cię znam wolałbyś sam takie ICO przeprowadzić, tylko łosi do zakupu na rynku coraz mniej :)
uajka
korpo
manieq
koszt papieru toaletowego do tej kliniki.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-26 18:31
3r3
Gospodarz zapewne przemyślał dlaczego coś co powinno być fundacją jest sph. Kreuje to pewne oczekiwania zależne od istnienia i funkcjonowania rady nadzorczej oraz dominującego akcjonariusza. Najwidoczniej ma plan.
@kryptas
Anonimowość dość dobrze realizuje gotówka, a najlepiej bilon^^
@gruby
Doskonale znasz moje wolumeny, więc problemy jakie wskazujesz mnie nie dotyczą. Po prostu wkurzyli mnie z tym pozwoleniem od ministra na głupi czołg. I jeszcze że jakieś granice i w ogóle wywozić nie mogę. Ale i tak to obejdę.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-26 19:01
Mocny
Albo ja czegos nie rozumiem, albo ty planujesz zrobic ETO dla fundacji ktora zalozyles?
PN
Tak sobie ostatnio pomyślałem o bitcoinach i w ogóle krypto walutach. W sumie pod pewnym względem nie różnią się niczym od naszych zapisów na naszych wirtualnych kontach bankowych - i jedne i drugie opierają się na jakimś zaufaniu bo nie istnieją w formie fizycznej.
W wielu sklepach płatności gotówkowe są już mniejszą częścią codziennych utargów. I nawet 80-90 letnie emerytki korzystają z plastiku. No i przychodzi taki klient i przy kasie często dowiaduje się że nawet już nie musi brać papierowego paragonu bo jak ma konto/aplikację sklepu to wszystkie transakcje mu się tam zapisują. Więc niedługo ani papierowych pieniędzy ani paragonów nie będzie no a e-faktury to już normalka.
Nie macie jakiegoś takiego przeświadczenia że krypto waluty powstały własnie po to żeby ludzi przyzwyczaić do kolejnych wirtualnych pieniędzy? i przyspieszyć wprowadzenie wirtualnych SDRów albo innego środka? Były postrzegane rzez wielu jako coś przeciwko systemowi a tak naprawdę były częścią systemu który ma nas jeszcze bardziej zniewolić i wmówić nam że gotówka jest fuuu
Czytałem kiedyś jakieś takie opowiadanie scifi w którym była własnie taka transformacja pieniądza z fizycznego w wirtualny. Najpierw rząd światowy że względu na rozprzestrzenienie się jakiejś strasznie zjadliwej bakterii przez brudne ręce i ogólnie banknoty i monety wszystkie pieniądze bezpiecznie od obywateli odebrał i zamienił na wirtualne zapisy na kontach któe mieli podłączone do chipów w dłoniach. Potem nastąpił jakiś wybuch na słońcu który zniszczył połowę elektroniki na planecie w tym systemy bankowe i wtedy nastała wojna. XD
Przystojny
1. ETO będzie prowadzone za pośrednictwem Neufund ?
2. Ile procent tokenów zostanie w rękach Twoich lub innych dużych inwestorów, a ile procent będzie jako free float ?
3. Będzie tylko jedna emisja na początku czy może w trakcie będą dorzucane tokeny ?
4. Czy token będzie notowany na BitBay?
5. Czy fundusze pozyskane z ETO zostaną w całości zainwestowane w klinikę i czy będą prowadzone regularne sprawozdania finansowe ?
Pozdrawiam
polish_wealth
@ Myślę że ten atak rusków na ukraińców wynika z celowych zniżek cen paliw,
@ Chodzą plotki po warszawivie, że żydzi chcą połozyć rączki na dostarczaniu paliw na bałkany, to będzie dramat, bo będzie wystarczyło puścić bąka na bliskim wschodzie i powiedzieć, że to granat wybuchną, aby ceny paliwa drukrotnie poszybowły, wg. mnie będzie okazaja do wejścia przy 40 USD/BBL,
polish_wealth
Rozumiem, że wszyscy wierzą, że odpowiada za to dodruk, który leci do największych korpów, skąd jest wypłacany do kieszni kilku managerów lub używany na buybacki akcji, potem Ci managerowie lecą na Hawaje i dają go prostytutkom, nastepnie prostytutki robią zakupy na straganie i przez to cena ziemniaków i pomidorów i wszystkiego idzie do góry, bo przybywa pieniądza na spodzie piramidy, tak jest? Bo jak inaczej wg. was pieniądz z dodruku trafia na spód piarmidy? Proszę bez trolingu, chce to zrozumieć, czy dobrze porozkręcałem śrubki.
Wg. mnie, osiągneliśmy taki poziom długu, osobistego i korporacyjnego, że jest słaba cyrkulacja pieniadza i nieustanne zaciskanie pasa, że zkauflandyzowana gospodarka, w której pare spółek ma cały rynek produktów (mówię tu o przykłądzie Buffeta, pudliszkach i innych) musi ciągle podnosić ceny produktów, żeby wychodzić na plus, przy rosnących kosztach pracowników.
Do tego, banki, brokerzy, fundusze wymłucają kasę z całego społeczeństwa, że trzeba drukować, żeby utrzymać płynność.
500+ to zaledwie mały klej, który sprawia że wszystko się jeszcze nie rozleciało a ludzie z widłami nie stoją pod parlementem.
Wszystkiemu winny jest brak wolnego rynku, to on sprawił, że kilka spółek ma cały rynek produktów, te produkty są sprzedawane w kilku sieciówkach na krzyż, a progi wejścia są wysokie. Monopole i podatek od pracowników w Polsce, sprawiają że wszystko nieustannie drożeje, bo trzeba wynagrodzenie podnosić ciągle, co by ludzie do volksów nie jechali. Traci na tym całe społeczeństwo, nie mówiąc już o pomniejszaniu produktów, czy pogarszaniu ich jakości co trwało dobre 15-20 lat.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 02:06
soto
"ETH jest mega przydatny pod kontem tokenizacji" to jedyna uzytecznosc eth I powoli developers przenosza sie na tansze I szybsze rozwiazania... Dlaczego NIE pomyslales aby zrobic ICO na Stelarze badz XRP ledgerze?
Poza tym Ripple to firma a XRP jest kryptowaluta.. NIE wydaje mi sie aby to BTC I ETH byly dodane do koszyka walut SDR. Powod? Ostatnie zamieszanie z Proof Of Work oraz centralizacje kopalni w Chinach... Blizej do nowego SDR ma natomiast XRP. Ze wzgledu na bliskie powwiazania z IMF.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 04:58
3r3
"Bo jak inaczej wg. was pieniądz z dodruku trafia na spód piarmidy?"
Przez budowlańców - projekty infrastrukturalne robi się rękoma. Wszystkie nieruchy też.
"Wg. mnie, osiągneliśmy taki poziom długu, osobistego i korporacyjnego, że jest słaba cyrkulacja pieniadza i nieustanne zaciskanie pasa"
Masz rację. Jak przychodzą do mnie i bez żadnych warunków "kiedy oddam" dają mi na krechę środki produkcji to znaczy że prywatne stopy procentowe dla tych co utracili płynność a mają hardware są zauważalnie ujemne. Nie należę do najtrafniejszych konsumentów-dłużników ostatniej szansy.
"Traci na tym całe społeczeństwo, nie mówiąc już o pomniejszaniu produktów, czy pogarszaniu ich jakości co trwało dobre 15-20 lat. "
Nie traci. Po prostu społeczeństwo to banda durni, która nie zagospodarowała tego obszaru gospodarczego po swojemu zanim zrobili to inni po innemu.
To tak jakbyś twierdził że w liceum byłeś stratny bo kolega zbałamucił koleżankę pierwszy i to są Twoje utracone korzyści bo tak by ci było fajnie. Jeśli cudzy sukces jest podstawą Twoich roszczeń, to albo trzeba się pozbyć sukcesu albo ciebie aby uniknąć ich realizacji.
polish_wealth
a no ta, budowlana, coś mi się wkręciło, że wszyscy już w usługach robią : ), są jeszcze poważne zawody jak budowa rzeczy. Pozwolenia, inspekcje, koszty pracy jednego budowlańca, wszystko to sprawia, że szarak musi brać kredyt ;p bo zmiast 150 tys za dom musi zaplacic 1500 tys.
Traci społeczeństwo, nawet Ciebie to dotyka, bo idziesz do baru, to zamiast cycatej kobitki, która leci Ci podać piwko (w dobie konkurencji) dostajesz ponurą zołzę za najniższą krajową, która nie będzie się uśmiechać ;p
Dzień dobry, poproszę piwko... a czemu Pani się nie uśmiecha?
A bo prosze Pana mnie się ten system ekonomiczny nie podoba : ) słyszałeś kiedyś taką odpowiedź? ja nie:P a wszystkie niezadowolone.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 08:00
euzebiusz
w Polsce (nie wiem jak na mitycznym zachodzie) dochodzi jeszcze problem szerokiego braku kompetencji co podnosi koszty budowlanki dodatkowo. Budowa czegokolwiek domu czy wiezowca jest obecnie zajęciem wymagającym niezwykle dużo mocy korelacyjnej. A oczekiwania inwetorow rosną Ale tylko co do formy. no nad jakością to się może czasem jakiś indywidualny pochyli i poświęci paredziesiat godzin na zdobycie wiedzy pozwalającej podejmować jakieś racjonalne decyzje z uwzględnieniem "całości obrazka". Ale to rzadkie zjawisko. a takich psy budowie zwykłego bloku to potzeba na każdym szczeblu. bo potem okien na parteze nie zrobią bo się niedopatzyli ze tam otwory są (na jednym z 4 rysunków była nieprzycieta linia oznaczające ścianę. pytania zadał dopiero zaskoczony klient jak go oprowadzali po bloku). Ale uwaga. zrobili nadproża ^^ . także pompowanie kasy w budowlanke w której panują standardy myślenia jakie panują i masz masło za 7zl:)
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 08:20
gruby
"Doskonale znasz moje wolumeny, więc problemy jakie wskazujesz mnie nie dotyczą."
Jeszcze kilka iteracji biznesu i ograniczenia FEDu mogą zacząć Cię niestety dotyczyć. W sumie to nie wiem czy Ci życzyć radości z obrotu takimi sumami czy raczej wręcz przeciwnie, współczuć z powodu konieczności zakupu koncesji w FEDzie. Druga sprawa to sprzęt podwójnego użycia: dawno, dawno temu Saddam wyemitował we własnej telewizji ujęcia z parady którą armia urządziła mu na jego cześć. Działo się to krótko przed jego zabójstwem. W tej paradzie wzięły udział zwykłe ciężarówki formatu 6x6 na których zamontowano jakieś radary, budy dowodzenia i inne elementy mobilnego systemu obrony p/lot. Te ciężarówki były nowiutkie a zostały wyprodukowane u MANa i u Daimlera. No i się zaczęło ... jakieś dochodzenia, jakieś przesłuchania, jakieś komisje w Bundestagu. Pełny cyrk. Tylko dlatego że jeden sprzedał ciężarówki a drugi zamontował na nich system obrony przeciwlotniczej. No ale to były czasy w których Amerykanie szykowali się do "wyzwolenia" Iraku i zdjęcia nowoczesnego mobilnego systemu obrony powietrznej namieszały im w planach.
Lech
Niestety pomoc dla Ukrainy wygląda tak samo , a na pewno daje takie same efekty..
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 10:08
gruby
"Kilka razy pytałem co wg. Was powoduje tak dużą inflacje cen koszyka CPI"
Weź proszę pod uwagę że inflacja CPI w Polsce jest fałszowana i odbywa się to całkiem legalnie, pod skrzydłami tow. Glapińskiego w NBP. Jeśli nawet zafałszowana inflacja CPI rośnie to inflacja realna (podoba mi się rzepa coin kolegi @peceta) całkiem możliwe że osiąga 9% r/r.
Helicopter currency pod kryptonimem "500+" nie jest przychodem wynikającym z pracy, nie jest zatem obciążony kosztami uzyskania przychodu. Z punktu widzenia obdarowanych to raczej "łatwo przyszło, łatwo poszło". Stawiam tezę że 500+ z radością wydawane jest na lokalnym rynku a to na wakacje, a to na ściągany z Europy zachodniej szrot (znowu miesięcznie trafia do Polski po niecałe 100 tysięcy zużytych samochodów) a to na porzucenie bieda zajęć przez do niedawna aktywne zawodowo kobiety a obecnie gospodynie domowe z awansu społecznego. Na poparcie tej tezy: te obligacje które można dostać od MinFina zamiast gotówki w programie 500+ cieszą się śladowym zainteresowaniem. Partia każe, rząd pożycza i rozdaje a dzieciaty naród bierze i wydaje. Ostatnio taką miłością poddani obdarzali władzę za czasów tow. Edwarda Gierka a i to trwało raptem jego pierwszą pięciolatkę. Laba życia na kredyt skończyła się koksownikami na ulicach, w grudniu, a żabę stworzoną przez Gierka skonsumować musiał generał herbu ślepowron. Dajmy zatem tow. Kaczyńskiemu pięć lat, potem pojawią się zapewne "przejściowe trudności" a po dziesięciu latach zobaczymy koksowniki i Rosomaki na ulicach. Może szybciej, może później. Dochód gwarantowany i jednocześnie odseparowany od wymiernych efektów wykonanej pracy został skutecznie i z sukcesem wprowadzony w Polsce w życie. Potem pójdzie z górki.
Ta inflacja to moim zdaniem dodatkowa waluta której wytworzenie nie zostało zamortyzowane zwiększoną produkcją lecz czystym dodrukiem sfinansowanym z kredytu. Niedługo już Polskę czeka dyskusja (i wstrząsy) po podwyższeniu VAT na stałe do 25% i jestem dziwnie spokojny że żadna z gadających głów w telewizorze nie zająknie się że ten VAT pójdzie na spłacanie kredytów zaciągniętych na 500 plus. Bo suweren takich niuansów nie wyłapuje. A jak ktoś otworzy paszczę i ośmieli się polecieć w stronę suwerena otwartym tekstem jak nie tak dawno tutaj zrobił to medyk z Helwecji to zostanie pogoniony kijami, zupełnie jak miało to miejsce tutaj ostatnio. Normalnie z suwerenem to jak z kobietą: błyskotki kupować, miłe (a nie szczere) rzeczy mówić i z daleka od portfela trzymać, znacząco pas jej do powąchania przed nosem regularnie pokazując.
Na koniec ubiegłego roku zdaniem GUS w obiegu (czyli poza systemem bankowym) znajdowało się jakieś 180 mld złotych. Rokroczne wpompowywanie w obieg następnych 20 mld złotych (wiem, nie wszyscy beneficjenci 500+ pobierają gotówkę) jest solidnym i zauważalnym impulsem inflacyjnym.
przeor
Kiedy będziesz dostępny i będzie można do Ciebie zadzwonić na Experty? Wapniak już jest: https://contact.experty.io/wapniak
Fajnie jakbyś przemyślał dodanie takiej dodatkowej opcji kontaktu chociażby do kogoś z Twojej redakcji ?
Co o tym myślisz?
trader21
„Macie jakieś materiały o tym ETO by poczytać? Gdzie to będzie można kupić? W przyszłości na BitBayu może?”
ODP. Mam gotowy whitepapers oraz lightpapers, strony pod ETO. Wstrzymuje mnie tylko legislacja i normy prawne. Pierwotnie mieliśmy wystartować w październiku ale niestety nie wszystko zależy ode mnie. Póki co nie mogę nic publikować. Jak będę mógł napiszę na ten temat ze 2 artykuły. Tak m.in na BitBay’u będą listowane nasze tokeny.
@Mocny
Albo ja czegos nie rozumiem, albo ty planujesz zrobic ETO dla fundacji ktora zalozyles?
ODP. ETO przeprowadzam dla kliniki jako przedsiębiorstwa, nie dla fundacji. Fundacja jest oddzielnym tworem który z założenia miało pozyskiwać środki za które operujemy ludzi których nie stać na operację. Część darmowych zabiegów opłacam sam ale też mam limity.
@PN
„Nie macie jakiegoś takiego przeświadczenia że krypto waluty powstały własnie po to żeby ludzi przyzwyczaić do kolejnych wirtualnych pieniędzy? i przyspieszyć wprowadzenie wirtualnych SDRów albo innego środka? Były postrzegane rzez wielu jako coś przeciwko systemowi a tak naprawdę były częścią systemu który ma nas jeszcze bardziej zniewolić i wmówić nam że gotówka jest fuuu.”
ODP. Ale ja już dawno ten schemat opisałem w artykule: https://independenttrader.pl/nadchodzi-globalna-kryptowaluta.html
@Przystojny
Witam, ETO ogólnie budzi moje zainteresowanie od jakiegoś czasu, a pomysł z kliniką szczególnie mi się podoba. W związku z tym mam kilka pytań.
1. ETO będzie prowadzone za pośrednictwem Neufund ?
ODP. Tak, pod warunkiem że uda im się obniżyć min wartość tokenów ze 100 tys EUR obecnie do 500 EUR oraz że przyśpieszą prace bo moja cierpliwość też ma swoje granice.
2. Ile procent tokenów zostanie w rękach Twoich lub innych dużych inwestorów, a ile procent będzie jako free float ?
ODP. Na tym etapie nie mogę jeszcze udzielić Ci informacji.
3. Będzie tylko jedna emisja na początku czy może w trakcie będą dorzucane tokeny ?
ODP. Raczej jedna. Jeżeli Neufund zbyt długo będzie się ociągał w pierwszym etapie przeprowadzę crowdfunding przez Estonię z opcją konwersji na tokeny.
4. Czy token będzie notowany na BitBay?
ODP. Tak oraz na 2 kolejnych giełdach.
5. Czy fundusze pozyskane z ETO zostaną w całości zainwestowane w klinikę i czy będą prowadzone regularne sprawozdania finansowe ?
ODP. Tak i tak. Celowo nie robię ICO aby podnieść poziom bezpieczeństwa inwestorów.
@polish_wealth
„Szacunek dla gospodarza za wielkie projekty, T21 czy lekarz, z którym współpraucjesz ma jakąś hipotezę co powoduje SM, czy również rykoszetem, nad tym myślicie?”
ODP. Nie ma jednej przyczyny. Czasami są to patogeny (chlamydia), czasami nadmiernie rozbudowany mięsień uciskający naczynia, czasami „dziadek do orzechów” (delikatna żyła pomiędzy dwoma twardymi tętnicami). Inny case nadmiernie rozbudowane kości czaszki sprawiające że żyła którą odpływa krew z mózgu zamiast 10 mm ma 2 mm średnicy (tu nie możemy nic zrobić). U niektórych pacjentów nie ma deformacji ale są poprzeczne ścianki (1-3 komórek które utrudniają odpływ krwi. Póki co wiem jak je usunąć ale nie mam pojęcia skąd się biorą. Aby znaleźć przyczynę prowadzimy też badania bio-chem oraz co jakiś czas inne gdy tylko natykam się na kolejną teorię. ostatnio wykluczyłem hapteny jako pierwotne źródło choroby. Kolejne 10% pacjentów to osoby źle zdiagnozowane. Do tej pory każda osoba która miał czysty układ żylny (brak deformacji oraz brak krążenia obocznego) miała neurobreliozę dającą podobne objawy ale medycyna akademicka kompletnie nie razi sobie z jej zdiagnozowaniem. Jak nie wiesz co to za choroba to przypinasz pacjentowi łatkę MS i następny proszę.
@polish_wealth
„Rozumiem, że wszyscy wierzą, że odpowiada za to dodruk, który leci do największych korpów, skąd jest wypłacany do kieszni kilku managerów lub używany na buybacki akcji, potem Ci managerowie lecą na Hawaje i dają go prostytutkom, nastepnie prostytutki robią zakupy na straganie i przez to cena ziemniaków i pomidorów i wszystkiego idzie do góry, bo przybywa pieniądza na spodzie piramidy, tak jest? Bo jak inaczej wg. was pieniądz z dodruku trafia na spód piarmidy? Proszę bez trolingu, chce to zrozumieć, czy dobrze porozkręcałem śrubki. „
ODP. Dodrukiem finansuje się deficytu budżetowy a więc socjał, wydatki infrastrukturalne. Weź przykład Włoch. Gdyby nie dodruk koszt zadłużenia byłby na poziomie 10% albo i więcej. W takim otoczeniu doszłoby do znacznego ograniczenia wydatków socjalnych, a i w obliczu konieczności cięć redukcji sektora budżetowego. Póki jednak masz dodruk z EBC lecimy na deficycie czyli finansujemy socjał (więcej kasy na ulicy), finansujemy bzdurne projekty infrastrukturalne (kasa jest to trzeba ją wydać i pośrednio trafia do całej gospodarki). Na koniec przy dużej budżetówce trzeba mieć urzędników którzy wyłącznie negatywnie oddziaływują na gospodarkę więc tak w ujęciu netto się kurczy dzięki nim ale oni są wynagradzani i gdzieś tą kasę wydają co wpływa na podwyższenie inflacji.
@przeor
Trader21, kiedy będziesz dostępny i będzie można do Ciebie zadzwonić na Experty? Wapniak już jest: https://contact.experty.io/wapniak
Fajnie jakbyś przemyślał dodanie takiej dodatkowej opcji kontaktu chociażby do kogoś z Twojej redakcji ? Co o tym myślisz?
ODP. Ze mną jest opcja konsultacji z której wiele osób korzysta i póki co na rym pozostanę. Experty nie jest mi do niczego potrzebne.
Kikkhull
Cosa
2. BTC oraz ETH są częścią przyszłego systemu bazującego na SDR. Opisywałem to z rok temu na konferencji XTB poświęconej krypto.
Z tego co pamiętam, są jednym z pomysłów na przyszły system - uwzględnianym w prezentacjach. Nie mamy pewności, czy faktycznie będą nadal funkcjonować. Widzimy, że w Szwajcarii nawet ETF na na krypto powstają, tylko pytanie czy to nie kwestia dość liberalnego regulatora.
Rynek wciąż nie doczekał się konkretnych regulacji i nie wiemy czy nie zostaną wprowadzone krypto narodowe a projekty na BTC i ETH uwalone.
trader21
Bardzo wiele na to wskazuje. Do reakcji reakcji zapalnych owszem dochodzi ale nie w wyniku reakcji autoimmunologicznych lecz permanentnego niedotlenienia, niedożywienia tkanek oraz podwyższonego ciśnienia w niektórych obszarach. Może dlatego "leki" na MS nie mają prawa zadziałać a po procedurach CCSVI u wielu pacjentów następuje poprawa.
W styczniu dowiem się więcej bo w zabiegach pomoże mi lekarz uznany za praktyka nr 1 na świecie pod kontem MS i CCSVI(korpus i szyja) - Prof. Sclafani z NY. Jeżeli połączymy jego doświadczenie z moimi neurochirurgami to powinny wyjść spektakularne rzeczy. Czas pokaże.
3r3
Sposób rozpływu mocy korelującej po branżach jak i przyczyny lichego wysycenia w budowlance (względem przemysłu czy IT) na jednostkę produkcji wskazywałem na blogu w liczbach. Jak się łebskim ludziom chce programy pisać, a nie budowy prowadzić no to proporcja zarobków w budowlance jest niesłychana od stuleci, bo oprogramowanie licho chroni przed deszczem i wiatrem.
@polish_wealth
Budowlanka, szczególnie infrastrukturalna (tunele, drogi, bunkry, wiadukty, pirsy) wyznacza ile trzeba maszyn górniczych, ile lać surówki, ile hut, ile miedzi, i gdzieś tam na końcu można sobie z tego cementu jeszcze jaki dom w ramach nadwyżki postawić. Przecież te wszystkie materiały to się nie biorą z banku, tylko trzeba je wykopać, wyrąbać, wyryć, przetopić, przewalcować, przeciągnąć, pogiąć, pociąć, powiercić, pospawać, pomalować - zanim taka koparka, wozidło czy betoniarka trafi na plac budowy to się bardzo dużo trzeba napracować.
A jak się trzeba napilnować - większość marnotrawi wprost bez sensu, ale mają rozmach i jeszcze są tacy co kradną.
"Dzień dobry, poproszę piwko... a czemu Pani się nie uśmiecha? "
Najwidoczniej uczęszczamy do różnych "barów" - panie są tam nie tylko rozchichotane^^
Każda według możliwości - każdemu wedle portfel.
polish_wealth
Wapniak dobry montarz : ), a jak Ty spotkałeś takiego celebryte na spacerze? :P
@ 3r3 taaa domyśliłem się, już jak pisałem komentarz ^^ nie tej części o budowlance rzecz jasna,
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 18:54
polish_wealth
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 19:06
polish_wealth
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 19:42
3r3
Pomyślałeś że przyczyną inflacji może być spadek produktywności? Wynikający na przykład z celowego postarzania produktów? Luki motywacyjnej do wytwarzania czegokolwiek z powodu konieczności utrzymywania rosnącej rzeszy "ludzi" niezdolnych do operowania up-to-date narzędziami stosowanymi w wytwórczości?
Przecież w prawdziwym przemyśle jeśli ludzie pracują to nikt nie pyta ile co kosztuje, bo jest na bogato. Dopiero konieczność utrzymywania tych co nadają się jedynie na bullshit jobs stanowi obciążenie, którego konie nie chcą ciągnąć.
Zobacz jaki jest rozdźwięk pomiędzy narzędziami w przemyśle, a tymi "dla cywila" - choćby głupie wiertło. To są rzędy wielkości, w produktywności również.
Zauważ, że są obszary gdzie nie dopuścimy do spadków poprzez obciążanie nas durniami. I u nas panie mają się uśmiechać. Ani kroku w tył. Tylko że zarobki gdzie tak robimy są dla większości ludzi abstrakcyjne.
Udało mi się uzyskać rezultaty pośrednio kontrolowanej firmy budowlanej poprzez wypożyczenie im narzędzi - nagły, gwałtowny wzrost produktywności. U mnie te środki produkcji kurzą się w szufladzie - dla firmy budowlanej są one nieosiągalną costeffective manną z nieba. Po prostu na takie narzędzia nie zarobią - dlatego przemysł może dotować budowlankę bo jest bliżej kopalni, ale to znaczy też że to przemysł wydaje rozkazy co i jak będzie zbudowane. Politycy mogą co najwyżej pomachać w stronę byka przemysłu jaką płachtą.
Ostatnio modyfikowany: 2018-11-27 20:03
pan paliwko