Drodzy Czytelnicy,
w środę (26 czerwca) o godz. 19:00 wziąłem udział w webinarze organizowanym przez XTB. Oprócz mnie, na pytania odpowiadał również Przemek Kwiecień oraz Albert Rokicki. Tematy o których dyskutowaliśmy:
- Czy wojna handlowa doprowadzi do globalnego kryzysu finansowego?
- Jak będzie wyglądać dalsza polityka monetarna FEDu?
- Pomysły inwestycyjne na II połowę 2019 roku
- Co dalej z polską giełdą?
- Jak wycenić CD Projekt RED?
Myślę, że poza powyższymi, pojawiło się też kilka dodatkowych, ciekawych wątków.
Trader21
vis maior
supermario
Dante
Odwrócona krzywa dochodowości pokazuje, że coś jest na rzeczy, ale w okresie podobnym jak dzisiaj, czyli 1999-2000 wiele razy oscylowała aż się odwróciła na dobre.
Dla inwestorów będzie istotne obserwowanie podaży pieniądza M3, bo jest w pegu z giełdą i o kilka miesięcy ją wyprzedza.
PMI dla Szwecji
PMI dla Korei Południowej
Index ZEW dla niemieckiej gospodarki
PS. Czas na spadki na krypto (?)
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 13:21
Dante
Złoto pewnie odda kilkanście dolarów
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 14:43
supermario
Barometrem zapowiadającym krach na rynku akcji jest rynek sztuki. Największe rekordy padały tuż przed krachami.Wykres i szerzej w artykule.
https://strefainwestorow.pl/artykuly/20171121/gielda-notowania-sztuka
Wojciech Fibak też wyprzedaje się ze swoich Fangorów.A co jak co to główka mu pracuje.
https://desa.pl/pl/auctions/518/object/49756/wojciech-fangor-m-39-1969-r
Dante
Jak najbardziej możliwe, ale przydałyby się relatywnie precyzyjne narzędzie do analizy rynku sztuki - przykładowo kapitalizacja rynku, wolumen i liczba transakcji, akcje spółek handlujących/inwestucjących w sztukę, ect. Bez nich nie jesteśmy w stanie estymować trendu na rynku.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 15:59
polish_wealth
https://www.jpost.com/Breaking-News/Irans-IRGC-shoots-down-US-spy-drone-in-Hormozgan-province-report-593087
Wypadł taki news, chyba zamknę tego shorta, bo tu retaliacja może szybko nastapić XD
Napisałeś że za 2-3 lata czas zjechać z DE, mam nadzieje że nas natchnie w dobrym momencie, żeby nie zostać gdzieś gdzie samoloty już nie beda działać. Mam nadzieje, że troche czasu do tego jeszcze, właśnie w latach, ale kto wie.
Wszystko przypomina historie o 3 świnkach, że wilk już idzie, i tak czekamy czekamy znużeni, ale jak pierdolnie to konkretnie, dron spadł i co się na złocie stało, to co dopiero jak coś grzmotnie konkretnie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 16:40
Freeman
Dante
3r3
Niekoniecznie ktoś musiał dziś kupić - być może postawił dostawę w wymagalność i trzeba było zapłacić frycowe za pustkę na magazynie odkupując papier na dostawę.
"Nie wiemy co się dzieje w tle bo jesteśmy przedostatnim w łańcuchu odbiorców informacji. "
To oczywiste co się dzieje - Chińczycy sprawdzają czy od pięciu tysięcy lat nic się nie zmieniło w środkach rozliczeniowych. Przecież można wysadzić wszystkie waluty razem z dolarem włącznie jak się jankesom coś nie podoba w rozrachunku. Wiadomo na bazie czego przebiegnie restart. Kitajce grają twardą piłkę, jak niby naliczysz cła od rozrachunku w złocie? Że kwita na dostawę dasz do urzędu celnego? A jak im tego złota nie wydadzą uznając że nie mają uprawnień jak władze Wenezueli?^^
"System dojeżdża do ściany, regulacje maja za zadanie zwolnić prędkość aby droga do ściany wydłużyła się w czasie. Tak ja to widze. "
Gruba ta ściana? Może trzeba dodać gazu?^^
Strefa zgniotu i tak ma kilka miliardów pasażerów^^
@gruby
"Na wydawanie reliktu jeszcze nie nadszedł czas, krew się po ulicach nie leje. "
Na wszelki wypadek się pozbyłem i wziąłem srebro jeszcze po 14,90. Chociaż sens podawania cen srebra w uncjach jest wątpliwy.
"Aby zaś doprawić potrawę uchwalono że nie wolno już meldować się na pobyt stały mieszkając na polu kempingowym co dla rosnącej rzeszy ciężko pracujących proli stało się jedyną alternatywą dla przepełnionych miast. Brak meldunku to brak możliwości zarejestrowania samochodu, bez samochodu dojazd z zadupia do pracy możliwy nie jest, bez pracy zaś pozostaje wegetacja na kroplówce pomocy socjalnej. I kółko się zamyka. "
W Szwecji zrobili to samo i okazało się że nikomu brak meldunku nie przeszkadza, po prostu samochody są niezarejestrowane i nieubezpieczone - łaski bez. A skoro kapitan nie dostarcza usług to i z płaceniem podatków szkoda fatygi, z tym że ten wniosek wyciągnęli członkowie stowarzyszenia przedsiębiorców.
"A na końcu niemieccy politycy strzelają w telewizorze karpia że AfD zaczyna podbierać im wyborców. "
I komandosów.
@Dante
"USD w końcu stał się walutą safe havenową "
Trzeba sprawdzić czy już przyjmują w mięsnym i na stacji^^
@rtoip77
"Co to znaczy że będzie przypominać sytuację z lat 70
Jestem młody i nie wiem. "
Znaczy że nie będzie sposobu żeby zarobić i przepływy pomiędzy klasami społecznymi zamarzną na dwie dekady. Ciśnienie pod lodem będzie niesamowite i spać trzeba będzie na stojąco.
@Krzysztof1975
"lata 70 to inna ekonomia, inna rzeczywistość"
Defcon zaraz może wrócić^^
@janwar
"Prezydent USA Donald Trump powiedział w środę, że spotka się z prezydentem Rosji Władimirem Putinem podczas przyszłotygodniowego szczytu G20 w Japonii. "
Pozazdrościł ujeżdżania niedźwiedzi i chce się dowiedzieć jak dosiąść pandy nad Amurem?^^
TabulaRasa
Panowie to jest ten moment - lecimy ku niebiosom :)
https://www.youtube.com/watch?v=pwSsT8IU0WE
P.S Mam przynajmniej taką nadzieję.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 19:27
polish_wealth
@ Tabula Rasa mówi, że to ten moment i lecimy do góry
Ja to tak sobie buduje we łbie pod kontem pozycji:
Słyszymy, że Iran mówi że dron USA latał nad ich terenem, a USA mówi że latał na międzynarodowej przestrzeni.
Ja w takim razie pytam: Po co on wogóle latał tak blisko strefy niepewności? Pilot drona sie naćpał czy to operacja?
Oczywiście to drugie, a skoro to operacja to znaczy że już jest młotek obok do wbijania gwoździ - no i jest, Hamerykanie podciągneli lotnioskowca obok. Jedno wiemy napewno i Żydzi i USA pakują się do jatki. Szkoda by palić dolary, skoro już tam popłyneli to muszą coś zyskać (Chociaż uspokaja nas akcja z Kimem, że Amerykanie podpłynęli do Korei PN i nic tam nie zrobili) Tu może być inaczej. Inne puzle ;p
Patrzymy na wykres bieremy D1 i odsuwamy go na maxa (ropa i gold) widać że technicznie to by zjechał jak ta lala, nie ma bata, to jest takie zwykłe zjawisko jak @Freeman mówi, część chce wyjść z pozycji, starsi by normalnie zepchnęli w dół i tak dalej.
Tylko, że kolejne dni (nie wiemy) mogą przynosić newsy, że będzie odwet, pożałujecie itd. aż wkońcu zobaczymy takie obrazki że jest noc i lecą rakiety, to powoduje że nawet starsi mogą nie chcieć spychać, a nowi ciągle dochodzą na longi.
Dla mnie teraz jest za drogo na longi, tzn. jak każdy trader boje sie wejsc longa bo widze D1 i H4 czekające na skasowanie tego ruchu chociaż do połowy, wiec nie wchodze kosztem tego że moge nie zarobić nawet, ale ale ale, jest jedna rzecz która mi chodzi po głowie:
26 jest OPEC summit, a Putin, Bibas i chyba Ruhani już nie pamiętam się spotykają równolegle by dyskutować nad sytuacją.
Wg. mnie to będzie ten moment, że zapadnie "Fałszywy Pokój" o którym wspomniał Ray Luk artykuł temu bodajrze. Czyli będą newsy, że sytuacja opanowana i wtedy wykresy pozjeżdzają nam ładnie technicznie i dla mnie to jest ten moment że już trzeba wbijać po uszy po szyje po pitoka na longi. Ratuj się kto może, ostatni gasi światło, lecimy do góry jak świerzo odcięte żydowskie naplety. https://www.youtube.com/watch?v=QTk7X2bBPME. Shalom Aleihem.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 20:06
3r3
"Dla mnie teraz jest za drogo na longi, tzn. jak każdy trader boje sie wejsc longa bo widze D1 i H4 czekające na skasowanie tego ruchu chociaż do połowy, wiec nie wchodze kosztem tego że moge nie zarobić nawet, ale ale "
Ale pomyśl że na przykład w poniedziałek sprzedałeś się ze wszystkiego i policzyłeś portfel. No i teraz grasz z tego poziomu. Może wypada coś przegrać?
Ale jaka jest alternatywa? Zostać w papierze? Przecież papier zarobi się nowy - w jakiś muszelkach zawsze tam będą płacić, najwyżje będzie to niegodnie licho przeliczalne na dobra.
Czy da się udowodnić że przy użyciu niuka na potrzeby A2/AD w miejscu trafienia lotniskowca nie było?
A skoro zatopili by lotniskowiec i użyli by broni jądrowej czyż trzeba większych motywacji?
Freeman
Dante
Według mnie ropa WTI jest aktualnie przedrożona o 1,5$, a złoto o co najmniej 20$ i na chwilę obecną za aktualnymi wycenami stoi geopolityka.
Warto przyjrzeć się bliżej złotu - jeśli nie spadnie i zrobi długiego bocznika jak ostatnio, to może sugerować jakieś międzynarodowe działania (może uzgodnioną dewaluację dolara ?)
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 21:15
stefik
Myślę, że największe fundusze zakredytowane pieniędzmi klientów mają to całkowicie w pompie czy: fundamenty wskazują na up czy down. Oni myślą, raczej w kategoriach: co próbować pokazać na wykresach dzisiaj, by masa w to uwierzyła (krótko lub długo-terminowo). Na zasadzie: dzisiaj na tym papierku rynek wyprzedany, a poszły jakieś info - pokażmy im że to są pozytywne info, nakupmy tego, rynek ruszy, a za tydzień sprzedamy, a jeśli ruszy srogo, to poczekamy. To najprostszy scenariusz, bo myślę, że oni też są szachowymi mistrzami. Ale nie są wszechwiedzący, jak często inwestorzy doszukują się drugiego dna. Konkurują wobec siebie, mniejsi starają się wyprzedzić większych, bo tylko taką mają przewagę, wtedy robi się pozorny chaos. Średnioterminowe strategie to gra na najwyższym poziomie. Tu gra się toczy nie o fundamenty/info, ale to jaka będzie decyzja graczy: up czy down? Myślę, że byliśmy świadkiem takiej gry na S&P od grudnia do teraz. Na początku grudnia rynek chylił się ku spadkom, więc dlaczego nie? Będzie promocja. Zapakujmy się, duża zmienność miesięczna też płaci. "Fundamenty/info" były dobre pod takie zagranie.
Na to wszytko należy nałożyć jeszcze wiele filtrów (geo, militaria, niespodziewane wydarzenia, lokalna polityka, trendy gospodarcze, itd) i mniejszych szczebli inwestycyjnych, które, wszystkie one, muszą uwierzyć w wykreowany trend. Na końcu jest rzecz jasna poczciwy Kowalski, Smith, Wang, Müller. Pospolici dawcy kapitału. Jedni mniej rozgarnięci, a inni bardziej. Czytają, szukają, myślą, spekulują. Mniej rozgarniętych wysadzą na jakieś pospolitej bańce, a tych bardziej na np short squeeze lub innych fałszywych ruchach.
Ten cały FED mający pośredni wpływ na inne BC. Moja teza - grali twardzieli, bo mieli swoje pozycje, a w grudniu to się zmieniło. Wystarczyło im pokazać co może się stać - strach, przy "sprzyjającym" info. Oni też mają swoje interesiki i swoje zajęte pozycje, bo po co inaczej być na świeczniku finansowym świata? Oni "dzisiaj" już zajęli odpowiednie pozycje na kilka miesięcy do przodu. Ale nie grają do jednej bramki. To boisko piłkarskie z wieloma bramkami i kilkoma piłkami. Przed meczem każdy gracz obstawia, której bramki broni, a do której strzela. No i czasami jeszcze jakiś kibic może wbiec na murawe i wykopnąć jakąś piłke za linie. A po gwizdku startowym następuję... dżungla. Nie ma zasad, ani sędziego. Sprytniejsi, silniejsi, szybsi, lub ten co oszukuje... ktoś będzie wygranym pierwszej "połowy". Graczom wydaje się, że "połowy" są dwie, ale to nieprawda, jest ich wiele więcej. Wydaje się, że rozstrzygnięcie zaraz zapadnie, a później to już wiadomo - to nieprawdwa.
Jak długo potrwa ta światowa zabawa partii szachów / meczu? Kto i co obstawił? Co się stanie jak zabraknie waluty dawcom kapitału?
Ale póki co jest jak w kabarecie KMN "Teleturniej" - Bawimy się!
Freeman
Jestes nie zly w tych obliczeniach i czesto Twoje prognozy trafiaja w punkt. Co do zlota, ja czysto intuicyjnie i ze wzgledu na takie banaly jak dzien tygodnia plus plamy na sloncu, spodziewam sie jutro dalszych wzrostow do nieco ponad 1400, powiedzmy 1414 i taki bedzie koniec tygodnia o godz. 22. potem nastapi boczniak i bedzie kasal poprzeczke na 1400 w jedna i druga strone. Jak dlugo zaleczy od tempereatury w geowydarzeniach.
edzio
W kontekście ustrzelonego drona co niektóre kraje przypominają o kłamstwach na temat broni chemicznej w Iraku. Usiaki tracą twarz.
Łgać też trzeba umieć. Jeżeli ktoś opowiada gawiedzi że zestrzelenie czegoś nad cieśniną Ormuz jest nielegalne, to powinien najpierw sprawdzić na mapie że 80% powierzchni cieśniny jest zarządzane przez FIR Teheran i należy do Irańskiej strefy powietrznej. Misiek który tą historią ośmieszył usiaków, powinien od razu wylądować jako stały mieszkaniec Guantanamo.
Tak czy siak raczej bym się spodziewał jakiegoś swapa od Trumpa w rodzaju my przestajemy kręcić się w pobliżu Iranu, a np. Rosja odpuszcza wsparcie dla legalnych władz Wenezueli albo Iran przestaje kręcić się po Syrii czy coś podobnego.
prasnik
Lech
USA trzyma w garści światowy kapitał , ale on sam do nich przychodzi z nadzieją na zarobek , sami pchają się do ich funduszy, które robią co chcą z tą kasą i topią kogo chcą , ale może być coś nowego, gdy kasa w tych funduszach zniknie bez śladu , taki nowy rodzaj kryzysu, a winnych się znajdzie jakiś kilka tuzinów nowych Madoffów itp..
Dante
Dzisiaj był jeden z rzadkich dni, gdy mamy do czynienia z wojenną mechaników rynków, czyli złoto w górę, ropa w górę, a akcje w dół.
Historycznie, gdy sytuacja się uspakajała to następowało odreagowanie - kwestia, że ropa i złoto są przy oporach i jeśli znowu pojawią się problemu koło Iranu, to wystapi mocne wybicie w górę dla obu. A jeśli będzie spokój, a może nawet wypowiedzi polityków w tonie pokojowym to powinno wystąpić odreagowanie ropy w dół (i chyba złota też) i dolar oraz akcje w górę.
@prasnik
CHFPLN pod mocny oporem i do tego formacja trójkąta - jeśli geopolitycznie sytuacja się uspokoi i rynek się ustabilizuje, to jest możliwa korekta w dół (niewykluczone, że nawet 20 gr w tym roku).
@EUR/PLN
Ciekawa sytuacja na EUR/PLN - ciekawe czy kurs wróci do 4,30.
https://www.investing.com/currencies/eur-pln
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 22:07
z01
Może już ślepy jestem ale ja dziś widzę wszystkie indeksy w US na zielono.
edzio
Trampek ma wszystkich za idiotów?, gdyby strącono drona w wolnej strefie już by go mieli Amerykanie , a nie Irańczycy?
Na tym polega dobry blef przy graniu w brydża.
Tuby propagandowe tak się śpieszą z robieniem copy-paste z twita Trampka że nikt nie sprawdza która strefa jest wolna. Inny jest przebieg "granicy" powietrznej (FIR Tehran), a inny strefy wód terytorialnych (można obejrzeć w openstreetmap).
Dlatego ja absolutnie daję wiarę że dron dryfuje gdzieś w strefie wolnej. Amerykanie jeśli wyślą po nią ekipę powietrzną (np. helikopter) wiedzą już jak zareaguje Iran, bo nad strefą wód międzynarodowych rozciąga się strefa kontroli powietrznej Iranu.
polish_wealth
Ale jaka jest alternatywa? Zostać w papierze? Przecież papier zarobi się nowy - w jakiś muszelkach zawsze tam będą płacić
Też prawda, jak ma leżeć i nic nie robić to niech próbuje zarabiać chociaż ten papier. W tym zdaniu mi trzeszczy w uszach jedna rzecz ^^. Napisałeś "Zarobi się nowy" Widać, że sielanka u Was na Drakkarze, bo niektórzy (Ja nie mówie że ja czy ktoś z tego bloga) Grają/inwestują żeby nie pracować XD A tam ;). To mówisz że wszystkiego po trochu kupiłeś, nie wiem czemu ale mam wielką radoche z tego, po co typować przyszłe aktywo - Kupmy wszystko. XP
@ Dante
Według mnie ropa WTI jest aktualnie przedrożona o 1,5$,
Wydaje mi się, że nawet o 5-6 $
od 51,5 - 54 USD to było jeszcze przed "drone moment" i to sam ruch techniczny na zasadzie, że przetestowała dołek po silnych spadkach 2 razy, nie poszło niżej, to idziemy do góry - śledziłem gazety w tym czasie, nie było powodów do wzrostów, chyba że wczorajsze Inventories, ale to wczoraj dopiero. 54-57.15 USD to inventories i drone moment, a inventories to wiadomo nie trwa za długo nigdy hossa ani bessa na tym oparta. Czyli techniczny ruch po silnych spadkach i drone moment (Obie rzeczy są factorsami nie mającymi nic wspólnego z fundamentami tj. z cenami wydobycia, zmianą wierteł, dobudowaniu platform itd.)
@ Stefik fajny wpis,
Myślę, że największe fundusze zakredytowane pieniędzmi klientów mają to całkowicie w pompie czy: fundamenty wskazują na up czy down.
Trochę tam muszą myśleć o tym, żeby nie było tak, że np. zepchneli cenę do poziomu, gdzie konkurencja mówi "W to mi graj!" Po tej cenie to ja zostaje z towarem na reku, albo tak się przerzucali gorącym ziemniakiem, że ten który potrzebuje towaru, ostatecznie powie, a po takiej drogiej cenie go rzeście kupili, że ja już go nie odkupuje. Niech zostaje po waszej stronie.
Powiedzmy że Lockheed Martin potrzebuje Miedzi w dużych ilościach, chce wejść na rynek, ale bloomberg akurat w porozumieniu z Goldmanem zaczynają napędzać bańke spekulacyjną, że rzekomo "Miedzy zabraknie", No to Lockheed Martin moze kupić teraz 10% drożej niż by była cena gdyby nie podpucha, albo może czekać nastepne pół roku, aż bańka osiagnie apogeum i pęknie. Za pół roku to będzie po ptokach, więc godzi się zrobić duże zamówienie teraz 10% drożej.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 22:41
polish_wealth
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 22:52
janwar
Czy zadowolony z dzisiejszych gornikow?
Dante
https://www.youtube.com/watch?v=qoun15597X8
Freeman
śledźulik
JA rozumiem, ze złoto to pieniądz, a srebro to przede wszystkim materiał przemysłowy, ale wśród narodów ciągle do srebra jest duży sentyment!
Z trzeciej strony- zauważam spore wyprzedawanie się srebra na portalach. Najpopularniejsze "junk-coiny" na dużym polskim portalu już prawie nie występują w tzw. "lotach" (tj. po 10-15-30 sztuk etc.). Srebro na wycenie giełdowej będzie się odrywać od rynku? Na starociach będą trwać spory typu: A: "dam ci za oz liberty 55 zł, bo tak jest na stooq! B: "heh, ja poniżej 85 zł nie schodzę :) i to za niemennicze :)"
Wszystko to i dziwne i zabawne
greg240
"dalszych wzrostow do nieco ponad 1400, powiedzmy 1414 i taki bedzie koniec tygodnia "
Inwestorzy maja tendencje do sympatyzowania z aktywem, w ktore sa zapakowania to zaburza obiektywny osad sytuacji.
U mnie to w excelu objawia sie przetasowaniami miedzy spolkami,ale przestalem tak czesto analizowac .Ty pewnie obstawiles zlotka^^
"Jak dlugo zaleczy od tempereatury w geowydarzeniach."
nie dawno trader21 pisal ,ze inwestorzy zbyt duza wage przywiazujado newsow, to blad,obstawiasz i czekasz
inwestorpl
A chciałbym, żeby jeszcze potaniało trochę, bo można byłoby się jeszcze obkupić, póki tanie.
Krzysztof1
Oby to nie zapowiedz wojny...
3r3
"Może już ślepy jestem ale ja dziś widzę wszystkie indeksy w US na zielono. "
USD idzie w dół również względem akcji.
@edzio
"Dlatego ja absolutnie daję wiarę że dron dryfuje gdzieś w strefie wolnej."
O tym decyduje ten kto aktualnie ma tam projekcję siły^^
@polish_wealth
" Napisałeś "Zarobi się nowy" Widać, że sielanka u Was na Drakkarze, bo niektórzy (Ja nie mówie że ja czy ktoś z tego bloga) Grają/inwestują żeby nie pracować XD A tam ;). To mówisz że wszystkiego po trochu kupiłeś, nie wiem czemu ale mam wielką radoche z tego, po co typować przyszłe aktywo - Kupmy wszystko. XP "
Jak się jeszcze przyznam do kupowania nieruchów pod flipy, bo znalazłem dziurę w bańce?
Przecież po to te wzrosty żeby sprzedać i kupić to co tanie żeby wzrosło - nawet diesla w fizyku trzymam na wypadek W^^
Zdemolowało mi 1/3 drakkaru w tym tygodniu, ale i tak długi został - odrośnie.
@śledźulik
"AU 1400... AU 1600... a co z AG? Przy dzisiejszej cenie złota- srebro powinno być po ca 21$/oz, przy cenie 1600- AG powinno się zbliżać do poziomu ca 29$/oz a tymczasem srebro ciągle szura po dnie. "
I górnicy leżą - dlatego podejrzewam, że impuls jest handlowy i pryśnie kiedy któryś z graczy rzuci karty i "się dogadają".
Taki rynek bez podaży na samych magazynach jest płytki. Kapitał po prostu najechał złoto bo się wszyscy o to modlili od lat.
Tyle że wchodzenie teraz to takie zagranie a'la Newton.
@Krzysztof1
"Mamy to: 1407,65 USD...
Oby to nie zapowiedz wojny..."
Chyba pod sklepem - dostawy z USA siadły, od miesiąca nie mogę się doczekać ciuchów roboczych.
Za to Z Korei dochodzą w podskokach.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 05:13
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 06:09
z01
Freeman
gruby
"Łgać też trzeba umieć. Jeżeli ktoś opowiada gawiedzi że zestrzelenie czegoś nad cieśniną Ormuz jest nielegalne, to powinien najpierw sprawdzić na mapie że 80% powierzchni cieśniny jest zarządzane przez FIR Teheran i należy do Irańskiej strefy powietrznej."
1. FIR nie jest tożsamy z przestrzenią powietrzną danego kraju.
2. Irański minister spraw zagranicznych podał (jego zdaniem) pozycję drona w momencie jego zestrzelenia:
https://www.openstreetmap.org/#map=10/25.5945/56.8515
3. Od stwierdzenia naruszenia przestrzeni powietrznej, przez wydanie decyzji o otwarciu ognia do trafienia celu jednak trochę czasu mija a w tym czasie cel przemieszcza się. Wiemy tylko tyle że dron leciał na zachód, ale jakim kursem dokładnie ani jakie wykonywał manewry pomiędzy jego namierzeniem a zestrzeleniem to już nie wiemy. Nie wiemy kiedy i gdzie doszło do naruszenia przestrzeni powietrznej Iranu.
4. Ani USA ani Iran raczej nie podadzą do wiadomości publicznej zrzutów z własnych radarów bo te zawierałyby interesujące techniczne szczegóły o zdolnościach OPK do obserwacji danego terenu. Jeden dron nie jest tego wart.
5. kiedy odpowiedzialny za operacje dronów w tamtym rejonie amerykański generał wypowiadał się na gorąco po zestrzeleniu mu tego drona użył stwierdzenia "dzisiaj nad Iranem nie lataliśmy". Zwracam waszą uwagę na użyte przez niego stwierdzenie "dzisiaj".
Cały ten teatr z dronem możemy spokojnie odhaczyć. Jedna strona przetestowała możliwości rozpoznania i kontroli własnej przestrzeni powietrznej przez drugą stronę. Druga strona odpowiedziała. Komunikat został nadany oraz przyjęty. A reszta to stek kłamstw, niedomówień i przeinaczeń typowy dla polityki międzynarodowej. W ten sposób bokserzy w pierwszej rundzie "macają się" nawzajem zanim rozpoczną naparzankę na poważnie. Trump wysłał zapytanie lewym prostym i dostał kontrą z dołu na wątrobę po czym przystopował żeby się zastanowić co dalej. Standard w ringu.
W szerszym kontekście patrząc: czyżby USA odpuściły sobie Wenezuelę ? Taka piękna rewolucja się szykowała, reżimowa propaganda zdążyła już zaprogramować odbiorców na "szerzenie demokracji i praw człowieka" u Maduro, wenezuelskie dzieci tak fotogenicznie przed kamerami umierały, pierwsi generałowie zaczęli przestrajać się na nowych nadawców rozkazów, złoto Nicolasowi Londyn zarekwirował, nawet "pomoc humanitarna" czekała już po drugiej stronie granicy. I co ? Czyżby Bolton wygrał w Białym Domu bitwę o następny kierunek natarcia Amerykanów ? W końcu z Tel Awiwu jest bliżej do Teheranu niż do Caracas ... co przekładając na język prostych ludzi oznaczałoby że frakcja Rockefellerów przegrała bitwę o kontrolę nad US Army z frakcją Rotszyldów. A wszystko to przez szczelinowanie hydrauliczne ?
Inne wojny chyba muszą na swoją kolej jeszcze poczekać: Kim i jego złoża metali ziem rzadkich, wojna w Jemenie, Sudan Południowy, Ukraina, Syria ...
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 09:07
janwar
Zdaniem ekonomistów Capital Economics następny kryzys w tureckim systemie bankowym może być cięższy niż ten z 2018 roku, który doprowadził do zamieszania na rynkach finansowych. Skala nierównowagi w bilansach banków jest większa niż przed rokiem, a bank centralny ma obecnie ograniczoną zdolność do zapewnienia płynności systemowi, gdyby doszło do odpływu depozytów walutowych.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Raport-o-Turcji-Nastepny-kryzys-w-sektorze-bankowym-gorszy-7693362.html
UE ostrzega Turcję: "To nie będą delikatne środki"
Szef KE Jean-Claude Juncker zapowiedział na konferencji prasowej po czwartkowym szczycie UE, że Komisja Europejska została zobligowana do podjęcia działań w związku z nieakceptowalnym działaniami Turcji na wodach terytorialnych Cypru. "To nie będę delikatne środki" -zaznaczył.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Juncker-zapowiada-dzialania-KE-ws-dzialan-Turcji-na-wodach-terytorialnych-Cypru-7693498.html
janwar
"Iran zaatakował własność Stanów Zjednoczonych nad wodami międzynarodowymi. Ta prowokacja nastąpiła w tydzień po tym jak zaatakowali i zniszczyli dwa tankowce na wodach międzynarodowych" - głosi oświadczenie kongresmenów.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Gwardia-Rewolucyjna-zestrzelila-amerykanskiego-drona-7693274.html
Dante
Ja tam pasuję i obserwuję, bo przypuszczam, że krótkoterminowo ropa i złoto przeosylują spadkowo, a dolar wzrostowo - tzn. set up dla day-tradera rewolwerowca.
W międzyczasie stawiam na taniego DAXa.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 09:38
Spy
Dokładnie tak może być , ja wziąłem shorty i złoto i ropę na Rsi H >80
Ropę już zamknąłem a złoto jeszcze chwilę poczekam ale do spadków też nie mam jakoś mocno przekonania bo widać że trend mocno is your friend ;) każdy spadek np. na ropie podbierają a zlocie nie ale tam nie jest tak tanio jak na Oil
janwar
Ze zlotem sie zgodze, ale ropa jest ciagle goraca ze wzgledu na odgrazanie sie amerykanow wobec Iranu.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 09:52
cracko
Freeman
Moze na 1390 $ utworzy sie jakies wsparcie i podloze do odbicia intraday, zeby ten tydzien godziwie zakonczyc? Dajmy goldbugom troche satysfakcji (;)
Na obligach rentownosci w gore. Oznaki chwilowego uspokojenia sytuacji ?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 10:15
BartArt
Wsparcie na Au wychodzi na poziomie 1378. Na H4 RSI 66, dobrze by było żeby Au zrobiło miejsce na wyjście. Wówczas poziom 1414 do przejścia ale odreagowanie w tym układzie musi być, także łapacze mogą się uaktywnić w sytuacji przebicia wsparcia. Kto się decyduje na Longi musi poczekać do lipca, obniżka st. % o 0,25 pb, wrzesień o kolejne 0,25 pb.
Freeman
Mostek
cracko
janwar
Mocno Cie wspieramy,. Kupilismy dobre trampoliny i ustawilismy na 1390.
Nie ma sily zeby przeszli nizej. Szturmem ich Panowie, szturmem!!!.:)
Na dolara zasklepilismy betonowy sufit. Nie maja takich twardych glow zeby go przebic.
Glowy do gory i do boju!
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 13:08
Mostek
Gasnące słońce jest już u mnie na biurku ;)
Rado
Dante
janwar
Nie wiem czy Euro nie oslabia zbytnio dolara?
Rado
Srebro dzisiaj patrzy na metale przemyslowe.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 14:20
janwar
New York Times zauważa jednak, że w dalszym ciagu nie jest jeszcze jasne, czy to koniec operacji, czy ataki na Iran mogą zostać przeprowadzone później. Nie wiadomo bowiem, czy Trump odwołał ataki, bo zwyczajnie zmienił zdanie, czy też na decyzji zaważyły względy logistyczne lub strategiczne.
https://comparic.pl/trump-ostrzega-iran-atak-jest-nieuchronny/
scyzoryk
Odnosnie srebra, rowniez to zauwazylem ze srebro w polowie podaza za zlotem a za innymi metalami (miedz). Ciekawe czy to tylko tymczasowe czy stala zmiana
Freeman
janwar
Gdy jest mocny wzrost zlota to srebro klei sie do zlota, a gdy jest taki sobie, a metale przemyslowe spadaja , to srebro rowniez spada.
Dante
Złoto dzisiaj w nocy wybiło, bo miał być atak na Iran, ale Trump się nie zgodził.
Czy dzisiaj po 15 coś się stało? DAX i WIg w dół, a SP500 bez strat.
janwar
Przeczytaj moj poprzedni wpis. Tramp byc moze tylko wstrzymal atak np ze wzgledow logistycznych, bo po co by taki rozkaz ataku wczesniej wydawal (robilby z siebie idiote). On jest raczej stanowczy i nie zmienia zdania. Poza tym Sobota i niedziela sa bardziej odpowiednie na atak kiedy gieldy sa zamkniete.
Poza tym zloto trzyma sie podejrzanie mocno ( to moje trampoliny :) )
i takze tylko amerykanskie akcje sa mocne (podejrzanie).Smuca mnie tylko gornicy dzisiaj.
W momentach kiedy w geopolityce jest goraco, AT musi sie poddac.
Dla dobrego dzialania rynkow zgodnie z AT potrzebny jest wzgledny spokoj.
A obecnie jest raczej goraco.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 18:05
cracko
janwar
Rosengren: USA i Japonia mogą potrzebować więcej narzędzi w polityce monetarnej
Stany Zjednoczone i Japonia mogą potrzebować wsparcia nadzoru bankowego, aby przygotować się na spowolnienie gospodarcze uważa szef Banku Rezerw Federalnych w Bostonie.
(- czyli jednak przyznaja sie do tego (czego nie chcial przyznac Powel) ze spowolnienie jest-)
https://www.pb.pl/rosengren-usa-i-japonia-moga-potrzebowac-wiecej-narzedzi-w-polityce-monetarnej-964044
janwar
A co jest pewne na 100% na wojnie, moze podasz przyklad?
Wiele czynnikow jest nieprzewidywalnych, a tylko prawdopodobnych, czyz nie?
Podaj mi prosze jakas decyzje Trumpa, ktora potem zmienil. On zawsze idzie w zaparte.
-o tym zreszta pisze NYT:
New York Times zauważa jednak, że w dalszym ciagu nie jest jeszcze jasne, czy to koniec operacji, czy ataki na Iran mogą zostać przeprowadzone później. Nie wiadomo bowiem, czy Trump odwołał ataki, bo zwyczajnie zmienił zdanie, czy też na decyzji zaważyły względy logistyczne lub strategiczne.
https://comparic.pl/trump-ostrzega-iran-atak-jest-nieuchronny/
A jesli Ty masz racje, no to Trump mogl blefowac (ale to bylby smutny zart postawic na nogi i uzbroic rakiety w gotowosci) tylko co chcialby poprzez to ugrac?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 18:33
3r3
cracko
tutaj twit od Jeffrey Lewis podany dalej przez Jacob L. Shapiro z Geopolitical Futures:
"Again, the simplest explanation is that he never intended to attack Iran and the story about Trump’s last minute change of heart was a press release about Trump’s resolve that the NYT was kind enough to print"
Ja się nie będę upierał przy żadnej wersji, bo obracamy się w sferze spekulacji. Blef jest możliwy, to jedna z metod stoswana przez USA, nie tylko za czasów Trumpa: "Panowie, albo siadamy do stołu, albo zaraz polecą rakiety" Dziwne byłoby w tym przypadku jednak to, że podjęliby blef jako odpowiedź na atak przeciwnika.
Bodek
Ach ten Pakistan, on psuje całą zabawę. Nie będzie łatwo.
Dante
Normalnie to bym zakładał, że mamy do czynienia z pułapkami na niedźwiedzie, ale administracja Trumpa rzeczywiście może coś zmajstrować na weekendzie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 19:39
cracko
łap komentarz Trumpa:
https://twitter.com/MeetThePress/status/1142112546696118274
Freeman
Rados
Myślisz że ile jeszcze FEDowi starczy sił by kupować US 10y? Czyżby spięcia z Iranem były tylko po to by spuścić trochę powietrza z 10Y?
polish_wealth
Cały ten teatr z dronem możemy spokojnie odhaczyć.
Ja bym chętnie odchaczył właśnie, żeby przyszła miła dla naszych serc korekta w której się zapakujemy (gold/oil)
franca jednak zwleka, niewiadomo czy over weekend zostawić jakieś longi na wypadek retaliacji :)
Cieszy natomiast BNB i regularne malutkie wzrosty na krypto, ciekawe czy trend się utrzyma.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 20:43
cracko
polish_wealth
Jest żyd, który pokazuje jasno co sie dzieje, nie ma żartów ^^
Pamiętacie jak lotnisko USA szło na Koree PN a złoto nawet nie drgnęło? Ludzie w panice wystawiali longi a cena była jak z marmuru, teraz podziało się inaczej, przypadek?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 21:26
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 22:52
janwar
Zastanawiajace jest nagly spadek akcji w usa w ciagu ostatniej godziny.
Czy byl jakis powod po temu?
I duza sila zlota.
cracko
Mysle, ze nie ma ryzyka w pozostawieniu oleju przez weekend.
Bodek
Co z tym Pakistanem? Nie kaz nam wszystkim szukac. Napisz, bo wszyscy sa zmeczeni po calym tygodniu.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-21 23:18
janwar
W rafinerii PES w Filadelfii w stanie Pensylwania, największej i najstarszej na Wschodnim Wybrzeżu USA, doszło w piątek nad ranem do wielkiego pożaru.
https://www.pb.pl/usa-pozar-w-najstarszej-rafinerii-na-wschodnim-wybrzezu-964070
cracko
Hiperion
rygar
>Usiaki tracą twarz. Chwilowo tylko GB jest po ich stronie.
cytując klasyka:
:>>>
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 04:41
Freeman
Bobass25
3r3
Lotniskowiec najłatwiej jest zniszczyć na remoncie w USA - jest wtedy bezbronny w miejscu uważanym za bezpieczne. A rafinerie są nawet bezpieczniejsze^^
Wycena złota w USD może i pójdzie w bok, ale waluty pozostałe mogą mieć inne wykresy.
Plif
Panie Czarku nie myślał Pan o napisaniu artykułu o zakładaniu konta brokerskiego? O czym należy pamiętać, czym są prawa poboru i tak dalej? Taka wiedza początkującym inwestorom w tym mnie bardzo by się przydała, pozdrawiam serdecznie!
Wszystko na tacy podać? Samemu poszukać można i bez problemu znaleźć.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-kupowac-akcje-Gielda-dla-poczatkujacych-7509041.html
Wiele terminów i ich definicji znajdzie także w inwestopedii i wikipedii. Dziękować nie musisz.
@ Wszyscy w temacie drona i odwołanych samolotów
Złoto podczas kryzysu katarskiego 2017 również stało w miejscu i miało w nosie sugestie inwazji. Tłumaczenie że Złoto poszło w górę z tego powodu to powielanie bankierskiej propagandy i niestety nie świadczy za dobrze o czytanych źródłach.
Należy porównać kiedy miały miejsce wzwyżki złota na rynkach azjatyckich w ciągu ostatnich dajmy na to 72h, poszukać kiedy opublikowano pierwsze informacje o rozwaleniu drona. Podpowiem wam. dron wg źródeł został rozwalony o 4:05 rano czasu lokalnego. Wzwyżki na złocie rozpoczęły się circa 1 w nocy czasu London. Czas w Iranie to London + 3.5h. Czyli 4:30 rano. Mamy zatem około 25 min. podczas których navy próbuje ustalić co się dzieje z utraconym sygnałem, trwa przesyłanie informacji wewnętrznych. Trwa chaos i każdy ma w dupie złoty metal bo jeśli idą przecieki to priorytetem jest ropa. Dopiero parę godzin później info dostaje sekretarz generalny UN, Al Jazeera, wiadomości etc.
Pierwsze wiadomości o zestrzeleniu drona w USA upublicznione są w okolicy 9 am Eastern Time. W Londynie mamy wtedy 14:00, w Teheranie 17:30.
Już dawno po wzrostach.
@ Nieruchy
Dobry art o anatomii irlandzkiego kryzysu na nieruchach widzianego oczami wlasnymi.
https://www.bogaty.men/anatomia-irlandzkiego-walka-wspomnienia-imigranta-jako-zywy-scenariusz-dla-przyszlosci/
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 10:21
polish_wealth
wychodzi na przerwe papierosową gościu z pentagonu/wojska/CIA i dzwoni do swojego brokera
lub mason wojskowy, dzwoni do swojego brata w węglarstwie z funduszy
albo po prostu operacja była planowana długo przed, po obu stronach, nie sądze że to była spontaniczna decyzja, zarówno latanie blisko strefy jak i strzelanie do drona. Jeżeli operacja nie miałaby się skończyć rozrubą, to nie byłoby wzrostów, tylko by było jak z lotnichem podciąganym do Kima.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 10:57
polish_wealth
Święto palenia Sowy ku czci Molocha w USA, siedza tutaj prezydenci, bankierzy, wojskowi, ludzie z Exxon Mobile, Kissyngery, ludzie z CIA, ludzie mediów,
Czy Tobie się wydaje, że tak przeżarte przez siebie środowiska nie wiedzą co się będzie działo?
Jest księżyc i jest halo księżyca, na tym obrazku siedzi księżyc, a halo księżyca, to wszystko to co się dzieje na giełdzie jak info trafia na bloomberg, washington post, Jerusalem post itd.
Skoro były widoczne wzrosty, które aż przebiły poziom to która grupa poszła na zakupy, księżyc czy halo księżyca?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 11:02
janwar
Skoro sytuacja sie uspokoila , to dlaczego zloto i gornicy do konca wszorajszej sesji szlo do gory.
Czy dokonales podobnej analizy w stosunku dla ropy w odpowiednich przedzialach czasowych i czy pokazala ona podobny wynik?
Naiwnoscia jest twierdzic ze wtajemniczeni nie wykorzystuja poufnych informacji dla robienia kasy bez ryzyka.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 11:30
cracko
polish_wealth
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 11:59
cracko
Uzasadnienie? Sam Izrael czy z USA? Ja skłaniam się bardziej ku poglądowi, że konfrontacja USA z Iranem byłaby bardzo na niekorzyść USA. Jeśli już nawet rozpatrywać jakieś plusy to pod kątem konfrontacji z Chinami - patrz blokada morska, ceny ropy, położenie Iranu na drodze OBOR. Tylko, że patrząc na to jak wprowadzane są sankcje, wydaje mi się, że nie jesteśmy jeszcze na tym etapie konfrontacji USA-Chiny. Takie rzeczy to na ostatniej prostej. Jednak w historii proces od zdefiniowania rywala do rozpoczęcia wojny zajmował wiele lat. A atak powodowany interesami lokalnymi, w tym przychylnością względem Izraela jest jednak mało przekonujący. Niby co Amerykańce mają do zyskania, ryzykując ogromne zaangażowanie zasobów, kiedy mają większe wyzwania niż Iran?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 12:11
polish_wealth
@ Craco, zawarłem uzasadnienie w tym artykule ---- > NMP IZrael
W 2011 roku, NMP objawiła się w Polsce "Adamowi Człowiekowi" to jest pseudonim faceta który chce zostać anonimowy, powiedziała że Izrael zebrał sporą armię i podporzadkował sobie finanse całego świata, potrzebuje wojny aby przejąć Wzgórze Świątynne i ogłosić Mesjasza (Antychrysta)
Do tego samego obrazka Adama Człowieka, równolegle na 2 półkóli w Ameryce w 2012 roku, prorok James Paul Jackson dostał proroctwo przegiegu 3 wojny światowej, Bóg mu pokazał że Izrael zaatakuje Iran po czym będzie spina o ropę w krajach OPEC, a także potem przyjdzie "Mesjasz", któremu pokłoni się ONZ. https://youtu.be/BLsJn3ERPAo Tutaj jest całość, oba proroctwa się uzupełniają i mówią o tym samym.
W 2011 roku, jak pierwszy raz przeczytałam Adama Człowieka, to ogarnał mnie bardzo silnie Duch Święty, to jest takie doświadczenie wydrążenia serca, moc z zewnątrz - wiesz doskonale w tym momencie że to nie autosugestia. Od tamtej pory śledziłem proroctwo pod kontem czy się dzieje. Jestem człek, który wiele razy widział egzorcyzmy, nawet ostatnio byłem w momencie objawienia NMP w Medjugorie, ogarnał mnie ten sam Duch. Ja ufam mojej Pani i wiem że będzie tak jak zostało to powiedziane w tych dwóch linkach.
Przy okazji moi drodzy, przypomnę, że Mirianna z Medjugorie dostała zmaterializowane płótno od NMP, na którym jest 7 tajemnic, które będa po sobie się odsłaniać, na kilka dni przed ich rozpoczęciem ma je przeczytać światu gdyż staną się widoczne na płótnie. ma je przeczytać Ona i Petar Lubicic - franciszkanin. Powiem tylko że Facet jest w wieku sędziwym. Oznacza to że tajemnice mur beton zaczną się wypełniać w czasie 1-30 lat od teraz. Bo niepodejrzewam aby jegomość miał żyć ponad setkę. Zróbcie research odnośnie tego płótna i oczywiście odwiedzajcie Naszą Panią w Medjugorie :D Cuda na kiju tam się dzieją.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 12:37
polish_wealth
Ciekawostka:
Facet mówi, że kozy który będą poświecane na ołtarzu, mają już rok, a wg. Pisma muszą mieć 2 lata żeby były miłe Bogu, czyli za rok będą gotowe do całopalenia. Co ciekawe NMP. nie mówi o wybudowaniu Świątyni aby przyszedł mesjasz, tylko mówi że "żydzi wybudują Ołtarz" i przyjdzie mesjasz.
Czyli ergo, ergo, wszystko może się zacząć w kilka lat, nie musi powstać cały gmach. Za parę lat może się pojawić jakiś przywódca.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 12:45
Plif
Mogę poprosić o jakieś twarde dane a nie domniemywania? Bo albo rozmawiamy konkretnie albo sobie plotkujemy jak stare baby, a na to 2 nie mam czasu, chęci ani inklinacji. Ponadto w dobie nagrywania przez NSA tylko idioci wychodzą na papierosa w środku kryzysu i dzwonią. Za dużo starych filmów szpiegowskich. Pamiętaj że Russia-gate trwa w najlepsze i nikt nie chce być przyłapany. Twój argument jest niestety na poziomie zerohedge. I to nie jest komplement a uzasadniona krytyka.
Patrząc po sygnałach i idąc jednak tokiem myślenia że wzrosty an Au są spowodowane dronem, to dlaczego "szykowanie bombowców do bombardowania Iranu" nie spowodowało dalszych wybić na stop lossach i wzrostów rzędu 3% np. Skorelowane ze złotem srebro wypracowało zyski i zobacz w jakim stopniu już je oddało.
A jakieś dziwne znaki na niebie i na ziemi nie pojawiły się przypadkiem przy tej okazji? :)
@ Janwar
Analizując częstotliwość twoich komentarzy, ich treść, moment ich pojawiania i tak dalej domniemuję co nie co. Proponuję jednakowoż następujące:
- nie iść stałym wzorem (jeden z 5 pierwszych komentarzy pod każdym art),
- dywersyfikować informację, porównywać z innymi analizami, nie iść ślepo. Spróbować postawić się w roli advocatus diavoli
- od czasu do czasu spróbować poddać w wątpliwość treści na portalu celem zyskania wiarygodności. Inaczej ktoś mógłby posądzić cię o bycie klakierem, albo nie daj Boże członkiem teamu piszącym komentarze aby podbić czy rozruszać dyskusję.
Należy na wszystko patrzeć krytycznym okiem a w świecie tradingu i inwestycji każdą informację obrócić z 5 razy w ręku zanim wyciągnie się wnioski. Inaczej ktoś obserwujący z zewnątrz, widząc bezkrytyczne spojrzenie z twojej strony może nabrać podejrzeń. Takich kilka rad od starszego kolegi.
Swoją drogą - masz może jakiegoś swojego bloga lub piszesz gdzie indziej? Ilość informacji jakie podajesz na IT kwalifikuje cię do ligi ciężkiej i przyznam szczerze że z chęcią poczytałbym twoje samodzielne analizy.
Odnosząc się do twojej argumentacji. Tak się składa że ropa jest aktywem którym jestem disserement także jej analizy nie dokonałem. Zajmuję się zawodowo pewnym wycinkiem rynku w którym tego aktywa nie ma, i wierzę że "jak ktoś jest do wszystkiego to jest do niczego". Jeżeli natomiast zechcesz zaprezentować mi swoje argumenty w sprawie ropy, z chęcią je przeczytam i możemy przedyskutować ich zasadność w kontekście ostatnich wydarzeń z Zatoki Perskiej.
Odnośnie złota pobawię się w spekulacje wyssane z palca nie podparte dowodami (podobnie jak Polish_Wealth) i stwierdzę że może banki bulionowe wiedzą gdzie stały sl i je wycięli a za chwilę zrobią taką korektę jakiej świat nie widział.
cracko
Daruj sobie pisanie po grzybach i nie zaśmiecaj bloga.
Co do złota, mało przekonująca jest spekulacja, że wybicie jest spowodowane bliżej nieznanym wydarzeniem geopolitycznym, które nastąpi z jakiś czas ;) Szczególnie, że wybicie pojawiło się przy okazji zestrzelenia drona, a "wydarzenie geopolityczne" ma nastąpić jak niektórzy piszą za jakiś czas i z dronem ma niewiele wspólnego. Ot, bajkopisarstwo.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 13:14
Freeman
Freeman
polish_wealth
Mogę poprosić o jakieś twarde dane a nie domniemywania? Bo albo rozmawiamy konkretnie albo sobie plotkujemy jak stare baby
Chcesz twarde dane to musiałbym Ci dać hasło do swojego mózgu: "Pi parapapapa X Y Z" :), a kończąc żarty:
Napisałeś:
to dlaczego "szykowanie bombowców do bombardowania Iranu" nie spowodowało dalszych wybić na stop lossach i wzrostów rzędu 3% np.
No właśnie dlatego, że gawiedź działająca na newsach nie powoduje aż 3% ruchu na złocie. Ci co mieli być na wykresie już dawno są. A gawiedź się nadziewa na wykres newsami jak kiełbase na shashwyk, po fakcie wystawienia zleceń. Dlatego jak sam zauwazasz ruchy były przed dronem, albo jak zauważasz ruchów nie było w zwiazku z bombowcami.
Czy Henry Kissinger jak jedzie na Bilderberga to żeby mówić co będzie czy słuchać co będzie? Jedzie mówić, bo wie co starsi kombinują, więc Ci co mają być na wykresie już dawno tam są.
tylko idioci wychodzą na papierosa w środku kryzysu i dzwonią
Przeceniasz ich jako nadludzi, nie ma nadludzi, zwykła chciwość może się pojawić w jednostkach, pozatym oni mają pewnie sygnały komunikowania się ze sobą jak w "Pizza gate" "Poproszę małą Hawajską" wiesz ocb :) Jak w Enigmie, że niby mówią o pogodzie a podają sobie info.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 13:28
Plif
Przeczytaj jeszcze raz na spokojnie co napisałem.
Potem przeczytaj co ty napisałeś.
Przeczytaj jeszcze raz.
Na spokojnie.
Zerknij jeszcze w komentarz Freemana (jeśli mogę się powołać na jego treść z godziny 13:26).
Przeczytaj jeszcze raz naszą całą wymianę zdań.
W tym momencie skończmy dyskusję.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 13:46
polish_wealth
Excogitatoris
https://www.gurufocus.com/stock/OTCPK:FFMGF/summary
17 centów za akcje to zdecydowanie za mało.
cracko
To co sugerowałem pod tym wpisem wcześniej o 18:54 (że odwołany atak to blef Trumpa mający nakłonić Iran do rozmów) sugeruje też Friedman w najnowszym wpisie dla GP:
"On Friday, news broke that the U.S. had been ready to launch airstrikes in response to the downed drone, but that U.S. President Donald Trump had called off the attacks at the last minute, feeling they would have caused disproportional casualties. That may be true, or the White House may have been bluffing an attack to unnerve the Iranians; Trump has been intimating a desire for talks with Iran and may have been trying to force Tehran to the table. Whatever the intent, tensions in the Persian Gulf remain high."
Freeman
TabulaRasa
Źródło?
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 19:21
cracko
Stan mówił o tym na tym nagraniu, polecam: https://www.youtube.com/watch?v=r7kMSqgruOY
Lech
Siła dolara i USA dzisiaj polega tylko na zaufaniu inwestorów trzymających u nich w ich funduszach swoją kasę , a w niewielkim stopniu roli gospodarczej jaka obecnie odgrywa i w roli armii .Jak skończy się zaufanie, a coraz więcej powodów do tego , gdy same fundusze szukają dla siebie lepszej lokalizacji...to skończy się rola hegemona.
Gdyby wszyscy na świecie zrezygnowali z usług amerykańskich funduszy byłaby to całkowita klęska dolara i USA znacznie gorsza niż najgorsza wojna, inna sprawa, że to właśnie ten kapitał pracuje dla USA i dla politycznych decyzji grupy trzymającej u nich władzę i najwyżej 10 % jest do odzyskania gdyby chcieli wszyscy zabrać...
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-22 19:40
Freeman
Mengiz
A schiff nic nie wspominał o zlocie? Podejrzane.
Goldbugi się cieszą na marnych kilku % gdzie bitcoin ostro jedzie po bandzie.
Freeman
Zgadza sie po bandzie. Au od 2004 roku dla mnie 300% liczone w € to troche wiecej niz pare procent i bez podatku. Teraz chodzi o procenty na aktywie pochodnym do PM jakim sa kopalnie. Te pare procent na metalach robi niekiedy tego samego dnia kilkanascie procent na akcjach gornikow.
Fajna zabawa ale nikomu nie polecam. Kazy inwestuje wg siebie. Powodzenia.
3r3
To zdjęcie z palenia sowy to Ci podpowiem na pierwszy rzut oka wygląda jak licho sklejany montaż.
Część osób widocznych z przodu jest ordynarnie wklejona. To coś jak rozsyłanie list Żydów z Izajaszem Goldbergiem?
@Plif
"Ponadto w dobie nagrywania przez NSA tylko idioci wychodzą na papierosa w środku kryzysu i dzwonią."
A to myślisz że mundurowi nie kwalifikują się tej grupy na "i"?
Przecież kontrwywiad ich właśnie pilnuje nie dlatego że są tacy sprytni, tylko żeby ich ktoś w coś nie wkręcił.
@Freeman
"Comex. Open Interest 584.830 kontraktów tj. O ca. 16% więcej niż przed tygodniem. Wniosek: wzrost ceny Au nie był spowodowany tzw Short Squeeze tylko zawieraniem ( popyt ) nowych kontraktów long. Commercials maja 223855 pozycji short. Zobaczymy czy uda im się zbić cenę i wyjść bez strat. Osobiście uważam, ze po przełamaniu oporu 1350 a nawet zamknięciu tygodnia powyżej 1370$ , szanse na boczniaka lub nawet wzrosty są wyższe niż na spadki."
Reszta rynku nie nadąża za tą szpilką. Jak to będzie rosło to bańka baniek na wszystkim jest już pęknięta i konieczne będzie użycie srogich narzędzi żeby do końca roku system transakcyjny w ogóle funkcjonował.
@Excogitatoris
"Złoto ostatnio ładnie urosło jednak niektóre spółki wydobywające złoto wciąż stoją miejscu np First Mining Gold Corp "
Może nie ma nic do wykopania za tyle?
janwar
Nie odwołałem ataku na Iran, jak jest to fałszywie przedstawiane w mediach, lecz na razie go wstrzymałem - napisał w sobotę wieczorem czasu lokalnego prezydent USA Donald Trump na Twitterze.
https://fakty.interia.pl/swiat/news-trump-nie-odwolalem-ataku-na-iran,nId,3059177
Freeman
janwar
Cena zlota wzrosla ok.40% , wiec musi sie to przelozyc na spore zyski kopaln.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 08:54
Freeman
3r3
A złoża są? A jest co kopać?
Bo wzrosty nie wynikają z przeznaczenia spółki, tylko z obiektywnych możliwości dokonania środkami produkcji podaży.
Wywieszenie szyldu sklepu mięsnego nie zapełnia haków wędlinami. Proces wydobycia złota (między innymi) w większości złóż ma 25 letni cykl inwestycyjny. Od 30 lat nakłady inwestycyjne na przemysł były tak skromne, że cena złota musiałaby się podwoić, żeby ktokolwiek dość duży zajął się jakimś poważnym wydobyciem. Nie ma kto kopać, nie ma czym kopać, nie ma czego kopać. Nawet jakby dzisiaj zaczął to podaż nastąpi po dekadach, a jeść trzeba już dzisiaj. Policzcie sobie ile kosztuje skredytowanie wydobycia na dwie dekady i jaka musi być cena złota na 20 letnim forwardzie aby to się kupy trzymało.
A pod uwagę bierzcie inflację i stopy realne, bo koszyk górnika nie zawiera płatków & fit jogurtu z hulajnogą na baterie i biletu autobusowego tylko duże samochody, mięso, jaja, paliwa, piękne panie. Grzecznie licząc przy koszcie wydobycia, ochrony i transportu 600USD w odległych rejonach złoto musiałoby przebić 6kusd około 2045 i w miarę możliwości rosnąć. Za takie wizje akcjonariusze posłaliby decydenta do czubków.
Wszystko co było płytko i dużo już wykopano. Nisko wiszące owoce są pozrywane.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 09:10
Freeman
Bobass25
polish_wealth
@ 3r3 Czy istnieje jakaś technika satelitarna/lotnicza do identyfikacji złóż? Np. leci dron robi zdjęcia terenu lub wysyła sygnały które mówią mu o istnieniu złóż?
To zdjęcie to tylko przykład przecież można wziąć jakiekolwiek inne, to nie jest jak z yetim, tylko są setki zdjęć.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 10:17
gruby
"Jeśli Trump myśli o reelekcji to potrzebuje ciszy i spokoju, a nie wojny z Iranem."
Reelekcja zależy również od sukcesów na polu walki. Druga kadencja to również nagroda za wygraną wojnę. Jak na razie oprócz wojen sensu stricte Trump rozpętał wojny handlowe i jak na razie nieźle mu to idzie. Pytanie brzmi czy jego wyborcy zaakceptują wojny handlowe jako równoważne wojnom militarnym. Pewnie dostanie po uszach za przegranie wojny w Syrii ale w sumie jego wyborcy olewają Syrię bo jej sedno czyli kontrolowanie Europy poprzez kontrolowanie dostaw energii do Europy jest z ich punktu widzenia czwartorzędne. Jeśli uda mu się choć trochę przystopować gospodarczo Chińczyków to Syria zostanie mu zapomniana. A o Europę niech się martwi jego następca.
janwar
CZY MOZESZ ODNIESC SIE DO WPISU 3X3 Z 09:09.
MOZE JAKIES NOWE OPRACOWANIE NA TEMAT ZLOTA, BO TEMAT ZACZYNA BYC GORACY.
DAWNO NIE BYLO NIC O ZLOCIE I OBECNEJ OPLACALNOSCI GORNIKOW.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 11:24
cracko
polish_wealth
Na szczeście niedaleka przyszłość nas rozstrzygnie.
Co mnie wkurza, to niepewność co do tej korekty czy przyjdzie, czy już były mimima i będzie tylko wyżej im dalej w czasie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 11:53
3r3
"@3r3. Spekulacja na akcjach nie do końca opiera się na wyliczeniach stricte."
Oczywiście, tylko co jeśli M(t2)>M(t1) (czyli wygrałeś na giełdzie), ale siła nabywcza tego większego M jest w t2 mniejsza od tego mniejszego M w t1?
Od razu Ci podpowiem, że władowałem się jako "górnik" w taki interes gdzie korpo myślało że zarobi, a ja że miałem zdanie przeciwne (ale różnica była taka, że ja uważałem cenę 15% za niską, a oni o 30% za wysoką), więc dagawarili my się tak, że poprowadzimy to tak długo aż wynik pokryje mi koszty maszyn i wtedy podliczymy czy ma to sens. Korpo nabyło doświadczenia, a ja mam spłacone maszyny i zakończyliśmy ten interes równie niezadowoleni (ja z braku kontynuacji, oni że dołożyli). Maszyny sobie postoją - jeść nie wołają, będą na następną razę. Prole odpracują korpostraty ograniczając swoją konsumpcję i wszyscy będą żyli długo i szczęśliwie.
Zastanów się, jaka będzie siła nabywcza dwukrotnie droższego gorącego kartofla jeśli wydobycie po miesiącu inwestowania wyniesie w wyniku tego dokładnie zero uncji. Dlatego górnicy nie drożeją. Przekopaliśmy już całą spekulację i doszliśmy do fundamentów. Fundamenty są z kapitalistycznego betonu zbrojonego stanem posiadania środków trwałych i tam kredyt nie działa.
@polish_wealth
"@ 3r3 Czy istnieje jakaś technika satelitarna/lotnicza do identyfikacji złóż? Np. leci dron robi zdjęcia terenu lub wysyła sygnały które mówią mu o istnieniu złóż? "
Bardziej przyziemna - bez latania. No i właśnie stąd wiemy że złóż do wydobycia tak tanio żeby ktoś się tym zajął nie ma (są zbyt daleko od infrastruktury). Podaż spada więc cena będzie rosnąć i górnicy są już zbędni.
Nie zdziwię się jeśli będzie z tego bańka jak na BTC. Tylko że BTC mieli hobbyści, a złoto mają comercials i skala podkopie derywaty.
Podejrzewam jednak, że ten wzrost to jest bańka wynikła z przeparkowania ust i usd w metal przez Czajników i włóczonych za nimi gospodarek peryferyjnych. Zaraz wszystkim przejdzie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 12:10
Mostek
Oczywiście wiem, że nikt nie ma szklanej kuli. Nie wiem po prostu, czy poprzednie takie zachowanie cen wynikało z czystej spekulacji, czy jednak coś za tym stało, a może teraz już nie stoi.
Plif
A to myślisz że mundurowi nie kwalifikują się tej grupy na "i"?
Przecież kontrwywiad ich właśnie pilnuje nie dlatego że są tacy sprytni, tylko żeby ich ktoś w coś nie wkręcił.
Problemem ludzi inteligentnych i otaczających się takimi jest zakładanie że są też inni mniej więcej tak samo inteligentni, a zatem podświadoma aprecjacja ich zdolności intelektualnych. W większości przypadków błędna.
@ Janwar
CZY MOZESZ ODNIESC SIE DO WPISU 3X3 Z 09:09.
MOZE JAKIES NOWE OPRACOWANIE NA TEMAT ZLOTA, BO TEMAT ZACZYNA BYC GORACY.
DAWNO NIE BYLO NIC O ZLOCIE I OBECNEJ OPLACALNOSCI GORNIKOW.
Nie dziękuj.
http://www.goldseek.com/
https://www.gold.org/
https://www.youtube.com/watch?v=7Ik4IpacPoU
https://www.bogaty.men/zloto-fundamenty-i-technikalia-stojace-za-wycena/
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 12:31
Bodek
Ty pytałeś o rachunki?
1 4% 104,00
2 4% 108,16
3 4% 112,49
4 4% 116,99
5 4% 121,67
6 4% 126,53
7 4% 131,59
8 4% 136,86
9 4% 142,33
10 4% 148,02
11 4% 153,95
12 4% 160,10
13 4% 166,51
14 4% 173,17
15 4% 180,09
16 4% 187,30
17 4% 194,79
18 4% 202,58
19 4% 210,68
20 4% 219,11
Tylko moim zdaniem te rachunki są o kant dupy. Sam wiesz dlaczego.
Ja bym ostatnią cyfrę przemnożył przez 5 czyli stałą Bodka i dopiero zaczął na bazie 1000% snuć jakieś plany, potem rzucił kostką ile uncji za kilo maki a ile za litr mleka, a ile ze mendel jajek. Bo przez ten cały system transakcyjny to my nawet tego nie wiemy ile trza świnek na świniaka, niby jedną świnkę ale czy oby na pewno. Bo od czasu jak ta wycena było robiona to gąb na świecie do wyżywienia przybyło, może to teraz czworaka trzeba dać. Kto zna odpowiedź na tak proste, fundamentalne pytania? Nikt nie zna odpowiedzi, mimo tego że na produkowaliśmy ekonomistów i prawników jak zapałek.
Niepewność jest tak duża w obecnym świecie, że człowiek nie wie czy oziminy siać czy nie, a co mówić jakąś poważną infrastrukturę kupować i jej doglądać. Tu jest potrzebna bardzo solidna wojna, taka na 2 mld ofiar inaczej to się nic nie uda zrobić. Jak będzie wojna to będzie rachunkowość wojenna a ta nie zna liczb urojonych, ani ujemnych stóp procentowych co to niby mówią że czas jest nic nie wart. No jasne CZAS jest nic nie wart???!!1 A na wojnie to ma znaczenie, czy ja wystrzelę swoje rakiety przed śniadaniem czy zdążę je strzelić po śniadaniu i dobrej kawie?
Freeman
Bodek
A nie pomyślałeś, że nikt Ag nie pożąda i to dlatego?
Jak duży musiał by wybudować lotniskowiec Macron, żeby całe srebro z New York przywieść?
Ilu jest chętnych żeby przyjąć zapłatę w Ag za Au?
Freeman
Dante
Analiza dzisiejszej sytuacja makroekonomicznej:
- obniżka stóp procentowych przez FED w lipcu – historycznie w 2000r. pierwsza obniżka była w tym samym miesiącu co początek rynku niedźwiedzia na SP500 (tzn. po przełamaniu wsparcia wielomiesięcznego), a w 2007r. ok. 6 miesięcy przed spadkami.
- WIG TELCOM – w 2000r. szczyt WIGu TELCOM wypadł na kilka miesięcy przed rynkiem niedźwiedzia. Aktualnie WIG TELCOM nadal rośnie.
- podaż pieniądza rok do roku – w 2000 i 2007 zaczynały spadać kilka miesięcy (ok. kwartału) przed spadkami na giełdzie (analogicznie oficjalna inflacja, ale podaż jest szybsza w tej materii). Jak na razie globalnie przeważa trend wzrostowy, ale w niektórych tylko krajach spada (vide Szwajcaria), a w niektórych stagnacja (vide Indie)
- hossa na rynku obligacji historycznie zaczyna się kilka miesięcy przed spadkami – w 2000r. ok. 10 miesięcy wcześniej, a w 2007r. 8 miesięcy wcześniej. Dzisiaj od październikowego dołka minęło ok. 9 miesięcy. W sytuacji rozpoczęcia spadków na giełdzie 10-latki zyskały od dołka w obu przypadkach 6-7% (w 2000 i 2007r), a dzisiaj jest to ok. 9,4%.
- Libor – w 2007r. maksymalna wartość Liboru wypadła 5 miesięcy przed rozpoczęciem spadków SP500. Na dzień dzisiejszy Libor uzyskał maksymalną wartość w styczniu, tzn. 5 miesięcy temu
- pszenica – w 2000r. dołek wypadł ok. 6 miesięcy spadkami na SP500, a aktualnie dołek wypadł w tym roku na początku maja, czyli 1,5 miesiąca temu
- krzywa dochodowości 10-2y – w 2007r. technicznie weszła w byczy trend 7 miesięcy przed spadkami, a obecnie stało się to na przełomie maja/czerwca, czyli mniej niż 1 miesiąc temu. W 2000 krzywa ta weszła w byczy trend wiele miesięcy po spadkach na giełdzie.
- krzywa dochodowości 30-3y – w 2000r. byczy trend prawie w tym samym momencie co spadki na SP500, a w 2007r. technicznie weszła w byczy trend 7 miesięcy przed spadkami. Dzisiaj jesteśmy bardzo blisko takiego momentu.
- krzywa DAX/SP500 – złoty krzyż pojawił w 1999r, czyli ok. roku przed spadkami, a aktualnie pojawiła się w czerwcu. I po poł roku szczyt tej krzywej pokrywał się ze szczytem na NASDAQu i tuż pół roku przed spadkami na SP500 nastąpiło odwrócenie trendu na niedźwiedzi (analogicznie NASDAQ). W 2007 maksymalna wartość pojawiła się prawie w punktu tuż przed spadkami na SP500
- krzywa MSCI WORLD/SP500 i krzywe rynków wschodzących wobec SP500 pokryły się z maksymalną wartością z NASDAQ w 2000r. Ogólnie sytuacja analogiczna jak dla krzywej DAX/SP500.
- krzywa Russell/NADAQ zarówno w 2000r. jak i w 2007r. uzyskała minimalną wartość w momencie maksymalnej wartości dla NASDAQ i do tego momentu rosła przez parę miesięcy, a potem zaczęła spadać w takt rynku niedźwiedzia na akcjach. Aktualnie ta krzywa uzyskała minimalną wartość w kwietniu tego roku (i aktualnie teraz w piątek) i wtedy też wystąpiła lokalna maksymalna wartość dla NASDAQa jak dotychczas nie przekroczona.
Podsumowując, w przeciągu najbliższych 3-6 miesięcy jest możliwe wystąpienie szczytu dla NADAQa (jeśli dotychczas go nie uzyskał) i może to być sygnał dla zmian w portfolio – tzn. wyjście z akcji na rzecz shortów.
PS. Ciekawostka warta uwagi – 1 pkt % stóp procentowych przekłada się na zmianę wyceny obligacji o ok. 5%. W obecnym cyklu koniunkturalnym wzrost stóp procentowych FEDu przełożył się na spadek wyceny obligacji 10y z maksymalnej wartości o ok. 11,4% (względem dołka z października zeszłego roku). Oprócz tego, podczas spowolnienia FED statystycznie ciął o ok. 5 - 5,5 pkt %, co powinno się statystycznie przełożyć na wzrost wyceny obligacji o 25 – 27,5%.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 13:23
3r3
"@3r3 Czy w opisanym przez Ciebie scenariuszu zasadnym jest patrzenie na historyczną korelację cen złota i srebra? Tzn. czy istotnie przy sporych lub nawet ogromnych wzrostach na złocie, wzrosty na srebrze będą kilkukrotnie większe? "
Nie wiem. Ta korelacja pochodzi z innego rodzaju złóż niż obecnie eksploatowane na potrzeby pozyskiwania obu metali. I innego zapotrzebowania - srebro substytuowano ponieważ było drogie, obecnie to jest materiał do lutowania bo jest tak tanie. Jest tanie więc się nie substytuuje, a że jest tanie to będzie je używać do byle czego aż podrożeje i nie będzie nas stać na używanie do byle czego. Jeśli gdzieś mamy takie pułapki technologiczne obecnie rozwiązywane tanim srebrem i nie uda się ich substytuować to srebro wystrzeli co nas do zwiększenia wysiłków zmusi kosztami.
"Oczywiście wiem, że nikt nie ma szklanej kuli. Nie wiem po prostu, czy poprzednie takie zachowanie cen wynikało z czystej spekulacji, czy jednak coś za tym stało, a może teraz już nie stoi. "
Stały za tym złoża (za korelacją srebra ze złotem). Już je wyeksploatowaliśmy i korelacja wygasła. Srebro jest dziś odpadem z oczyszczania miedzi - taki drogi śmieć.
@Bodek
Przyjąłem delikatne 10% przez 25 lat. Czyli skromne x10,834. Właśnie z powodu tych rozbieżności rozpiętość ryzyka jest taka, że nikt na to nie postawi funta kłaków.
"Ilu jest chętnych żeby przyjąć zapłatę w Ag za Au? "
Zrobiłem takiego swapa przy 1350. Ponieważ uważam że mimo braku fundamentu gracze będą ryzykować pod nieistniejącą już korelację i zaczną kupować. Gorący kartofel, czysta spekuła. Ale obecna cena złota też jest pozbawiona sensu więc co mi za różnica? Ważne aby kupić tanio i sprzedać drogo.
Zresztą ceny spawarek potrafią z tygodnia na tydzień tak wzrosnąć, że wychodzi zwrot vatu na eksporcie bez żadnych wałków - minfinom się taki horror dawno nie śnił.
@Plif
"Problemem ludzi inteligentnych i otaczających się takimi jest zakładanie że są też inni mniej więcej tak samo inteligentni, a zatem podświadoma aprecjacja ich zdolności intelektualnych. W większości przypadków błędna. "
Zapewniam Cię że wojskowi są obecnie wyjątkowo głupi (łatwo poznać po tym że biedni), ponieważ nie wolno PGR. Gdyby było wolno to byśmy gamoni rozgonili i sami pozakładali mundury^^
@Freeman
"@3r3. Skoro kopalnie nie maja czego wydobywać, dlaczego w takim razie cena Ag leży i kwiczy."
Ponieważ srebro jest odpadem z wydobycia miedzi i kobaltu. Jest kłopotliwym zanieczyszczeniem. Natomiast koszt wydobycia złota na masową skalę wiąże się z płukaniem urobku silnym kwasem przez dekady. Taki syntetyczny proces geologiczny jest najtańszym sposobem wydobycia. Wydobycie go z tych źródeł co srebra wymaga nakładów energii żeby je oddzielić - przy obecnych cenach energii się to nie opłaca.
Przykro mi ale doszliśmy do fundamentu, do podażowego betonu. Tu już nie ma żadnej spekulacji i żadnego giełdowego czarowania. Tutaj trzeba dać komuś do miski aby raczył "ruszyć szpadlem" i co na szpadlu to Twoje.
"Czyżby aktualna sytuacja ratio Au/Ag wynikała z przyszłych zawirowań rynków finansowych walutowych sensu lato? Bo mnie na to wychodzi. Pachnie przyszłym gigantycznym dodrukiem."
Zgadzam się - srebro nadaje się do zabezpieczenia waluty przed fałszowaniem przez banki centralne & rządy.
"Ergo , kiedyś kopalnie musza iść w górę. "
Nie - mogą zostać zamknięte. Naprawdę da się wydobyć wszystko co jest opłacalne. Złoża nie są wynikiem działania wróżki podażo-popytuszki.
Tak samo jak można wyliczyć wszystkie BTC tak można wydłubać wszystkie energetycznie opłacalne atomy srebra. Aby rozdzielić te wymagające wyższej energii i bardziej rozproszone potrzebne są nowe źródła energii. Obecnie nie mamy żadnych nowych źródeł energii.
Mamy wielu chętnych by spekulować tylko do kopania brakuje chętnych^^
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 13:29
Dante
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 13:58
janwar
Zrobiles ciekawy wywod dlaczego gornicy nie drozeja.
A dlaczego mieliby nie drozec, jesli gieldy sa nieracjonalne.
Przyklad Tesli , ktora drozala cale zycie , ponoszac przy tym same srtaty ( kopalnie ciagle maja zyski). Takich firm jest mnostwo np biotechnologia ( rosnace mimo strat) itp.
Tutaj kupuje sie nadzieje oraz rowniez fundamenty, w zaleznosci od upodobania, a takze w oparciu o "goraczke zlota" . Krypto?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 14:08
3r3
"3x3
Zrobiles ciekawy wywod dlaczego gornicy nie drozeja.
A dlaczego mieliby nie drozec, jesli gieldy sa nieracjonalne. "
Bo przyjdzie audyt i poda jakie jest equity na księgach, ujawni to P/E i będzie kupa śmiechu.
Tesla to przynajmniej coś produkuje choćby ze stratą. Kopalnia która nic nie wydobywa nie przeleci - no chyba że chodzi Ci o ponzi gdzie kopalnia aby udawać wydobycie kupuje z rynku złoto żeby mieć co pokazać.
janwar
Technik legalnego pompowania jest wiele.
Trader pisal ze obecnie duze kopalnie beda przejmowac te male w celach "wydobywczych" i samo to napedzi super koniunkture dla ich wzrostow. Nie maja innego wyjscia.
Tak ze glowka w gore i bez obaw. Goraczka zlota nadchodzi. Porzuccie obawy i do boju!.
"Tesla to przynajmniej coś produkuje choćby ze stratą."
Zawsze ze strata a kurs w chmurach wywindowany przez czarownika Muska.
A jakos go jeszcze nie przymkneli za wprowadzanie inwestorow w blad swoimi obiecankami.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 14:19
janwar
Prezydent Donald Trump, który w piątek w ostatniej chwili odwołał atak na Iran, wydał zgodę na odwet w postaci cyberataków na systemy obrony irańskiej - potwierdziły w sobotę Washington Post i Yahoo!News.
https://fakty.interia.pl/swiat/news-amerykanie-przeprowadzili-cyberatak-na-iran,nId,3059243
Freeman
Bodek
Emocje, emocje, nic tylko emocje. Co nie znaczy, że nie zarobisz na spółkach wydobywczych, bo ludzie są głupi i kierują się emocjami. Nie rozumieją, że złoto musiało by zostać uwolnione i skoczyć 10.000 USD per 1OZ, żeby zacząć myśleć o wydobyciu. Czy są dane po ile te kopalnie sprzedają złoto? Bo może ta cena nie jest taka jak ty widzisz na wykresie w stooq.pl? Może ona jest realna, tylko nikt się tym nie chwali? Wiesz u nas pensje się płaci pod stołem, to czemu i tu nie rozliczyć się w kurczakach albo świńskich półtuszach?
@Freeman. Niekiedy??? Ja prawie zawsze, nie martw się też tak mamy. To wszystko jest tak do dupy, że dupy już nawet nie widać i nie wiadomo czy ona tam jest czy nie. Siedzimy i czekamy co oni dalej wymyślą. JBC wypuścił fajny mały Fume Extractor, to nie spawarka ale daje kupę frajdy. Ciesz się chwilą.
"
@3r3
Zrobiłem takiego swapa przy 1350. Ponieważ uważam że mimo braku fundamentu gracze będą ryzykować pod nieistniejącą już korelację i zaczną kupować. Gorący kartofel, czysta spekuła. Ale obecna cena złota też jest pozbawiona sensu więc co mi za różnica? Ważne aby kupić tanio i sprzedać drogo.
"
No i wymyśliłeś, że kupiłeś tanio, odważny jesteś :-). Wiesz 500OZAG to ma swoją wagę nawet jak w pudełku jest, to lepiej mieć widlaka i kilka paletomiejsc, ty masz to szalejesz, ludzie nie będą kupować widlaka żeby zrobić SWAPa :-) z niepewnym wynikiem.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 15:30
janwar
Trader w poprzednich opracowaniach przedstawial wyliczenia ktore mowily o kosztach wydobycia zlota znacznie nizszych niz obecna jego cena.
Dobrze byloby gdyby odniosl sie do naszej roznicy zdan w jakims uaktualnionym opracowaniu- jesli mozna.
Dante
Na rynku obligacji zrobiło się bardzo ciekawie - praktycznie tylko amerykańskie obligacje 30-letnie mają niewiele wyższe oprocentowanie niż effective Federal Funds Rate. W takim otoczeniu ciężko realizować lewarowane zakupy obligacji amerykanskich (vide kupić obligacje, dać je pod zastaw i za kredyt zakupić kolejne obligacje, i tak dalej) i raczej wątpliwe, aby na rynku międzybankowym ktoś pożyczał taniej niż FED. A ktoś jednak kupuje obligacje w USA.
https://www.zerohedge.com/news/2019-02-01/nobodys-buying-us-treasurys-except-other-investors-mutual-funds
https://www.zerohedge.com/news/2019-06-21/trader-markets-are-never-wrong-often-mistaken
https://www.investing.com/analysis/interest-rates-could-be-bottoming-after-35-decline-200433698
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 16:30
Mostek
Dante
https://wojciechbialek.pl/2019/06/kto-pierwszy-odpadnie-z-rajdu-obligacje-skarbowe-zloto-czy-akcje.html
W sumie widać na jego projekcjach luźny peg akcji i złota do spadku na jesieni.
A poniżej jak to wygląda na chwilę obecną:
3r3
"3r3
Technik legalnego pompowania jest wiele.
Trader pisal ze obecnie duze kopalnie beda przejmowac te male w celach "wydobywczych" i samo to napedzi super koniunkture dla ich wzrostow. Nie maja innego wyjscia.
Tak ze glowka w gore i bez obaw. Goraczka zlota nadchodzi. Porzuccie obawy i do boju!. "
Jeśli cena byłaby dobra to obecne wydobycie innych minerałów byłoby przepuszczane przez procesy separujące złoto. Przy takich cenach energii do cen złota to niezasadne. Srebro jest separowane z konieczności bo to psujący materiał śmieć.
"Zawsze ze strata a kurs w chmurach wywindowany przez czarownika Muska. "
Jak się znajdzie czarownik od srebra to też wywinduje. Ale na razie żadnego nie widać. Choć stany magazynowe ujawniane przez JPM sugerują że i czarowników nie braknie.
"Trader w poprzednich opracowaniach przedstawial wyliczenia ktore mowily o kosztach wydobycia zlota znacznie nizszych niz obecna jego cena. "
Ale to prawda że koszty wydobycia są niskie. Tylko wolumen dostępnych złóż jest lichy. Kopać nie ma czego, co z tego że tanio.
@Bodek
"Kłopot polega na tym, że pewnie od dwóch albo trzech dekad ktoś amortyzuje maszyny które nie robią tyle ile zakładano, bo robienie-wydobywanie nie ma sensu."
Dokładnie tak jak piszesz - odpisują po trochu stare stany magazynowe do poziomu zerującego daniny. Pralnia-kopalnia.
"Te firmy mogą być już nic nie warte, może te maszyny są już zardzewiałe. Maszyna jak stoi też się psuje,"
I technologie wydobycia się zmieniły. Zresztś dzisiejsi inżynierowie wydobycie robią w pytongu i ce, a nie pod jakąś tam ziemią zaś koparka to takie urządzenie z kart graficznych do liczenia^^
"No i wymyśliłeś, że kupiłeś tanio, odważny jesteś :-). Wiesz 500OZAG to ma swoją wagę nawet jak w pudełku jest"
Nie kupuję na uncje tylko metrycznie. Od każdej uncji jest dolar opłaty menniczej - poszedłbym z torbami. A kaban, misio czy ptaszek z tego roku ładne - rozda się najwyżej jako suweniry. Aż tak dużo jednak nie kupuję, bo to albo się koparka trafi, albo widlak właśnie - park rośnie. Brzdęki są fakultatywne. A i paliwa ze zdrowym rabatem po parę ton trzeba skitrać na wypadek jakby jednak przyszli komuniści.
No chyba że przyjąć spodziewanego boczniaka za "new normal" ale z tym to raczej do następnego roku poczekam. Niech się uleży ta nowa normalność i rozleje po innych cenach.
janwar
Ok. Kopalnie zlota (wszystkie?) nie robia zlota a tylko falszuja wyniki finansowe (bo zlota juz nie ma na swiecie)i wykazuja zyski jako takie (rowniez nieprawdziwe).
To calkowicie podwaza opracowania Tradera21 ktory powinien odniesc sie do tych zarzutow..
A wiec trzymajmy sie tego ze kopalnie zlota to nie kopalnie zota a tylko radosni tworcy kreatywnej ksiegowosci.
Bodek
https://goldco.pl/blog/klif-produkcji-zlota-od-2017-roku/
"
Ceny spadają, podaż maleje
Rok 2015 był trzecim z rzędu rokiem spadku dolarowych cen złota (po uprzednim 12-letnim okresie ich nieprzerwanego wzrostu). To odbiło się na stronie podażowej. W czwartym kwartale 2015 r. odnotowano pierwszy od 7 lat spadek wydobycia żółtego metalu. To najprawdopodobniej pierwszy namacalny efekt cięć nakładów inwestycyjnych od kilku lat obserwowany w kompaniach górniczych. To także potwierdzenie głośnej prognozy banku Goldman Sachs wieszczącej, iż po roku 2015 globalne wydobycie złota zacznie spadać.
"
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Goldman-Sachs-Zloto-wyczerpie-sie-za-20-lat-7244188.html
Co oni chcieli osiągnąć takim komunikatem? Wyczerpie się? Co znaczą słowa wyczerpie się?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 19:03
BartArt
To nie kreatywność księgowa to alchemia. Przemieniają ołów na złoto a to na papierki ;)
Bodek
Nie ołów tylko wolfram przemieniają ..
"..
Pojawiły się plotki sugerujące, że za czasów administracji Billa Clintona, Rezerwa Federalna USA zamówiła pomiędzy 1,3 a 1,5 miliona 400 uncjowych sztab wolframowych, z których 640 tysięcy miało jakoby trafić do Fort Knox, a reszta wypłynąć na rynek. Inne doniesienia wskazywały, że pochodzenie wolframowych sztab miało swoje źródło w Europie Środkowej i zostały one w jakiś sposób pozyskane przez rząd USA z zasobów byłego ZSRR jeszcze za prezydentury Georga Busha.
"
https://www.przeglad-finansowy.pl/2015/05/zoto-sfaszowane-wolframem.html
http://www.viewzone.com/fakegold.html
3r3
"3r3, Bodek
Ok. Kopalnie zlota (wszystkie?) nie robia zlota a tylko falszuja wyniki finansowe (bo zlota juz nie ma na swiecie)i wykazuja zyski jako takie (rowniez nieprawdziwe).
To calkowicie podwaza opracowania Tradera21 ktory powinien odniesc sie do tych zarzutow.. "
A czemu podważa? Koszty wydobycia kiedy IT21 je podawał były mniej więcej takie zależy gdzie. Natomiast koszt kopania nie jest tożsamy z tym że coś się wykopie na ugorze. Przecież to nie z machania szpadlem złoto się tworzy, tylko ono tam albo jest, albo go nie ma. Tam gdzie wiemy że jest go dużo to już wykopane. To co pozostało do wykopania płytko da się ryć wyłącznie MiŚiami w kilkuosobowych grupach. Jak chcesz notować na giełdzie dziesięć tysięcy firemek "ja ze śwagrem"? Przecież to jedynie można skup i transport tam skonsolidować, a nie wydobycie.
"A wiec trzymajmy sie tego ze kopalnie zlota to nie kopalnie zota a tylko radosni tworcy kreatywnej ksiegowosci. "
A kopalnie węgla w Polin to co to niby jest?
Z faktu istnienia jakiejś branży nie wynika jej dochodowość.
Naprawdę można wykopać wszystkie BTC i naprawdę można na planecie wykopać wszystkie płytko leżące pokłady metalu o istotnej zawartości w urobku.
Naprawdę istnieją na planecie wyeksploatowane złoża, w których więcej nikt nie ryje bo nie ma już tam nic ciekawego.
Aby otworzyć kopalnię trzeba rzucić około 3mlrdUSD na wyposażenie, około 1 na badania i próbne odwierty, coś dać na otarcie łez jurysdykcji, zapewnić przez 25 lat stabilizację, dostawy paliw, proli, maszyn, serwisu, gigantyczne ilości środków chemicznych. 50 leci zanim cokolwiek pojawi się na wyjściu, a złoże musi funkcjonować jeszcze przynajmniej 30 lat. Czyli musisz wydobyć 86 milionów uncji przyjmując dzisiejsze ceny i zerowy koszty kredytu żeby tylko to się utrzymało. Czyli taka kopalnia odpowiadałaby za jakiś 2% przyrost kruszcu na świecie - nie ma takich złóż. Podaż z popytem się nie schodzi. Złoto nie ma aż takich zastosowań żeby aż tak głęboko za nim kopać. Nie ma ciśnienia na masową podaż. Może będzie drogie - i co z tego? Są droższe materiały na planecie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 19:22
Dante
cracko
Pisałeś w czwartek, że ropa jest o 1,5$ przedrożona z uwagą, że może to być podtrzymane geopolityką. Jak widzisz teraz otwarcie na ropie po mieszanych wypowiedziach w trakcie weekendu z obu stron i zapowiedzi nowych sankcji? Z jednej strony mamy zapowiedzi chęci podjęcia rozmów przez USA, groźba ograniczonego ataku jakby ciut mniejsza - z drugiej strony odgrażanie się obu państw, że wszystkie opcje są na stole. Ciężko tutaj o jakąś jednoznaczność czy obecne napięcie podtrzyma wzrosty...
Dante
Jeśli będzie jako taki spokój i USA nie podejmie żadnych działań wobec Iranu, to ropa powinna wrócić do pegu z akcjami.
Ogólnie wygląda na to, że w piątek wystąpił efekt "trzech wiedźm"
http://tradersarea.pl/trzy-wiedzmy-o-co-tak-wlasciwie-chodzi/
Był widoczny między innymi na DAXie, benzynie i ropie brent, ale nie na ropie WTI. Poza tym, waluty surowcowe mogą chcieć wybić w górę, a waluty safe haven w dół - zatem może się zdarzyć, że ropa WTI trochę spadnie względem brent, a potem razem mogą ruszyć na północ. Potencjał do spadków jest raczej ograniczony (brent/benzyna) - niewykluczone, że mały bocznika, z którego trend przejdzie we wrostowy (bo nadal ropa jest tania w stosunku do innych aktywów).
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-23 21:39
Dante
Coś dziwnego dzieje się wokół facebookowej kryptowaluty Libry - zbyt wiele uwagi możnych ze świata finansjerki wobec de facto kolejnej kryptowaluty.
https://www.pcworld.pl/news/Wspolzalozyciel-Facebooka-Libra-to-przerazajace,413961.html
https://businessinsider.com.pl/finanse/kryptowaluty/kryptowaluta-facebooka-a-panstwa-g7-powolanie-grupy/hb107ct
https://www.theguardian.com/technology/2019/jun/23/facebook-libra-cryptocurrency-poses-risks-to-global-banking
Dante
https://www.youtube.com/watch?v=l83mjW66ag0
Mengiz
gruby
"Libre Facebooka będzie można kupić jak każda innym krypto czy to będzie coś ala fiat? "
ma być na sztywno związane z FEDem.
Mostek
b) Z whitepapera wynika, że będzie to stable coin oparty na koszyku różnych walut (może też wliczając w to btc)
c) Najważniejsza wg mnie jest ekspozycja blisko 3 mld ludzi korzystających z fejsa na krypto. Jeśli w portfelu libry będzie możliwość kupienia btc, eth czy ltc jednym kliknięciem, bez konieczności rejestrowania się na giełdzie i innych szmerów-bajerów, to będzie ogromny strzał na krypto.
janwar
Cyberataki przeprowadzone przez Stany Zjednoczone na cele w Iranie nie powiodły się - oświadczył w poniedziałek irański minister ds. łączności i technologii informacyjnych - Mohammad Dżawad Azari Dżahrumi.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Iran-Cyberataki-USA-na-iranskie-cele-sie-nie-powiodly-7694356.html
cracko
Dante
Valdez
korpo
Czas na szortowanie krypto to jak przebije 100k :)
Kabila
https://www.aljazeera.com/ajimpact/blackwater-founder-expands-operations-dr-congo-reuters-190613143031503.html
Kabila
Czyli tak - sztama w Kongu a kosa gdzie indziej :)
https://www.inquirer.com/news/philadelphia-refinery-fire-explosion-cause-20190622.html
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 11:00
batman
@Dante
Czas na szortowanie krypto to jak przebije 100k :)
This.
z01
W temacie BTC który wciąż rwie do góry nie mogę się oprzeć wrażeniu, że wciąż coś jest nie tak. Cały wystrzał z 4k zaczął się praktycznie z niczego za to dziwnie skoligowany był z prawnymi kłopotami firmy Tether. Obstawiam, że jest conajmniej 50% szans że te wzrosty pochodzą z masowego dodruku Tethera, który czuje już nosem, że jego status banku centralnego krypto długo nie potrwa i chce wykorzystać super luźną i nieregulowaną koligację USDT z dolarem, żeby zassać tyle aktywów ile się da, póki sądownie nie zamkną ich na 4 spusty. Nie wierzę, że instytucje rzuciły się na krypto w sytuacji kiedy mamy takiego słonia w pokoju, jakim jest nieregulowany Tether. I teraz kiedy fomo planktonu jak my sięgnie zenitu po prostu spuszczą na rynek te wszystkie BTC które kupili za stworzone z czapy tokeniki, skeszują zysk i znikną na kajmanach. To oczywiście jedna z opcji tylko ale nie mniej prawdopodobna niż BTC lecący w górę na nowe ATH.
batman
Interesujące, ale jak dla mnie za dużo tu teorii spiskowych. Np z tym tetherem, to już od lat się tym ludzie nakręcają. A armagedonu jak nie widać tak nie widać. Ale każdy ma swoją perspektywę.
Dante
Do niczego nie namawiam, ale wydaje mi się, że warto by się przyjrzeć tematowi chociaż informacyjnie.
Od czasu do czasu trafiam w sieci na plotki, że standard petrodolar może być zastąpiony przez jakiś kryptostandard - nie twierdzę, że może to się wiązać z Librą, ale wątek wart uwagi.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 11:51
z01
Wiele teorii spiskowych okazało sie prawdą, więc fakt przylepiania czemuś takowej o niczym nie świadczy. W kestii Tethera sprawa jest prosta: Mamy firmę, która sobie tworzy dowolnie token USDT, za który ludzie płacą 1 USD dlatego, że teoretycznie ma pokrycie 1:1 w USD. Potem nagle okazuje się, że nie ma wcale pełnego pokrycia w dolarze więc ludzie płacą 1 USD za coś co warte jest jakiś nieokreślony fragment z tego. Nikt nie wie jaki dokładnie. W tym czasie firma produkuje sobie dowolną ilość takich tokenów i sprzedaje za prawdziwe dolary lub kupuje za nie assety jak BTC warte realne dolary. Takie coś uchodzi tylko bankom centralnym i fakt, że dopuszcza się tego prywatna firma jest kryminalny. Dlatego w końcu jakis sąd się do nich odezwał. Uchodziło im to przez lata na sucho bo rynek krypto jest wciąż świeży a geeków ta sprawa niewiele obchodzi. To się jednak w końcu musi rozwiązać.
gruby
"W tym czasie firma produkuje sobie dowolną ilość takich tokenów i sprzedaje za prawdziwe dolary lub kupuje za nie assety jak BTC warte realne dolary. Takie coś uchodzi tylko bankom centralnym i fakt, że dopuszcza się tego prywatna firma jest kryminalny."
Możesz rozwinąć wątek ?
Dlaczego jedna firma prywatna p.n. "bank centralny" może walutę drukować bez umiaru i zamieniać wydrukowane papierki na realne dobra typu akcje firm notowanych na giełdzie a inna firma prywatna bez nazwy "bank centralny" robić tego nie może ? Możesz dostarczyć jakąś podstawę prawną do tego stwierdzenia ?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 12:07
Lech
To nie jest prawda , oddziela się srebro tylko i wyłącznie dla dodatkowego zysku .
Dywagacje dlaczego srebro jest tak tanie pomijają najważniejszy dzisiaj aspekt. Al Capone i każdy jego poprzednik czy następca wysyła jasną i przejrzystą wiadomość do wszystkich którzy chcieliby podbić cenę srebra lub wzbogacić się na jego zapasach ,że tego nie wolno robić....bo grozi krachem na $..
O ile wszyscy się tego bali gdy miał w garści ponad 40% produkcji przemysłowej i wydobycia ropy i srebra , to dzisiaj jest zastanawiające jak długo uda się straszyć 12 razy większą resztę?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 12:27
xoni
Ma być do kupienia dość prosto przez obecne systemy płatności np. kartą kredytową. Ma być koszyk walut którymi jest backowana, więc każdy taki zakup pewnie od razu będzie wymieniany wewnętrznie na taki koszyk. Z punktu widzenia rezerwowego więc będzie to faktycznie zwykły fiat a nie kryptowaluta :). Facebook nie ma zamiaru jej mnożyć ponad rezerwę 1:1 bo coś takiego byłoby tożsame z drukowaniem farbą fałszywek.
Kwestie do ustalenia, które mogą mieć wpływ istotne na przyszłość to jak będzie ustalany koszyk, bo jeśli podobnie do rezerw obecnych banków to nie będzie za bardzo miało wpływu na system. Być może faktycznie spopularyzowanie portfelów libra w telefonach ułatwi też niektórym zakupy kryptowalut.
Freeman
TabulaRasa
Ojciec Tadeusz
janwar
https://comparic.pl/trump-przechodzi-z-wojny-handlowej-na-wojne-walutowa/
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 14:00
Freeman
Dante
polish_wealth
Równie dobrze trzymam ręke na pulsie mam gazety otwarte na wypadek jakiegoś łabędziego newsa.
Jak się otworzy H4 to widać jaki jest duży potencjał do spadku, a nic się nie stało przez weekend takiego ciężkiego.
Krypto jednak się trzymają i też powodzi nie widać, spokojnie sobie rosną, nie wiadomo czy dołożyć czy na korekte poczekać - chyba poczekam, to jednak krypto to wszystko jest możliwe.
Dobrze że jest nerwowość na rynku, nie ma przynajmniej umęczającego flatu.
Ktoś wie jak włączyć zegarek w XM, pokazujący czas dokońca świecy minutowej?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 14:32
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 14:32
polish_wealth
Mówisz o której świeci, w jakim przedziale czasowym?
AU mam sentyment short, dziś licze na to, że dzień się zamknie na minusie, wg. mnie było testowanie 1410 USD 3x (widac na M30), a nie dochodzą negatywne newsy, przyda się korekta. O 16:00 chyba jednak kończe zabawe na dziś bo można się umęczyć tym ^^
Z ropą czekam na solidniejszą korekte, daj Bóg do 53 USD/BBL i wtedy pakuje na jednym rachunku cięższe działa i zostawiam longa już go nie ruszam pare mieszków. Jestem absolutnie przekonany o tym scenariuszu Izrael - Iran.
Za 2 dni ten OPEC summit zobaczymy co wymyślą :) albo 10% w dół, albo 10% w góre na dzieńdobry (OIL)
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 14:47
Freeman
polish_wealth
Proponuję kolegom zabawę z branży SYNCHRONISED TRADING może Dante czy ktokolwiek inny kto ma "Wigor"
https://www.teletrade.eu/pl/teletrade-invest/rating
Można tutaj założyć rachunek, a reszta się może do niego podpiąć, i ruchy będą się kopiować nam na kontach, (wartość rachunku nie gra znaczenia można zaczać od 200 USD i wartość rachunków zarówno tradera jak i inwestora pozostaje ukryta)
Czyli 1 osoba gra, a reszcie się kopiują ruchy proporcjonalnie w lotach do wkładu.
To nie musi być akcja na teraz czy na szybko, ale np. fajnie by było jakby przez X lat się budowały konta traderskie, których oznaczenie byłoby powszechnie znane, coś na zasadzie MASKOTKI IT21,
To nie muszą być zawody, ani nic poważnego to może być zabawa dla każdego wg. portwela, coś o czym można by gadać po nocach, KUHFWA, czemu tak zrobiłeś, 10% rachunku w dzień!, albo właśnie by się odkryły talenty, które regularnie kroją i byśmy ZAROBILI.SE. Pomyślcie o tym długoterminowo i z jajcem.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 15:17
growing
2. Nazbierac rzesze frajerow rzadnych zysku
3. Namowic na kopiowanie wlasnych ruchów
A na samym koncy wystawic brookerowi i zgarnac premię. Prosta droga do "sukcesu". Bez ryzyka.
polish_wealth
Podejrzwam, że raczej nikt nie chce wyjść na taki ring, ale warto spytać raz na jakiś czas.
Bikeman
Najnowszy artykuł W. Białka o akcjach, złocie i obligacjach
Mysle, ze dobre uzupelnienie Białka.
https://seekingalpha.com/article/4271765-market-outlook-everything-rallying-next?dr=1
Mengiz
Spytajcie rodzinę z Wenezueli czy wskoczyłaby w libre. Oni tam porzucają dolara amerykańskiego na rzecz rozliczenia wyrażona w zlocie. Nie wmowisz takim rodzinom, że libra jest passse. Ludzie tracący poczucie "wartości" pieniądza za cholerę nie wskoczą do tej samej wody bez gwarancji jakości środka płatniczego.
Szybciej uwierzę, że zachód zabawi się w shitcoin gdy wschód będzie miał oparcie waluty w zlocie. Nie po to został wprowadzony w Chinach zakaz eksportu złota aby u nich to miało leżeć i się kurzyć.
Bikeman
I jeszcze Kwietnia dodam nt.
https://www.youtube.com/watch?v=BkswMne4wvc
3r3
"O ile wszyscy się tego bali gdy miał w garści ponad 40% produkcji przemysłowej i wydobycia ropy i srebra , to dzisiaj jest zastanawiające jak długo uda się straszyć 12 razy większą resztę? "
Chyba długo:
https://www.naval-technology.com/projects/cvn-21/
@xoni
"Ma być do kupienia dość prosto przez obecne systemy płatności np. kartą kredytową. "
Waluta tego pejszbuka, który blokuje konta po uważaniu? I ktoś miałby tam trzymać hajs?
Euro właśnie dlatego nie jest walutą w handlu międzynarodowym bo odwalono Cypr. W biznesie nikomu dwa razy nie trzeba powtarzać.
@polish_wealth
Wiesz że faktur źródłowych na srebro na firmy nie mogą wystawiać dystrybutorzy bulionu? Dostali nieoficjalny zakaz i mają ściemniać klientom różne bzdety, chyba że ktoś ma zarejestrowany obrót tym, a banki nawet sprawdzają czy klient ma to zarejestrowane w działalności spółki. Na razie jeszcze nie obcięli się że osoba prywatna może dokonać zakupu w delegacji, ale zaczyna się robić upierdliwie z odliczaniem vatu. Zanika przedostatni powód rejestrowania firmy bo od nierejestrowanej niczym się nie różni.
Zadałem oczywiście głupie pytanie czy się muszę legitymować bo zawsze kupuję jako gość bez konta klienta, a tu proszę - mimo dyrektywy o ochronie danych wszystko jest w bazie razem ze obrazami paszportów do kontroli przy odbiorze.
"które regularnie kroją i byśmy ZAROBILI.SE. Pomyślcie o tym długoterminowo i z jajcem. "
Chyba że akurat byśmy stracili se i dopiero byłoby co wspominać.
@Mengiz
"Nie po to został wprowadzony w Chinach zakaz eksportu złota aby u nich to miało leżeć i się kurzyć. "
A srebra?
Ano właśnie...
@TabulaRasa
"Złoto na comexie przebiło 1410. "
Niedługo piętnasty lipca to tak dla uczczenia. Tak jak konfederatka dała za 4,47^^
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 17:14
Mengiz
Bis ostrzega przed libra. A więc nie koniecznie wszyscy są za tym shitcoinem.
TabulaRasa
GC.F prawie 1420. Grubo.
polish_wealth
dzisiaj to złoto zaskoczyło.mnie
My to pewnie jesteśmy podnieceni, ale Ci co mają MLD w USD to są pewnie obsrani o system,
Lepiej być podnieconym niż Obsranym IMHO
TabulaRasa
Po to trzyma się złoto, aby nie być obsranym, a od czasu do czasu być umiarkowanie podnieconym.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 17:40
Freeman
3r3
@Freeman
Nie żebym był jakimś fanem AT, ale teraz przez rok złoto może się bujać w kanale szerokim na 150usd aż wytrzepią wszystkich co lubią grać. Tylko pytanie z jakiego punktu ten kanał się zacznie. Ostatnim razem było 5 szczytów w takim kanale, szósty dołek nie doszedł nawet do połowy, wybił na szczyt kanału i spuścili po brzytwie.
//=========
Jeśli bredzę o AT, sprzedałem złoto i biorę się za nieruchy to wszystkie symptomy nadchodzącego kryzysu są wyczerpane. Duck & cover.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 17:59
BartArt
Przebity opór 1411 na Au, zejście i kolejny poziom 1450. Na lipiec wycena na 100% że stopy % zejdą o 0,25 pb.
DXY na 1W RSI 43, CCI -177, zejście z overbought, zielony będzie powoli zatapiany.
Srebro jest celowo trzymane w ryzach;
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 18:11
Dante
Niewykluczone, że obudziły się tanie polskie akcje - w tym energetyka.
Freeman
Dante
Ciekawe jak wobec złota pozycjonują się USA i Chiny (bo aprecacja złota jest faktem i cały świat się przygląda)?
Wzrost ceny złota z jednej strony podważa zaufanie do dolara (w co mogłyby grać Chiny), ale z drugiej zwiększa cenę złota po której bedą kupować Chny. Z kolei dla USA aprecacja złota przyczynia się do dewaluacji dolara, która prędzej czy później przeniesie się na inne rynki - surowce oraz akcje, a także obligacje - przyczyni się do dewaluacji zadłużenia, a jeśli FED będzie trzymać rękę na pulsie i będzie kupować zadłużenie USA poprzez pośredników, to oprocentowanie powinno zostać relatywnie nisko, ale to niebezpieczna gra na dłuższą metę, bo jeśli tylko część sporego rynku obligacji stwierdzi, że są robieni w ciula, bo oprocentowanie obligacji nisko, a inflacja przyspiesza, to mogą przerzucić kapitał w kierunku innych rynków (np. rolnego), a wtedy może być ciekawie.
Co do rosyjskich obligacji to koncepcja ciekawa (zresztą już dzisiaj bodajże połowa kupców na te obligacje to zagranica), kwestia co z płynnością rynku, gdzie to można kupić, bo RUB/PLN powinien się umacniać w takt ruchów ropy i lepiej nie wiązać się z jakimś instrumentem na sztywno na długie miesiące, zwłaszcza, że przy słabnącej gospodarce USA może wymusić na niektórych ropnych sojusznika nadpodaż surowca i zbicie ceny.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-24 18:57
Freeman
Mostek
Które energy wg Ciebie warto rozważyć?
feliksinwestor
Jacek_S
Dziwi mnie ile na blogu nomen omen inwestycyjnym uwagi poświęcane jest kryptowalutom.
Ra
Czy będzie gdzieś później umieszczone nagranie z tego webinaru?
https://www.youtube.com/watch?v=G-sLgZ2VgIs
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-26 23:10
gbur
klmmark
effcia77