Gaz naturalny, będący częścią portfela dla zaawansowanych opisywanego przeze mnie w prognozach w styczniu, wzrósł od początku roku prawie 23%. Wahania tygodniowe są wyjątkowo duże. W ciągu zaledwie 3 dni cena wzrosła o 15% z 4,6 do 5,3 USD.
RSI będące na poziomie 58 co prawda jeszcze nie wskazuje znacznego przewartościowania zaczynającego się powyżej 70 lecz moim zdaniem ze względu na ogromny ruch w ciągu ostatnich 3 dni warto rozważyć krótkoterminowe zamknięcie pozycji.
Ostatecznie od zamknięcia pozycji z zyskiem 23 % jeszcze nikt nie zbiedniał. W długoterminowej perspektywie gaz naturalny ma jeszcze bardzo duży potencjał do wzrostów lecz jak historia uczy nic nie pnie się pionowo w górę bez okazjonalnych korekt.
Poniżej zamieszam wykres przebiegu gazu za ostatnie 3 miesiące.
Trader21
doker
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Artur
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
m_a_rek
Druga sprawa - Czy przebicie bańki na nieruchomościach w Chinach nie było planowane tak jak bańka, by łatwiej sparytetować walutę?
pozdrówka
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
http://www.silverdoctors.com/20-signs-that-the-global-economic-crisis-is-starting-to-catch-fire/
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
FED wstrzymaniem druku powoduje co widać. Destabilizacje balonów. Dochodzi już nie tyle do korekty na giełdzie co do przyzwoitego krachu. Złoto leci w okolice 2000 USD. FED zaczyna "ratować" sytuację zwiększeniem druku. Uderzenie idzie na złoto i giełdę by stworzyć pozory stabilizacji sytuacji. Złoto znowu zaczyna spadać. NYSE idzie 2x szybciej pod sufit niż wcześniej. Chiny w tym czasie kończą z dodrukiem i zaczynają ich waluta być może oparta już w złocie umacnia się każdego dnia. Złoto dobija do kolejnego dołka gdy ludzie przestają już wierzyć w USD i mamy ostatni etap tej szopki. Rozpad papierowych walut.
W między czasie można by spekulować na cenie złota gdy FED zacznie znów wyraźnie zbijać cenę, jednak Chiny pójdą inną drogą i nie wiem jak odbije się to na cenach jeśli ustalą parytet.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
poxy6
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
mic.bug
czy wie ktoś gdzie na górnym śląsku można kupić bulionówki złote w rozsądnej cenie
wielkie dzięki
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Orips
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
frugo
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Jeśli nic się nie zmieni i FED z głównymi bankami inwestycyjnymi nie zaatakuje mocniej shortami ceny, ta wg różnych źródeł na lecieć wyraźnie do góry w okolice 1500-2000$. Na ile trafne są takie prognozy chyba wszyscy wiemy. Jednak coś się w końcu ruszyło więc na spadek cen przed koleją falą dodruku bym nie liczył.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
m_a_rek
Widze w tym pewien "dualizm myslowy".
Z jednej strony manipulacje na rynku złota a z drugiej mechanizmy rynkowe.
Sądzę, że obecne wzrosty mają za zadanie obniżenie zakupów i przy zaplanowanej cenie mechanizm manipulacyjny powróci. Mam nadzieję, ze do tego momentu ukształtuje się rynek paniki na wzrastających cenach złota co zwiększy drastycznie popyt.
Stąd szacuje, że bedzie tak:
W ciągu miesiąca-dwóch Au powędruje do 1380-1420 a następnie rozpocznie się manipulacja i spadnie do 1280-1300 na krótki czas ponieważ panika będzie w toku i za 6 m-cy zobaczymy Au po 1800 a potem to już kosmos ;-).
Czego sobie i tu obecnym życzę
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
cracko
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowy-premier-Wloch-zapowiada-reformy-rynku-pracy-i-podatkow-3062440.html
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
http://www.youtube.com/watch?v=qU6d466bQPY
@m_a_rek
Ale co w tym złego? USA ma pewną moc i możliwości w kwestii manipulacji cen złota jednak wszystko ma swoje ograniczenia. FED wycofując się ze skupu próbuje ratować dolara. Zbijanie cen złota się z tym bezpośrednio łączy, ale właśnie wiążą sobie ręce. Moim zdaniem nie powinniśmy zapominać, że USA nie jest jedynym rozgrywającym.
Swoją drogą chociaż mechanizmy rynkowe stoją w kącie to jednak są w tym samym pokoju :P
Co do Włochów... ręce opadają. W Polsce zapewne będziemy mieć to samo. Zobaczymy na czym będzie polegała reszta reform. Jednak nie ma to jak pomagać społeczeństwu podatkowym uciskiem. Gratulacje!
Ciekawe o ile spadnie sprzedaż detaliczna.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
http://www.goldmoney.com/images/media/Images/Articles/gold-demand-china-hong-kong-2013.png
Doliczyć trzeba jeszcze porozumienie CBGA z 2011(?) odnośnie pozbywania się przez banki centralne zapasów fizycznego złota. W końcu samym papierem comex nie żyje(żył).
http://www.gold.org/government_affairs/reserve_asset_management/central_bank_gold_agreements/
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Thomas
"Dodatkowo Chiny podobno zwiększyły ilość skupu i co też dorzuca swoje do notowań."
Tak rzeczywiście Chiny w samym styczniu 2014 roku zakupiły 247 ton.
http://www.ingoldwetrust.ch/january-chinese-gold-demand-all-time-record-247-tons
"Poza tym część dużych inwestorów i commercials przeszło na longi." Tu akurat niestety nie jest tak różowo. Commersials ostatnio zwiększają swoja pozycje netto schort. Od pocz. grudnia do 11 lutego (ostatni raport COT) zwiększyli swoją pozycje schort o ponad 50 tys. kontraktów (jeden opiewa na 100 uncji): z 22 299 do 72 654.
http://www.cftc.gov/MarketReports/CommitmentsofTraders/index.htm
Na razie pomimo schortowania ceny przez commersials cena złota rośnie od pocz. stycznia. Trudno na chwilę obecną stwierdzić, czy mamy do czynienia ze zmianą trendu, czy po obecnych wzrostach będzie korekta i powrót do cen z przedziału 1200, albo niżej. Jak dotąd jednak, kiedy commersials zwiększało swoja pozycje netto schort prędzej czy później cena złota czy srebra zaczynała nurkować.
Jeśli chodzi o rynek srebra, to kluczowym dniem będzie 1 marca. Jest to dzień, w którym jest rozliczane ok. 95% marcowych kontraktów, a marzec jest miesiącem dostaw na COMEXie. W przeszłości różne dziwne rzeczy działy się w tym dniu z ceną. Ciekaw jestem czy i tym razem szykują jakąś zwałkę. Jeśli doprowadzą do zwałki na srebrze to złoto też spadnie.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Dzięki zakdamian7!
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Moim zdaniem zwałki na złocie już nie będzie, najwyżej normalna korekta wynikająca z realizacji zysków i dalej będzie szło do góry - korekta może być na dniach. Jeżeli FED nie zmieni polityki i nadal będzie taperował, duży kapitał doskonale rozumie, że bańki w USA pękają i trzeba zainwestować w bezpieczne aktywa. W 2008 roku pakowali kasę w ropę, ale tym razem ze względu na problemy rynków wschodząch i duże ryzyko spowolnienia szczególnie w Chinach + pęknięcie baniek w Chinach ( nieruchomości, kredytowa ), zostają metale. Oczywiście atak spekulacyjny na zbicie ceny jest możliwy jak najbardziej, ale nie spodziewałbym się znowu kilkumiesięcznych spadków, najwyżej wykasowanie inwestorów na longach i ewentualne konsekwencje wynikające z uruchomienia SL.
Kapitał zaczyna iść w metale, popyt też jest ogromny.
Nie jestem specem od AT, ale na złocie pojawiły się silne techniczne, długoterminowe sygnały kupna, reakcję widać od razu. Oczywiśćie obecnie złoto dojdzie sobie do poziomów powiedzmy 1450-1500$/ozt, silniejsze ruchy nastąpią dopiero na skutek zawirowań na rynkach, pęknięćia baniek.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Dynamika wzrostow zaczyna mnie niepokoic, chociaz to raczej dobry objaw na moim barometrze gieldowym.
Po ponad 2 i 0,5 roku spadkach na metalach strach zagoscil na dobre i w obecnej fali wzrostowej od Sylwestra ( Michael :) ) wielu graczy spodziewa sie nadal jakiegos uderzenia ze strony kartelu , lub "technicznych" spadkow w okolice 1200 $.
Ja zet przygladam sie ze strachem a jak bedzie zobaczymy...
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
rowniez na zamknieciu zostal pokonany.
Nastepne dla Au
1455 oraz 1525 $.
Dla Ag
27 i 32$
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
reno
Nie zgodzę się z tobą. Najbliższym kluczowym oporem dla złota jest 1338 $ i w tym miejscu spodziewam się silniejszej korekty ewentualnie odpoczynku od wzrostów. Więc bez przesadnego hurra optymizmu. Zobaczycie ,że tam stanie :)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Wygląda na to, że mieliśmy rację. Trend się zmienił, nawet jeżeli jeszcze nie na wzrostowy ( a obecne wzrosty to odragowanie ) to przynajmniej na boczny do czasu aż nie pękną bańki i złoto nie wystrzeli. Oby tak dalej.
@ rektiv1
Korekta będzie niedugo, to nieuniknione, ale myślę, że opór 1338$/ozt po tej korekcie także padnie. Daję 60/40%, że złoto dojdzie do 1450-1500 $/ozt i tutaj zacznie się boczniak. Złoto będzie się konsolidować i wystrzeli po pęknięciu baniek na giełdach, nieruchomościach, obligacjach i reszty baniek, które nam obecnie pięknie puchną.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Ja wyobrazam sobie Taki scenariusz:
wtorek i sroda lacznie w sumie neutralnie, czwartek przebicie 1338
a w piatek opor pozostanie daleko w tyle :)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Wejhercity
Miałeś rację ... . 1332 :)
To do ilu zleci teraz ?? :)
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Jak możemy pozwalać rządzić takim debi***.
Złoto spadło do 1318 i dalej już raczej nie poleci. Odreagowanie było czas podskoczyć wyżej. Jeśli za oceanem piorunów rzucać nie będą to zgadzam się że poleci powyżej 1340.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Gdy dojdzie do głębszej korekty po której FED zacznie drukować na potęgę będzie dobrym pomysłem wejść w DJ. W między czasie USD się umocni dodatkowo. Chyba że jen zmieni się w łabędzia. Co o tym sądzicie?
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Andrewin
Jak ktoś chce fundamenty, a nie AT to proszę:
- Japonia drukuje i nie zamierza przestać:
http://wyborcza.biz/Gieldy/1,114507,15477254,Zaskakujaca_decyzja_Banku_Japonii__Euforia_na_gieldzie.html#BoxBizTxt
- USA - potaperują i zapewne tak jak napisał trader zwiększą dodruk jak giełda zacznie im zgrzytać,
Druk bez opamiętania zbije ceny metali bo tłum pójdzie na giełdę i czekamy do powtórki z 2007-2008. Wtedy PM zaczną nową fazę wzrostu.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Nie wiedza, ze Londyn i NY Ida na wzrosty, dlatego w najblizszych dniach ( poniedzialek, wtorek) wzrosty zaczna sie juz we wczesnych godzinach handlu ( Azja ) a juz w czwartek i piatek wzrosty o typowych porach :
14.30 16.30-17.30 i 20.00
Nie zdziwilbym sie gdyby jeszcze dzis nastapil odwrot od spadku w poczawszy od 14stej.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Ropa 1,6% up powyzej 102$.
Srebro odpracowalo straty z wczesnych godzin handlu i wraca do trendu wzrostowego.
W 2011 srebro wyprzedzilo wzrostami zloto o jakies 5-6 miesiecy. Dlatego mysle, ze teraz bedzie ponownie "wskaznikiem wyprzedzajacym ".
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
To o czym pisze Freeman ( wzrosty na surowcach ) moim zdaniem świadczy, że kapitał ucieka do innych aktywów, widać nadchodzący krach na u.s stocks.
Swoją drogą niezły dym na Ukrainie dziś, opozycja i Janukowicz poszli na ostro.... ciekawe co będzie z tym dalej.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Ukraina moze niepokoic. Tu scieraja sie dwie strefy : Rosja a z drugiej strony UE i USA.
Dzisiejsza eskalacja nie wrozy nic dobrego. Janukowycz pojechal po bandzie.
To z pewnoscia ludzi nie uspokoi, wrecz przeciwnie.
Taki gest agresji jest afrontem dla UE i USA . Bezczynnosc jest w tej sytuacji
oznaka slabosci. Proby prowadzenia rozmow Janukowycz kwituje gestem lekcewazacym ( nie chce rozmawiac z Merkel ani przedstawicieelami UE ).
Jesli UE wrowadzi sankcje to moze miec podwyzke cen gazu z Rosji na poczatek i tak mozna gdybac i snuc watek bez konca.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Od początku mi się wydawało, że sprawa Ukrainy nie rozejdzie się tak po prostu po kościch, dziś przekroczono pewną granicę i nie ma już odwrotu. Dyplomacja dyplomacją, ale UE ( Niemcy ) potrafią działać zakulisowo i są bardzo skuteczni.... Janukowicz gra o wszystko, jeżeli opozycja nie padnie w ciągu kilku dni, będzie skończony.... pozostaje kwestia wojska, jak zachowają się wojskowi na Ukrainie....
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Freeman
Obawiam sie , ze dzialania pozakulisowe nie beda mialy mocy sprawczej. Powiem krotko:
oby nie doszlo do konfrontacji na poziomie Rosja Zachod. Zobaczymy jakie beda jutro komentarze premiera oraz innych politykow. Maja panowie neprzespana noc przed soba. Takie gesty jak nie podniesienie sluchawki przez Janukowicza gdy dzwoni Merkel Maja bardzo silna wymowe, politycy o tym wiedza.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Janukowicz jest tylko pionkiem, figurantem. Tak naprawdę słuchawki nie podniósł Putin..... Duży z dużym się zawsze dogada, pytanie tylko kto co komu da w zamian i jak przehandlują Ukrainę: czy podzielą ją między sobą czy np. oddadzą do rosyjskiej strefy wpływów w zamian za coś.... zobaczymy, ale dużo bardziej radzę patrzyć na drugie dno niż na oficialne ustalenia. Każyd ma swój interes, Niemcy, Ruskie, Usa.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
memphisto
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Daje linka do ciekawego opracowania i chronologii "samobójstw".
http://www.silverdoctors.com/financial-collapse-what-lies-beneath-the-bodies-of-dead-bankers-what-lies-ahead-for-us/
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Rysiu z Klanu
zarobiles 23% i wychodzisz?
zaplaciles prowizje od kupna i sprzedarzy
nie pomyslales, ze wykorzystanie dlugoterminowego trendu rosnacego moze w tym przypadku dac wielokrotnie wieksza stope zwrotu?
pozdrawiam
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
poxy6
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
JedenZłotyKrugerrand
Dla pewności, czy dobrze zrozumiałem. Na tym spotkaniu ,,eksperci'' finansowi z PKO BP chcieli wcisnąć Wam akcje i jednostki funduszy us stocks a ludzie, którzy tam byli ich po prostu wyśmiali ? Mam nadzieję, że tak włąśnie było.
Ale bezczelność, zamiast Wam pomagać i doradzać, tylko patrzą jak wsadzić ludzi na minę.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
poxy6
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
Luk
Męczą to nasze biedne złoto męczą. Za to gaz dalej leci pod sufit.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00
poxy6
Złoto świetnie sobie radzi.
Ostatnio modyfikowany: -0001-11-30 00:00