Drodzy Czytelnicy,
pora na publikację kolejnego materiału video z konferencji Invest Cuffs 2019. Tym razem jest to zapis debaty poświęconej trendom na rynkach akcji w której brałem udział.
Materiał był nagrany w 3 miesiące po tym jak S&P stracił 20%, dlatego też dyskusję zdominowała napięta sytuacja na Wall Street. Dużo uwagi poświęciliśmy roli banków centralnych w zażegnaniu ewentualnej bessy. FED, który niemal z dnia na dzień zmienił o 180 stopni swoją retorykę i przestał podnosić stopy procentowe był jednym z głównych tematów naszej rozmowy.
Moim zdaniem trochę za mało czasu poświęciliśmy inwestycjom w inne klasy aktywów jak chociażby surowce czy metale szlachetne. Za dużo tematom stricte politycznym jak rola Trumpa czy przewidywania co do Brexitu. Niemniej debatę uważam za bardzo udaną i serdecznie zapraszam do obejrzenia nagrania.
Trader 21
Bobass25
Jeśli kogoś interesuje sytuacja kukurydzy i soi w usa to link poniżej. Wg komentarza jest dramatyczna, kończą się terminy siewu, a pogoda zapowiadana jako skrajnie niekorzystna, więc o rekordowych uprawach kukurydzy nie ma co marzyć.
https://seekingalpha.com/article/4264532-total-catastrophe-u-s-corn-production-30-percent-u-s-corn-fields-planted-5-year-average-66
Jako ciekawostkę dodam że Australia z powodu suszy pierwszy raz od kilkunastu lat musi importować pszenicę
https://www.smh.com.au/business/markets/drought-forces-australia-to-import-wheat-from-canada-in-rare-move-20190515-p51nfj.html
Rzepak:
"przewiduje się, że tegoroczne zbiory rzepaku w UE-28 wyniosą 17,96 mln t i będą najniższe od 13 lat i o 1,83 mln t (o 9,2 proc.) mniejsze w relacji rok do roku."
Ciekawie to wszystko wygląda w porównaniu z tymi prognozami kolejnych globalnych rekordów. Jeszcze ciekawiej może być po poniedziałkowym raporcie o postępie zasiewów...
janwar
Masz racje, lecz jesli Chiny przestana kupowac rolne z usa, to bedzie problem.
janwar
Citigroup, Royal Bank of Scotland Group i JP Morgan Chase to trzy z pięciu banków, które zgodziły się zapłacić Unii Europejskiej 1,07 mld EUR za zmowę na rynku walutowym
https://www.pb.pl/piec-bankow-zaplaci-ponad-1-mld-eur-za-zmowe-na-foreksie-961144
kto zaplaci za manipulacje na zlocie?
semperparatus
Matti
Kabila
https://www.goniec.net/2019/05/15/usa-wycofuja-personel-z-iraku-wojna-wisi-na-wlosku/?
Erytrea: reżim prezydenta Afewerkiego po raz kolejny odciął kraj od resztek internetu. Reżim panicznie boi się zamieszek:
https://www.africanews.com/2019/05/15/eritrea-blocks-internet-reportedly-to-curb-planned-protests/
Marcin (ITT)
nawet nie wiadomo jak ten bełkot dokładnie tłumaczyć, ale z grubsza przekaz jest taki, że jeśli za pomocą inflacji ludzie zostaną ograbieni trochę bardziej, to nadal jest to zbieżne z polityką FED :) Reakcja rynku jest taka, że złoto i srebro leci, a ogólnie rynek rośnie. Ale w dłuższym terminie, kiedy już nawet oficjalnie mamy negatywne realne stopy procentowe (a to zapowiedziała Brainard) metale wychodzą na swoje.
z01
3r3
janwar
Po drugie rośnie fizyczny popyt na złoto ze strony czołowych konsumentów czyli Indii i Chin. Według danych World Gold Council popyt na indyjską biżuterię wyniósł 15,4 ton w I kwartale 2019 r. co stanowi 5% wzrost w stosunku do I kwartału 2018 roku. Popyt na biżuterię w Chinach z kolei wyniósł 184,1 ton w I kwartale 2019 roku i był to trzeci z rzędu kwartalny wzrost popytu.
Według danych World Gold Council zakupy netto banków centralnych wyniosły w I kwartale bieżącego roku 145,5 ton co stanowi wzrost aż o 68% w porównaniu z tym samym kwartałem rok temu. Również popyt banków na złoto w ostatnich IV kwartałach wyniósł 715,7 ton co jest rekordowa wartością.
https://pl.investing.com/analysis/rosnie-fizyczny-popyt-na-zloto--co-dalej-z-kursem-200225865
Bobass25
"jesli Chiny przestana kupowac rolne z usa, to bedzie problem."
Skupiamy się na tym że Chiny nie kupią z usa , ale przecież problem byłby gdyby nie kupiły wcale,natomiast jeśli kupują gdzie indziej to i tak ściągają z globalnej podaży. Poza tym żeby się nie okazało że te zapasy wyglądają podobnie do tych złota w fort knox, bo niby jak można to sprawdzić? Jeśli popatrzeć na dane historyczne to pszenica czy kukurydza może odbić z obecnych poziomów do 100%. potrzebny tylko jakiś konkretny impuls, zresztą przez 3 dni mamy 10% do góry...może to tylko korekta
janwar
growing
dodajmy do tego mega inflacje ktora idzie wielkiki krokami... wzrost cen surowcow rolnych to kwestia niedlugiego czasu ale mysle ze jeszcze dadza wejsc w tłustą Lkę.
Lech
https://www.wykop.pl/link/2653161/ludzie-maja-do-wyboru-za-darmo-10-uncji-srebra-albo-candy-bar-za-1-90/
Nic dziwnego , że mimo że chodzą do szkół to wierzą magikom od religii , nieba, diabłów i temu podobnych bajek...
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 07:14
Barellini
Bikeman
kto zaplaci za manipulacje na zlocie?
Chiny i banki centralne :-)
https://www.youtube.com/watch?v=zpJLARG-GEc&t=
polish_wealth
Dlaczego EMQQ nie rośnie?
------------------
Kto mi to wyjaśni, te rzeczy powinny Sky ROCKET!
@ semperparatus Dobrze mówisz, w zasadzie połowa dyskusji się toczy wokół tego, tylko nie w sposób oczywisty,
Jedni o tym nie mówią, bo są gentelmenami i wychodzą z założenia, że nie ma sensu mleć jęzorem o sprawach oczywistych, inni już o tym nie mówią jak ja bo moje remedia nie spotkały się z owacjami na stojąco, :D:D:D, ale dobrze powiedziałeś, to jest właśnie szkopół.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 10:48
z01
Przecież na złocie była podobna akcja w tym roku. Jak tylko cena za bardzo poszła do góry, ktoś spuścił olbrzymią ilośc papierowych kontraktów i złoto zanurkowało. Do dziś się wygrzebać nie może.
Kikkhull
Chinczyki wymieniają dolary na cokolwiek, co mogą, ale nie chcą jego spadku. Zostaje im więc Afryka na inwestycje, bo gdyby Europę zalali dolarem to by było widać. Jeszcze chyba dodatkowo, ci co dolary od Chińczyków dostają to kupują na giełdzie w NY a złoto omijają. To by tlumaczylo absurdalne zwyżki na akcjach gdy cały świat wie, że już jest za drogo.
Mostek
Motard
Barellini
Nie potrafie sobie przypomniec zjazdu na zlocie w ciagu kilku godzin o 15%.
fokonto
Mostek
Było drożej i nie zauważyłem?
janwar
Najnowsze doniesienia ze strony chińskich agencji informacyjnych sugerują, że Pekin nie zamierza prowadzić dalszych rozmów handlowych z Waszyngtonem pod groźbą, iż administracja Donalda Trumpa może nałożyć nowe cła.
https://comparic.pl/chiny-odchodza-od-negocjacyjnego-stolu-komentarz-walutowy/
Wiewior
Na metalelokacyjne chyba jest cena sztywno powiązana z aktualną ceną giełdową, zmienia się kilka razy dziennie. Aktualnie sprzedają jednego listka za 67,39 zł w Styczniu Lutym było jakoś 74. Ale Listopadzie w dołku było jeszcze taniej, chwilami liście były poniżej 63 o ile dobrze pamiętam.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 13:08
Mostek
janwar
Prawdopodobieństwo wpadnięcia gospodarki amerykańskiej w recesję jest w ciągu dwóch lat „skrajnie wysokie”, uważa charyzmatyczny zarządzający Jeffrey Gundlach.
https://www.pb.pl/skrajnie-wysokie-ryzyko-recesji-w-usa-961264
Ekonomiści widzą większe ryzyko recesji w USA
Z sondażu przeprowadzonego przez agencję wynika, że ponad 25 proc. pytanych ekonomistów widzi obecnie 40 proc. prawdopodobieństwo recesji w USA w ciągu następnych dwóch lat. W badaniu przeprowadzonym w kwietniu szacowali je na 35 proc
https://www.pb.pl/ekonomisci-widza-wieksze-ryzyko-recesji-w-usa-961249
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 13:17
Rado
Od wczoraj zostal uruchomiony nowy twor pod nazwa HURA.TO
Horizons Global Uranium Index ETF
TSX Exchange
Poki co inwestuje
20% Cameco
20% Kazatomprom
18% Firmy skupujace fizyczny uran
Reszta to juniorzy
Nie namawiam ale polecam do zapoznania sie z oferta.
Zbyszek_
z01
Fizyczne zapotrzebowanie ma o wiele mniejszy wpływ na cenę metalu, niż papierowe kontrakty. Dopóki banki kupują chcą niskiej ceny więc manipulują kontraktami, żeby taką utrzymać. Co się będzie działo kiedy skończą kupować nikt nie wie ale sam fakt zaprzestania skupu nie oznacza spadków ceny, kontrakty rządzą rynkiem, nie fizyczna podaż i popyt.
Dante
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 16:28
Mengiz
Jeśli już wprowadzał nowoczesna teorie monetarna czy aktywa materialne wystrzelą w kosmos typu nieruchomości komercyjne, nieruchy mieszkalne lub metale szlachetne?
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 16:36
Dante
Ciężko wyznaczyć konkretny poziom, bo ruchy złota wynikają pośrednio z ruchów innych aktywów. Na chwile obecną mamy aprecację dolara i akcji, a zatem najgorszy zestaw wobec złota - na razie wyglada mi to na potencjał do zjazdu na kilkadzieisąt dolarów (hipotetycznie można założyć 1235-1260$). Ale dużo zależy czy nadal dolar będzie prohossowy i jak daleko wyskoczą akcje (na double top z kwietniowym szczytem, a może wyżej?).
W każdym razie lepsze teraz są teraz akcje polskie niż gold stocks.
PS. Euro też oberwie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 16:53
janwar
Wskazniki Uniwersytetu Michigan przebijaja niebiosa.
Gieldy w gore, zloto w dol.
Ale Emerging Markets nie pala sie wcale do wzrostow.
Gornicy zachowuja sie niezle w stosunku do tak mocnej przeceny zlota.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 17:06
janwar
Bagracz
Trump nie może dłużej czekać ergo musi grać ostro. I to właśnie robi. Chińczycy o tym wiedzą i wiedzą, że niczego już nie wynegocjują.
Co najwyżej warunkową kapitulację i to też tylko do momentu gdy osłabną na tyle by je dobić. A to jest w obecnej sytuacji nie do przyjecia przez Chiny. Wojna się już rozpoczęła. Teraz już tylko jest kwestia wyboru środków jej prowadzenia w danym miejscu i czasie. Tym razem USA ją może przegrać bo potencjał ludnościowy i gospodarcza dynamika są zdecydowanie lepsze po drugiej stronie. Pierwsze poważne starcie będzie prawdopodobnie w zatoce Perskiej.
Teraz będziemy obserwowali dziwne i nerwowe ruchy dyplomatyczne jak np. to spotkanie Ławrowa i Czaputowicza. Podobnie będzie z ruchami gospodarczymi. Zajmowanie majątku firm, zrywanie sieci handlowych, itp. Przypadek Huawei to tylko pierwszy zwiastun. Jakie będą obserwowane tego efekty?
Inflacja prawdopodobnie ruszy z kopyta. Na zachodzie, bo skończy się dostęp do tanich towarów i taniej siły roboczej. Wzrosną koszty wytworzenia towarów i przynajmniej początkowo ich dostępność. Ten problem i inne problemy np. zadłużenia, trzeba będzie zasypać pustą kasą. Siły deflacyjne, w postaci nadmiaru tanich towarów i ubożenia konsumentów, powinny wyraźnie osłabnąć.
W Chinach, problemy rosnącego bezrobocia, zadłużenia i przestawienia na rynek wewnętrzny też najprawdopodobniej paria będzie musiała zasypać kasą. W takich warunkach, żadna ze stron nie może sobie pozwolić na nadmierne niezadowolenie społeczne. Tutaj inflacja będzie hamowana przez nadmierne moce produkcyjne.
Giełdy w USA powinny mieć się nieźle, bo w końcu chińska konkurencja jest właśnie wycinana.
W Europie niekoniecznie. Najbardziej ucierpią Niemcy, którzy są mocno nastawieni na eksport, a ten siądzie znacząco.
Ale to wszystko gdybania, przy założeniu, że konflikt będzie długotrwały. Jeśli będzie krótki, to możemy efektów nie doczekać.
Bodek
Dlaczego Alibaba Group jeszcze nie jest po 600 USD/1share
To ja Ci wyjaśnię. Jest taki urząd skarbowy w Lublinie, który zagląda do paczuszek z Chin i sprawdza co tam dokładnie jest. Jak stwierdzi że to powinno być oclone to cli i vatuje. I wysyła Ci poleconym zaproszenie do tanga, płacisz dostajesz paczuszkę nie płacisz a to jeszcze gorzej, bo wtedy za skład zapłacisz i komornik się tobą zajmie. USA używają wasali do przytrzymywania chińczyków, EU też to robi.
Bagracz
Dolar, raczej prędzej niż później, zniknie jako nośnik wartości i środek wymiany z przestrzeni wpływów Chin. Chiny będą go musiały czymś zastąpić.
Obecny model swapów walutowych jest mało efektywny. SDR się nie nadaje z powodów podobnych do dolara. Być może zatem powstanie yuan transferowy.
Coś w rodzaju środka wymiany wewnątrz własnej strefy wpływów. Taki jakim był rubel transferowy.
Żeby natomiast taki yuan transferowy nie skończył jak rubel transferowy i stał się równie a może nawet bardziej godny zaufania w tak niepewnych czasach niż dolar. Żeby mógł skutecznie konkurować z dolarem poza własną strefą wpływów, być może zostanie oparty na złocie. Jest wtedy szansa, że dolara chętnie się będzie pozbywało ale niekoniecznie przyjmowało. A to może uruchomić proces, który pozbawi USA zębów.
Ciekawe jaką odpowiedź na to miałoby USA. Być może coś podobnego jeśli byłyby w stanie. Bo zakazy poza obszarami ściśle kontrolowanymi byłyby nieskuteczne.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 19:40
Dante
Faktem jest, że to giełda z Ameryki nadaje takt innym giełdom - a akcje EEM mają się średnio, bo kapitał teraz wędruje w kierunku rynków rozwiniętych (vide aprecacja dolara).
Krótkoterminowy obraz safe asset vs stocks:
Długoterminowy obraz safe asset vs stocks:
Zatem wiele się może dziać na dniach.
A co do złota i srebra - jeśli występują tu jakieś manipulacje, to prędzej czy później obrócą się przeciwko ich autorom. Żadna manipulacja nie będzie trwać wiecznie - vide historia "londyńskiego wieloryba". Raczej powinnieś być wdzięczni, że starsi i mądrzejsi załatwiają nam rabat na metale szlachetne.
W każdym razie nie ma co się łudzić, że aktualny stan rzeczy będzie trwać wiecznie - bańka jest na dolarze, akcjach amerykańskich i amerykańskich obligacjach, a ekonomicznie od 2016r. jesteśmy na rynku niedźwiedzia na obligacjach i przy okazji na rynku byka na surowcach.
Uważanie, że przyspieszenie inflacji nam nie grozi, to bardzo niebezpieczna iluzja - aktualna rzeczywistość bardzo przypomina tą z drugiej lat 40. XXw. Wtedy bank centralny walczył o utrzymanie na niskim poziomie oprocentowania obligacji rządowych - dodatkowo, rządowe przepisy de facto obligowały ludzi do oszczędzania w formie obligacji rządowych (vide dzisiaj próbuje się je wcisnąć pension funds-om). Zabawa trwała do momentu wystrzału inflacji i bank centralny musiał odpuścić sztuczne zaniżania oprocentowania.
@akcje
Według Gregorego Mannarino wielka 6 banków z Wallstreet wróciła do kupowania akcji
https://www.youtube.com/watch?v=FOM28tb32p4
PS. Gdy parę dni temu SP500 był przy lokalnym minimum (coś koło 2800) informacja od Trumoa o braku taryf (bodajże dla przemysłu samochodowego) idealnie wstrzeliła się w punkt i wyyshort squuezowała niedźwiedzie na rynku akcji - a raczej Trump nie bawi się w AT.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 19:47
janwar
Dzieki za odpowiedz, ale gdybys mogl wklejac linki w jakis inny sposob, bo tych z stooq nie moge otworzyc.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 20:02
Dante
https://stooq.pl/c/?s=jpy_i:es.f&c=10d&t=l&a=lg&b
Długoterminowy obraz safe asset vs stocks:
https://stooq.pl/c/?s=jpy_i:es.f&c=1y&t=l&a=lg&b&svg
Gregory Mannarino:
https://www.youtube.com/watch?v=FOM28tb32p4
Przy okazji spojrzenie na WIGa
https://stooq.pl/c/?s=wig:xaupln&d=20190517&c=10d&t=l&a=lg&b&r=dy.f
Warren buffet zakupił akcje Apple'a
https://www.youtube.com/watch?v=mVB87ebTbVo
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 20:23
Freeman
Dzieki za wartosciowe infa.
@Bagracz wpis 19:39
USA bez dolara w jego dotychczasowej roli sa praktycznie skonczeni. Na temat SDR mam podobne zdanie, na to Chiny nie pojda. Ba nawet usiakom to za malo , zeby partycypowac tylko jakims procentem w udziale "swiatowj waluty". Jestem przekonany o innym rozwiazaniu, o ktorym teraz nie mamy pojecia. Pytanie dotyczy tylko szybkosci procesu zmian. Owszem, Chiny maja silny argument w reku w postaci wielkie mnostwo obligi ust. Doswiadczenie zyciowe podpowiada mi tu przyslowie z niemieckiego: potrawy nie sa spozywane w temperaturze jaka mialy w garnku. W moim oczekiwaniu Chiny beda dzialaly umierkowanie; stopniowe pozbywanie sie obligow zeby a) nie wywolac naglej utraty wartosci ( swojego ulokowanego kapitalu ) i b) chyba nie chca tak naprawde rozwscieczyc usiakow. Tu nasowa sie pytanie o rachunek ekonomiczny wojny militarnej w swiecie. Wiadomo , ze usiaki wciagnely by swoich partnerow z nato a Chiny na pewno maja sojusznikow ( pytanie co zrobi rosja ) itd itp. O Polsce jak zwykle w roli Ostfront nie wspomne. Tu koncze bo same pytania w glowie i nie chce zanudzac. Czolem.
scyzoryk
Freeman
ze cos w powietrzu wisi, czuja juz nawet gruboskorni.
Freeman
Srebro moga jeszcze sposcic do 14,00
kfas
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 20:50
lenon
"Uważanie, że przyspieszenie inflacji nam nie grozi, to bardzo niebezpieczna iluzja - aktualna rzeczywistość bardzo przypomina tą z drugiej lat 40. XXw. Wtedy bank centralny walczył o utrzymanie na niskim poziomie oprocentowania obligacji rządowych - dodatkowo, rządowe przepisy de facto obligowały ludzi do oszczędzania w formie obligacji rządowych (vide dzisiaj próbuje się je wcisnąć pension funds-om). Zabawa trwała do momentu wystrzału inflacji i bank centralny musiał odpuścić sztuczne zaniżania oprocentowania."
Ja tam jestem ekonomicznym fundamentalistą i uważam, że inflacja, czy też deflacja cen może występować tylko w sytuacji zaburzenia równowagi popytu i podaży. Może wpływać na to wiele czynników.
Dzisiejsze problemy FED nie polegają na sztucznym zaniżaniu oprocentowania. Zawsze można wykreować dodatkowe parę bilionów.
Problem polega na braku agregowanego popytu. Popyt to wartość skończona. Wzrasta szybko w krajach rozwijających się w okresach dobrej koniunktury, w krajach rozwiniętych zaś, osiągnąwszy pewien pułap drastycznie wyhamowuje. Stąd potrzeba zdobywania nowych rynków zbytu. Obecnie do zagospodarowania została tylko Afryka.
Model gospodarki oparty na wzroście, wyczerpuje się. Akumulacja kapitału, zamiast jak w latach czterdziestych kierowana w inwestycje, dziś ma ujście w walutę. To pierwotna przyczyna zwiększenia jej podaży. Zawsze tam gdzie zwiększa się popyt, zwiększa się podaż. Gdy podaż nie nadąża za popytem wzrasta cena. W tym wypadku stopy procentowe czy rentowność obligacji. Jeżeli zaś podaż nie jest ograniczona czynnikami fizycznymi jak w tym przypadku i zawsze popyt zostanie zaspokojony następuje stan równowagi.
@Ciekawostka
Gdy wyrok się uprawomocni, bez żadnych prawnych konsekwencji będzie można głosić, że w Polsce służbami specjalnymi kierują przestępcy :)
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wasik-oskarzyl-petru-o-pomowienie-jest-wyrok,nId,2993678
Freeman
tak czy inaczej wciagnie reszte swiata. W sytuacji ekstremalnej takiej wojny dojdzie do kwestii SAMOWYSTARCZALNOSCI. Krotko ; zywnosc i energia.
Moim zdaniem, w efekcie wojny na gospodarcze wyniszczenie, dojdzie do stworzenia nowego modelu : bedzie on calkowicie w sprzecznosci do modelu globalizacji i wymiany handlowej. Od dawna uwazam tzw mistrzow swiata eksportu za nacje debili. Gdzie jest sens zapendzania swoich poddanych do roboty i wysylanie owocow pracy do usa w zamian za zielona bawelne ? Niemcy przoduja w glupocie eksportu. W obrebie UE maja deficyt niemal biliona euro w systemie target 2. Tego biliona nie ujrza nigdy.
Wojna handlowa na wyniszczenie bedzie postepowala sukcesywnie. Dopiero w fazie wyraznych rozchwian cen, problemow z dostawami niektorych artykolow
dojdzie do pierwszych otwartych potyczek militarnych. Co bedzie dalej nie wiem.
3r3
"Żeby natomiast taki yuan transferowy nie skończył jak rubel transferowy i stał się równie a może nawet bardziej godny zaufania w tak niepewnych czasach niż dolar. Żeby mógł skutecznie konkurować z dolarem poza własną strefą wpływów, być może zostanie oparty na złocie. "
Złoto jest w takiej skali niepraktyczne, jest go mało, a przecież płacidło musi mieć rozmiar praktyczny do stosowania.
Można użyć kwitów towarowych, ale to w radzieckiej strefie też wprowadzono i to też jest o kant. Być może tokenizacja towarowa, ale to wystawia cały system na ataki finansowe. Prawdopodobnie więc nie da się tego oprzeć na niczym innym niż na "lotniskowcach" - aparacie przemocy. Aparat przemocy istotnie podnosi zaufanie do papieru.
"Ciekawe jaką odpowiedź na to miałoby USA. Być może coś podobnego jeśli byłyby w stanie. Bo zakazy poza obszarami ściśle kontrolowanymi byłyby nieskuteczne. "
Tęgi, nuklearny oklep na kilku frontach. Zgodnie z rozumowaniem "po co ma w ogóle istnieć rynek jeśli nie jest to nasz własny rynek?" - my way or highway^^
@Freeman
"Tu nasowa sie pytanie o rachunek ekonomiczny wojny militarnej w swiecie."
Ekonomia nie sięga rynku plutonu. Gdyż nie ma takiego rynku. To się gospodaruje na potrzeby własne.
"Srebro moga jeszcze sposcic do 14,00 "
Tylko po ile będzie wtedy USD?
"Moim zdaniem, w efekcie wojny na gospodarcze wyniszczenie, dojdzie do stworzenia nowego modelu : bedzie on calkowicie w sprzecznosci do modelu globalizacji i wymiany handlowej."
Bałkanizacja gospodarki - nie przygotowywałeś się na to przez ostatnich kilka lat?
"Od dawna uwazam tzw mistrzow swiata eksportu za nacje debili. Gdzie jest sens zapendzania swoich poddanych do roboty i wysylanie owocow pracy do usa w zamian za zielona bawelne ? Niemcy przoduja w glupocie eksportu. "
Pierwszy w piramidzie wygrywa.
"Niemcy przoduja w glupocie eksportu. W obrebie UE maja deficyt niemal biliona euro w systemie target 2. Tego biliona nie ujrza nigdy. "
A pod postacią ziemi i wody?
@lenon
"Ja tam jestem ekonomicznym fundamentalistą i uważam, że inflacja, czy też deflacja cen może występować tylko w sytuacji zaburzenia równowagi popytu i podaży. "
Czyli kiedy produkujemy co innego niż byśmy chcieli skonsumować. Jak najbardziej tak czynimy przecież^^
"Model gospodarki oparty na wzroście, wyczerpuje się. "
A gospodarka oparta o spadki oznacza wojnę.
Kikkhull
http://www.vale.com/EN/investors/information-market/Press-Releases/Pages/Vale-on-the-slope-of-Gongo-Soco-mine.aspx
Freeman
Przygotowalem sie na to zupelnie przypadkiem 31 lat temu. Teraz moje akcje rosna. Nic spektakularnego, ale sa moje wlasne. Za to mnie kochaja. Chociaz , troche mnie to martwi, ale juz niebawem bede sie musial przeorganizowac. Moze to dac odmladzajacego kopa....
https://stooq.pl/q/?s=xagusd&c=1d&t=l&a=ln&b=0
Taki wykres wyglada na recznie sterowany , albo minimalne obroty , albo jedno i drugie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 21:43
emilem41
Freeman
Co dziwne,popyt na ich akcje na europejskich
platformach jest jakby zywszy niz w NY.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 21:52
Bagracz
Czy USA są w stanie zastosować manewr japoński w starciu z Chinami? Ze stalą i złomem już nie zadziała. Czy natomiast ropa może ponownie zmusić przeciwnika do rozpaczliwych ruchów? Tak, pod warunkiem, że USA zablokują export z Wenezueli i Iranu oraz Rosji. Trudne, ale nie niemożliwe.
Wenezula jest właśnie zmiękczana a Iran blokowany. Ciekawe, swoją drogą, czy jest już lądowa możliwość eksportu ropy z Iranu do Chin. Jeśli nawet tak, to kanał jest pewnie za mało wydajny.
Zostaje Rosja. Rosja sprzeda się raczej tanio, bo wygrana Chin skazuje ją na pozycję konsumowanego powoli wasala. Być może Pompeo właśnie Rosję kupił.
Komunikat, że nie osiągnięto żadnego porozumienia, mocno by na to wskazywał. W odpowiednim momencie, pod dowolnym pretekstem, Rosja wstrzymuje dostawy dla Chin. Tylko trzeba się na to przygotować, a tu potrzebny jest czas. Chiny pewnie już mają w szufladach plany przejecia pól naftowych na Syberii.
A może jakiś inny surowiec jest w stanie położyć Chiny na łopatki? Czy Chiny też mogą zastosować manewr japoński? Z litem nie zadziała. Niemcy w podobnej sytuacji wymyślali erzace. Zdobywali też pola naftowe. Japońce też zdobywali militarnie holenderską ropę. Rosjanie, pewnie już się boją o swoje instalacje na Syberii.
@lenon
Ja myślę, że część sędziów założyła, podobnie jak totalna opozycja, że nic się przecież nie może zmienić i zawsze będą mieli protekcję z Brukseli, Berlina i od Sorosa. Myślę też, że to środowisko o nienachalnej inteligencji w ogóle, a politycznej żadnej, już niedługo mocno się zdziwi.
Teraz się np. bawią dziecinnymi bucikami. Wczoraj wpieprzaniem bananów. Taki polityczny infantylizm jest bardzo charakterystyczny dla przegranych i nieuchronnie powoduje zdziwienie pajaców.
@3r3
oklep na kilku frontach to można sobie robić jak się nie trzeba obawiać, że się dostanie symetryczną odpowiedź.
Niemcom też się wydawało, że mogą sobie na dwa fronty pozwolić. Rzeczywistość to zweryfikowała dość brutalnie.
Takie buńczuczne wyobrażenia nierzadko są samobójcze. Dodatkowo, nie bardzo widać gołym okiem podstawy do takich wypowiedzi.
Ale może czegoś nie wiem?
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 22:22
lenon
"Ja myślę, że część sędziów założyła, podobnie jak totalna opozycja, że nic się przecież nie może zmienić i zawsze będą mieli protekcję z Brukseli, Berlina i od Sorosa. Myślę też, że to środowisko o nienachalnej inteligencji w ogóle, a politycznej żadnej, już niedługo mocno się zdziwi.
Teraz się np. bawią dziecinnymi bucikami. Wczoraj wpieprzaniem bananów. Taki polityczny infantylizm jest bardzo charakterystyczny dla przegranych i nieuchronnie powoduje zdziwienie pajaców."
Co to ma wspólnego ze stwierdzeniem, które przedstawiłem???
Moim zdaniem, chorobliwie naginasz fakty dla deficytu argumentów przemawiających za Twoją wizją świata.
Gdybać to sobie można. Na stwierdzanie faktów trzeba przedstawiać dowody.
@3r3
"A gospodarka oparta o spadki oznacza wojnę."
Zgadza się. Zasoby zostaną zniszczone i trzeba je będzie odbudować. A tak Trader ze dwa lata temu wyśmiewał Wiliama Dundley’a:
"Wg Dundlay’a huragan niszcząc infrastrukturę w pierwszym momencie negatywnie wpływa na gospodarkę, gdyż zaburza handel. Jest to jednak efekt wyłącznie przejściowy. Długoterminowo wg pseudo-ekonomisty huragany pozytywnie wpływają na rozwój gospodarczy."
Przecież do tego sprowadza się wojna. Nie jak niegdyś do grabieży połaci ziemskich i złota.
Tak się zapewne stanie, gdyż rynek to przecież też jakieś abstrakcyjne terytorium.
Stolik zostanie wywrócony, depopulacja wykonana, a zasoby na głowę przywrócone. Proces ewolucji po raz kolejny nas czegoś nauczy.
3r3
"Taki wykres wyglada na recznie sterowany , albo minimalne obroty , albo jedno i drugie. "
Albo synchronizowany (zmowa cenowa).
@Bagracz
"@3r3
oklep na kilku frontach to można sobie robić jak się nie trzeba obawiać, że się dostanie symetryczną odpowiedź. "
A co to jest "symetryczna odpowiedź" kiedy pali się rynek całej planety do zera?
"Dodatkowo, nie bardzo widać gołym okiem podstawy do takich wypowiedzi.
Ale może czegoś nie wiem?"
Policz moc głowic w dyspozycji. Już raz popełnili błąd nie pozwalając McArthurowi na zawinięcie Korei niukami.
Tym razem mogą kalkulować rozsądniej.
Kreml postawił w gotowości wyrzutnie paraliżując zbrojną pomoc Ukrainie - to nie była decyzja jednej osoby tylko skalkulowane rozumowanie całego sztabu, bo to nie są decyzje wykonywane na rozkaz, a w porozumieniu. Ponieważ to działa to inni też tak mogą kombinować. Najpierw się wyjmuje z szafy, potem ładuje, potem odbezpiecza... z każdym krokiem ryzyko że jednak będzie strzelane rośnie - do tego ten aparat jest skonstruowany.
Dante
Jeśli Chinom spadną zamówienia (vide eksport), a nie zmaleją koszty (aprecacja ropy wycenianej w drożejącym dolarze plus rata kredytu), to może przyczynić się do kryzysu i chyba w to grają Amerykanie - czyli kryzys gospodarczy w Chinach, potem niezadowolenie społeczne, które może być wykorzystane do wypromowania "demokratycznej opozycji", następnie demokratyzacja i bałkanizacja Chin, a na końcu rozpad na kilka państw.
@Freeman
Patrząc na tygodniowy wykres złota widać unikatową formację "schody" :-D
A na poważnie, to na szczeblach rządowych i wallstreetowych w USA za wesoło raczej nie jest - polecam ciekawą analizę na temat ewentualnego standardu złota w USA (punkt 4 poniższego artykułu). W skrócie USA jest w głębokiej i ciemnej... i to na dobry kilometr, zatem powinniśmy się cieszyć, że fundują nam rabat na metale (bo historycznie to inwestycyjne okienko nie potrwa za długo).
https://businessoutsiderpl.wordpress.com/2018/12/16/barbarzynski-relikt-fakty-i-mity/
@waluty
AUD i GBP są mocno wyprzedane - jeśli wrócą wzrosty na akcjach, to AUD/JPY i GBP/JPY powinny zanotować ładne wzrosty.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-17 23:48
Kikkhull
USA teraz chce rozbić OPEC. I wydaje mi się że z tego powodu zapalily się też tankowce.
Kikkhull
Excogitatoris
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 00:28
Kikkhull
SOWA
3r3
" chyba w to grają Amerykanie - czyli kryzys gospodarczy w Chinach, potem niezadowolenie społeczne, które może być wykorzystane do wypromowania "demokratycznej opozycji","
Niezadowolenie społeczne w Reichu wprowadziło demokratycznie opozycyjnego Adolfa. Tylko że Niemców było wtedy bardzo mało, a Chińczyków jest odrobinę więcej w proporcji do wszystkich państw Zapada. USA mogą tego eksperymentu nie przetrwać, bo zanim rozdzielono Reich na strefy okupacyjne i w rezultacie dwa państwa niemieckie (Chiny były już okupowane przez USA, Niemcy, Japonię, UK i resztę ferajny) to Niemcy kończyli już środki przenoszenia i der Uranwaffe - dwa lata poślizgu to niedobór jakiś 40mln Niemców i mogło być pozamiatane. Chińczykom ludzi nie braknie, więc i czasu może nie braknąć.
Wtedy lepiej nie wspominać że się jest sojusznikiem USA.
@Kikkhull
"Huragany i zniszczenia nimi napędzają w cudzysłowie gospodarkę, bo to idzie z kredytów. Tylko że gdy przyjdzie wojna to nie będzie komu ich spłacać. Tak wie to zupełnie osobne przypadki. Po tornadzie ludzie zadluza się żeby odbudować, państwo dodrukuje kasy na pomoc i fajnie to wygląda na wykresach."
Ten numer działa jeśli huragan nie zmiecie struktur państwa. Wojny mają to do siebie że temu właśnie slużą.
janwar
Nie bierzemy jadnak pod uwage Opatrznosci, ktora moze w jednej chwili wywrocic wszystko do gory nogami. Tego nie przewidzimy.
Zaden nasz wpis odnosnie naszych wyobrazen nie jest kasowany przez admina, do momentu gdy nie pojawi sie pewne nazwisko.
Przytaczamy wypowiedzi waznych analitykow odnosnie tego jak jutro, za miesiac i za rok zachowaja sie rynki i to jest w porzadku.
Dlaczego wiec panuje taka alergia na inne spojrzenie na rynki i swiat?
W zasadzie nie odbiega ono znacznie od naszych wyobrazen. A tylko potwierdza nasze racje. Mozna sie tylko zastanowic- skad taka wiedza?
Mozemy to potraktowac jako fantastyke ( przeciez to samo robimy tu my- snujemy wizje zachowania rynkow), ale chwila refleksji nad caloksztaltem byc moze by sie nam przydala.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 09:03
janwar
"Jeśli Chinom spadną zamówienia (vide eksport), a nie zmaleją koszty (aprecacja ropy wycenianej w drożejącym dolarze plus rata kredytu), to może przyczynić się do kryzysu i chyba w to grają Amerykanie - czyli kryzys gospodarczy w Chinach, potem niezadowolenie społeczne, które może być wykorzystane do wypromowania "demokratycznej opozycji", następnie demokratyzacja i bałkanizacja Chin, a na końcu rozpad na kilka państw."
-bardzo dobry wpis. Absolutnie zgadzam sie z nim w sensie ze w to gra Trump. Wydaje sie to poniekad szalenstwem Trumpa, ale w tym szalenstwie jest metoda.
Kikkhull
"I uważam że demojratyzacja Chin nie ma szans. USA nie jest w stanie tyle zielonych wydrukować i Chińczycy to inna mentalność. Tam są nauczeni że jak Pan każe to sługa musi."
- tu nie chodzi o zasypanie chinczykow zielonymi, ale o wywolanie kryzysu i niezadowolenia, a opozycja pojawi sie szybko, badz zostanie przywieziona z zagranicy- co prawdopodobnie juz jest cwiczone. Jesli nie potrafisz pokonac przeciwnika - zastosuj metode konia trojanskiego.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 09:35
Bagracz
czyli kryzys gospodarczy w Chinach, potem niezadowolenie społeczne, które może być wykorzystane do wypromowania "demokratycznej opozycji", następnie demokratyzacja i bałkanizacja Chin, a na końcu rozpad na kilka państw.
Taki scenariusz nie był możliwy nawet w Iraku czy Iranie ani w Rosji. Tym bardziej w Chinach nie jest możliwy.
I tym bardziej, że czasu mało. Owszem, żeby osłabić to można to stosować i pewnie będzie stosowane.
Ale kolorowe rewolucje już nie są tak skuteczne. Nawet taka Wenezuela stawia jeszcze skuteczny opór.
To o wiele za mało na Chiny. Prawdę pisząc, naiwne mrzonki.
@3r3
"A co to jest "symetryczna odpowiedź" kiedy pali się rynek całej planety do zera?"
Chcieć spalić a spalić to dwie różne rzeczy. Natura nie znosi próżni. Jeśli się spali swój rynek a ludzie zobaczą, że w strefie wpływu Chin jest coraz lepiej, można się bogacić i nie ma tylu zakazów, nakazów, podatków, grzywien itp. to będzie po zabawie. Myślisz, że dlaczego Japońce nazwali swoją strefę wpływów w czasie II WŚ "Wielki Wschodnioazjatycki Obszar Dobrobytu"? Dla zabawy?
Z niukami to jest tak, że ryzyko strzelania nie leży tylko po jednej stronie. Nawet jak odpalisz i wiesz gdzie ten niuk doleci to ryzykujesz ze zaraz ci spadnie na głowę dziesięć. A, że nie dokładnie ten sam niuk to będzie, to nie ma kompletnie znaczenia. Taki straszak działa tylko przy dużym braku symetrii. W tym przypadku aż taki brak symetrii jest mocno wątpliwy. Powiedział bym wręcz, że byłby szokująco nieprawdopodobny gdyby był faktycznie.
@lenon
"Gdybać to sobie można. Na stwierdzanie faktów trzeba przedstawiać dowody."
No ręce opadają. Tobie przecież żadne dowody nie są potrzebne. Nawet jak bym Ci osobiście Merkel np. przyprowadził i ona by powiedziała, że przegrała bo postawiła na złego konia i dlatego musi odejść, to byś powiedział, że to ustawka i chcesz lepszych dowodów.
Na głupotę fanatyka nie ma rady. No, nie pomalujesz tego amelinium. No, nie pomaluuuujeesz!
No jak myślisz, czy zachód w starciu z Chinami (niektórzy twierdzą, że największym po Kolumbie) będzie sobie mógł pozwolić na jakieś wygłupy Sorosa i spółki, które osłabiają spójność i siłę społeczeństw? Jakąś tolerancję dla pedalstwa i wyuzdania? Że nie będzie ważniejszych problemów?
Że jeśli wygra Xi to pozwoli rządzić na zachodzie Sorosowi, którego organizacje niedawno z Chin wypieprzył?
A jeśi wygra Trump to pozwoli się szarogęsić Sorosowi i jego mediom, żeby mu dalej robili koło piórek tak jak teraz to robią?
A może myślisz, że to siła mediów Sorosa wygra i z Trumpem i z Xi?
Może zjedz lepiej banana. Bedziesz doceniony w tym "dobrym towarzystwie" ciemniaków.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 09:26
3r3
"Z niukami to jest tak, że ryzyko strzelania nie leży tylko po jednej stronie. Nawet jak odpalisz i wiesz gdzie ten niuk doleci to ryzykujesz ze zaraz ci spadnie na głowę dziesięć."
Wszystko to wiem, i podejrzewam że dobrze to wszystko skalkulowali. Takiego arsenału nie produkują durnie.
Nie każde imperium odchodzi po cichu.
"Taki straszak działa tylko przy dużym braku symetrii."
O ile to jest straszak. Czasem używa się bez straszenia. Właśnie po to aby zmusić do odpowiedzi.
"czy zachód w starciu z Chinami (niektórzy twierdzą, że największym po Kolumbie) będzie sobie mógł pozwolić na jakieś wygłupy Sorosa i spółki, które osłabiają spójność i siłę społeczeństw? Jakąś tolerancję dla pedalstwa i wyuzdania? Że nie będzie ważniejszych problemów? "
Też obstawiasz "totalitarian tilt"?
Bagracz
_Też obstawiasz "totalitarian tilt"? _
Obstawiam, że będą się tym obrzucać nawzajem w przestrzeni medialnej, W realu znikną albo przejdą na stronę Trumpa. W każdym razie, ze skutkiem takim, że nie będą już mogli nigdy więcej uzyskać podobnej siły jaką mieli. Casus podobny do templariuszy ale tylko w warstwie zadzierania z władcą.
Swoją drogą mieli szanse ale przekombinowali. Właściwie to załatwiły ich Chiny. Trochę niechcący
SOWA
Sam zobacz jak często zdarzają się prośby do administratora , aby usunąć wpisy dotyczące wiary i Pana Boga , ludzie nie chcą o Nim słyszeć bo czują się zagrożeni, intuicyjnie czegoś się boją i to czego się boja wypierają.Przecież gra w kasynie jest taka inspirująca po co to zmieniać , tak fajnie przecież jest żyć ułudą.
Uważam , że wszystkie spojrzenia powinny być uwzględniane i nie powinny takie komentarze być usuwane.SOWA
Waldek
"Podczas logowania się do sieci każdy telefon podaje swój unikalny kod IMEI. Jak chcesz poznać swój to wybierz numer *#06#
No i jak się trafi numer IMEI z puli niegrzecznego producenta to operator blokuje ten aparat a Ty na wyświetlaczu widzisz "błąd sieci" czy coś w tym rodzaju. "
No prosiłbym... Za 10 zł w każdym akademiku zaradni (lub byle serwisant) zmienią IMEI na dowolnego producenta.
Waldek
""Kodeks karny (art. 270 § 1 k.k.) przewiduje możliwość karania za przerobienie numeru IMEI przez osobę nieuprawnioną, traktując aparat telefoniczny trwale oznakowany numerem IMEI jako dokument (zapisany nośnik informacji)"
oraz
"Drugą możliwością nałożenia kary (art. 306 k.k.) jest przyjęcie, że sprawca usuwa, podrabia lub przerabia znak indentyfikacyjny urządzenia, albowiem przypisany do telefonu komórkowego numer IMEI jest jego znakiem identyfikacyjnym."
UWAŻA zerozastępca Karol Napierski"
Proszę zapoznać się z art. 115 K.k. (a najlepiej komentarzem doń) a nie straszyć... siebie i motłoch. Zawsze uważałem pana za wnikliwego, samodzielnie rozumującego obserwatora, a tu taki zonk. Jakbym czytał przemyślenia pryszczatego wypłosza z gimnazjum. I jeszcze to powołanie się na jakieś urzędnicze widzimisię... Jestem zdumiony.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 12:18
Dante
Polecam mieć na uwadze takie akcje jak: KGHM, Freeport-McMoran, Southern Copper Corporation, Teck Resources, First Quantum Minerals, Vale, a z walut AUD/JPY
Plus ciekawa analiza historyczno-inwestycyjna (by CiovaccoCapital) - podobno takie set up rynkowy jak dzisiaj wskazuje, że statystycznie ewentualny szczyt SP500 będzie za 3 miesiące, a recesja za 10 miesięcy.
https://www.youtube.com/watch?v=7LbWhAS6mi4
Czyżby powtórka jak z grudnia zeszłego roku?
https://stooq.pl/q/?s=hg.f:xauusd&d=20190517&c=1y&t=l&a=lg&b=1&r=es.f
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 12:36
janwar
Dzieki za wsparcie.
Pragne tylko zapytac sceptykow zeby nam wskazali co sie nie sprawdzilo do tej pory z owej wiedzy sprzed kilkuset lat?
- I WS
- II WS
- obalenie komunizmu w Rosji
- upadek muru berlinskiego
- zalew Europy przez muzulmanow
- I wojna cywilna w ameryce polnocnej
- zubozenie spoleczenstwa usa
- kradziez wartosci zlota i srebra
- upadek kosciola
- grozby Korei Polnocnej
- wojna na Ukrainie
- upadek komunizmu w Rosji
- wiele spraw dotyczacych polityki Polski
- zubozenie i ucisk narodow na swiecie
oraz sporo innych
pozdrawiam Wszystkich i zycze milej soboty i niedzieli
Kikkhull
janwar
Wiec podaj prosze , jaki Ty mialbys sposob na Chiny zeby ich mocno oslabic?
Kikkhull
A ja mam wrażenie, że jest odwrotnie. Ludzie chodzą do kasyna gdzie działa czysta matematyka, kasyno ma zarobić, a oni wierzą że im się uda wygrać. Ja uważam, że ludzie akurat łatwo zaczynają w coś wierzyć. Duża część reklamy i handlu na tym się opiera.
janwar
... ludzie latwo zaczynaja w cos wierzyc...
Tak , ale chca wierzyc tylko w rzeczy przyjamne. patrz:
- piekla nie ma.
Kikkhull
janwar
Linie lotnicze ostrzeżone przed lotami w regionie Zatoki Perskiej
Amerykańskie placówki dyplomatyczne ostrzegły w sobotę komercyjne linie lotnicze, że realizowanie połączeń w regionie Zatoki Perskiej i Zatoki Omańskiej jest obecnie obarczone ryzykiem z uwagi na napięcia w stosunkach między USA i Iranem.
https://www.pb.pl/linie-lotnicze-ostrzezone-przed-lotami-w-regionie-zatoki-perskiej-961312
Kikkhull
Tak uwazam: pieklo jest tu, na ziemi, i dlatego przydaloby sie juz wiecej nie urodzic- reinkarnowac.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 13:11
janwar
https://www.pb.pl/kolejne-pogorszenie-nastrojow-na-wall-street-961309
i atak na Chiny cd:
Prezydent Donald Trump ogłosił w piątek, że USA zawarły porozumienie z Kanadą i Meksykiem ws. zniesienia ceł na import stali i aluminium z tych krajów; w zamian Ottawa i Meksyk podejmą kroki, by uniemożliwić eksport chińskiej stali do Stanów Zjednoczonych przez te państwa.
https://www.pb.pl/usa-zawarly-porozumienie-z-kanada-i-meksykiem-ws-cel-i-chinskiej-stali-961308
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 13:16
Kikkhull
janwar
"Ten akt wywłaszczenia jednoznacznie pokazuje, że Stany Zjednoczone są państwem bandyckim, które za nic ma prawo międzynarodowe" - oświadczył ambasador Korei Północnej przy ONZ w datowanym na piątek liście do Guterresa.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Korea-Polnocna-zwrocila-sie-do-ONZ-ws-przejetego-statku-7671598.html
SOWA
Absolutnie zgadzam sie z Toba, ale nie zaszkodzi poznac zblizone aspekty ( opierajace sie na wiedzy starozytnych filozofow )20-letnich doswiadczen. Mocne:
https://www.youtube.com/watch?v=-ihwMASlYJo
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 13:44
janwar
"Jesteśmy na skraju konfliktu z wrogiem” – to głos, który płynie z Iranu. Amerykanie odpowiadają: „nasze wojska postawione są w stan gotowości”. Napięcie w regionie rośnie z każdym dniem. Obawy wyraża cały Bliski Wschód, a zwłaszcza Izrael, któremu w oczy zagląda widmo wojny. Działania na odległym froncie mogą też rykoszetem uderzyć w Europę.
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/konflikt-usa-iran-rosnie-spor-na-bliskim-wschodzie/rtjhw4p
Kikkhull
janwar
Warto poznac stanowisko wroga, zeby wiedziec jak chca nas oklamac.
Przeczytaj artykul do konca, zanim go odrzucisz.
Jesli Trump bedzie przykrecal srube Chinom, to te moga przestac kupowac zboza z usa , a beda np z Brazylii.
I wtedy Usa zadlawia sie wlasnymi rolnymi- i co wtedy bedzie z cenami owych?
https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/brazylia-wygranym-wojny-handlowej-usa-chiny/teb6rtk
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 14:15
Freeman
gruby
"I jeszcze to powołanie się na jakieś urzędnicze widzimisię... Jestem zdumiony."
W sprawie przerabiania kodów IMEI cytowałem odpowiedź której na piśmie udzielił wicezero. Może i wicezero okupujący stołek wiceszefa prokuratury krajowej nie zna się na prawie ale podgryzając mnie podgryzasz zaledwie cytującego. Karol Napierski był autorem tego stwierdzenia, proszę skieruj swoje obiekcje do niego.
Nie od wczoraj ani nawet nie od ostatniej zmiany obsady sejmu doskonale wiemy że prawo nie obowiązuje polityków a już szczególnie nie obowiązuje tych na stanowiskach rządowych. Dlatego to co konfabuluje Karol Napierski ma znaczenie nawet jeśli nie ma on racji. Bo Karol dysponuje władzą wysłania każdego kto mu się nie podoba do aresztu wydobywczego. A to całkiem konkretna władza.
janwar
Podzespołów z USA potrzeba przy działaniach 5G, jakie planuje z rozmachem Huawei, dużo więcej. Do tego trzeba o wiele więcej: światłowodów, czipów analogowych, półprzewodników radiowych, pamięci masowych. W tych dziedzinach rynek należy do Amerykanów i tylu kół zapasowych Huawei może nie mieć.
https://businessinsider.com.pl/firmy/huawei-na-czarnej-liscie-czy-jest-sposob-na-wyjscie-z-sytuacji/sj35xbw
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-18 16:26
Freeman
3r3
"Pekin stwierdził, że wojna handlowa jedynie wzmocni Chiny i nigdy nie rzuci je na kolana. "
Wygrana walkowerem.
Podobne numery są w gospodarce w EU - firmy podkładają się pod "niekorzystne" decyzje po czym się na nie powołują. Takie jak "nie prowadzimy księgowości gdyż urząd skarbowy nie odnalazł przesłanek aby zarejestrować podmiot na cit i vat" i wynikające z tego "nie posiadamy konta możliwego do zajęcia gdyż bank odmówił/wypowiedział nam prowadzenia konta powołując się na kyc".
@gruby
Prawo jeszcze nikogo do lochu nie wsadziło, a urzędnicy nieprzerwanie ludzi porywają kierując się swoim widzimisiem.
@Freeman
"Gdyby atak na Iran wydarzył się na dniach, można się na giełdach spodziewać efektu zdziwienia i ostra jazdę w dół . Osobiście wykluczam taki scenariusz . Z tej chmury deszczu nie będzie ."
Zdziwione to byłoby lotnictwo USA bo by się okazało że paliwa im nikt nie zakontraktował. jakby zakontraktowali to by było widać na indeksie że jest gotowość na wojnę. Szwedzi przerzucili pod Libię lotnictwo tylko na miejscu się okazało że jankesi nie dostarczyli właściwego paliwa (do silników własnej produkcji) oraz wynikły inne niekompatybilności więc latania nie będzie. Francuzi je dzielnie przezwyciężyli i zrzucili kilka bomb ćwiczebnych wypełnionych cementem.
Lech
"Najnowsze doniesienia ze strony chińskich agencji informacyjnych sugerują, że Pekin nie zamierza prowadzić dalszych rozmów handlowych z Waszyngtonem pod groźbą, iż administracja Donalda Trumpa może nałożyć nowe cła" ?
i tak długo rozmawiają z kimś kto z pozycji siły uważa że może robić co chce i łamać dowolnie prawo i wszystkie umowy?.
To jest największe zagrożenie , gdy powierzono giełdom i bankom w USA dziesiątki bilionów kapitału z całego świata, komuś kto nie zamierza dotrzymywać żadnych umów ani nawet przepisów prawa które sami stanowili?. jak te pieniądze odzyskać przed utratą ich wartości?
Złoto i srebro staniało na papierze? bo może wszyscy uciekają od tych papierów?.
"Z niukami to jest tak, że ryzyko strzelania nie leży tylko po jednej stronie. Nawet jak odpalisz i wiesz gdzie ten niuk doleci to ryzykujesz ze zaraz ci spadnie na głowę dziesięć."
na dodatek niuki mogą od dawna być na miejscu i czekać na polecenie...?
Co będzie gdy kolejne kraje nie tyle przestaną używać dolara , ale zakażą jego posiadania ? i dadzą ewentualnie kilka dni na wymianę?
Chiny nie złamią ropą bo Chiny mają największe na świecie złoża ropy łupkowej i to te prawdziwe , anie bajdurzenia jak w Polsce. Na dodatek mają udane próby wydobycia klatratów z oceanu , co stanowi 70% zasobów metanu na świecie , oczywiście jest duże ryzyko uwolnienia masy metanu do atmosfery , ale w stanie zagrożenia nikt się tym nie będzie przejmował.
Sowa zachowujesz się jak domokrążca z Jehowych , można sobie wierzyć w co tam kto chce byle nikomu nie wciskać tego kitu ,a tym bardziej na siłę , ale widać inaczej nie potrafisz i masz misję , to jest właśnie największe zagrożenie dla świata bo to zawsze fanatycy nakręcają spiralę przemocy jak nie osiągają swoich zamierzonych celów.
Kikkhull
Exxon ewakuowal zagranicznych pracowników z Iraku
janwar
"Ekstremiści - dodał - to ci, którzy rządzili Unią Europejską przez 20 lat".
https://fakty.interia.pl/swiat/news-salvini-wyzwolic-europe-spod-nielegalnej-okupacji-w-brukseli,nId,2997376
Waldek
"Może i wicezero okupujący stołek wiceszefa prokuratury krajowej nie zna się na prawie "
Wydawało mi się, że kto jak kto, ale pan doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że urzędnik w Meksyku Europy może rozumieć prawo wedle uznania i to bez kombinowania z którąkolwiek wykładnią, nawet literalną. Ba, nie musi go nawet jakoś specjalnie znać.
Takich cytatów "z prokuratora" jest w sieci cała masa.
" Karol Napierski był autorem tego stwierdzenia, proszę skieruj swoje obiekcje do niego. "
Ale za cytat z cytatu bierze pan odpowiedzialność, prawda ? Bo ktoś go musiał tu przywołać.
Ja odniosłem się do cytatu z cytatu.
Może być ?
Co do reszty - pełna zgoda.
SOWA
Tak więc pozwól proszę , że nie będę wierzył w fantazje kolegów na blogu.Zapewniam Cię , że osiągam swoje cele w każdym aspekcie mojego życia, za łaską NAJWYŻSZEGO.SOWA
lenon
"No ręce opadają. Tobie przecież żadne dowody nie są potrzebne. Nawet jak bym Ci osobiście Merkel np. przyprowadził i ona by powiedziała, że przegrała bo postawiła na złego konia i dlatego musi odejść, to byś powiedział, że to ustawka i chcesz lepszych dowodów.
Na głupotę fanatyka nie ma rady. No, nie pomalujesz tego amelinium. No, nie pomaluuuujeesz!
No jak myślisz, czy zachód w starciu z Chinami (niektórzy twierdzą, że największym po Kolumbie) będzie sobie mógł pozwolić na jakieś wygłupy Sorosa i spółki, które osłabiają spójność i siłę społeczeństw? Jakąś tolerancję dla pedalstwa i wyuzdania? Że nie będzie ważniejszych problemów?
Że jeśli wygra Xi to pozwoli rządzić na zachodzie Sorosowi, którego organizacje niedawno z Chin wypieprzył?
A jeśi wygra Trump to pozwoli się szarogęsić Sorosowi i jego mediom, żeby mu dalej robili koło piórek tak jak teraz to robią?
A może myślisz, że to siła mediów Sorosa wygra i z Trumpem i z Xi?
Może zjedz lepiej banana. Bedziesz doceniony w tym "dobrym towarzystwie" ciemniaków."
Ja naprawdę nie pojmuję Twojej logiki.
Stwierdziłem fakt, jakim jest przyzwolenie w świetle obowiązującego orzecznictwa, nazywać dowodzących służbami specjalnymi przestępcami.
Jeżeli tak nie jest, to napisz dlaczego, a nie mi tu z dupy wyskakujesz z Xi, Trumpem, Merkel, bananami. Dziwię się że jeszcze Reptilianów i płaskoszczypów do tego nie włączyłeś. To byłby komplet. Kombinerki pasowałyby tu jak ulał.
Jeżeli chciałeś, a tak mniemam, przedstawić przyczyny faktu, który przedstawiłem, to wypadłoby na wstępie to zaznaczyć.
Zamiast tego, swoją obłąkańczą genezę, przedstawiłeś jako moją intencję...
Zadałeś mi jednak pytania, co prawda oderwane od meritum, ale postaram się na nie odpowiedzieć.
"No jak myślisz, czy zachód w starciu z Chinami (niektórzy twierdzą, że największym po Kolumbie) będzie sobie mógł pozwolić na jakieś wygłupy Sorosa i spółki, które osłabiają spójność i siłę społeczeństw? Jakąś tolerancję dla pedalstwa i wyuzdania? Że nie będzie ważniejszych problemów? Że jeśli wygra Xi to pozwoli rządzić na zachodzie Sorosowi, którego organizacje niedawno z Chin wypieprzył?
A jeśi wygra Trump to pozwoli się szarogęsić Sorosowi i jego mediom, żeby mu dalej robili koło piórek tak jak teraz to robią?
A może myślisz, że to siła mediów Sorosa wygra i z Trumpem i z Xi?"
Myślę, że nie w tym miejscu przebiega oś sporu. Zresztą od lat staram się to akcentować. To co piszesz, to są, według mnie, opary pierdów, którymi część tłuszczy stara się ekscytować.
Zabawny dla mnie jest ten Twój ekshibicjonizm.
Zastanów ty się chłopie co wypisujesz.
Nikt nie wygra tego starcia, ponieważ nikogo nie da się zdefiniować, podobnie jak kogoś.
Nie wiem czy w Twojej głowie się to mieści, chyba nie. Nie będzie żadnego wygranego.
Co Ty sobie kurwa myślisz, że Xi, czy Trump powie w pewnym momencie:
- Gratuluję. Wygrałeś.
marlodx
Kikkhull
Dante
Wygląda na to, że niedługo nastąpi mały krach... na rynku obligacji - co powinno wesprzeć rynek akcji.
https://pl.investing.com/analysis/trzeba-sie-gotowac-na-sprzedaz-obligacji-skarbowych-200225864
Inflacja przyspiesza i nie tylko w USA, ale ogólnoświatowo.
CPI dla USA:
I w sytuacji podwyższonej inflacji obligacje przeważnie spadają
Miedzy innymi, krzywa obligacji 10y-2y też sugeruje, że niedługo nastapi tąpnięcie na obligacjach
Dodatkowo, mamy lag miedzy oprocentowaniem obligacji, a akcjami - tzn. możliwe, że zbyt wielu inwestorów siedzi w obligacjach (sytuacja poniekad podobna do tej z lata zeszłego roku)
A MA200 to mocne wsparcie dla oprocentowania
Oprócz tego, spojrzenie na SP500
i na makro dane:
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 00:38
lenon
Cóż, wykres podaży M0 mówi sam za siebie.
Dante
Oprocentowanie obligacji i ropa powinny być w pegu (a w 2019r. raczej się rozjeżdża)
Natomiast co do podaży pieniądza i oprocentowania, to korealacja nie jest tak jednoznacznie klarowna.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 01:18
lenon
Dlaczego przedstawiasz dane w ujęciu procentowym?
Rozumiem stopy procentowe vs rrso, ale ropa vs obligacje?
Baza , plus chwiejność aktywa wypaczają obraz.
Co do zaś podaży i oprocentowania, to jest jak najbardziej klarowna. Trzeba tylko średnią wyciągnąć.
Mostek
Wnet i tak skończymy w dupie.
3r3
"Ile już lat miał ten dolar spadać ile lat to złoto miało rosnąć? Jak widać ulica musi się mylić. Dolar->kierunek 4,50 PLN"
Dla mnie złoto okazało się hedgem. Z października'18 na maj'19 w seku mi poszło w górę, ale maszyny które kupuję do produkcji też poszły w górę bo są rachowane w eur & usd. W rezultacie wszystko co na plus ze złota poszło mi na minus w podwyżkach cen maszyn. Nawet kwoty tego co tezauryzowałem pokrywają się z wydatkami na maszyny, a wszystkiego w zeszłym roku kupić się nie dało (i nawet nie wiedziałem co będziemy potrzebowali bo wiatr zawiał z innej strony i przeprofilowaliśmy produkcję nieco) bo kołdra jest zawsze za krótka do zajętego terenu. Niby złoto nie płaci kuponu, ale czy fabryka zawsze płaci to też nie jest powiedziane - jeden z interesów wyszedł tak, że będziemy "drzewa do lasu" sprzedawać.
No i jeszcze dochodzi deflacja na tych co z rynku wychodzą, a że EU funkcjonuje zgodnie z planem to przedsiębiorstwa są miażdżone jedno po drugim i za czapkę gruszek zasoby oddają. Tylko czy to będzie płaciło kupon i czy to będzie dość wysoki kupon - niby $ds rośnie jak się rynek pakuje, ale nie pakuje się bez powodu.
gruby
"Cóż, wykres podaży M0 mówi sam za siebie."
Wykres pochodzi z FEDu ale czy obejmuje również papierki drukowane przez zamorskie oddziały FED ? Bo jak do tej pory to poszczególne zamorskie agendy FEDu wskakiwały z drukowaniem akurat wtedy kiedy Amerykanie (oficjalnie) drukarki zatrzymywali. Przypadkiem, oczywiście.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 11:27
Dante
To nie ja ustawiam procentowo na wykresie, ale stooq - raczej nie da się tego zmienić.
@obligacje japońskie
@DAX
Złoty krzyż?
@Chiny
Rządzący Chinami są zakładnikami "umowy społecznej" - spokój ze strony chińskiego ludu i niekwestionowanie statusu que wzamian za nieustanny wzrost gospodarczy (zapewne w USA to świetnie wiedzą).
PS. Wojciech Białek zakłada "chinagedon" nie teraz, ale pod koniec przyszłego cyklu koniunkturalnego (za ok. 10 lat) na bazie cyklu hegemonicznego.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 14:45
janwar
https://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/chiny-w-ofensywie-na-wojnie-celnej-ze-stanami-zjednoczonymi,2613740,4199
Dante
- realne stopy/inflacja vs akcje (warto zwrócić uwagę na korektę na akcjach pod koniec lat 90. - kolor błękitny)
- przybliżenie tego okresu - warto zwrócić uwagę na opóźnienie oprocentowania obligacji wobec ruchów akcji.
- miedź w 1999r.
- a także złoto (czyżby zjazd na złocie wyglądał znajomo?)
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 15:39
Dante
https://www.youtube.com/watch?v=P6ZbMM-3AL8
Steve Bannon (zwany też "prawicowym Sorosem") będzie napuszczać gospodarczo Europę przeciwko Chinom? - warto zwrócić uwagę na "industral democracy", której życzyłby sobie Bannon w Chinach
https://www.youtube.com/watch?v=oYraLI04WiU
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 20:51
Bagracz
Ten schemat się ciągle powtarza. Tam gdzie się chce osłabić/zneutralizować przeciwnika, tam wprowadza się demokrację. Niezła komedia z tym najlepszym podobno ustrojem na świecie.
No ale lepiej nie mówić głośno bo można wkurzyć obrońców demokracji z tym całym ich komitetem.
Bannon w Berlinie, znaczy zdobyty bo brama Brandenburska, czy to tylko taka ustawka w tle coby się pochwalić znajomym?
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 21:56
Kikkhull
Demokracja funkcjonuje przy normalnych, niezależnych mediach, które przekazują informacje a nie kreują rzeczywistość i sposób myślenia.
Dante
Bardzo często niezależny dziennikarz prędzej czy później staje się bezrobotnym dziennikarzem - to ich bardziej dyscyplinuje niż poglądy polityczne.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 22:22
Dante
Czy ktoś otworzył longa w piątek na AUD/JPY?
https://pl.investing.com/currencies/aud-jpy
Jutro rynek bedzie grać pod pozytywną informację o dealu USA z Meksykiem i Kanadą.
PS. Dolary przeciwko orzechom, że NBP podniesie stopy w tym roku - ciekawe czy o 0,25% czy może o 0,50%?
Obstawiam drugi wariant.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 22:32
emilem41
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-19 23:34
xoni
Scenariusz, o którym piszesz też zakładałem i chyba ciągle nadal zakładam, ale w 2018 stało sie coś dziwnego dla wielu nawet zwykle dobrze prognozująych ekonomistów, bo inflacja spasowała szybciej niż giełdy. Nie wiem czy porównywanie obecnej sytuacji do poprzednich np lat 40tych jest więc zasadne - jeszcze do niedawna banki centralne miały prościej z przełożeniem własnej polityki na rynek, bo banki komercyjne dawały hipoteki na 30 lat, a teraz komu je wcisną, jak ich klienci stali się emerytami.
Szczyt rynku akcji powinien być nawet za nami (ja np. na przełomie 2017/2018 większość sprzedałem) teraz już tylko rosnący CPI i dławienie rynku, a tymczasem jest tylko większa nerwówka. Do tego mam wrażenie, że giełdy straciły na znaczeniu. Dawni właściciele już dawno się z nich wynieśli, skoro bardziej się opłacało wziąć w firmie kredyt i skupić włąsne akcje niż trzymać firmę przez kolejne kilkadziesiąt lat z obecną rentownośćią. Teraz spółki na rynku publicznym są w rękach dwóch/trzech instytycji (choć czasem gdzieniegdzie trafi się w akcjonariacie jeszcze szwalnia Buffeta), a to jest spora koncentracja, a o której chyba nikt nie mówił tutaj... Nie wiem do końca, kto jest ich klientem, pewnie drobny plebs, który nie wiedzieć czemu trzyma ciągle te ETFy na akcje po niebotycznych cenach. A prawdziwy kapitał tylko sobie czeka, żeby po krachu objąć to na nowo. Tymczasem handluje między sobą na rynkach prywatnych, które już też się ostatnio stają coraz mmniej rentowne. I ciekawe gdzie jeszcze, bo może własnie w tych rejonach trzeba by szukać zapalnika.
Kikkhull
Dante
Kikkhull
3r3
"Demokracja funkcjonuje przy normalnych, niezależnych mediach, które przekazują informacje a nie kreują rzeczywistość i sposób myślenia."
Demokracja funkcjonuje kiedy dbają o nas wróżki i pracują za nas krasnoludki (Chińczycy albo inne roboty).
"Polska nie sprzedaje unikatowych technologii, a ceny eksportowego żarcia mogą być droższe. "
Polin sprzedaje wyłącznie krasnoludki. Potem są kombinacje jak tu nowe sprowadzić z Banglaśniegu bo demokracja nie działa i lęgną się faszyści^^
"Inflacja z powodu konsumpcji jak przyspieszy, to sama spadnie po podwyżkach cen bez ruszania stóp procentowych. "
A to się okaże, bo ceny podnosimy wielokrotnie szybciej aby nie stracić na tej inflacji. Nawet za ryzyko braku sprzedaży, bo produkcja i tak jest on demand.
Na wykresie złoto spada, a w fizyku w sprzedaży rośnie.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-20 05:03
Dante
CPI dla Polski
@xoni
Zarówno podczas bańki dot.com jak i bańki subprime inflacja zaczęła spadać na kilka miesięcy przed szczytem wycen akcji, a aktualnie inflacja przyspiesza - gdyby miały się powtórzyć historyczne uwarunkowania, to SP500 pownien wybić znacznie powyżej 3000 (niewykluczone, że nawet coś z przedziału 3200-3500)
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-20 05:24
Lech
Projekt UE miał za zadanie łatwiejsze sterowanie Europą przez USA , żeby nie musieli pilnować każdego kraju z osobna , wystarczy czapkę w UE, pisiorki tego nie rozumieją niestety, im się wydaje że walcząc z UE wspierają USA i poprawiają relacje z USA?.
Ogólnoświatowy kryzys tzw demokracji wywołali Amerykanie zdejmując maskę i ujawniając prawdziwe swoje cele, nie da się tego już zasypać żadną propagandą , wszyscy już na świecie wiedzą o co chodzi i kto kogo doi i dlaczego.
Sowa każdy sprzedawca kitu ma swój stragan , ale kit to kit.
USA zajęło pozycję światowego pośrednika kapitału, ich nie interesuje wydobycie, produkcja czy sprzedaż,w każdym razie nie jest to najważniejsze , najważniejsze jest żeby u nich lub z ich udziałem były realizowane transakcje, żeby decydowali co ma rosnąć, a co spadać i na wszystkim mogli zarobić swoją prowizję niezależnie od tego czy spada czy rośnie. Kryzys tam się zacznie gdy kapitał straci zaufanie do ich instytucji i funduszy i zechce zabrać środki i papiery lub wymienić to na coś realnego i wartościowego.
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-20 07:53
xoni
Zależy jak liczysz bo ja trochę to inaczej pamiętam. A używam CPIy/y - co prawda jest to trochę opóźnione, więc możesz mieć rację jeśli używasz jakiejś innej. Za szczyt .com i początek krachu pamiętam uznawało się kwiecień 2000, inflacja y/y wtedy była na topie też i jeszcze przez jakiś czas. Szczyt subprime był w 10.2007, a max cpi y/y w 2008 (w którymś miesiącu nawet 5% chyba było. Inflacja 2007 była może faktycznie trochę niższa niż średnia z hossy ale na tyle złudne to było że ja trzymałem rękę na przycisku sprzedaj przez cały ten rok i się udało).
Biorąc pod uwagę jeszcze dawniejsze okresy to szczyt rynku akcji przypadał średnio na drugą podwyżkę FEDu (czytałem to w książkach, a nie sprawdzałem), co znaczy, że banki centralne dużo dłużej walczyły z inflacją jeszcze wtedy - ale jak pisałem, nie było wtedy tylu emerytów.
janwar
"Nawet nasze rakiety krótkiego zasięgu mogą z łatwością dosięgnąć (amerykańskich) okrętów w Zatoce Perskiej - powiedział Dżokar. - Ameryki nie stać na nową wojnę i kraj jest w złej sytuacji, jeśli chodzi o siłę roboczą i warunki społeczne".
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Trump-zapowiada-ze-nie-pozostawi-pogrozek-Iranu-bez-odpowiedzi-7671989.html
Niszczyciel USA przepłynął obok raf, do których roszczą sobie prawa Chiny
Operacja, w której uczestniczył okręt US Preble, "miała służyć zdezawuowaniu wybujałych roszczeń Pekinu" odnośnie do wód terytorialnych i wyłącznej strefy ekonomicznej, a także "zapewnić na przyszłość dostęp do głównych szlaków morskich tak, jak to gwarantuje prawo międzynarodowe" - powiedział w poniedziałek rzecznik amerykańskiej VII Floty, komandor Clay Doss.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Niszczyciel-USA-przeplynal-obok-raf-do-ktorych-roszcza-sobie-prawa-Chiny-7672004.html
z01
polish_wealth
Kikkhull
Kampanie wyborcze to tylko i wyłącznie reklama, taka sama jak proszków do prania.
Kikkhull
gruby
"Takie rozdawnictwo socjalne musi skończyć się dużą inflacją i jest czystą głupotą, zważywszy, że koniec dobrej koniunktury wisi na włosku."
Niekoniecznie tak być musi. Równie dobrze ekipa chwilowo u władzy może dzięki temu kupić sobie drugą kadencję a w listopadzie odbije sobie te straty wyrównując ceny energii elektrycznej oraz "prostując" ceny na dystrybutorze. Za żyda do bicia jesienią po wyborach robić będzie UE, która to UE nałoży jakieś tam kary za energetykę opartą na węglu. Jeśli o rachunki za prąd chodzi oferują te rachunki również możliwość przypięcia do nich abonamentu na kurwizję - w końcu kto pobiera prąd z sieci ten ma możliwość oglądania telewizji. A jak w ten kierunek władza uderzy to skokowo zwiększą się straty w sieci energetycznej. Sam premier powoła robotniczo-chłopskie lotne kontrole ścigające pajęczarzy i złodziei prądu a czterdziesty stopień zasilania zostanie narodowi sprzedany jako "wraża działalność totalnej opozycji finansowana przez Sorosa z Londynu". I naród to kupi, skoro oficjalny (powiedzmy) popyt z kurwizją będzie na 170TWh a realny na 230TWh. Wyjdzie na to że Soros ten prąd wiadrami do Londynu wywozi.
Generalnie wraca centralne sterowanie wraz ze wszystkimi problemami które to centralne sterowanie przez cztery dziesięciolecia PeeReLu ze sobą niosło. I tak najwidoczniej ma być skoro suweren tego chce. Demokracja pełną gębą.
Kikkhull
Krzysiek3
"...rozdawnictwo..."
Tłumaczyłem już - ale jak się człek uprze, to nawet 2+2=4 będzie negował (w N, bo w ciele Z3 to rozumiem).
Przeciętna rodzina w Polsce 2+2 (raczej 2+1,4) odprowadza do budżetu rocznie ok 28 tys. Liczę tu wszystkie daniny, a zatem VAT w towarach za które płacą, ZUS itp. No więc jak im wypłacą te 6 lub 12 tys. na rok, to mamy 26 - 6 = 20 > 0 lub 26 - 12 = 14 > 0. Jest to ulga podatkowa (nie „rozdawnicwto”, wszak wynik jest >0 !!!), na cel inwestycyjny. Można się zżymać, że to nie dotyczy wszystkich - ale dzieci to raczej powinni mieć wszyscy (pomijam margines <1%). Więc każdego to może objąć.
Oczywiście nie byłaby potrzebna taka ekwilibrystyka z ulgami gdyby zlikwidować obowiązkowe powszechne ubezpieczenia emerytalne. Ubezpieczeniem powinny być dzieci – zawsze tak było. Kto z głównego nurtu to proponuje - i ma realną szansę na "chwilową władzę" jak to lubością podkreśla #gruby? (Która władza nie jest chwilowa?)
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-20 12:57
Kikkhull
janwar
Zaskakujące informacje. Ponoć Wenezuela rozmawia z Rosją na temat dokonywania transakcji za pomocą Petro. W ten sposób oba kraje mogłyby obchodzić sankcje, które nakładają na nie Stany Zjednoczone.
https://comparic.pl/czy-rosja-zaakceptuje-petro/
Rośnie wymuszany transfer technologii z Europy do Chin
Izba Przemysłowo-Handlowa Unii Europejskiej w Chinach podała w poniedziałek wyniki dorocznego badania. 20 proc. jej członków poinformowało, że zostali zmuszeni do transferu technologii do Chin w zamian za dostęp do tego rynku.
https://www.pb.pl/rosnie-wymuszany-transfer-technologii-z-europy-do-chin-961392
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-20 13:15
SOWA
Bobass25
Co myślisz na temat ostatniego wybicia pszenicy i kukurydzy? Czy Twoim zdaniem wzrosty mogą się dalej utrzymać bazując tylko na zmniejszeniu podaży w raportach usda? W tej chwili dolar wysoko, akcje wysoko, więc czy jest w takim otoczeniu miejsce na surowce?
Bikeman
No i wykrakales :-), ze beda straszyc odcieciem metali ziem rzadkich.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-05-20/xi-s-trip-to-rare-earths-plant-stokes-talk-of-trade-retaliation?srnd=premium
@Bobass25
https://www.parkiet.com/Surowce/305169937-Raport-surowcowy.html
Dzisiaj o 21:00 polskiego czasu bedzie kolejny raport.
https://www.nass.usda.gov/Publications/
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-20 15:16
janwar
Trump: Cła zabijają Chiny
Prezydent Donald Trump powiedział w wyemitowanym w niedzielę wywiadzie dla FOX News, że USA i Chiny „miały już wynegocjowaną umowę, a potem Pekin ją zmienił”. Trump dodał, że „cła zabijają Chiny”, a firmy wycofują się z robienia interesów w Państwie Środka.
„Nie mamy pojęcia, o jakiej wynegocjowanej umowie mówią USA” – powiedział w poniedziałek rzecznik chińskiego MSZ Lu Kang.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Trump-Cla-zabijaja-Chiny-7672385.html
Ostatnio modyfikowany: 2019-05-20 16:41
Kikkhull
https://www.telegraph.co.uk/news/2019/05/15/donald-trump-declares-national-emergency-clearing-way-ban-huawei/?fbclid=IwAR3eAmqP2ERviUnnm6iiChZvTh7WE30NhB9wbhISyRKtKPlMfjSPJb-lt-8
Bikeman
Podsumowanie raportu USDA:
https://www.farmprogress.com/market-news/usda-crop-progress-corn-fails-reach-halfway-mark