Zaledwie trzy tygodnie temu dyskutując z Rafałem Zaorskim nt. sytuacji geopolitycznej podnieśliśmy temat zagrożenia ze strony false flag czyli tzw. operacji fałszywej flagi. Mowa oczywiście o rzekomym zaatakowaniu przez Iran dwóch tankowców w Zatoce Omańskiej. Jeden z nich należał do norweskiej, drugi japońskiej firmy. W pierwszej kolejności media głównego nurtu informowały, że statki zaatakowane zostały torpedami, później że przeprowadzono ataki lotnicze. Ostatecznie stanęło na tym, że doszło do eksplozji w wyniku min morskich. Wersję tą uznano za ostateczną gdyż, media obiegły zdjęcia na których Irańczycy odczepiają minę z jednego statku.
Czy zdjęcia były prawdziwe? Czy demontażu rzeczywiście dokonywali Irańczycy chcący pozbyć się dowodów czy służby innego kraju, nie wiadomo. A może rzeczywiście demontowali je Irańczycy, którzy po przeprowadzeniu akcji ratunkowej demontowali minę (rozstawioną przez obce służby) obawiając się wybuchu oraz dewastacji zatoki w wyniku rozlewu ropy naftowej.
Jak było naprawdę ciężko ocenić. Pewnie nigdy się tego nie dowiemy. W każdym razie słusznie czy nie, ale media w całym zachodnim świecie obtrąbiły, że za wszystkim stoi Iran.
Cała sprawa śmierdzi na kilometr. Nawet konserwatywny Bloomberg zaryzykował stwierdzenie, że mogła to być operacja fałszywej flagi, które w przeszłości wielokrotnie służyły jako preteks do napaści na niewinny kraj.
Tak było w Wietnamie w 1964 roku kiedy to okręt USS Maddox został wysłany do Zatoki Tonkijskiej tylko po to, aby późniejszy, sfingowany atak na niego wykorzystać jako uzasadnienie do konieczności zwiększenia zaangażowania USA w Wietnamie.
Podobnie postąpiły służby rosyjskie wysadzając w powietrze kilka bloków w Moskwie, aby zrzucić winę na czeczeńskich terrorystów i tym samym bez oporu społeczeństwa rozpocząć drugą wojnę w zbuntowanej republice.
Teoria wg. której kilku maniaków starowanych przez Osamę jest w stanie porwać kilka samolotów, aby następnie wykorzystać je jako pociski także nie trzyma się kupy. Zwłaszcza, że mówimy o kraju, który wydawał w 2001 roku na zbrojenia oraz wywiad więcej niż pozostałe kraje razem wzięte. W każdym razie ataki skutecznie wykorzystano do niekończącej się wojny z terrorem, którą można uzasadnić interwencje militarną w każdym zakątku globu.
Ciekawe spojrzenie na realizację polityki rzucił 12 lat temu Wesley Clark - generał amerykańskiej armii, dowódca połączonych sił NATO.
W każdym razie z 7 krajów, które miały zostać najechane lub miał zostać zmieniony rząd ostała się tylko Syria, niszczona wojną od 5 lat oraz Iran. Temu ostatniemu warto przyjrzeć się bliżej.
Iran od 200 lat nie zaatakował innego kraju. Jeżeli brał udział w wojnie to w wyniku ataku na Iran przez obce mocarstwo. Od 1978 roku czyli rewolucji irańskiej w zachodnich mediach przedstawia się kraj ten jako źródło wszelkiego zła, rządzone przez skrajnych radykałów masowo spierających terroryzm.
Kompletnie nie wspomina się, że kraj ten jako jeden z nielicznych nie posiada banku centralnego zarządzanego z poziomu BIS oraz, że zachodnie korporacje nie czerpią korzyści ze sprzedaży irańskiej ropy. Czy to wszystko? Oczywiście, że nie.
Do otwartej wojny z Iranem od lat nawołuje premier Izraela Nataniahu, który na niedawnej konferencji w Warszawie podczas rozmowy z dziennikarzami poinformował, że spotkania z przedstawicielami arabskich państw „dotyczą wojny z Iranem”. Chwilę później pojawiły się głosy, że Benjamin Netanjahu mówił o „zwalczaniu Iranu”. Niestety, słowo „wojna” pojawiło się również na Twitterze premiera Izraela (cytat został później zmieniony).
Drugim największym wrogiem Iranu w regionie jest Arabia Saudyjska, która jako główny członek OPEC nadal pozostaje sojusznikiem USA. Pozornie mogłoby się wydawać, że oba kraje łączy religia. Są jednak pewne różnice. W Iranie większość stanowią szyici (prawo jest podporządkowane pod religię), z kolei w Arabii dominują sunnici (bardziej świecka wersja państwa, taka jak w Turcji czy ZEA - choć akurat Arabii bliżej jest do średniowiecza). Wyznawcy obu odmian religii podchodzą do siebie z niezwykłą wrogością.
Wracając jednak do kwestii Iranu, sytuacja w regionie wydawała się być pod kontrolą jeszcze do zeszłego roku. Za czasów Obamy wynegocjowano zasady rozwoju energetyki atomowej w Iranie w taki sposób, aby technologia nie mogła posłużyć do produkcji broni atomowej. Instalacje oraz laboratoria były regularnie audytowane przez międzynarodowych wysłanników i żaden kraj nie zgłaszał choćby najmniejszych uchybień. W pewnym momencie pod wpływem izraelskiego lobby Donald Trump uznał Jerozolimę za stolicę Izraela oraz wycofał USA z porozumienia z Iranem.
Pozostałe kraje protestowały uznając, że polityka USA doprowadzi do destabilizacji regionu, ale zapewne o to chodziło. Chwilę później Stany Zjednoczone zaczęły nakładać sankcje zarówno na Iran oraz na kraje i firmy prowadzące interesy z Teheranem. W odpowiedzi na politykę USA i bierny opór pozostałych krajów będących sygnatariuszami porozumienia nuklearnego Iran poinformował, iż nie przedłuży 60-dniowego ultimatum jakie dał krajom członkowskim po zerwaniu porozumienia przez USA. Obiektywnie patrząc czemu Iran miałby respektować jakiekolwiek postanowienia jeżeli USA zrywa porozumienie bez żadnego powodu a pozostali członkowie rady bezpieczeństwa przy ONZ nie mają realnej siły oddziaływania.
W każdym razie ostatnio silnie rośnie napięcie w Zatoce. Sytuacja bardzo przypomina nagonkę na Saddama w 2003 roku, kiedy to USA wraz z NATO po intensywnej kampanii PR zaatakowały ten suwerenny kraj oskarżając władze o posiadanie broni chemicznej (której nigdy nie odnaleziono) oraz powiązania z Al-Kaidą, czego także nigdy nie udowodniono, a którą wspierała sama Hilary Clinton w trakcie niszczenia Libii.
Co gorsza do kampanii prowadzonej przez Trumpa, przyłączyła się już Wielka Brytania, która na podstawie informacji wywiadu stwierdziła, iż to Iran stoi za atakiem na tankowce w Zatoce Omańskiej. Ten sam wywiad miał „dowody” na istnienie broni masowego rażenia w Iraku.
Władze Arabii Saudyjskiej także szybko oświadczyły, iż to Iran stoi za atakiem na tankowce, twierdząc jednocześnie, że nie chcą wojny regionalnej, ale będą chronić swoje interesy. Jak ważne są te interesy możemy się przekonać w Jemenie gdzie bombardowania doprowadziły do katastrofy humanitarnej w efekcie której z głodu zmarło około 100 tys. dzieci poniżej 5 roku życia.
Jak to mówią "prawda jest pierwszą ofiarą wojny”. W każdym razie czy Iran rzeczywiście może zagrażać komukolwiek? Odpowiedź może dać poniższa grafika przedstawiająca bazy USA / NATO w regionie oraz „poczucie bezpieczeństwa” Irańczyków.
W każdym razie Iran w wyniku sankcji już zmaga się z poważnymi problemami gospodarczymi. Inflacja przekroczyła 50% i nic nie wskazuje na uspokojenie się sytuacji. Co więcej Iran na atakowaniu norweskiego czy japońskiego tankowca nie miałby nic do zyskania.
Po pierwsze „rzekomy” atak Iranu na japoński statek przeprowadzono akurat gdy Teheran odwiedził premier Japonii - Shinzo Abe. Była to pierwsze spotkanie przedstawicieli obu krajów na tak wysokim szczeblu od 40 lat.
Po drugie, jakakolwiek agresja Iranu mogłaby zostać wykorzystana do nałożenia dalszych sankcji przez sojuszników USA bo to, że Waszyngton będzie dążyć do ekonomicznej destablizacji kraju jest bezsprzeczne.
Po trzecie Iran jest otoczony przez amerykańskie bazy i co gorsza znajduje się w zasięgu rażenia głowic nuklearnych Izraela, który może ich mieć około 400 ale nikt nie wie jak jest naprawdę gdyż to właśnie Izrael jako jedyny nie podlega żadnej kontroli ze strony miedzynarodowych agencji.
Jest teoretycznie jeden plus jaki Iran mógłby wynieść z incydentu. Są to wyższe ceny ropy, które zwiększyłyby zyski, ze sprzedaży irańskiej ropy na czarnym rynku. Aby jednak to osiągnąć we właściwy sposób należałoby doprowadzić do „przypadkowej” kolizji w cieśninie Hormuz - 33 km przesmyk przez który transportuje się około 30% wydobycia ropy. Jakikolwiek incydent w ciągu kilku dni doprowadziłby do podwojenia się cen.
Zastanawiając się kto tak naprawdę stoi za atakami na tankowce możemy wyłącznie spekulować. Moim zdaniem na 99% nie był to Iran. Był to kraj lub grupa interesów (co najbardziej prawdopodobne), której zależy na doprowadzeniu do wojny pomiędzy USA (NATO), a Iranem. Wojna to biznes, a Trump póki co jest pierwszym od dawna prezydentem USA, który pomimo 2,5 roku urzędowania nie rozpoczął nowej wojny. Kompleks militarno - przemysłowy najwyraźniej ma z tym problem. Wojna to setki miliardów zysku. Zarabiają producenci broni sprzedając ją obu stronom konfliktu. Zarabia sektor finansowy udzielając skrajnie drogich kredytów na zakup broni. Ostatecznie zarabia się na odbudowie zniszczonego kraju. Podobnie jak w przypadku Jemenu nikogo nie interesują ludzkie tragedie.
Perfekcyjnie oddaje to fragment 2 minutowego filmu, który zamieściłem na kanale 4 lata temu:
Mam jednak wrażenie, że Ci którzy tak prą do wojny z Iranem nie doceniają skali zagrożenia. Iran to nie Irak czy Libia. To ponad 80 milionów wyedukowanych i nieźle uzbrojonych Persów. Mimo, iż kraj ten nie posiada broni atomowej (przynajmniej oficjalnie) jest w stanie skutecznie zaatakować Izrael co też zrobi jeżeli sam zostanie zaatakowany. W takim scenariuszu po stronie Iranu stanie zapewne Rosja oraz Chiny. Po stronie Izraela stanie NATO i mamy scenariusz, w którym wzrosty czy spadki na giełdach będą naszym najmniejszym problemem.
Aby nie kończyć negatywnie, chciałem podzielić się pewnym spostrzeżeniem. Otóż powoli w niektórych kanałach uznawanych za mainstream zaczynają pojawiać się rzeczywiście rzetelne analizy, które blokują zapędy polityków do eskalacji konfliktów, czy prowokowania wojen.
Według Bloomberga (opinia wydana w czwartek) ostatnie ataki na tankowce były niczym innym jak operacją fałszywej flagi. „Iran ma niewiele do osiągnięcia przez ataki na tankowce w zatoce omańskiej” stwierdziła Julian Lee na łamach Bloomberga.
Ciekawie przedstawia się także artykuł opisujący jak USA eskalują ataki na rosyjskie sieci energetyczne, włączając w to elektronie atomowe. Gdybym ja o tym napisał znowu przypiętoby mi łatkę ruskiego trola. Na szczęście napisał o tym New York Times. Co prawda Trump natychmiast oskarżył gazetę o zdradę, ale tego typu artykuły i presja społeczeństwa być może z czasem sprawią że najważniejsi politycy usiądą do stołu jak kiedyś Regan z Gorbaczowem aby zakończyć niekończący się wyścig zbrojeń.
Trader21
janwar
Produkcja ropy z siedmiu głównych złóż w Stanach Zjednoczonych powinna wzrosnąć w lipcu o 70 tys. baryłek dziennie do łącznie 8,520 mln baryłek, wynika z najnowszej prognozy Energy Information Administration.
https://www.pb.pl/eia-oczekuje-wzrostu-produkcji-ropy-w-usa-963795
janwar
Macron wzywa do dialogu z Iranem
Prezydent Francji Emmanuel Macron oświadczył w poniedziałek, że ubolewa nad decyzją Iranu o planach przekroczenia limitów zapasów nisko wzbogaconego uranu; podkreślił też, że Paryż chce rozmów z Iranem i partnerami w celu uniknięcia eskalacji konfliktu w regionie.
https://www.pb.pl/macron-wzywa-do-dialogu-z-iranem-963794
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-17 21:56
janwar
Amerykańska Rezerwa Federalna (Fed) może obniżyć stopy procentowe do niemal zera do wiosny 2020 r., jeśli relacje handlowe USA-Chiny pogorszą się jeszcze bardziej i doprowadzą gospodarkę USA do recesji, oceniają analitycy banku Morgan Stanley, na których powołuje się Reuters.
https://www.pb.pl/morgan-stanley-stopy-w-usa-moga-spasc-niemal-do-zera-963793
PGNiG: największe złoże gazowe w Polsce potwierdza swój potencjał
- Jeszcze kilka lat temu nie przewidywano, że w eksploatowanym najdłużej, od ponad 60 lat, złożu Przemyśl kryje się 20 dodatkowych mld metrów sześciennych gazu ziemnego – informuje PGNiG.
https://www.pb.pl/pgnig-najwieksze-zloze-gazowe-w-polsce-potwierdza-swoj-potencjal-963723
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-17 22:10
Ketrid
Że co??? Jeśli Sunnici a zwłaszcza Arabia Saudyjska to Islam w wersji light, to równie dobrze można napisać że Komunizm to najlepszy system gospodarczy forever and ever! Przy wahabickiej A.S. szyicki Iran to całkiem tolerancyjny kraj.
janwar
https://www.pb.pl/ft-deutsche-bank-rozwaza-stworzenie-zlego-banku-z-aktywami-50-mld-eur-963695
Saxo Bank: świat u progu recesji
Globalna gospodarka wielkimi krokami zbliża się do recesji, czas więc na bezpieczne aktywa, radzi Steen Jakobsen z Saxo Banku
https://www.pb.pl/saxo-bank-swiat-u-progu-recesji-963772
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-17 22:20
trader21
Masz wystarczającą wiedzę to rozwiń temat religijnych walk na Bliskim Wschodzie. To że kulturowo Arabia przypomina średniowiecze nie oznacza że wywodzi się to wyłącznie z religii.
Spy
Co na to wskazuje ? Chociażby zwykła logika i ocena potencjalnych korzyści/strat wymienionych w artykule stron
cracko
Za prowokacjami najpewniej stoi Izrael lub Arabia Saudyjska.
polish_wealth
W ramach przypomnienia, Izrael - Iran, przewinąłem
a z Adama człowieka 2011 bodajrzę wynika że Izraelowi zależy na wojnie, tylko żeby spowodować zamęt podczas którego przejmą wzgórze świątynne i zaczną budować.
Żyjemy w bardzo ciekawym czasie
26 bieżącego miesiąca jest OPEC summit, wg. mnie zapadnie konsensus cenowy niewygodny dla USA i wtedy zaostrzą się prowokacje z Iranem. Czytaj za miesiąc może już się wydarzyć to co mówi ten Pan z linku :)
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 00:00
piotr34
werserk
"To że kulturowo Arabia przypomina średniowiecze nie oznacza że wywodzi się to wyłącznie z religii."
Owszem, głównie z niej- z bodaj najbardziej ekstremalnej odmiany sunnizmu, czyli wspomnianego wyżej wahabizmu, który legł u podstaw nowego państwa i stał się niejako jego "mitem założycielskim". Większość organizacji terrorystycznych jest sunnicka, szyicki natomiast jest Hezbollah, ale ten to bardziej zmartwienie Izraela, niż Europy.
Sol
Zgadzam się z uwagą Ketrida. Na przykład w Iranie kobiety to 60% studentów a w Arabii Saudyjskiej do niedawna nie mogły nawet prowadzić samochodu. I owszem, to JEST uzasadniane religijnie. Oba kraje są oficjalnie teokratycznymi reżimami i np. ograniczanie praw kobiet jest w nich bezpośrednio uzasadniane religią. Z drugiej strony prawdą jest, że religia/ideologia jest przeważnie wtórną sprawą wobec władzy. Władza jest dla władców a plebsowi wciska sie jakiś kit o komunizmie, demokracji, namaszczeniu króla przez Boga itd. np. wg. doniesień Anthonego Suttona cały komunizm w ZSRR był tylko zasłoną ideologiczną dla uczynienia Rosji specjalną strefą ekonomiczną Wall Street. Wszak niewolniczych okręgów przemysłowych Amerykanie nie budowali Stalinowi za darmo ani nawet za cenę godziwą. Oni to sobie odbili z niebotyczną przebitką, tylko że w latach 70 projekt już żył własnym życiem i trzeba było wygasić za pomocą śpiochów. Ot i cała tajemnica wzrostu i upadku.
https://www.youtube.com/watch?v=o1e0kMxqCIw
Wracając do pary Iran-Saudowie. Między oboma krajami jest zasadnicza różnica. Arabia Saudyjska jest zachodnim satelitą od czasów Lawrenca z Arabii. Praktycznie cały ich zysk z ropy idzie w amerykańskie papiery wartościowe, a to Ameryka może w każdej chwili "zamrozić" i nawet nie dowiemy się o kradzieży, bo sprawa tych papierów jest nieprzejrzysta. Arabia Saudyjska zdecydowaną większość broni kupuje w USA i u jego satelitów bez znaczącej dywersyfikacji, czyli ich armię można wyłączyć zdalnie. Jak wysoko Ameryka ceni uzależnianie armii pomniejszych kraików od swoich dostaw broni, świadczy niedawny przykład Turcji. Sprawa zakupu S400 została postawiona na ostrzu noża.
Ponadto Arabia Saudyjska nie ma żadnej większej infrastruktury przemysłowej, zaplecza intelektualnego. Nic. To jest tylko proxy do finansowania islamistów, budowy meczetów w Europie itd. Jeśli Saudowie pojadą na czołówkę z Iranem, to też jako bezmózgie proxy. Meczety w Europie finansują jako proxy, separatystów w II Wojnie Czeczeńskiej, terrorystów w Syrii, muzułmańskich zbrodniarzy z Kosowa itd. też - wszystko finansowano przez saudyjskie proxy. Niezłe ADHD jak na kraj który nie jest w stanie wykształcić nawet jednego kryptologa, bo jego przeciętny obywtatel to analfabeta.
Natomiast szyicki Iran prowadzi stosunkowo racjonalną politykę. Musi mieć jakieś minimum przemysłu, bo broni z racji sankcji dużo nie kupi. Aby był przemysł musi być jakaś edukacja, przynajmniej jakaś garstka inżynierów. Iran nie może głupio prowokować, bo nie stoi za nim żaden duży który krzyknie "ha! małego bojesz!". Czyli Iran musi zachowywać się odpowiedzialnie i racjonalnie. Tej odpowiedzialności nie znajdziemy u Saudów którzy po prostu są jankeską marionetką.
Szyici generalnie kojarzą mi się z bardziej pragmatycznymi ośrodkami decyzyjnymi. Poza Iranem np. szyicki Hezbollah walczył z inwazją izraelską na Liban w 2006 oraz proizraelskim (sunnickim) ISIS. Siedzą u siebie, walczą u siebie i nie budują meczetów w Europie.
Państwa sunnickie to przeważnie satelity Waszyngtonu i jako takie nie muszą na przykład kształcić kadry technicznej, rozwijąc przemysłu itd. Generalnie całe to ich "średniowiecze" jest na rękę hegemonowi. Jeszcze w latach 60 Arabowie byli dużo bardziej chłodni religijnie, a takie kraje jak Egipt, Irak, Syria to był naseryzm, arabski socjalizm, nacjonalizm. Planowano unię Syrii i Iraku.
Po śmierci Stalina ZSRR odwrócił się od Izraela i całą zimną wojnę Zachód trzymał z Izraelem, a Arabowie (bez Saudów i szejków) z ZSRR. W czasach zimnej wojny zachodnie służby jako opozycję mocno promowały islamistów, a np. Izrael wspierał Hamas jako przeciwwagę dla OWP. W Afganistanie odręczniki szkolne używane przez talibów były redagowane przez amerykańskich specjalistów jeszcze w latach 80 gdy to źli talibowie byli szlachetnymi mudżahedinami. Ładnie tam zdefiniowano niewiernego, świętą wojnę i takie tam...
Wojujący islam to wytwór Zachodu. Zachód sobie z nim walczy wg. uznania dają permanentne prawo do interenwecji, a często używa go jako pionki. W Libii w 2011 za demokratyczną opozycję robiła Al-kaida, a potem została przerzucona do Syrii jako "umiarkowani". ISIS to byli ci "nieumiarkowani". Większość to sunnici. Islamiści z ISIS nawet urządzali pogadanki mówiące o tym, że flagi Syrii i Iraku to bluźnierstwo wobec Boga, a Izrael w zasadzie nie jest wrogiem.
Gdy Amerykanie w 2003 zajęli Irak, to co zrobili? Zaczęli szczuć szyitów na sunnitów i odwrotnie. Przez kilka miesięcy odmawiali założenia lokalnej policji. Z głupoty? Nie. Brytyjska SAS nawet zaliczyła wpadkę:
https://en.wikipedia.org/wiki/Basra_prison_incident
(nie gwarantuję treści, bo Wikipedię coraz mocniej kontrolują natowskie "ośrodki do walki z dezinformacją", ale proszę szukać pod tymi słowami kluczowymi). Mówiąc krótko: dziel i rządź. Rozpad Jugosławii to też był efekt długiej, zewnętrznej gry operacyjnej.
Pewnym narodom odgórnie wyznaczono rolę wiecznych "mudżhahedinów". Jest to rola oczywiście nieopłacalna i wręcz destrukcyjna. Iran na to nie pisze się.
PS. ta prowokacja z tankowcami była szyta grubymi nićmi, mega żenująca i została masowo zignorowana. Amerykanie sami zachowali się jakby nie wierzyli w jakość prowokacji i "na razie" nie wyciągnęli konsekwencji.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 01:31
3r3
Należy powstrzymać się od pierwszych odruchów gdyż mogą być szlachetne.
Te dzieci nie będą konkurowały z moimi dziećmi. Etyka sytuacyjna, logika plemienna.
"Wojna to setki miliardów zysku. Zarabiają producenci broni sprzedając ją obu stronom konfliktu. Zarabia sektor finansowy udzielając skrajnie drogich kredytów na zakup broni."
Szkoda że broń AS sprzedaje kto inny. Taki cymes dobry.
"Podobnie jak w przypadku Jemenu nikogo nie interesują ludzkie tragedie."
Tragedie Jemeńczyków interesują mnie dokładnie tyle samo co Jemeńczyków obecny najazd Kibucu na Niedorzecze.
"jest w stanie skutecznie zaatakować Izrael co też zrobi jeżeli sam zostanie zaatakowany. "
Jeśli osłabnie zdemolowany Izrael zniknie problem umów z tym krajem odnośnie roszczeń bo będą mieli zbyt krótką ławkę do szarpania się o to.
"Otóż powoli w niektórych kanałach uznawanych za mainstream zaczynają pojawiać się rzeczywiście rzetelne analizy, które blokują zapędy polityków do eskalacji konfliktów, czy prowokowania wojen."
Ponieważ bez wsparcia USA gospodarka EU się rozleci. Niemcy zostaną rozszarpane bez poparcia USA.
"Co prawda Trump natychmiast oskarżył gazetę o zdradę, ale tego typu artykuły i presja społeczeństwa być może z czasem sprawią że najważniejsi politycy usiądą do stołu jak kiedyś Regan z Gorbaczowem aby zakończyć niekończący się wyścig zbrojeń."
Za każdym razem jak się dogadują to ruskie wchodzą albo wychodzą z Niedorzecza i za każdym razem kraj jest zdemolowany.
z01
Iran był świetnym krajem w latach 60. Wzorem dla innych państw regionu, w którym kobiety ubierały się jak europejki. Dało się pogodzić nowoczesność z religią. Dopóki go Amerykanie nie zajechali i nie zastąpili monarchii skrajnymi radykałami. Powód? Ropa oczywiście. Od tamtej pory cały region to jeden wielki kocioł właśnie dzięki USA - nosicielowi wolności i demokracji, rycerzowi na białym koniu. Ten świat jest naprawdę zdrowo zryty.
janwar
Zeszłotygodniowy raport USDA na temat światowych prognoz podaży i popytu na produkty rolne odnotował większy niż oczekiwano spadek plonów i areału kukurydzy, co sugeruje, że w przyszłych raportach można spodziewać się jeszcze bardziej znaczących redukcji
https://pl.investing.com/analysis/kukurydza-najdrozsza-od-5-lat-przez-powodzie-w-usa-200226075
janwar
Chiny znacząco zmniejszyły swój stan posiadania papierów wartościowych sprzedawanych przez amerykański skarb państwa. W kwietniu spadł on do najniższego poziomu od prawie dwóch lat
https://www.pb.pl/chiny-maja-najmniej-obligacji-usa-od-niemal-dwoch-lat-963803
Kabila
Ostatnio dzwoniłem do Teheranu do mojego brata - nastroje są takie, że młodzi będą bronić reżimu przed obcą agresją. I wcale mnie to nie dziwi.
On sam chce iść do wojska na wojnę obronną. Jeżeli są jakieś prozachodnie sympatie wśród młodzieży w Iranie, to właśnie teraz się kończą.
Ja go namawiam do ewakuacji do Turcji lub Armenii.
A generał Wesley Clark - mózg agresji NATO na Jugosławię. Ma prywatne kopanie węgla w Kosowie. Tak albańscy bandyci go wynagrodzili za brudną robotę.
nikt ważny
Nie zaatakowano tankowców pod "amerykańską" banderą. Specjalnie ofiar nie było a przynajmniej nie ma eskalacji w mediach z taką informacją. Jeśli więc bawić się w spekulacje czy "teorie spiskowe" to celem bardzie prawdopodobnym jest zmontowanie szerokiej "koalicji" przy czym incydent jako "false flag" ma w założeniu jej montaż oraz np przygotowanie gruntu pod właściwy incydent w przyszłości . Zwykle celów jest więcej i nie jest to ten na który większość gawiedzi zwraca uwagę. Tak jak "koalicja" niekoniecznie może być montowana na potrzeby jednego celu. Mamy tu Norwegów i Japończyków. Dwa odległe ale geopolitycznie ważne regiony. Wrota na Arktykę i Wrota Chin na świat. Dwa niezwykle ważne obecnie rejony. Ormuz może i jest ważny lecz w ujęciu globalnym ale obecnie gra jest bardziej o kontrolę a nie o blokadę. Blokada prawie nikogo nie zadowala.
US może być militarnie globalnym imperium ale wyłomy już się dokonują, a o tym co robią Chińczycy i co się dzieje w Arktyce można wyszukać w innych miejscach. Militaryzacja "pełną gębą".
Jeśli chodzi o sam incydent to nie stawiałbym na jego kluczową rolę. To raczej krok na ścieżce. "Budowanie napięcia małymi kroczkami". W kategoriach znaczeniowych można napisać fikcyjny scenariusz o kolejnych tankowcach, być może nawet jakimś "amerykańskim" i być może nawet z jakimś "amerykańskim" "bohaterem" który zginie "broniąc amerykańskiej wolności" i "demokracji". Położy się na jakiś granat czy coś. Później flagi do połowy, salwy honorowe, płomienne przemówienia, milczące marsze....
Finałem będzie "omyłkowo" trafiony statek turystyczny z "dziećmi", "turystami", "cywilami" generalnie tymi co "w Pokoju" płynęli cieszyć się "pięknem Bliskiego Wschodu". Będą to zapewne Norwegowie, Japończycy, "duża ilość Holendrów", kilku Francuzów, trzech Niemców, dwie Polki i jeden Rumun, oraz ośmiu rabinów. Jak nie statek to samolot. Detale...
Z tymi Niemcami też niekoniecznie bo tu zupełnie nie ma pewności po której stronie są, a nawiązując do poprzedniego artykułu (SWIFT), to prace nad wymienionym systemem trwają lat już chyba cztery, w zeszłym roku, jeśli dobrze pamiętam, rozmawiali o udziale z Rosją i coś "bąkali" o zaproszeniu Chin.
Iran jest dobrym miejscem na związanie sił "koalicji" z siłami "osi zła". Gdybym miał szacować to w planie prawdopodobnie jest uwiązanie sił FR, bo ta ze swoją demografią i wielością sił zbrojnych nie będzie w stanie prowadzić albo wspierać poważnych konfliktów w odległych od siebie regionach. Arktyka, Bliski Wschód, Daleki Wschód (i Pacyfik), Ameryka Południowa i Centralna, Europa Środkowa. Pięć teatrów, ale może i więcej bo wciąż niewiele mówi się o Afryce i tym co tam się dzieje. A tam jest co grabić.
Dla US głównym zagrożeniem są obecnie Chiny. Żadna tajemnica. Zagrożeniem globalnym choć jeszcze nie militarnym (choć lokalnie jak najbardziej równorzędnym). Stąd spekuluję że potencjalny poważny konflikt na Bliskim Wschodzie jest jedynie sidłami w których mają utknąć "koalicje" jednych i drugich, zaś ten właściwy konflikt jest reżyserowany na starcie morskie i lotnicze. A jak już popłynąć z fantazją to cała ta zawierucha jest kolejną, jak to na "wschodzie" mówią, "maskirowką", by dokonać zuchwałego napadu z grabieżą i/lub okupacją w zupełnie innych rejonach, np. Arktyce i/lub Ameryce Południowej.
Całość oczywiście rozpatrywać z różnych perspektyw. Inaczej funkcjonują mechanizmy w czasie Pokoju a inaczej w czasie Wojny, a pomiędzy jest mnóstwo wersji "hybrydowych". Dywersyfikując narzędzia i dobierając stosownie do zaplanowanego dzieła można nieźle "grabić" nie swoimi rękami.
Jeśli więc chodzi o wojnę i Iran to dążą do niej "grabieżcy". Szyldy każdy stosownie do przekonań mogą dopisać :-)
jazon
chyba jednak krypto trochę skoryguje przed próbą wybicia, pytanie jak głęboko, im płycej tym w sumie lepiej..dla samego wybicia.
janwar
Dante
Możliwe, że dzisiaj BTC pójdzie trochę w górę, a potem dalej głębiej w dół.
PS. Po paru dniach marazmu giełda powinna wrócić do wzrostów
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 10:31
polish_wealth
Iran najwięcej transportuje do Chin i Indii, a USA są coraz bardziej samowystarczalne jeżeli chodzi o gaz i będą samowystarczalne ropnie jak podporządkują sobie Wenazuelę, wg. mnie Ameryka chce się stać eksporterem Netto, dlatego zależeć jej będzie na wysokich cenach paliw np. w okolicach 70-80 USD. USA jest w czołówce krajów gdzie wydobycie ropy jest drogie, ze względu na labor costs i glebę, a wiadomo że wydobycie musi przynosić normalne yieldy, ktoś tam musi pracować, ktoś musi kupić wiertła itd. Arabia Saudyjska sojusznik i najważniejszy członek OPEC też chce większych cen ropy, bo ma tylko ropę.
Prawdą jest jednak, że im dłużej trwa świat tym jest nadpodaż ropy i gdyby nie właśnie organizacje jak OPEC to ropa by była w cenie barszczu, przyczynia się do tego głównie IRAN, który może produkować dużo i jak widzimy z grafu sprzedaje nie-Atlantom, czyli kompletnie zaburza porządek.
To jest jedna strona medalu, że Oligarchowie z Chevronu i Mobile Exxon lobbują kasą tam te kręgi militarno przemysłowe, żeby przygotowały plan wojenny, druga sprawa, która działa na wyobraźnie decydentom to spowolnienia Chin, poprzez wyłączenia handlu czy wyłączenia samego eksportu Ropy do Chin, który stanowi 15% całego zapotrzebowania Chin. To się by dodawało.
Trzecia sprawa, wyłączenie Iranu to zablokowanie 2 ewentualnej nitki One belt One road.
Sprawa 4 i tak naprawdę najważniejsza, Benjamin Netenjahu i jego przyszywany wnuczek wystrugany w Chabad hausie - Jared Kushner - cień Donalda Trumpa od spraw bliskowschodnich, to są emisariusze lobby globalnego iluminatuzmu, którzy wierzą że jest przesilenie i że centrum świata będzie w zjednoczonej pod żydowskim butem Eurazji. Mają ku temu takie swoje bankowe powody, banki żydowskie, brokerzy żydowscy, opcje binarne kontrolują żydzi i tak dalej, temuż to Netenjahu prawił w ONZ że Izrael ma świtlaną przyszłość. Każdego za długi pociągają do różnych zachowań.
Jak jest to chińskie przysłowie, "Chcesz być bogaty, to buduj drogi" to można powiedzieć że żydzi kontrolują najbardziej wysublimowany rodzaj dróg, te drogi finansowe.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 11:00
Marcin (ITT)
Na ten moment obniżki stóp przez EBC we wrześniu oczekuje 62% rynku, a w grudniu - 77% rynku.
Obserwując sytuację w Europie i ostatnie lata w wykonaniu EBC można byłoby dojść do wniosku, że dobrobytu (o dziwo) jednak nie da się wydrukować w banku centralnym. No ale Draghi musi iść w zaparte, koniec jego kadencji już niebawem.
Aha, akcje po tej wypowiedzi idą w górę, ale nie dzieje się to kosztem obligacji. Popyt na obligacje niezmiennie wysoki. Niemieckie 10-latki są już na poziomie -0,30%, a amerykańskie spadły właśnie poniżej 2,05%. Recesja, proszę pana. Rynek obligacji pokazuje realia, a na rynku akcji mamy do czynienia z chwilową euforią.
Dante
polish_wealth
My w "Niedorzeczu" powinniśmy robić teraz odwrotnie niż te wszystkie lucyferiańskie proncia, tzn. powinniśmy wychodzić do wszystkich z inicjatywą i pytać: "Jak my wam damy taniej to co mamy, to co nam dacie w zamian tego czego nie mamy" w ten sposób rzeczy i usługi będą tanieć, to znaczy że będzie trzeba wkładać mniej pracy żeby miec, czyli będzie więcej wolności, która jest prawdziwym społecznym bogactwem i celem pieniądza.
Kaczyński jeżeli jest liderem, powinien zaprosić Putina na partie szachów pod dębem, powinien mu dać piersiówkę dobrej żołądkowej gorzkiej i katować temat NS2,a nawet tematy jakie się filozofom nie śniły, typu wyślijcie nam szpeców od waszego handlu zobaczymy co moglibyśmy zmienić w naszych relacjach żeby odtamować handel jeszcze bardziej.
Ps. Nie jestem ruskim agentem, patrze na mape i widzę, że obok jest taki duuuuży kraj pełen ludzi i zasobów, jakoś żeby skorzystać!
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 11:24
Zengin
Ciekawy koncept z odwróceniem uwagi poprzez podgrzewanie Persji i hop-siup zajęta Arktyka z potencjalnymi złożami. Kto pierwszy desantuje ludzików i pobuduje iglo, ten jest nie do ruszenia.
@3r3
Za każdym razem jak się dogadują to ruskie wchodzą albo wychodzą z Niedorzecza i za każdym razem kraj jest zdemolowany.
Wg mnie nie tym razem. Nie po to Dugin dwoi się i troi wokół idei euroazjatyzmu, by Rosja jeszcze raz miała bawić się w kolonie zewnętrzne i wewnętrzne. Myślę, że do stolika przy którym dzieli się tort zasiądzie już Car z Berlina. Oczywiście Niedorzecze będzie wymieniane na 4-5 pozycji carskiej tytulatury. Kwestia otwarta kiedy i w jakiej roli wrócą tu szanowni Żydowini i czy Kowboje na pa-pa oddadzą kadłubek niedorzecza jako bardziej Land czy jako bardziej Gubernię.
@polish_wealth
Kaczyński jeżeli jest liderem
Piękne marzenie
powinien zaprosić Putina na partie szachów pod dębem
do brzozowego gaju
wyślijcie nam szpeców od waszego handlu zobaczymy co moglibyśmy zmienić w naszych relacjach
Śmiem wątpić, by po 1989 przytrafił się jeden dzień, podczas którego na Kremlu myślano o Polsce jako autonomicznym kraju. Raczej, że zmieniliśmy właściciela. Kaczyńskie nóżki są za krótkie by porozmawiać z niewysokim Putinem równorzędnie o relacjach. No chyba... że poprzez Danielsa który uwierzytelni się Włodzimierzowi papierkami, że dług jest księgowany w Trzeciej Świątyni Jerozolimskiej Jeszcze Nie Odbudowanej.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 11:38
jazon
Czyżby to realizacja stworzenia a'la SDR'a wprowadzonego od razu na ulicę między ludzi i to przed kryzysem i nie "na ratunek masom"? Czy Najstarsi wiedzą i wyrazili zgodę?
https://techcrunch.com/2019/06/18/facebook-libra/
RayLuka
Myślę, że ta sprawa ma wiele wspólnego z Planem Pokojowym dla Bliskiego Wschodu przygotowywanego przez ekipę Trumpa. Plan miał być ogłoszony w lutym, potem w czerwcu a teraz ponoć w 2020 roku. Dlaczego? Pewnie coś się dzieje za kurtyną. Należy wspomnieć również o tym, że będą nowe wybory w Izraelu bo się nie udało Netanjahu stworzyć rządu.
"Kiedy bowiem będą mówić: «Pokój i bezpieczeństwo» - tak niespodzianie przyjdzie na nich zagłada, jak bóle na brzemienną, i nie ujdą". 1 Tes 5 3-4.
Może ktoś zna fakty mówiące o czym innym ale wg mnie to pierwszy raz w historii świata kiedy zaczyna się pojawiać ta fraza w przestrzeni medialnej! "POKÓJ I BEZPIECZEŃSTWO". Zawsze były wojny a teraz się mówi o pokoju i bezpieczeństwie. Przypadek? Łączenie Narodów np UE (brak wojen o granice). Papież jednoczy religie (ekumenizm)! Dlaczego? Brak wojen na tle religijnym! Mówi o ... ups! JEDNYM BOGU dla wszystkich! Jak to się dopnie to będzie to Czas Aapokalipsy. Można w Biblię nie wierzyć, ale jak się tak zastanowić, to przecież Ona to dokładnie opisuje! Dzwinym "zbiegiem okoliczności" areną czasów ostatecznych jest właśnie ... Bliski Wschód.
PS. O tym każdy POLAK musi ZAWSZE pamiętać:
„My, Rosjanie i Niemcy, nie jesteśmy zainteresowani istnieniem niepodległego państwa polskiego w żadnej formie” - Aleksandr Dugin, geostrateg Putina.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 12:50
Lech
" druga sprawa, która działa na wyobraźnie decydentom to spowolnienia Chin, poprzez wyłączenia handlu czy wyłączenia samego eksportu Ropy do Chin, który stanowi 15% całego zapotrzebowania Chin..."
Chiny mają swój plan B, największe złoża ropy łupkowej na świecie , które mogą ich uniezależnić od importu, tylko po co? jak ropa jest tania i w zamian mają zbyt na swoje produkty? pomagają im w rozwoju i powiększają swoje wpływy?
Ci stratedzy są do niczego, przegapili sprawę.. Mosad tą swoją grą na niszczenie sąsiadów za wszelka cenę , a z USA połowy świata doczeka się wielkich problemów dla siebie i państwa , a mógł być kagankiem oświaty i postępu , wzorem dla całego regionu i świata, takimi próbowali się przedstawić jeszcze w latach 70 i 80- tych...
Pociągają za sznurki bo potrafili przyciągnąć światowy kapitał do swoich funduszy , dlatego właśnie te fundusze są największym zagrożeniem dla inwestujących , bo za ten kapitał ich niszczą i przejmują . Czeka nas reset tego kapitału , chyba że w porę zostanie przełożony do funduszy po za ich wpływami lub w realny majątek.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 13:00
skuczera
A co z wahabicką odmianą islamu na półwyspie arabskim, który to faktycznie stoi za zamachami na świecie? Co z Iranem takim jak wygląda w rzeczywistości? To że terroryści są finansowani głównie przez wahabickich Arabów i że to Arabia Saudyjska jest głównym źródłem "muzułmańskiego zła" powinno wiedzieć ze szkoły każde dziecko w wieku 7+. Tylko że Arabowie mają dużo ropy a USA ich wspiera, to dlatego Ci morderczy wahabici są oficjalnie "tymi dobrymi" - nie zdziwię się jak jeszcze w imię przyszłych zysków amerykanów polscy żołnierze będą walczyć na wojnie z Iranem która byłaby potworna i tragiczna w skutkach. No ale że pisowska władza lubi wchodzić w cztery litery pomarańczowemu z usa, to jest całkiem możliwe, a ewentualna wojna to będzie tragedia dla całego świata. Ruskie i wszyscy też się oczywiście w ten konflikt wepchają i będzie naprawdę, naprawdę nieciekawie.
No ale mamy zamówione F-35.... mimo braku normalnej obrony przeciwlotniczej.... strach się bać.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 13:18
Freeman
nikt ważny
"Ciekawy koncept..."
Publicznie jest dość informacji by zarysować kilka scenariuszy które oszacuje się jako najbardziej prawdopodobne. Arktyka i Afryka zdają się być najbardziej prawdopodobne. Globus i statystyki demograficzne pomagają. Globus w złożeniu z "interesami" pozwala wskazać potencjalne uwiązanie w teatry poszczególnych graczy. Demografia i jej rozkład w teatrach decyduje o skali powodzenia.
Poważny konflikt na Bliskim Wchodzie w sensie regularnej wojny lądowej to przy obecnym układzie sił wyłącznie straty i osłabienie innych frontów dla każdego tam uwiązanego. Podobnie Ameryka Południowa i Centralna choć tam jest inny rozdział i udział powiązań. Daleki Wschód wygląda (nieco) inaczej. Arktyka i Afryka poprzez demografie stanowią bezpieczniejsze miejsce i większe prawdopodobieństwo udanej kampanii. W Arktyce co najwyżej zaprotestują niedźwiedzie polarne, lemingi i walenie. Afryka to nie tyle opór nielicznych (w ujęciu kontynentu) autochtonów, lecz poważne kłopoty w logistyce. Mimo wszystko poza obrzeżami, bogate w zasoby "serce" to nadal orka na ugorze. Demografia zmienia tradycyjne podejście wyjęte choćby z Clausewitz'a czy jak ktoś lubi militarny "Trias", z Sun Tzu.
W "technologicznym świecie" US ćwiczyło wiele razy kampanie na różnym terenie. Na pewno wyciągnęli dość wniosków (paru zdaje się nie ale to chyba kwestia "kultury"). Podobne doświadczenia ma Rosja. Chiny mają zupełnie inne podejście ale to też przez pryzmat doświadczeń (historii) i "kultury". Więcej odrobionych lekcji. Indie (te współczesne) są młode i są niewiadomą. Mityczna historia nie pomaga. Niemcy mają wątpliwe doświadczenia z przeszłości i ich teoretyczna potęga jest związana już chyba tylko z eksportem, "sztuczkami księgowymi" i miękki oddziaływaniem na sąsiedztwo. Poza tym są bez zębów. Zawsze były choć udają że mają - świetnie. Brytania nie ma już przewagi intelektualnej i technologicznej (albo dystans jest niewielki) więc ponowny status imperium jej nie grozi. Francja podobnie. Hiszpania i Portugalia to zaś geopolityczny "Trias".
Mamy kilka teatrów, kilku dużych graczy, kilkunastu w drugiej linii i kilkudziesięciu w wasalnej linii zaplecza. Pozostali zadowolili się rolą kibiców choć udają że też się liczą bo grają o wynik "na giełdzie" albo "u bukmachera". Gra nazywa się "kontrola" i jest skrzyżowanie "metropolu", "bitwy morskiej", "pokera" i odmiany teleturnieju "skojarzenia". Karty są częściowo znaczone. Zamiast kostki jest ruletka (pochodna kostki i "koła fortuny"). Część graczy jest inteligentna inaczej, jest kilku psychopatów i kilku mitomanów. Paru niezłych aktorów. Kilku ma rewolwer pod stołem. Nie wszyscy naładowany. Spora grupa to słupy graczy realnych, szczególnie w przypadku wasalnych linii zaplecza. Kilku nadal jest przekonanych że da się grać tak samo jak w "donkey kong". Właścicielem gry jest właściciel kasyna który niezależnie od rezultatów swoją dolę kasuje zawsze, a i jeszcze zarabia na "barze". Jak ktoś nie zapłaci, nie odda długu, spróbuje kantować to dostanie rewizję i obicie na tyłach i zakaz wstępu na jakiś czas, jednak tylko na jakiś czas, bo przecież dług trzeba zwrócić. Jak się klientowi zabroni to się jeszcze powiesi a wtedy same straty tym bardziej jak nie ma rodziny którą obarczy się jego długiem.
Gra wszak nazywa się "kontrola". Proponuje w tej grze opisać Iran. Albo sprawdzić czy obecny publiczny opis ma racjonalne uzasadnienie. "Nie klei się", prawda?
Kikkhull
Wydaje mi sie, ze to moze byc zle zrozumiane. Najbardziej konserwatywnym islamem, skad czerpie terroryzm jest Wahhabizm
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wahhabizm
Independent Trader Team
Druga wersja Twojego komentarza bardziej merytoryczna, dzięki za wycięcie złośliwego czepialstwa.
@Kikkhull
Trader trochę to doprecyzował, bo fragment wzbudził ogromne emocje. Ty jeszcze dodatkowo uzupełniłeś, dzięki!
Kikkhull
Dante
Dante
janwar
Ale jak to sie odnosi do fundamentow gospodarczych?
Czy matematyka ma zastapic cykl ozywienia?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 14:35
TabulaRasa
janwar
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Draghi-uderzyl-w-kurs-euro-EBC-nie-wyklucza-ciecia-stop-7691805.html
jazon
dzisjesze zachowanie austryjackich 10-latek pokazuje że tak spadek rentowności o -172,22%
https://www.investing.com/rates-bonds/austria-10-year-bond-yield
nikt ważny
"...do tego nie dojdzie. ..."
Przychylam się.
Osobiście rozdzielam jednak faktyczne powody od oficjalnej wersji dla gawiedzi i od tej dla "przestawicieli", mającej dać racjonalne usprawiedliwienie. 9/11 emocjonalnie oddziaływało na gawiedź. Broń chemiczna (Irak), Al-Qaeda (Afanistan) były świetnym "kitem" dla gawiedzi w szeregach polityki. Te wersje pokutują do dziś, a o realnych powodach, całkiem przyziemnych wynikających z "kontroli" i "grabieży" są przekonani tylko nieliczni choć to i tak wyłącznie przekonanie. Poboczne teorie spiskowe również nie pomagają a zwykle są celowym narzędziem dezinformacji (zresztą taka ich geneza).
Na obecną chwilę trudno zrobić z izolowanego Iranu o ograniczonych możliwościach, potęgę militarną, gospodarczą i technologiczną, takich Persów ze szpiegami na każdy dworze i "pluskwami" w każdym dywanie. Owszem, mają pewne ograniczone możliwości ale prócz narracji w rzekomo cywilizowanej części świata o tym jaki tam jest terror religijny i panuje "samo zło", brakuje realnych powodów do wojny, w tym takiej na wyniszczenie. Iran radzi sobie jak może i w tych ograniczeniach jest to nawet efektywne. Czasem go kąsają, czasem kąsa on, lecz sytuację można uznać za stabilną.
W zarządzaniu chodzi o presję i utrzymywanie narracji "wróg istnieje". Taki "dyżurny winny". Bez wroga nie ma celu. Wróg musi istnieć i musi istnieć legenda choćby faktycznie był już na respiratorze. Przykład Palestyny świetnie pasuje z tym że tam Izrael przelicytował na narracji. Ale za pokolenie już nie będzie to wcale takie pewne. Większość wszak ogranicza się do oficjalne propagandy ze szkoły zwanej historią by po szkole kontemplować przy piwie mięso na grillu, czasem zasoby wiary uzupełniając strzępami z tekstów z gazety użytej chwilę później do czynności fizjologicznych związanych z wydalaniem.
Tak jak napisałeś, potrzebny byłby taki 9/11 tylko na większą skalę i tu nie wobec "szatana", ale wobec potencjalnej "koalicji". Nie mam pomysłu co to mogłoby być a nie będę "rzucał" jakimiś "atomówkami". Ja optuję za tym że póki to będzie możliwe będzie zwykłe "dokładanie drewna do ogniska by nie zgasło" i to przez każdą ze stron bo wiąże to wszystkie strony ograniczając możliwości innych kampanii. Zasoby, w tym te militarne są wbrew obiegowym mitom dość ograniczone, również te obecnego globalnego Imperium, które zwyczajnie nie jest w stanie wszędzie zapewnić sobie przewagi. Stąd te wszystkie zarzewia i tzw "proxy war" nie swoimi "ręcami".
BartArt
Celowa gra Tariff Man-a. Kolejny pretekst aby naciskać na FED.
jazon
to oznacza że czekamy na jakiś short za 2-3 mld$ i patrzymy czy tym razem wystarczy aby skutecznie wyleczyć goldbugów z ich choroby ;-)
Freeman
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 15:45
TabulaRasa
Freeman
BartArt
COMEX bis i wszystko jasne. Starsi wiedzą co się ma wydarzyć.
Freeman
Freeman
Freeman
BartArt
Zaczynam robić zakłady na Au; yebnie czy nie yebnie?
Tiaa, FOMC jutro będzie godoł.
@ITT: wybaczcie za słownictwo ale inaczej się nie da ;)
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 16:20
growing
TabulaRasa
Fenix wstaje z popiołów ;)
Freeman
janwar
piotr34
Mozecie wyciac ale prawda w oczy kole-"sunnici to islam w wersji light"-jezeli taka jesta wasza wiedza na temat kulturowe i geopolityczne to moze lepiej zostancie przy gieldzie a a analizy geopolityczne sobie odpuscie bo nie wiecie o czym piszecie.
Freeman
BartArt
Ewidentnie nie chcą tego puścić. To się nazywa sterowany centralnie "wolny rynek". Zobaczymy czy GLOBEX wyciągnie w górę.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 17:36
Dante
PS. Ropa WTI - byczy retset na poziomie ok. 52,5$ (?)
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 17:38
janwar
Nie spierajmy sie o szczegoly. Fakt ze oba odlamy to nieprzejednani wrogowie i niech tak zostanie, bo jesli sie pogodza to ich wspolnym wrogiem beda chrzescijanie- krzyzowcy.
jazon
ja to widzę tak że żeby pękło na dłużej 1350USD muszą zostać spełnione dwa warunki: 1) przekroczona pewna masa krytyczna popytu czyli zmiana sentymentu do metalu wielu inwestorów i 2) wykorzystany czynnik prowadzenia wojny na kilku frontach. Jak bronisz dwóch flanek i pleców naraz to szansa że któreś padnie jest spora. Jakich innych frontów oprócz zbijania AU będą równolegle bronić? Na pewno $ za wszelką cenę, co jeszcze?
janwar
Bronia akcji Firm notowanych. Przy tylu niekorzystnych danych z ekonomii i geopolityki nie powinny one ciagle jechac w gore. A rosna jak szalone.
jazon
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 18:39
3r3
"W Arabii Saudyjskiej do dziś wykonuje sie brutalne egzekucje w świetle prawa, przy których zachodnia kara śmierci przez zastrzyk to sielanka. Sami tłumaczą to religią, a nie lokalnym folklorem :) "
A czym wytłumaczysz ks wykonywaną w Polin poprzez trzymanie człowieka w klatce tak długo aż sam umrze od tej legendarnej opieki medycznej i komfortowych warunków w lochu, dla żartu nazwaną dożywociem? Religią? Tradycjami? Czy małpim okrucieństwem zaszczepionym przez stalinistów?
@Kabila
"Ostatnio dzwoniłem do Teheranu do mojego brata - nastroje są takie, że młodzi będą bronić reżimu przed obcą agresją. I wcale mnie to nie dziwi. "
Nie dziwi Cię ten brak przytomności u młodzieży, że nie chcą prewencyjnie i bez rozkazu państwa przenieść wojny na terytorium wroga (paląc żłobki i przedszkola zanim wróg odchowa kadetów - Iczkeri do tego doszli po bęckach, że to tak trzeba z wrogiem wojować i teraz są traktowani poważnie) tylko będą czekać na rzeź jak na przejściu dla pieszych na zielone?
@nikt ważny
"Później flagi do połowy, salwy honorowe, płomienne przemówienia, milczące marsze.... "
I obowiązkowe mazanie kredą po chodnikach.
@polish_wealth
"USA są coraz bardziej samowystarczalne jeżeli chodzi o gaz i będą samowystarczalne ropnie jak podporządkują sobie Wenazuelę, wg. mnie Ameryka chce się stać eksporterem Netto"
Z eksportu idei stoczą się do poziomu stacji benzynowej, państwa surowcowego?
Naoglądałeś się Zeihana i potrzebujesz antidotum na Jego piękny sen o autarkii? Widziałeś po ile kukurydza? Wiesz u kogo brakło?
Weź wykresy Zeihana i dodaj do nich rasistowskie kolorki składu tej populacji o której on pisze, jej zamożności, przeciętnej siły/wzrostu/iq (szczególnie iq) oraz wykształcenia. Oraz dostępnych tej populacji i narzędzi (Niemcy to w latach 90tych zaczęli rozpracowywać - czy narzędziem może być przedsiębiorstwo). To wszystko fajnie wygląda na płaskich wykresach, trochę słabiej jeśli chodzi o rzeczywistość produkcji.
Niemieckie uboty wcale nie mają tak daleko do NY. Były tam 85 lat temu i mogą wrócić. Tym razem uzbrojone, a jak nie niemieckie to zawsze dopłynąć tam może Posejdon. USA i izolacja to żart. Brytyjskie, Francuskie i Heskie wojska już tam były - mogą wrócić, wystarczy się zagapić.
IQ jest kluczowe - nie bez powodu takie nakłady są na AI, a przecież ona tylko jednym ma się trudzić - myśleć^^
"Każdego za długi pociągają do różnych zachowań. "
Długi to jest konwencja społeczna taka sama jak to że samice noszą kiecki. Nad tym drugim pracują genderałowie i przy okazji to pierwsze też może oberwać. Bo przecież wiemy dlaczego jeden ma długi, a drugi krótki - scyzorykiem mu to zrobili przy narodzinach.
"czyli my przypłacamy za to wolnością, bo więcej trzeba pracować. "
Ale ja Cię nie zmuszam - naprawdę możesz nie pracować.
"powinniśmy wychodzić do wszystkich z inicjatywą i pytać: "Jak my wam damy taniej to co mamy, to co nam dacie w zamian tego czego nie mamy""
Od razu Cię uświadomię - jak dacie d to jeszcze dostaniecie Zdradka do zrobienia. Co wymienia aż dwa zasoby krainy z trzech wymienionych w zdaniu kończącym się na "kamieni kupa".
"to znaczy że będzie trzeba wkładać mniej pracy żeby miec, czyli będzie więcej wolności, która jest prawdziwym społecznym bogactwem i celem pieniądza. "
Celem pracy jest niewolenie ludzi aby słuchali tych co mają przewagę sił & środków wynikłych z pracy. Produkujemy broń po to aby ludzie lękali się iż ich pozabijamy jak nam nie dadzą trzech zasobów wymienionych wcześniej.
"Ps. Nie jestem ruskim agentem, patrze na mape i widzę, że obok jest taki duuuuży kraj pełen ludzi i zasobów, jakoś żeby skorzystać! "
Ty akurat możesz go zwiedzić. Pieszo w drodze do kopalni uranu jak dalej będzie tak bystro prowadzona jagielońska polityka mocarstwowa^^
Zaopatrz się na wszelki wypadek w jaką ikonę z Carem, ot tak jakby jednak przyszli.
@Marcin (ITT)
"Obserwując sytuację w Europie i ostatnie lata w wykonaniu EBC można byłoby dojść do wniosku, że dobrobytu (o dziwo) jednak nie da się wydrukować w banku centralnym. No ale Draghi musi iść w zaparte, koniec jego kadencji już niebawem. "
Ale też nie da się dokręcić stóp na 80% z dnia na dzień i wyjaśnić wszystkim, że muszą dwukrotnie obniżyć poziom życia bo model gospodarczy się wyczerpał chyba że dwukrotnie zmniejszymy liczbę ludności na restart - wtedy ci co zostaną będą mieli dwa razy więcej bo zostanie po tych pozostałych.
Ujemne stopy procentowe wcale nie różnią się od dodatnich - po prostu gospodarki się wtedy nie używa i czeka kto pierwszy zmięknie. W Szwecji inflacja (cen w sklepach) jest już tak wysoka że można ją podawać z miesiąca na miesiąc - przy ujemnych stopach. Ma to sens, ponieważ tygodniowo wychodzi z tego praca jedną godzinę ekstra i w roku wyjdzie tydzień dodatkowego zasuwania - może półtora. Ludzie się może nie połapią bo mają pamięć złotej rybki.
@Zengin
"Wg mnie nie tym razem. Nie po to Dugin dwoi się i troi wokół idei euroazjatyzmu, by Rosja jeszcze raz miała bawić się w kolonie zewnętrzne i wewnętrzne. "
Ale ludzi i produkcję skądś brać muszą.
"Kwestia otwarta kiedy i w jakiej roli wrócą tu szanowni Żydowini i czy Kowboje na pa-pa oddadzą kadłubek niedorzecza jako bardziej Land czy jako bardziej Gubernię. "
Czy też w wyniku jakiegoś proxy jako kamieni kupę.
@TabulaRasa
"No to AU przebiło 1350 dolarów. Czy to oznacza, że lecimy w kosmos?"
Nikt nie ujdzie stąd żywy, nawet w kosmos - grawitacja działa. Chyba że to sztuczna grawitacja generowana na comexie - za darmo tam nie grają, co tydzień dorzucają równowartość działającej kopalni węgla.
//============
Lokalne stowarzyszenia samoobrony dla eskimosów dostają szkoleniowców z kraju żeby ich profesjonalnie podszkolili jak sobie radzić z fokami.
A na takich spotkaniach antify ci sami szkoleniowcy, tyle że jako "zaangażowani ideologicznie".
Kabila
Z tego co wiem, to Iran ma swoje grupy uderzeniowe (m.in. Brygadę Al-Quds) w Europie, na przykład w Hamburgu, Paryżu i Berlinie.
Ponoć są też w Ameryce Południowej.
3r3
"@3r3
Z tego co wiem, to Iran ma swoje grupy uderzeniowe (m.in. Brygadę Al-Quds) w Europie, na przykład w Hamburgu, Paryżu i Berlinie.
Ponoć są też w Ameryce Południowej."
Ponoć, ale napada ich zdaje się Izrael i USA, więc obezwładnić wypadałoby aparaty decyzyjne w tych wehikułach?
Chińczycy dla przykładu proliferują fentanyl (taki odwet opiumowy) i ideologie (wirusy informacyjne) żeby plątać ustroje wrogom i obciążać ich służby.
Ponoć Iran dysponuje zamaskowaną na frachtowcach BMR na wypadek gdyby poszło na ostro.
Dante
Teoretycznie kolejne poziomy dla złota to 1400, a potem 1500 i bynajmniej by mnie nie zdziwiło, gdyby złoto skoczyło do tych poziomów na przestrzeni następnych 12 miesięcy.
PS. BTC pójdzie teraz w górę?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 19:44
Freeman
3r3
"W obrazku prowzrostowym złota , ciagle razi mnie w oczy relatywna słabość górników. "
Być może to złoto nie jest wydobywane z kopalń, a ze skarbców?
Sztabki Boliden z wydobycia są naście procent ponad spot o ile w ogóle są dostępne. Cała reszta może być z cyrkulacji. Raz się topi ozdoby na bulion drugim razem odwrotnie zależnie od potrzeb.
@Dante
"Teoretycznie kolejne poziomy dla złota to 1400, a potem 1500 i bynajmniej by mnie nie zdziwiło, gdyby złoto skoczyło do tych poziomów na przestrzeni następnych 12 miesięcy. "
A wrócilibyśmy w ogóle z tych poziomów? Do papieru? Po co?
M123
janwar
Mysle ze 1500 jest realnym poziomem, chociaz majac na uwadze presje Trumpa na oslabienie dolara, mozna byloby pokusic sie na wiecej.
Czy mozesz pokusic sie na symulacje gornikow np JNUG przy poziomach zlota 1400 i 1500. Do jakich poziomow moga sie podniesc odpowiednio?.
M123
Wydaje sie ze zloto nie reaguje na te super informacje.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-18 20:26
Dante
Nie zdziwiłoby mnie, gdyby dla złota po 1400$ JNUG kosztował 12-13$, a dla złota po 1500$ coś 18-20$ dla JNUG
janwar
Dzieki. A jakiej spodziewasz sie jutro decyzji z USA?
Dante
Rynek może pobujać, ale ostaecznie w górę, a dolar w dół.
Ketrid
"Masz wystarczającą wiedzę to rozwiń temat religijnych walk na Bliskim Wschodzie."
Jeśli miałbym zacząć od Starożytności to chyba musiałbym zacząć pisać książkę (wielotomową)..
"To że kulturowo Arabia przypomina średniowiecze nie oznacza że wywodzi się to wyłącznie z religii."
Tak jak napisał werserk - głównie z niej. Weźmy mniejszości religijne które w szyickim Iranie mają swoje prawa np. prawo do produkowania i spożywania pokarmów bez zachowywania zasad halal (wieprzowina, alkohol), stała reprezentacja w parlamencie czy oddzielne prawo cywilne. Żydzi w Iranie są uznaną mniejszością i mogą praktykować swoją religię swobodnie. W samym Teheranie jest 20 synagog. W wahabickiej Arabii Saudyjskiej innowiercy nie mogą się modlić nawet po cichutku w prywatnym domu, bo mogą za to skończyć w więzieniu (z którego ze sporym prawdopodobieństwem mogą już żywi nie wrócić). Nawet stanowiący kilkanaście procent ludności A.S. Szyici są prześladowani na wiele sposobów (zakaz budowy meczetów, publicznych modłów, aresztowania duchownych a nawet skazywanie ich na śmierć). Judaizm w A.S.jest całkowicie zakazany.
Aliquis
Już za kilka dni (24-26.06.2019) odbędzie się w Jerozolimie spotkanie: USA (John Bolton) - Rosja (Nikołaj Patruszew) - Izrael (Meir Ben-Shabbat).
Rozmowy będą dotyczyć spraw bezpieczeństwa, a więc również Iranu.
O takie spotkanie zabiegał B.Netanyahu już od lutego. Okaże się, co z tego wyniknie.
https://www.jpost.com/Israel-News/Netanyahu-Israel-Russia-US-Jerusalem-meeting-is-crucial-for-regional-security-592921
https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2019/06/israel-united-states-russia-iran-benjamin-netanyahu-putin.html
https://tass.com/politics/1064057
Dante
PS. BTC chyba w dół przez noc.
polish_wealth
Śmiem wątpić, by po 1989 przytrafił się jeden dzień, podczas którego na Kremlu myślano o Polsce jako autonomicznym kraju.
Masz racje i właśnie czas to zmienić, czas zamienić cmentarze w Polsce, pomniki klęski na parki z siedzeniami do szachów pod jabłoniami, żeby było gdzie sowietów zaprosić to rozmów o świetlanej przyszłości.
@ 3r3
Byłeś dzisiaj na otwarciu może? xD
Oczywiście, że naoglądałem się Zeihana, bardzo dobre grafy i tak nie zgadzam się, że Ameryka ma świetlaną przyszłośc, uważam że będzie zatopiona niukami z Nikaraguły i całe te misterne grafy Zeihana wp****, wszak musi upaść Nierządnica Wielki Babilon,
Długi to jest konwencja społeczna taka sama jak to że samice noszą kiecki.
Długi to jest takie coś, że masz świerzą bryzę powietrza, gołe niebo nad sobą i przestworza możliwości, tymczasem siedzisz w jednym miejscu w jakiejś pionowej hierarchii 8h dziennie i bierzesz ileś euro za godzine i sie zastanawiasz jak do tej codziennej obligacji doszło XD.
Chociaż ja też jestem fanem filozofii chodzenia w zaparte lub wypierania.
- Dzień dobry, bileciki do kontroli
- Tak się składa że nie mam
- W takim razie Imię i Nazwisko:
- Jan Pogorzelisko!
To samo jakby Getback dzwonił, tylko że teraz już takie czasy troche cyfrowe sam wiesz że się pozmieniało, 10 lat temu było inaczej. Ale dalej z BG czy z HKT nie dostałem jeszcze żadnego zaległego mandatu, więc jeszcze nie ma tragedii.
Ale ja Cię nie zmuszam - naprawdę możesz nie pracować.
Dać Ci numer do mojego Bosa żebyś mu to wytłumaczył ? Kretyn najwyraźniej tego nie rozumie i codziennie do mnie otwiera buzię. Ludzie są złośliwi z natury :D
Ale ja Cię nie zmuszam - naprawdę możesz nie pracować.
Fok mey! It looks like I am on the wrong foking DRAKKAR!
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 00:24
polish_wealth
wystawiam buy limit przy 52,50 :) chociaż moze pare dni upłynąć zanim zejdzie do tego poziomu. Szkoda teraz longa zawierać po tej cenie,
~rwa taka godzina że mówię sam do siebie (?)
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 00:50
3r3
"Złoto dąży do pegu z akcjami "
To po prostu jest inflacja przy akcjach niepłacących kuponu.
Rezultat grania banków centralnych - ceny regulowane do poziomu barbarzyńskiego reliktu. Z tym że kupon też więc na co komu akcje?
A to jest bardzo ciekawe że chiński centralny zagrał pod trend i mamy wysokie, realne stopy procentowe wynikające z dodruku właśnie vs zmienność cen złota d/d. Niby oficjalnie ich nie ma, ale wyliczyłem ile mnie to kredytowanie kosztuje (w momencie kiedy odkryłem że mi gdzieś wycieka) i jednak są, i wcale duże (oczywiście jak ktoś nie prowadzi przedsiębiorstwa i nie potrzebuje się samodzielnie kredytować z własnego "banku" to może tego nie odkryć).
@polish_wealth
"tymczasem siedzisz w jednym miejscu w jakiejś pionowej hierarchii 8h dziennie i bierzesz ileś euro za godzine i sie zastanawiasz jak do tej codziennej obligacji doszło XD. "
No chyba że nie wiesz nawet ile dokładnie Ci wpadnie, bo nie siedzisz na dole.
Przecież ktoś te piramidy wznosi i w jakimś celu^^
"- Dzień dobry, bileciki do kontroli "
Mnie mówią że wyglądam na takiego co albo ma albo mieć nie musi.
"Fok mey! It looks like I am on the wrong foking DRAKKAR! "
I do tego na łańcuchu przy wiośle^^
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 05:06
Lech
Nieśmiało zauważę ,że to w Europie to było średniowiecze , do czasu aż przyswoiła sobie Europa od Arabów właśnie po wojnach Krzyżowych chęć do zgłębiania wiedzy praktycznej i teoretycznej , medycyny, budownictwa , żeglarstwa , rolnictwa, hodowli, rzemiosła , a nawet przemysłu, młynów i wiatraków itd itp.
Bez Arabów dalej tkwilibyśmy we wczesnym średniowieczu czyli chłostając się pielgrzymkowali i zdychali z głodu w słomianych chatach bez stalowego pługa czy miecza. Ze wstrętem do wody i mycia ciała na tyle dużym i wpojonym przez mnichów , że nawet król Henryk VIII na owrzodziałe nogi zakładał kolejną warstwę rajtuz zamiast się myć i leczyć jak to robili wszyscy Arabowie.Chociaż trzeba też przyznać ,że postęp do Europy zawitał też z rozwiniętych Chin i od Hindusów w tamtych czasach.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 07:06
Mostek
Ach te miecze w Diablo, wszędzie się wcisną... ;)
Dante
https://www.youtube.com/watch?v=YzUdGGvrut4
Litoraneax
Bezdury. Jedyne co przyswoiła sobie Europa od Arabów to... cyfry. Wszystko co wymieniłeś miała już w starożytności a jedynie chwilowo (na 1000) lat o nich zapomniała.
janwar
– Donald Trump napisał także na swoim twitterze o owocnej rozmowie z prezydentem Chin. Głowy obu państw maja się spotkać na szczycie G20 i negocjować warunki umowy handlowej. Jest to pozytywna informacja dla rynków. Konsekwencją tego było zakończenie sesji w USA na rekordowo wysokich poziomach.
Ponadto wczoraj pojawiły się plotki jakoby Biały Dom miał chcieć odwołać prezesa Rezerwy Federalnej, co sprawia, że dzisiejsze posiedzenie Fedu będzie na prawdę istotne, zmienność powinna utrzymywać się na wysokim poziomie.
https://comparic.pl/poranny-przeglad-rynkow-mario-draghi-trzesie-rynkami-dzis-decyzja-fomc-co-z-kursem-dolara-usd/
janwar
https://www.pb.pl/usa-rozwazaja-nalozenie-sankcji-na-turcje-za-kupno-rakiet-w-rosji-963939
-nie ma zapotrzebowania na stal (wczesniej ArcelorMittal):
U.S. Steel ogranicza produkcję w USA i Europie
Koncern stalowy, który miał być beneficjentem agresywnej polityki celnej Donalda Trumpa, wygasza dwa piece w USA i jeden w Europie.
https://www.pb.pl/u-s-steel-ogranicza-produkcje-w-usa-i-europie-963936
Iran: rakiety balistyczne mogą trafić w lotniskowce na morzu
"Te rakiety mogą trafić z dużą precyzją w lotniskowce na morzu (...). Te rakiety są produkcji krajowej i trudne do przechwycenia i trafienia przez inne rakiety" - powiedział gen. Salami
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Iran-rakiety-balistyczne-moga-trafic-w-lotniskowce-na-morzu-7692463.html
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 09:58
Freeman
Freeman
Zengin
@Litoraneax
Dziwię się Lechu, że wypisujesz takie bzdury i zastanawiam się z czego to wynika. Może przeglądasz za dużo propagandy? Na początku XIXw gdy budowie imperium brytyjskiemu zagroził wyłaniający się z porewolucyjnego chaosu Napoleon - karykaturzyści nad Tamizą w pocie czoła kreślili swe wysr... o kurduplu chcącym podpalić cały świat i kolportowano to po Europie od Madrytu po Królewiec. I stąd po dziś dzień znakomita większość Brytyjczyków i ciemniactwo z Europy uważa, że Napoleon był niskiego wzrostu.
Z higieną w Europie nie było źle. Chrześcijanie, poganie i barbarzyńcy brali kąpiele. Do momentu epidemii dżumy w XIV gdzie błędnie zinterpretowano pewne spostrzeżenie. Spostrzeżono, że zarażali się i umierali ludzie chadzający do łaźni - błędnie przypisując kąpielom rolę epidemiologiczną. A chodziło po prostu, że tam gdzie skupisko ludzi tam łatwiej o zarażenie. W efekcie w Europie ze strachu zaprzestano praktykować kąpiele. Jak ci wiadomo lub nie, dżuma z XIV nie dotarła do Polski, więc tutejszy lud kąpał się w najlepsze nieświadom "kopernikańskich" odkryć dokonanych za Renem. I stąd w relacjach polskiego poselstwa do Francji celem importu króla Henryka Walezego zachował się szok związany z podejściem do higieny, załatwianiem się po kątach.
Ale trzeba chcieć poznać prawdę.
Kikkhull
yellowboy
JNUG z nocy 27 na 28 czerwca ma reverse split 1:5 czyli cena zostanie zwielokrotniona x5 przy jednoczesnym zredukowaniu udziałów x5. Wartościowo nic się nie zmieni
https://www.prnewswire.com/news-releases/direxion-announces-reverse-splits-of-eight-etfs-300856847.html
janwar
Dzieki. Ciekawe jaki jest powod tych zmian?
Czyzby lepiej wiedzacy obkupili sie wystarczajaco i teraz maja zamiar wiecej zarobic na wzrostach?
yellowboy
Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie:)
Programista
"Czyzby lepiej wiedzacy obkupili sie wystarczajaco i teraz maja zamiar wiecej zarobic na wzrostach?"
Raczej robią split-up aby cena wyglądała bardziej zachęcająco dla poważnych inwestorów. Ale tak też, w ten sposób, chłopaki szykują się na wzrosty.
Dante
janwar
To zle wrozy dzisiaj.
polish_wealth
yellowboy
Wszyscy czają dziś na decyzję FOMC
loxu
chiny chca wojny zastepczej i spokojnie mogly to sprowokowac, zalezy im tez na usunieciu i oslabieniu karajow na jedwabnym szlaku by moc przejac porty i po prostu nie miec wojny jak europa w sredniowieczu. chcą sąsiedzi, rosja i unia.
W sumie to tak samo jest w Polską, silna Polska jest problemem jak mowili bekartem europy i należy ja wymazać. Niewiele się dziś zmieniło.
BartArt
FOMC utrzyma dzisiejsze stopy na niezmienionej pozycji. Natomiast ważniejszy będzie wydźwięk konferencji z Powellem. I tutaj mogą być niespodzianki dla Tariff Man-a, skoro ten już się przygotowuje do wyborów i reelekcji.
Ojciec Tadeusz
Dante
janwar
Rakieta trafiła w środę rano w tereny zajmowane przez kilka światowych firm naftowych, w tym amerykański koncern ExxonMobil, w pobliżu miasta Basra na południu Iraku - poinformowała iracka armia. Trzy osoby zostały ranne. Nikt nie przyznał się do ataku.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Atak-rakietowy-na-tereny-firm-naftowych-w-Iraku-7692614.html
inwestorpl
czy ktoś orientuje się jak dokładnie jest z tym Vatem na srebro?
Otóż kupując srebrne monety w metalelokacyjne, stawka VAT wynosi 0%, a powinna 23%, zgodnie z tym jaka obowiązuje w Polsce?
0% Vat płaciłem na srebro zamówione w Niemczech, co potwierdzone jest na fakturze.
Jak firmy omijają VAT, czy ktoś tu wie coś na ten temat?
Pozdrawiam,
D
Zengin
Na wojnę nie czekam, gdyż załadowałem się w LTR gdy USA zaczęło poniewierać Turcję licząc, że kupuję tanio, sytuacja się uspokoi i sprzedam drogo. Wszak Turcja nie jest krajem z dykty i kamieni. Niestety kowboje nie odpuszczają ani Turcji ani w regionie. Na wojnę nie czekam. Szczęściem nabyłem też kilka bulionówek więc liczę na kryzys finansowy. Chętnie wymienię wtedy metal na beton i cegły. Na wojnę wtedy też nie czekam, bo na co mi gruz?
Ogólnie wojny nie unikniemy. Lepiej by była daleko niż blisko. Byle też nie na Bliskim Wschodzie, bo znów nad Wisłę nadciągną zastępy Żydowinów, o których wicepremier powiada, że Polska jest domem ich i słowian etnicznych. Nie fajnie mieć takich współlokatorów w domu, o czym zapewni każden Palestyńczyk. Mi pasuje by się haratano na obszarze między Kalifornią a Hawajami.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 15:25
gruby
"W Europie ludzie sie nie myli, a akwedukty i laznie w Rzymie to wyzstroj."
zanim Arabowie nie nauczyli europejczyków higieny Europejczycy sami z siebie brali kąpiel średnio raz na kwartał. Ewentualnie ci przewrażliwieni robili to raz na miesiąc. A Arabowie nie są tacy czyści sami z siebie, oni myją się bo im tak prorok kazał. Do modlitwy trzeba iść umytym i jeśli ktoś z was widział w jaki sposób pięć razy dziennie w meczecie modlą się Arabowie to doskonale rozumie dlaczego trzeba mieć to i owo czyste zanim zacznie się rytmicznie wkładać nos w spodnie modlącego się przed wami. Higiena dnia codziennego to jest wielka zasługa islamu czy nam się to podoba czy nie.
Poczytaj sobie również o poziomie średniowiecznej medycyny arabskiej - jej porównanie do ówczesnej medycyny zachodu wypada dla medycyny zachodniej naprawdę blado.
Ketrid
Wszystkie te tak zwane zdobycze cywilizacyjne, Arabowie przejęli od innych wyżej rozwiniętych narodów i cywilizacji, które podbili (Bizantyjski Bliski Wschód, Persja) narzucając im Islam. Nawet te słynne cyfry arabskie przejęli od Hindusów, a więc byli tylko (aż) pomostem, poprzez który trafiły one do Europy.
Arabowie po pewnym skoku cywilizacyjnym, dzięki podbiciu wyżej rozwiniętych krajów, szybko stanęli w miejscu. Półwysep Arabski od czasów Mahometa do początków xx wieku cywilizacyjnie nie zrobił nawet pół kroczku. Najwyżej stały te państwa cywilizacji Islamu w których Arabowie nigdy nie stanowili większości - Kalifat Kordoby, Persja, Imperium Osmańskie, Imperium Wielkich Mogołów ( w tym akurat cywilizacja Islamu zetknęła się ze starszą i wyższą od niej indyjską)
Zachodnia Europa nie była wcale skazana tylko i wyłącznie na kontakty z Arabami, wciąż jeszcze istniało Cesarstwo Wschodniorzymskie (Bizancjum), rozciągające się od Dunaju po Armenię i Syrię, zachowujące zdobycze cywilizacyjne starożytnej Grecji i Rzymu. To Arabowie uczyli się od Greków,Persów czy Hindusów, a nie na odwrót.
Spy
No ropa odwrotnie poszła po 16.30 w gore
Dante
Dane o zapasach - co nie zmienia faktu, że i tak ropa jest relatywnia tania w porówaniu z innymi aktywami.
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 17:53
polish_wealth
@ Ojciec Tadeusz Dyrektor, czy czekamy na wojnę z Iranem:
Ja zadaje tylko jedno pytanie, czy to będzie Iran czy jakakikolwiek inny gremlin ze światowej szafy wyskoczy, to kluczem jest czy zmieni substancję naszej bytności.
Jeżeli wojna z Iranem jedynie podniesie ceny ropy, a 3 wojna światowa i wszystkie te powiedzmy puzle apokaliptyczne będą się odsłaniać przez następne 20 lat punktowo to tu to tam, no to na moje to słabo. Bo to oznacza, że świat będzie, przynajmnie od strony medialnej coraz bardziej bombardowany smutkiem, zgorszeniem, różnymi przejawami zła i trzeba będzie to znosić cierpliwie w czasie bez radykalnego przełomu społecznego.
Jeżeli natomiast coś mogłoby się stac w struturę tzw. świata, co nas Polaków szybko w jakiś sposób zjednoczny, da nam szansę napluć na dług, rozsypie się dolar czy euro co zmieni wogóle naszą bytność, np. połowa wróci do Polin i zacznie się jakaś praca organiczna, to tak czekam na wojnę. Wzdycham strzeliście za duszami, które tam padną trupem na prawo od wzgórz Golan, ale przyda się napewno jakiś światowy bodzieć - Gamechanger.
@ 3r3 przyjmuje że na otwarciu nie byłeś :D, ja też nie jak coś ;p
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 18:22
3r3
"Koncern stalowy, który miał być beneficjentem agresywnej polityki celnej Donalda Trumpa, wygasza dwa piece w USA i jeden w Europie. "
Piece stare i nieremontowane. Być może technologia się nieco zmieniła i zmodernizowana reszta starcza aż nadto?
Dużo dzisiaj żelaza miałeś w rękach? Wiesz dlaczego z jednych stalowni schodzi drogo, a z innych tanio niby to samo wg kwitów?
"Iran: rakiety balistyczne mogą trafić w lotniskowce na morzu "
I tak muszą być uzbrojone w bardzo poważne głowice aby lotniskowiec zniszczyć, a głowice o takiej sile nie wymagają aż takiej precyzji trafienia^^
@polish_wealth
"Wow, srogi materiał https://youtu.be/HHfvJfVzw50"
Ty byś nie drżał ze wzruszenia słysząc tę melodię do której ojciec i dziadek zakładali skryte w szafie czarne mundury?
Nie drżał byś wspominając skarby nieprzebrane, góry złotych zębów i rękodzieł złupionych na całym kontynencie?
Nie drżał byś wspominając mapę gdzie imperium zaczynało się nad Atlantykiem, a kończyło na przedmieściach Moskwy choć przez krótką chwilę?
"@ 3r3 przyjmuje że na otwarciu nie byłeś :D, ja też nie jak coś ;p"
Nigdzie nie bywam, co takiego otwarto?
@Ojciec Tadeusz
"Mam wrażenie, że spora część komentujących tylko czeka na wybuch wojny. Szczególnie te osoby, które się martwią, że złoto nie rośnie."
Pal diabli złoto, ale żeby wreszcie handel stanął i trzeba było wszystko produkować na miejscu - fabrykanci też mają swoje marzenia^^
@inwestorpl
"Jak firmy omijają VAT, czy ktoś tu wie coś na ten temat? "
Kupujemy z dostawą wewnątrzwspólnotową (śliskie i dziś raczej bezcelowe w ilościach jakimi obracają przedsiębiorstwa) albo robimy sobie srebrem koszty z pełnym vatem. Zależy co akurat pasuje. Srebro jako koszty z pełnym vatem ma tę zaletę że jest to bardzo przechodnie - raz wprowadzasz do obiegu i redukcja występuje ile razy chcesz stale utrzymując materialną podkładkę do okazania.
Spy
Tania nietania ale jak nie przejdą w miarę szybko oporu na 55 to będzie kolejny zjazd w dół i myślę poniżej 50$
polish_wealth
@ Pal diabli złoto, ale żeby wreszcie handel stanął i trzeba było wszystko produkować na miejscu - fabrykanci też mają swoje marzenia^^
haha, no dokładnie, ja będę zakładał zakony Ubogich sług NMP i strażników Świątyni Salomona, jakoś będzie, wojna nam oworzy horyzonty, które teraz dławi jakiś taki światowy flat, ludzie z robót wracają do domostw, gdzie oddaja się wirtualnym grom, a gdzie chwała, sława, wielkie gnębienie saracenów. Nasze sny nie mogą się ziścić bez tej wojny. :P
Nigdzie nie bywam, co takiego otwarto?
Otwarto takie coś co ludzie używają do ochrony przed deszczem kojarzysz już? :D Ktoś pomoże rozwikłać zagadkę z otwarciem?
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-19 18:45
Freeman
3r3
"Otwarto takie coś co ludzie używają do ochrony przed deszczem kojarzysz już?"
Zasobniki z jodkiem srebra?^^
Ojciec Tadeusz
Freeman
tadzikowe
Lech
inwestorpl 0% watu za srebro w Niemczech do Polski bo dla nich to eksport wewnątrz UE i wat dolicza polski US ewentualnie faktura z zaznaczonym odwróconym watem . Najtaniej to kupić od "kolekcjonera" bez watu lub na wat marżę w komisie czy u pośrednika " kolekcjonera" lub założyć skup ... i nie płacić watu sprzedającym w tym skupie bo nie są watowcami. Zawsze może się znaleźć posiadacz od wielu lat który sprzeda zasoby bez watu po papierowym kursie i tu jest najlepsza okazja bo utrzymanie niskiego kursu kosztuje a cena nieadekwatnie jest niska do ilości i wydobycia srebra przy ilości papierów..
Ostatnio modyfikowany: 2019-06-20 09:55
nikt ważny
"...Arabowie..."
Nie wiem skąd tym bierzesz te cudowne opowieści. Pewnie masz jakieś nieznane badaczom źródła, artefakty i dowody. Może zwróć się do nich z tą wiedzą, będą niewymownie szczęśliwi, a Ty nie będziesz zmuszony powielać tej "skróconej wersji komiksowej wszechświata dla ubogich (w substancję szarą) stworzoną przez oświeconych wazeliną i uzależnienie od śmietnikowej strawy zwanej "Internetami".