Drodzy Czytelnicy,
niedawno miałem okazję udzielić wywiadu w samochodzie. Pierwszy raz uczestniczyłem w tego typu przedsięwzięciu. Moim zdaniem wyszła z tego dość luźna, ale całkiem interesująca rozmowa. Poruszyliśmy sporo tematów od oceny stanu światowej gospodarki, aż po kwestie zdrowia i medycyny. Tym razem zdradziłem też trochę moich przemyśleń na temat właściwego prowadzenia firmy. Maciej, mój rozmówca był szczególnie zainteresowany tym jak można przetrwać kryzys i nie stracić, a także moimi zapatrywaniami na rynek nieruchomości. Mam nadzieję, że mimo ograniczeń czasowych moje odpowiedzi były wyczerpujące.
Trader21
dav1
Rado
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-24 17:06
Marcin (ITT)
Chciałoby się rzucić klasyk: skoro jest tak dobrze, to czemu jest tak źle?
Powell faktycznie miał racje, to nie jest QE, to jest coś dużo większego. I bez daty końcowej.
Rado
Krzysztof1
"Akcje EM/ surowcowe/ bankowe > Au i Ag > akcje amerykańskie (zwłaszcza technologiczne)
Akcje europejskie moga mieć podobny zwrot jak Au i Ag"
Czyżby Bitcoin > Akce EM/ surowce/ bankowe w takim scenariuszu?
spryciak
SeaBi
Ja tak widzę Au technicznie - czas pokaże już za chwilę. Piąta fala jest ciężka do oszacowania może być równa 1 wtedy mamy ok $1650, może być złamana i skończyć się na szczycie trójki no i możne być wydłużona. Po ruchu 5 falowym oczywiście korekta całego impulsu ABC. To tak odnośnie teorii.
https://imgur.com/kYwqO7U
Lech
Kikkhull
manieq
SOWA
Proszę ADMINISTRATORA o informację dlaczego mój wpis z prośbą o bardziej zrozumiałe wypowiedzi został skasowany, co było w nim takiego , że złamał regulamin bloga.
Ponownie natomiast wnoszę usuwanie wpisów promujących się panien.
Rado
vjankuv
Co to oznacza w praktyce i jakie są tego powody?
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 09:35
Lech
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 09:50
Tomek (ITT)
W jakim celu piszesz tego typu komentarze? Co one wnoszą do dyskusji? Usuwamy to co nie pasuje do profilu bloga i jest niczym innym jak zwykłym czepialstwem. Co do usuwania spamu to nie musisz nam przypominać, a już z pewnością nie w formie komentarza. Mail do nas masz podobnie jak wszyscy czytelnicy bloga.
Zacznij pisać na tematy finansowe i/lub geopolityczne, rób to z sensem i nie będziesz musiał się przejmować, że ktoś Ci usuwa komentarze.
Marcin (ITT)
Oznacza to w praktyce, że coraz mniej banków jest chętnych pożyczać innym bankom kapitał (czy to na jeden dzień, czy też na nieco dłuższy okres) po stopie procentowej wyznaczonej przez FED (aktualnie 1,75 - 2,0% w skali roku). Informacja płynąca z banków jest taka: ryzyko jest za duże, żebyśmy komuś pożyczali środki na taki śmieszny procent.
Skoro niewielu chce pożyczać, to kapitał musiał zaoferować FED. I zrobił to pierwszy raz od ostatniego kryzysu. Najpierw, w połowie września, miała to być chwilowa interwencja. Potem określono, że FED będzie dorzucał na rynek (a potem z powrotem wycofywał z niego) określoną ilość dolarów. Teraz te wartości mocno wzrosły.
A jakie są powody? Mogą one być konkretne (np. banki chcą mieć odpowiedni kapitał pod ręką, na wypadek zawirowań przy brexicie), a może banki po prostu uznają, że obecne oprocentowanie pożyczek jest tak zaniżone przez FED, że nie zamierzają brać w tym udziału.
https://fred.stlouisfed.org/series/WALCL
W 2 miesiące wzrost o 209 mld, czyli tempo 104,5 mld na miesiąc.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 10:01
Kikkhull
Kikkhull
Lech
No wspaniale , okazuje się że do mafii watowskiej z którą tak walczy pis należało połowa, a może całe? Ministerstwo Finansów mianowane przez PiS ?.
Najlepiej walczyć z wrogiem którego samemu się zbuduje, stworzy i publicznie niszczy ? Czy w tym pisie w ogóle jest ktoś nie umoczony po same uszy?
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 10:41
Zengin
Podziękował za film
dav1
Dante
https://hoisingtonmgt.com/pdf/HIM2019Q3np.pdf
Lech
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 11:25
Lech
Drobne sprostowanie co do żywności genetycznie zmodyfikowanej , skoro już o tym była mowa. Co innego jest zmiana genetyczna roślin polegająca na lepszym dostosowaniu rośliny do warunków , uzyskaniu korzystniejszych walorów smakowych, zdrowotnych, czy odporności rośliny na różne choroby , a co innego chociaż podobnie uzyskuje się modyfikowanie genetyczne rośliny tak, żeby była odporna na określone środki chemiczne chwastobójcze, które bez tej modyfikacji natychmiast by ją zabiły . Ich tam w roślinie jeszcze raczej nie ma , ale z powodu odporności na te środki takie pola uprawne masowo się nimi spryskuje uzyskując duże plony i nie zabijając tych roślin,a tylko chwasty, ale takie rośliny nasycone takimi środkami później wszyscy jemy. .
Oczywiście nie prędko też się dowiemy jak ta odporność genetyczna tych roślin na takie trucizny wpływa na odporność człowieka i na wiele chorób z którymi człowiek się zmaga itp itd. Ale żeby nie było zwierzaki też się genetycznie modyfikuje żeby przede wszystkim szybciej rosły , szybciej tyły mniej jedząc? i nie chorowały przynajmniej do czasu poćwiartowania? , a później rozlewa strumienie łez nad nie wiadomo skąd powstałym problemem tycia u ludzi i wymyśla miliony gadżetów na odchudzanie?.
KK2
Co do modyfikacji zwierząt, na dzień dzisiejszy mamy już w pełni rozwiniętą produkcję laboratoryjną. Nie jest potrzebne zwierzę fizycznie, wystarczą jego komórki.
All
Czy może ktoś polecić strony lub napisać dla laika jak i gdzie można kupić np. bitcoina?
SeaBi
W głowie się to nie mieści co wyprawiają. Śmieją się co nie którzy, bagatelizują ale skala zepsucia Państwa obecnie, hipokryzji tej władzy sięga już granic absurdu.
SeaBi
"Ktos wie dlaczego zloto i srebro idzie do gory z taka sila wczoraj i dzisiaj?"
Koniec korekty w fali 4, wybicie z bull flag?
https://imgur.com/kYwqO7U
nikt ważny
"gmo"
Ogólnikowo i lakonicznie ale to temat złożony i "rzeka". To że coś jest albo nie jest "gmo" z etykiety się nie dowiemy. W laboratorium możemy się dowiedzieć co najwyżej czy modyfikacja jest celowa i "nie naturalna". To jest również moja uwaga do treści wywiadu: etykiety zawierają wiele informacji ale ufanie im jest jak bycie za karą śmierci przy jednoczesnej niewierze w system sądowniczy, prokuraturę i policję.
Oczywiście perspektywa "gospodarza" jest lepsza niż czytanie tylko nazw produktów. Zawartość etykiet musi się poruszać a granicach klasyfikacji i regulacji żartobliwie (nieustannie) nazywanych "prawem". Do tego dochodzą sztuczki i wygibasy semantyczne, cuda z nazewnictwem, "artystyczne"zabawy z opakowaniem, czego skutkiem np. "cukier" "wanilinowy" wypiera "waniliowy". Mimo ograniczeń, zakazów i nakazów oraz całego słownego warsztatu, w obiegu/sprzedaży są po dziś dzień pod znanymi "markami" produkty "wyłącznie z naturalnych składników" w których jest cała "tablica Mendelejewa" i gdyby mogły to świeciły by w ciemności (niektóre faktycznie świecą :-D). Nie ma na etykiecie że są gmo, że zawierają E, często nawet jest kraj pochodzenia. Etykieta mówi "samo zdrowie".
Lech
Dopiero modyfikacja żebyś musiał kupić ich produkt do niszczenia chwastów bo inaczej niczego nie zbierzesz o czym już wielokrotnie przekonali się np. mieszkańcy szczególnie Afryki i produkt staje się wtedy cenniejszy od złota jest moralnie na dnie, a o szkodliwości produktu już nawet nie mówię bo to margines sprawy, liczy się tylko zysk i walka z głodem?, a raczej śmiercią głodową.
Wolę nie myśleć o lekach " przyszłości" w takiej polityce , albo kupisz ich tabletkę po każdej cenie , albo umrzesz bo tak ci namieszali w genach żywnością wodą i czym tylko się dało... że bez ich tabletek nie przeżyjesz jednego dnia..i co im zrobisz jak ich złapiesz?
Oczywiście można to pięknie ubrać w ładne teksty w rodzaju odkryliśmy, że "środowisko" wywiera zły wpływ na człowieka i grozi mu śmiercią , ale my teraz mamy tabletkę, która wszystkich może uratować, oczywiście wszystkich którzy odpowiednio zapłacą...może nazwać to szczepionką? chociaż ostatnio słowo szczepionka ma złą prasę..
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 12:46
Lech
MrocznyTapczan
sirpietruch
Łatwo wyszukać w googlach 'crypto exchange', poczytać, porównać. Jest tego dużo.
Osobiście korzystam z kraken.com i coinbase. Pierwszy ma całkiem fajne prowizje (najwyższa 0.2%, maleje im więcej handlujesz) ale musisz najpierw wpłacić FIATa na ich rachunek. Ma też dość zaawansowany interfejs (dużo różnych opcji przy wystawianiu zlecenia)- ale ja tam po prostu używałem przycisku 'kup'. Jeszcze dużo czytania przede mną zanim się pobawie w trading, na razie jestem tylko HODLerem ;). Coinbase umożliwia płatność kartą- kupujesz krypto w przeciągu sekund z apki w telefonie, ale płacisz sporą prowizję- w granicach 4%. Na Coinbase też można wpłacić zawczasu, ale i tak ma wyższą prowizję niż kraken- 1.5%.
Na obu tych platformach (jak na chyba wszystkich większych) obowiązują KYC/AML także jak chcesz handlować za powyżej 1kEUR przygotuj się na wysłanie paszportu lub dowodu, jakiegoś utility bill lub bank statement w celu potwierdzenia tożsamości i miejsca zamieszkania.
Polecam skonfigurować 2 factor authentication- jako token może służyć apka google authenticator, co generuje Ci co kilkanaście sekund nowy kod który wpisujesz razem z hasłem przy logowaniu.
Korzystam z 2 exchange'ów bo wiadomo jak to z nimi w przeszłości bywało. Ponadto zdecydowanie nie powinno się trzymać pieniędzy na exchange'ach. Albo sobie zainstaluj (oficjalne) portfele każdej krypto jaką zamierzasz kupić na PC i przelej na nie krypto po zakupie (jeśli nie zamierzasz często trade'ować oczywiście)- wtedy klucz prywatny do portfelu jest na Twoim dysku twardym. Można też pójść w paranoid mode i klucze prywatne skopiować na 2-3 pendrive'y (pamięci flash są zawodne) i usunąć z PC (mniejsze ryzyko wykradzenia przez wirus, choć i tak nie słyszę zbyt o takich przypadkach).
Można też kupić sobie hardware'owy portfel który będzie przechowywał Twoje klucze. Taki Ledger wspiera dużo różnych krypto, więc masz 1 urządzenie które sobie podłączasz do PC/telefonu jeśli chcesz gdzieś je wysłać. Po co hardware'owy? Mimo że portfel na PC zapewnia największą pewność (zaufany blockchain i klucz prywatny na lokalnym PC) to jest troszkę niedogodny, właśnie ze względu na konieczność uprzedniej synchronizacji całego blockchainu by móc dysponować środkami. Obecnie blockchain bitcoina to chyba około 200GB. PC musi pochodzić parę dobrych dni by to ściągnąć a i musisz też tyle miejsca mu zapewnić. Jak już go masz na dysku, nie włączasz portfela przez miesiąc to pobranie ostatniego miesiąca transakcji już nie jest takie złe- zajmie parę minut, ale mimo wszystko jest to pewna niedogodność. Posiadając hardware'owy portfel, używasz aplikacji dostarczonej przez producenta która ma dostęp do blockchaina na jego serwerach, ale klucze prywatne są przechowywane tylko w Twoim donglu USB. Jak dla mnie jest to wystarczająco bezpieczne rozwiązanie, przy czym dużo wygodniejsze.
Zengin
Wg Ciebie to są pionki, laufry czy króle? https://ert.eu/members/
Znasz kogoś, prowadzisz z kimś z nich interesa?
[kiedyś pisałeś, że aspirujesz do bycia po ich stronie]
dav1
Podlaczam sie pod pytanie MrocznegoTapczana :)
@Dante
Ciekawy link. Widac ze Chinczykom naszybciej ulatnia sie ta "moc" zaciagania dlugu. 2007-2009 kazdt dolar, dodawal 65 centow do GDP, teraz juz tylko 34 centy. Ale zastanawiam sie czy mozna to tak opisywac. Przeciez czesc zadluzenia z 2007-2009 wciaz jest nie splacone w 2017-2019, przez co wartosc z 2017-2019 odzwierciedla srednia dla starego dlugu i nowego dlugu.
Przykladowo jezeli w okresie 2015-2016 kazdy 1$ dodawal 0,6$ do GDP, a w okresie 2017-2018 kazdy 1$ doda 0,3$, to dlug na koniec 2018 bedzie czesciowo uwzgledniac dlug zaciagniety w okresie 2017-2018, przez co ratio bedzie wykazywac srednia 0,45.
janwar
Dalszy spadek globalnego wzrostu gospodarczego jest bardziej prawdopodobny niż ożywienie, nawet w środowisku, gdy wiele banków centralnych prowadzi cykle łagodzenia polityki pieniężnej. Podczas gdy ulga od eskalacji napięć handlowych między USA, a Chinami spowodowała, że akcje ponownie osiągnęły historyczne maksima, rekordowe 17 bilionów dolarów obligacji ma ujemną rentowność, a kluczowy sygnał rynkowy zwiastujący recesję w USA wciąż miga na czerwono.
https://comparic.pl/reuters-recesja-w-usa-wysoce-prawdopodobna-pomimo-niskich-stop-procentowych-na-swiecie/
janwar
Zdaniem ekonomistów rozejm i potencjalna umowa handlowa Stanów z Chinami nie jest ekonomicznym punktem zwrotnym by zapobiec recesji w USA w ciągu najbliższych dwóch lat.
https://comparic.pl/potencjalna-umowa-usa-chiny-nie-zapobiegnie-recesji-w-usa/
3r3
"Ciekawe szersze spojrzenie na pewne kwestie społeczno-ekonomiczne."
Szersze czyli postulat Tukidydesa aby stworzyć opium dla mas i mamić ich iż mają coś do powiedzenia ustami swoich przedstawicieli.
@Marcin (ITT)
"Skoro niewielu chce pożyczać, to kapitał musiał zaoferować FED. I zrobił to pierwszy raz od ostatniego kryzysu."
Pierwszy raz wyszło na jaw, ale czy pierwszy raz od ostatniego razu to zrobili to nam nie powiedzą.
Wyszło że realne stopy procentowe na rynku finansowym są na poziomie 10%, czyli muszą wykręcić przynajmniej taką inflację dodrukiem, albo przynajmniej takie wrzucić jako oficjalne i dodrukować różnicę z braku możliwości takiego podkręcenia zwrotów w gospodarce w reżimie powszechnego wstrętu do pracy.
Taki mają wybór, że mogą wybrać jak dorżną dolara razem z całym systemem walutowym.
Wiadomo kto zasysa - dowalili kary Niemcom, teraz ratują per procura DB, żeby nie wypluł derywat, a wszyscy inni też napychają kieszenie skoro można.
@Kikkhull
"Ktoś orientuje się w co będzie szła kasa z PPK? " /PPE
W gwizdek. Słomiane misie będą z tego robione - na miarę naszych możliwości.
Poprzednia ekipa u Sowy wyjaśniła co to są "inwestycje polskie", zapewniam Cię że mimo pozorów zmiany władzy gospodarka i lud pozostały te same.
@Zengin
"@3r3
Wg Ciebie to są pionki, laufry czy króle? https://ert.eu/members/
Znasz kogoś, prowadzisz z kimś z nich interesa? "
To są twarze finansowej & prawnej części koncernów (nieco wymieszana ze sprzedażą żeby był ładny PR), techniczne są na oddzielnej stercie. Ale na piętrze wykonawczym w pionach technicznych pod tymi ludźmi już mam komu się ukłonić i nawet czasem podać łapę - tam jest olbrzymie zróżnicowanie klasowe i ekonomiczne. Będę pisał tekst o przejęciach to wyjaśnię jak te struktury wyglądają i dlaczego.
Ci ludzie których widzisz to decydenci, którzy na ochotnika robią za słupy. Taki zawód. Czasem nie bardzo jest kogo wybrać na te publiczne stanowiska. Ale wklep ich nazwiska w https://www.allabolag.se/
i rzuć okiem na struktury zarządcze, w szczególności księgowych, kariery, powiązania. Bo technicznych tam nie znajdziesz - zazwyczaj mają udziały/akcje i są schowani w strukturach koncernów, jeśli rzucisz okiem na raporty roczne, które tam są to szybko ogarniesz że szwedzka sprawozdawczość nie trzyma się kupy - konglomerat przemysłowy zatrudniający ponad pińcet luda z infrastrukturą którą trzeba kreślić na mapie ma obroty o połowę większe od swojego 20 razy mniejszego poddostawcy.
Jestem po tamtej stronie, grzecznie buty liżę (bo każda sposobność otwarcia dzioba daje szansę bycia usłyszanym) pytając jakich jeszcze usług mogę dostarczyć.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 15:52
Harnas
Mylisz się. Porfel hardware'owy nie ma nic do GB blockchaina. To jest coś podobnego do Ubikey, chociaż jest bardziej złożony. To sprawia że nie da się ukraść komuś środków przez zainstalowanie keylogera czy innego wirusa. Ostatecznie transakcje lecą przez jakiś serwer gdzie jest ściągnięty cały blockchain i działa pełny portfel + dodatki do obsługi całej kryptografii która stoi za ledgerem. Bez sprzętowego "portfela" tego też można mieć krypto bez ściągania całego blockchaina - light wallet. Sprzętowy portfel to tak naprawdę light wallet + podpisywanie transakcji na osobnym urządzeniu
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 18:35
Dante
https://www.youtube.com/watch?v=ebETaIBzetk
z01
Dzięki Dante, ja nie widziałem. Chociaż trzeba rzec, że faktycznie rzecz biorąc większość państw to bankruci, zależni od centralnych. I o to chodzi.
Dante
Aczkolwiek przez działania FEDu długoterminowo USD powinien się osłabiać i być odwrotnie skorelowany z akcjami (jak dotychczas się działo).
Technicznie została wybrany bardzo dobry moment i to już nie pierwszy raz pojawiła się taka sytuacja - teraz na pewno rynek nie jest gotowy na negatywnego newsa na weekendzie. Ostatnie 15 min. dzisiejszej sesji da nam odpowiedź czy ktoś coś wie zawczasu (warto wtedy obserwować VIXa, obligacje i złoto). Siła newsa Trumpa to często coś z przedziału 20 - 50 pktów na SP500 - nierzadko więcej niż FOMC czy EBC.
Po dzisiejszym dniu bardzo dużo inwestorów będzie miało longi na weekendzie, a sentyment wśród inwestorów powinien być równie byczy jak w połowie września.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-25 20:09
easyReader
W linkach możesz poczytać:
https://www.analizy.pl/fundusze/wiadomosci/25231/ppk-beda-faworyzowac-spolki-z-wig20-historia-na-to-nie-wskazuje.html
https://ppk.info/baza-wiedzy/artykuly/w-co-beda-inwestowane-srodki-ppk/
1956Marek
Na indeksie USD nie widzę zmiany długoterminowego trendu. Zanim to nastąpi to i.. 120 zobaczaczymy i panikę.. FED-u. Ale to tak ok.poł.2020r.?
:)Marek
lenon
"No wspaniale , okazuje się że do mafii watowskiej z którą tak walczy pis należało połowa, a może całe? Ministerstwo Finansów mianowane przez PiS ?.
Najlepiej walczyć z wrogiem którego samemu się zbuduje, stworzy i publicznie niszczy ? Czy w tym pisie w ogóle jest ktoś nie umoczony po same uszy?"
Od trzech lat piszę o tym, że tępi się jedną mafię, żeby zrobić miejsce na drugą. Swoją rzecz jasna.
Szef Niku puścił bąka, to trza słupy pozamieniać, bo smród szczypie w oczy.
@glupi
Gdzie te poważne raporty, które zapowiadałeś? Coś ostatnio nader obficie nimi obrodziło.
A może Ty @Arcadio, lub @easyReader macie coś do powiedzenia?
sirpietruch
Mylisz się. Porfel hardware'owy nie ma nic do GB blockchaina.
Z perspektywy użytkownika- jak nie ma jak ma? Nie masz hardware'owego- ściągasz GB. Masz hardware'owy- wyręcza Cię producent. To że w celu dokonania transakcji przy użyciu HW wallet musisz skorzystać z serwerów producenta to napisałem.
Ale fakt że pominąłem temat light walletów który fajnie że uzupełniłeś. BTW- super że w ETH takowy wprowadzili bo synchronizacja ich blockchainu to bez SSD graniczy z cudem (przynajmniej u mnie :D).
Bardziej chodziło mi by oględnie opisać kiedy komu trzeba zaufać:
- portfele androidowe, webowe, kantory: klucze i blockchain na obcych serwerach
- light software i hardware wallet'y: blockchain na obcych serwerach, klucz na lokalnym urządzeniu
- software wallet'y: blockchain i klucz na lokalnym urządzeniu
IMO zaufanie komuś że podczas dokonywania transakcji wyśle nam prawdziwe bloki z chaina jest do przełknięcia, o tyle pozwalanie trzymać komuś klucze prywatnye (w konsekwencji umożliwić dysponowanie środkami) powinno się ograniczać do minimum.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 00:40
SOWA
z01
johnny bravo
3r3
"Niech jakaś życzliwa dusza mi odpowie, bo nurtuje mnie dlaczego banki w USA uznały że ryzyko jest za duże i będą pożyczać na 10% skoro kasy było pompowane co niemiara w ostatnich latach i powinno być jej po brzegi wszędzie?"
Im więcej rozdasz tym bardziej brakuje, wszak z prędkości dodruku tworzymy targety posysania tego z gospodarki i usypywania w górki na kontach^^
Jak zrobią helicopter money zabawa będzie polegała na jak najszybszym wyciskaniem leminga z płynności - wygra kto umrze najbogatszy. Odsetki na chwilówkach postawią kwestię czy CMB is the limit.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 09:34
SOWA
Oilman
Ciekawy artykul: https://www.marketwatch.com/story/the-federal-reserve-is-in-stealth-intervention-mode-2019-10-25?mod=mw_quote_news
FED zaczal po cichu drukowac na coraz wieksza skale, a to za bardzo nie pomaga rynkowi. Autor artykulu sugeruje, ze byc moze szykuje sie "MEGA WYPRZEDAZ" na akcjach amerykanskich i na swiatowych rynkach przy okazji, ktorej nie zapobiegnie nawet FED!!!
Mam subiektywne odczucia, ze tak moze byc!
johnny bravo
Dante
Najlepsze jednak pytanie to dlaczego nie chcą pożyczać nawet pod zastaw UST, które to rzekomo ma ma status najczystszego AAA ;-)
USA ma w tym roku bodajże deficyt budżetowy prawie 1 biliona $, zatem t-bills'ów nie braknie na rynku. Jeszcze trochę, a banki pod repo będą brać TIP'y.
Niewykluczone, że United Subprime od America postanowiło nie tylko wywalić stolik, ale wręcz wystrzelić go w kosmos - stara zasada bankierów centralnych, zwłaszcza z lat 70. i 80. głosiła, że jak złoto rośnie to trzeba podnosić stopy procentowe.
A my musimy pilnować naszego PPK, aby różni finansowi alchemicy nie nafaszerowali go papierami w stylu CLO zabezpieczone krótką pozycją na USD/PLN - bo japoński sektor bankowy, z powodu niskiego zwrotu, faszeruje się tym jak indyk na Świato Dziękczynienia.
johnny bravo
Oilman
Ciezko jest przewidziec jak sie sprawy potocza, bo stare mechanizmy juz nie dzialaja. Wszystko zostalo zaburzone przez masowy dodruk pieniadza i reczne sterowanie. Mysle, ze niewielu ogarnia procesy zachodzace obecnie w swiatowej ekonomii, stad duzy wysyp roznego rodzaju teorii:)
Ja niestety trzymam sie starych zasad i jak cos jest "mega drogie" to stawiam "shorta":) Oczywiscie, nie oznacza to, ze jak cos jest "mega drogie" to nie moze byc "giga drogie":)))
abc123
Mam pytanie dotyczące Win Hofa. Robiłeś rozeznanie jakieś czy te ćwiczenia oddechowe są bezpieczne dla zdrowia? Jak naukowo wytłumaczyć co się dzieje podczas takiej sesji oddychania?
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 13:03
3r3
"3r3 dzięki za rozjaśnienie sytuacji, brzmi bardzo logicznie to co piszesz, ale właśnie skoro górki na kontach to skąd takie problemy z płynnością? I kto z górką na koncie potrzebuje od kogoś pożyczać na wysoki procent?"
Ponieważ górki na kontach ma nie ten co potrzebuje płynności - przepływ w gospodarce jest jednokierunkowy, cyrkulacja jest wtórna i śladowa. Złoża się z kopalń wydobywa, a nie do nich zawozi przecież. Bank centralny to pole wydobycia waluty - jak nie będzie dawał waluty to nie będzie potrzebny i raz dwa trafi na karty historii.
Jak się nie da wyssać z banku centralnego to wysysamy z tych co jeszcze mają choćby i trzeba ich było wziąć pod gąsienice.
Co tu niby jest do tłumaczenia? Z grzeczności wymieniamy się dobrami, ale nie wszyscy - państwo zwyczajnie grozi pałą i lochem za niewymienianie się za "papierki" (podparte państwową pałą) więc powoli wszyscy przechodzimy na tę metodę z grabiami bo jak już jesteśmy ograbieni to nic nie mamy na wymianę.
Banki postawiły sprawę przed FEDem jasno - dawać "papierki" bo wywrócimy stolik i marże na kredytach hipotecznych będą miały jutro 10%/y - ma się znaleźć, dajecie Wy, albo bierzemy "od ludu". FED & BIS mają już tylko jedną kulę w komorze - reset, a żeby go przeżyły władze tych firm muszą mieć pod kontrolą dość dużo złota i żelaza - jakby zrobili go w 2003 to poszłoby gładko. A teraz ryzykują życiem.
"Podobno w pierwszej fazie ostrego kryzysu może być tak, że nawet cena złota pójdzie w dół"
Przy pierwszej próbie odzyskania płynności być może tak się stanie, ale jeśli w terminie nie uzbiera się płynności to trzeba będzie oddać wszystko inne.
" dopiero potem złoto wystrzeli w kosmos... ehh trudno przewidzieć jak się sprawy potoczą... "
Bardzo łatwo - tak jak za każdym razem się potoczą. Takich masowych dodruków w historii było od groma.
Kasa to tylko taka konwencja społeczna.
@Dante
"Najlepsze jednak pytanie to dlaczego nie chcą pożyczać nawet pod zastaw UST, które to rzekomo ma ma status najczystszego AAA ;-) "
Jak nie chcą? Chcą i to bardzo ale na 10%/y^^
"Jeszcze trochę, a banki pod repo będą brać TIP'y. "
Nadążą kredyciarzy licytować żeby to pokryć?
"A my musimy pilnować naszego PPK, aby różni finansowi alchemicy"
Wystarczy nie brać w tym udziału.
"japoński sektor bankowy, z powodu niskiego zwrotu, faszeruje się tym jak indyk na Świato Dziękczynienia. "
Ciekawe są opinie młodych Japończyków na temat skutków udziału w tym systemie emerytalnym.
@abc123
Każde obciążanie organizmu jest dla zdrowego, młodego organizmu, który ma czas aby wypocząć i się regenerować.
Nie bez powodu nie każdy jest sportowcem - różni się rodzimy. Jest tylko jeden sposób aby się przekonać czy zniesiesz te obciążenia - poddaj się im.
janwar
Stany Zjednoczone zamknęły zakończony 30 września rok podatkowy 2019 najwyższym od siedmiu lat deficytem budżetowym, wynoszącym 984 mld dolarów, czyli 4,6 proc. produktu krajowego brutto - poinformowało w piątek ministerstwo finansów USA.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Deficyt-budzetowy-USA-najwyzszy-od-siedmiu-lat-7762611.html
janwar
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Holenderski-sad-zajal-akcje-spolki-Gazpromu-zarzadzajacej-Tureckim-Potokiem-7762530.html
Andreas
Pisałem już kiedyś o tym.
Zwróciliście uwagę na ludzi chodzących (?) na kolanach, poprzebieranych za psy, często obecnych na tzw. „paradach równości”?
Zwróciliście uwagę na hasło często pojawiające się w reklamach? - „włącz emocje”.
No, to dopowiedzcie sobie resztę - „ i wyłącz rozum”.
Zdaje się że to w Australii parlament uchwalił przyznanie praw osobowych rzece.
A więc - Roberto de Mattei:
„Człowiek dzisiaj, według mnie, staje się każdego dnia coraz bardziej podobny do zwierząt, ponieważ odmawia wykorzystania swojego rozumu”.
Wyłączenie rozumu to wyłączenie wolnej woli – to utrata „freedom”.
De Mattei twierdzi, że człowiek w średniowieczu był bardziej wolny niż dzisiaj, a to dlatego, że znacznie sprawniej korzystał ze swego rozumu i swojej woli.
Koło się zamyka; Luter napisał traktat „De servo arbitro” - o niewolnej woli. Uważał, że człowiek jest pozbawiony wolnej woli.
Kiedyś kuszenie obiecywało „będzie jako Bóg”.
Teraz wystarczy „będziecie jako zwierzęta”.
Co za upodlenie.
„Nie dawajcie psom tego, co święte, i nie rzucajcie swych pereł przed świnie, by ich nie podeptały nogami, i obróciwszy się, was nie poszarpały”
Bonkers
Cześć!
W czasie wywiadu Trader wymienił jeden specyficzny ETF na EM: Global X MSCI SuperDividend Emerging Markets (SDEM). Wiecie może czy można go łatwo dostać z perspektywy polskiego rezydenta podatkowego w Exante, względnie u godnego polecenia brokera z niższym progiem wejścia niż 10k USD, ale tanim kontem (DIF pobiera sporo opłat dodatkowych).
Dzięki z góry za odpowiedź
Bonkers
z01
„Człowiek dzisiaj, według mnie, staje się każdego dnia coraz bardziej podobny do zwierząt, ponieważ odmawia wykorzystania swojego rozumu”
Rozumni ludzie nie są w interesie tych, którzy mają ambicje tym światem kierować. Zezwierzęceni ludzie poddający się emocjom i instynktom są świetnym konsumentem reklam i produktów.
Przypomniał mi się świetny wywiad z Topografem, podlinkowany tu niegdyś. Gość powiedział, że duchowo ludzkość porusza się w cyklach wznoszących i znoszących. Aktualnie jesteśmy w fazie tego drugiego, gdzie prym biorą emocje i impulsy. Będzie jeszcze gorzej bo faza jest wciąż dość wczesna.
Andreas
"Będzie jeszcze gorzej bo faza jest wciąż dość wczesna."
Jestem o tym przekonany - impreza dopiero rozkręca się.
janwar
W ramach porozumienia zawartego w Soczi w tym tygodniu przez Erdogana i prezydenta Rosji Władimira Putina, rosyjska policja wojskowa i syryjska straż graniczna mają w ciągu 150 godzin, począwszy od godz. 9 rano w środę 23 października, oczyścić z bojowników YPG szeroką na 30 km strefę przygraniczną w północno-wschodniej Syrii.
"Jeśli terroryści nie wycofają się w terminie 150 godzin przejmiemy kontrolę" i będziemy ścigać YPG - oświadczył prezydent Turcji w telewizyjnym wystąpieniu w Stambule. Ankara traktuje YPG jako organizację terrorystyczną.
https://fakty.interia.pl/raporty/raport-wojna-w-syrii/aktualnosci/news-erdogan-grozi-ze-oczysci-obszar-przygraniczny-z-bojownikow-y,nId,3300986
siwy83
Nie obrażaj zwierząt bo one kierują się instynktami, ale działaj tylko wtedy kiedy muszą przetrwać. Ludzie niszczą siebie, świat, życie bo maja swoje urojone „Fazy”. Kasa, władza i na końcu Idiotyzm.
Ludzie w Ameryce, Europie, Chinach są stworzeni systemowo do niewolnictwa, brania kredytów, DEPRESJI, chorób cywilizacyjnych(ilu co ma duża kasę jest szczerze szczęśliwych z życia? I „ŻYJĄ”10%?) Zastanawialiście się nad tym tak głębiej? Sami ludzi gotują sobie taki los. Był ktoś w Afryce np Madagaskar? Tam jest bieda, ale duża większość ludzi nie kuma czaczy, ze można żyć inaczej. Wstają rano, jedzą bananki, piją swoją samogonke,zjedzą kakaowca, zjedzą zebu(bawoła) i bzykają się na potęgę. Myślicie, ze są nieszczęśliwi? Są mega szczęśliwi i nie świadomi, ze zachodni system istniej. To samo jest na Dominikanie niby bieda,ale jest radość z życia. Wiem, ze jest skrajna bieda w RPA i do tego nie neguje(chociaż tu politycznie można byłoby to naprawić, tylko po co ?). Raczej wskazuje na system pracy i to co zrobili z ludźmi „wolnymi na zachodzie”. Po co to ?
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 19:50
Lech
Czy fundusze w ogóle mogą ZWRÓCIĆ ZAINWESTOWANĄ KASĘ? GDY RZĄDY BEZ MEGA MEGA DODRUKÓW NIE MAJĄ SZANS?
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 20:38
3r3
"Erdogan grozi, że oczyści obszar przygraniczny z bojowników YPG "
Zadzwoni po kolegę na misiu i będą czyścić osobiście nawet w kiblu?
A co ma powiedzieć przywódca w czasie wojny? Że będą pytać łaskawych adwersarzy o orientację w kontekście zamykania w obozach jenieckich?
To tak jakbym miał powiedzieć pracownikowi że go nie wyzyskuję - oczywiście że wyzyskuję, a granicę wyzysku wyznacza szef. Alternatywny szef do którego pracownik mi ucieknie, aby wyzyskiwał go produktywniej (w rozumieniu pracownika produktem jest wypłata netto).
Krzysiek3
https://www.dorzeczy.pl/kraj/118516/nowy-ambasador-izraela-w-polsce-smutne-ze-taka-partia-jak-konfederacja-bedzie-w-sejmie.html
No właśnie dlatego on to powiedział - aby ich trochę napompować i aby utrzymali się na powierzchni i jeszcze może za parę lat trochę więcej zgarnęli. Icek głupi nie jest i wie, że takie jego "oburzenie" napędzi trochę "płomiennych obrońców" pod skrzydła konfederacji. A tam już stary falfun i satyr zajmie się ich unieszkodliwianiem. Tego jest ok 6-8% i falfun od 30 lat skutecznie ich neutralizuje. Wystarczy kilka głodnych kawałków o wolnym rynku, parę cytatów z Adama Smitha i przywołanie jakiś przepisu funkcjonującego u diabelskich heretyków na wyspie Brytania.
Aby falfuna nieco uwiarygodnić wśród męskiej młodzieży która nie wie co ze swoim życiem zrobić, a bardzo chciałaby zaimponować koleżankom, dodano mu Grzesia Brauna "Szczęść Boże". Grzesiu musi teraz zadbać o jakieś bardziej regularne wpływy, bo kilka lat temu rozstał się z "partnerką" po 30 latach sprawdzania się wg wzorców "na kocią łapę", stał się ortodoksem katolickim (cieszę się z nawrócenia - bez ironii) i w obrządku łacińskim zaślubił niewiastę z chwalebnym skutkiem, ale potomek wymaga systematycznych przelewów, bo do miski małemu trzeba regularnie kaszkę sypać. Więc przystąpił do tej dziwnej menażerii z panem Liroyem co to wdycha i zaciąga się, a poza tym marzy mu się aby wyreżyserować jakiś film dla dorosłych.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 21:15
easyReader
Skoro i ci i poprzedni to wg ciebie taka sama mafia tylko inne osoby - to z czego wynika ta twoja napinka i ciągłe wrzucanie tu tych Po-wskich przekazów dnia.
Czyżbyś po prostu z mafią poprzedników był powiązany i ciągnął z tego powiązania korzyści, a z tą obecną - nie? Chyba, że to prostu jakaś obsesja, no to leczyć się trzeba.
Ja pomiędzy "obecnymi" a "poprzednikami" widzę sporo różnic, mimo że i jedni i drudzy to prostu bezideowa partia władzy.
Pierwsza z brzegu różnica to taka, że ci panowie - byli urzędnicy MinFin trafili do aresztu. Razem z nimi urzędujący naczelnik US. Iluż to urzędasów i naczelników US zamknięto za Tuska i Kopaczowej? Zero. Ówczesne "służby" potrafiły tylko podpalać budki pod ambasadą FR, rozwijać wielką akcję przeciw kibicom albo zamknąć niepełnosprawnego za wzięcie batona wartości 80 groszy. Tego typu "osiągnięcia" długo można by wymieniać.
A przede wszystkim: ci obecni mają przynajmniej jakieś pojęcie o rządzeniu i makroekonomii, co widać choćby po tym, że sporo mniej zadłużają Skarb Państwa niż poprzednicy, mimo gigantycznych transferów socjalnych. W dodatku od 1 X weszła w życie obniżka PIT (stawka+zwiększone koszty uzyskania przychodu). Są to pierwsze obniżki podatków od czasu poprzednich rządów PiS w l.2005-2007 (tak, tak - wiem, takich jak ty fakty nie interesują).
To, że mimo tego 5 mln obywateli zagłosowało na "tamtych" świadczy tylko o nieustającej aktualności słów Kochanowskiego: "Nową przypowieść Polak sobie kupi, że i przed szkodą, i po szkodzie głupi"(!)
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 21:27
z01
Istotnie, bieda i bogactwo to terminy względne. Niby mamy internet i ciepłą wodę w kranie ale większość z nas zasuwa jak chomiki w klatce, żeby na nią zarobić. Zapracowane gołodupce na kredytach karmione toksyczną żywnością. Duże cywilizacje zawsze opierały się na wyzysku.
easyReader
Liroy to był akurat jeden z najlepszych posłów minionej kadencji. Może nie słyszałeś - ale to on zrobił w Sejmie mówiąc skrótem "raban" po tej sprawie jak abortowane, żywe dziecko pozostawiono bez pomocy aby powoli umierało. Szkoda, że uniósł się jakimś dziwnym honorem i startował ze swoim oddzielnym komitetem, skazując się na pozostanie poza Sejmem.
A co do 'satyra' - cóż, kiedyś w końcu zniknie dzięki prawom natury, jak każdy. Dopiero wtedy skończy się ta diabelska, krecia robota.
drobny
mam dokładnie takie samo zdanie o tym "przywódcy". Jedynym celem jego istnienia jest skuteczne niszczenie idei i ruchów prawdziwie wolnościowych i rozsądnych. Stąd zawsze "zdarza" mu się zawalić taką bombę, że w świadomości ogółu głos rozsądku to głos oszołoma, bo media są regularnie przez owego osobnika karmione stosownymi idiotyzmami. Podobnie uważam, że kukiz spierdzielił całkowicie sprawę. Miał szanse ale przez te 4 lata nie zrobił kompletnie nic aby to wykorzystać, a szkoda, bo było tam paru fajnych gości. Nie tylko nie przyciągnął nowych, ale jeszcze rozdrobnił to co miało szanse się połączyć. Pozdrawiam
greg240
"A jednak stało się jak przepowiadałem , państwowe fundusze przegłosowały na walnym emisje drugie tyle akcji Polnordu tylko dla siebie za 1/8 ( 2 zł) wartości księgowej z wyłączeniem prawa poboru dla pozostałych akcjonariuszy to jest nieobecnych na walnym i posiadających mniej niż 1% akcji...czyli z wyłączeniem prawie 50% akcji pozostałych akcjonariuszy. Po tej emisji zostanie im 10 % firmy a funduszom 90%..."
Nie kupuje sie spolek w zlej sytuacj finansowej jak ten PolNord, bo zeby zrobic emisje bez pp to musza byc do tego wazne przeslanki , wazny interes firmy , polnord tlumaczy ze na splate dlugow:( Nie moze byc tak jak ty piszesz , ze nagle mnejszoscowym zostalo 10%udzialu a mieli 50%, taka emisje moga zaskarzyc. Jakes bzdury piszesz, no i 4/5 glosow potrzeba by cos takiego przeszlo..
" Akcjonariusze mogą być pozbawieni prawa poboru w całości lub części, istotne jest jednak zachowanie proporcji do dotychczasowego stanu posiadania akcji, gdyż nierównomierne pozbawienie prawa poboru może spowodować, że gorzej potraktowani akcjonariusze będą chcieli zaskarżyć uchwałę dotyczącą pozbawienia lub ograniczenia prawa poboru. Podstawą do takiego żądania będzie nierówne traktowanie akcjonariuszy w tych samych okolicznościach (art. 20 k.s.h.)."
"Wskazać należy, że pozbawienie akcjonariusza prawa podmiotowego w postaci prawa poboru jest czynnością wyjątkową, i może być to dokonane tylko i wyłącznie w interesie spółki, nie natomiast wspólników. Przy zrealizowaniu tego celu, trzeba brać pod uwagę przedmiot działalności spółki i jej interesy oraz sytuację finansową."
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 22:15
Bikeman
MarketWatch: The Federal Reserve is in stealth intervention mode.
https://www.marketwatch.com/story/the-federal-reserve-is-in-stealth-intervention-mode-2019-10-25
https://mobile.twitter.com/northmantrader/status/1186964037034283008?ref_url=https%3a%2f%2fd-10973631342648021372.ampproject.net%2f1910161528000%2fframe.html
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-26 22:19
easyReader
Sztuka Zniechęcania
lenon
He,he,he, piękne peany wypisujesz, tylko ja nie o to pytam. :-/
Dante
Kolejny ciekawy wywiad z Józefem Białkiem
https://www.youtube.com/watch?v=gYAS0Lp0BWg
@1956Marek
Obecne działania FEDu powodują, że poniższy scenariusz dla USD/PLN jest bardzo możliwy.
https://1.bp.blogspot.com/-haQoLEZGsUs/Xa134Q5MGlI/AAAAAAAADPg/ZubbylINiUk4JnPZaPqzTwmY-NHApAEsgCLcBGAsYHQ/s1600/USDPLN_longterm_2019.10.21.png
@johnny bravo @Bikeman @Oilman
Chyba najlepsze wyjaśnienie obecnego repo-kryzysu (oprócz tekstu od Business Outsidera):
https://seekingalpha.com/article/4294621-crowded-trade
i małe uzupełnienie do tego:
https://www.youtube.com/watch?v=6DR7EG8SJ6U
Po pierwsze, dawniej całymi strumieniami płynęły eurodolary, petrodolary i yuanodolary na rynek obligacji amerykańskich - a było ich tak wiele bo globlanych handel rósł jak na drożdżach i surowce był drogie, ale po 2014r. dolar zaczął rosnąć, surowce tanieć, a globalny handel siadać, a do tego zaczęły się psuć relacje międzynarodowe - a przez to zaczęło brakować dolarów i płynności na rynku obligacji amerykańskich
https://imageproxy.themaven.net/https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fmaven-user-photos%2Fmishtalk%2Feconomics%2FzmfATcSa4EegwR7v_znq6Q%2FijhImKE8PEWVPpmOjpnhVQ?w=632&q=40&h=492&auto=format&fit=crop&crop=focalpoint&fp-x=0.5&fp-y=0.5&fp-z=1&fp-debug=false
https://www.zerohedge.com/sites/default/files/inline-images/2018-08-13_14-25-06.jpg?itok=mUUz8dTv
https://3.bp.blogspot.com/-FeMyQWj2Pmg/XNMZ2lFG3fI/AAAAAAAAJGU/RBY5i5N34Q0Jd1w2zgr4tgkKyb7IGoatgCLcBGAs/s1600/Global%2Btrade%2Bvalues%2Bfalling.jpg
I wtedy obowiązek na pochłanianie tego długu spadł na amerykański sektor bankowy (zwłaszcza primary dealersów), ale w tym roku ten sektor się zapchał tymi obligacjami i poziom ich goótwki spadł do najmniejszego dopuszczalnego poziomu, czyli 8% wymaganego przez regulacje post-Dodd Frank i post-Basel 3
https://static.seekingalpha.com/uploads/2019/10/2/43793356-15699918888531344_origin.png
A któremuś bankowi zabrakło gotówki do wymaganego poziomu 8% i zaczął panicznie szukać na rynku repo - przez to był taki wystrzał aż 10%.
A czemu tak mocno boi się tego FED? Otóż, w czasach standardu złota banki komercyjne miały wymógł trzymanie odpowiednich rezerw złota na pokrycie odpowiedniej ilości gotówki w obiegu, a po upadku standardu złota to obligacje amerykańskie przejęły jego rolę w systemie bankowy (zmiana z "gold standard" na "UST standard"). Ale w przypadku pożyczania pod zastaw nie tylko bierze się pod uwagę ryzyko związane z pożyczkobiorcą, ale i ryzyko z zastawem (czyli UST) - przez błędną analizę w tym procesie między innymi pękła bańka subprime, bo mało komu przychodziło do głowy, że nieruchmości mogą mocno tanieć.
Zatem, gdyby FED pozwolił, aby na rynku repo zaczęły chulać siły rynkowe, to poziom 5 - 10% nie powinien dziwić. Pytanie jak wtedy wygladałyby aukcje nowych obligacji, organizowane przez Ministerstwo Skarbu - czy aby 2% za 10-letnie obligacje odpowiadaloby inwestorom?
Dlatego do akcji wkroczył FED i de facto monetyzuje dług USA - w teorii pożycza i rząd USA będzie musiał oddać, ale bodajże 94% zysku FED wpłaca do Skarbu państwa.
https://www.thebalance.com/reserve-requirement-3305883
https://www.thebalance.com/how-is-the-fed-monetizing-debt-3306126
https://www.thebalance.com/is-the-federal-reserve-printing-money-3305842
A tymczasem dług USA rosnie i ma rosnać
https://pbs.twimg.com/media/EHvoDdIWwAEyJ15.jpg
https://www.ft.com/__origami/service/image/v2/images/raw/http%3A%2F%2Fcom.ft.imagepublish.upp-prod-us.s3.amazonaws.com%2Fa65d3d74-f75d-11e9-9ef3-eca8fc8f2d65?fit=scale-down&quality=highest&source=next&width=700
https://www.justfacts.com/images/nationaldebt/debt_current-full.png
Poza tym, FED tnąć stopy procentowe zaczął zmniejszac róznice między stopą procentową w USA, a reszty bankow centralnych i najprawdopodobniej rozpoczął odpływ kapitału od USA (a któryzaczął napływać po 2011 do USA ze względu na korzystną róznicę stóp procentowych).
https://i.guim.co.uk/img/media/39979ff5677eb348ff39d661680d098949a4bcce/0_0_902_653/master/902.jpg?width=620&quality=85&auto=format&fit=max&s=255f656ea767be973c17e613986442e7
https://www.actionforex.com/wp-content/uploads/2019/10/tdbank2019100211.png
Bikeman
Dzięki za super robotę i jak zwykle dużo pożywczego info :-)
@All
Bogatsi i mądrzejsi właśnie odkryli dlaczego biedna gawiedź się tak zadłuża:
CNBC: Americans now use one-third of their budget to pay off debt. 'Money disorders' may be to blame.
https://www.cnbc.com/2019/10/26/money-disorders-and-debt-can-come-from-anxiety-depression-or-trauma.html
Ciekawe kiedy wynajdą pierwsze "leki" na te nowe "jednostki chorobowe" :-)
sholler
3r3
Proponuję zapisać się do jakiej socmłodzieżówki czy lewych struktur i zobaczyć czy tam jest cokolwiek inaczej.
Albo do administracji jakiejkolwiek korpory wstąpić. Organizacje mają szczytne cele, ale ludzie to qu? Jakoś wszędzie są tacy sami ludzie i te same problemy jak w partiach JKM były w partiach Leszka Millera, a jakież cuda działy się za Olka Bawidamka znanego krzewiciela sportu^^
Kto tam jeszcze winny jest takiego działania partii oprócz "przywódcy"? Żydowski spisek? A może w państwie durnot są winni mieszkańcy, a w partiach aktywiści? Zgaduję że brak klienta w sklepie to wina szefa?
Wszyscy, wszędzie mają oczekiwania, których inni jakoś im nie realizują^^
z01
„Obecne działania FEDu powodują, że poniższy scenariusz dla USD/PLN jest bardzo możliwy.
https://1.bp.blogspot.com/-haQoLEZGsUs/Xa134Q5MGlI/AAAAAAAADPg/ZubbylINiUk4JnPZaPqzTwmY-NHApAEsgCLcBGAsYHQ/s1600/USDPLN_longterm_2019.10.21.png”
To by znaczyło, że polacy w ciągu kilku lat staną się dwukrotnie bogatsi niż teraz, relatywnie do USA. I że po drodze nie będzie tąpnięć a kapitał będzie spływał nad Wisłę potokami. Czyli rację ma rząd zapowiadając 4k dochodu minimalnego! Będzie to możliwe nawet bez dodruków PLN. BTW: A przy dwukrotnym osłabieniu dolara po ile będzie złoto? Dante szanuję Twój ogromny wkład w tego bloga ale ten scenariusz jest tak piękny jak z bajki.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 08:38
Krzysztof1
janwar
Rosja: Resort obrony krytykuje decyzję USA o ochronie pół naftowych w Syrii
Rzecznik resortu gen. Igor Konaszenkow powiedział, że "to, co teraz robi Waszyngton, czyli przejmowanie pól naftowych we wschodniej Syrii pod zbrojną kontrolę, jest po prostu międzynarodową bandycką polityką".
Zdaniem rzecznika "wszystkie złoża węglowodorów i inne surowce znajdujące się na terytorium Syrii nie należą do terrorystów z Państwa Islamskiego, a tym bardziej do 'amerykańskich obrońców przed terrorystami', ale wyłącznie do Syryjskiej Republiki Arabskiej".
https://fakty.interia.pl/swiat/news-rosja-resort-obrony-krytykuje-decyzje-usa-o-ochronie-pol-naf,nId,3302457
Keracz
https://tech.money.pl/energia-i-ekologia/artykul/dwumetrowy-krokodyl-wszedl-do-parlamentu,171,0,1311659.html
U nas gady nie muszą wchodzić skrycie kanałami instalacji sanitarnych, walą śmiało głównymi drzwiami. Ponadto pochwyty balustrad są pięknie zdobione, aż miło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:20070124_sejm_detale_glowa_weza_porecz_hall_budynek_glowny.jpg
SOWA
z01
cytat z artykułu Rekina Finansów:
„Niestety jeśli będzie tak dalej nigdy nie dogonimy najbogatszych Państw i nigdy nie będziemy krajem innowacyjnym”
Przecież o to właśnie chodzi, żebyśmy zostali zaściankiem.
„To rząd decyduje jak wygląda akwarium, w którym muszą pływać wszystkie rybki.”
A kto decyduje o tym, co rząd zadecyduje? Przecież wiemy kto, więc wszystko jest w najlepszym porządku. Coś naiwny ten rekin finansów. Chyba oceanu nie widział.
Keracz
nie dogonimy najbogatszych Państw i nigdy nie będziemy krajem innowacyjnym
Co ten rekin wygaduje?
Oto dowód, że jest inaczej:
"Mamy potencjał, by tworzyć innowacje" - tak twierdził prezydent Duda w Davos na początku 2019 r.
Ponadto mówił:
- Polska ma potencjał, by tworzyć innowacje, a także otwartość i gotowość, żeby z nich korzystać. Mamy do czynienia z bardzo pozytywnym sprzężeniem pomiędzy twórcami nowych technologicznych rozwiązań a konsumentami. To unikatowe warunki dla innowacji, których mogą nam pozazdrościć inne kraje.
Dante
Podobno w USA trwa lobbing, aby politycy USA wymusili na Polsce sprzedaż polskich zasobów miedzi i srebra amerykńskim inwestorom.
@z01
Prędzej benzyna będzie po 7 zł/L, jeśli nie będzie kupców (z pieniądzmi pochodzącymi z realnej gospodarki) na dług USA, a banki centralne innych krajów również będą zwiększać bilanse, aby dewauacja dolara była powolna - przy okazji przenosząc wpływ monetyzacji długu USA do realnej gospodarki. Gdyby banki centralne były bierne, to USD by spadł wobec surowców i innych walut w podobnym stopniu - ale wątpię w bierność banków centralnych pod zarządem powierniczym BISu. FED teraz walczy o to, aby UST nie miało statusu "junk bonds", bo wtedy dość szybko dolar mógłby uzyskać status "junk fiat". Dla przypomnienia - obligacje Turcji (która jest postrzegana przez inwestorów jako kraj w tarapatach) płacą 13%, a na repo tymczasem był wystrzał do 10%. Mijają już czasy, aczkolwiek powoli, gdy deficyt USA nie miał znaczenia - w FEDzie i Ministerstwie Skarbu USA musi być teraz "wesoło".
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 11:43
Keracz
USA wymusili na Polsce sprzedaż polskich zasobów miedzi i srebra amerykńskim inwestorom.
https://www.youtube.com/watch?v=x2rXf0Al_QM
jest też cz. 2
Lech
easyReader za dużo słuchasz publicznej tv, spróbuj dowiedzieć się jak teraz jest na prawdę.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 12:37
Freeman
Obligi usa zaczynaja parzyc. Tymczasem dodruk repo przekroczyl juz ponad 600 miliardow. Dziura repo daje przedsmak deflacji w strefie finansow bankow. W realnej gospodarce tendencje budza sie raczej inflacyjne. Powstaje dwubiegunowosc. Zastanawia jedna rzecz: dlaczego wlasnie amerykanskie banki przejawiaja brak zaufania wobec UST ? Czyzby obiligi usa przestawaly zywczajnie miec wartosc ( de facto nigdy jej nie mialy. wartosc byla umowna ).
Traz ta umowa jakby przestawala obowiazywac i to akurat na podworku usa? Co bedzie jesli zagraniczni, szczegolnie Chiny , Rosja i reszta drobnicy, ( dziwnym trafem prawie wszyscy trzymaja ten szajs ) zaczna wyrzucac obligi usa na rynek ? Zaufanie do zielonego moze poleciec gwaltownie w dol, surowce w gore i wzrost inflacji w realu, ergo dwubiegunowosc sie jeszcze bardziej poglebi.
johnny bravo
z01
Do żadnej tego typu kryzysowej sytuacji nie dojdzie bo banki centralne udowodniły, że są gotowe wpompować w system bankowy dowolną ilość pieniędzy, byle tylko utrzymać jego stabilność. System jest w tak delikatnej sytuacji, że dmucha się nawet na zimne. Jedyne co może go wywrócić to jakiś czarny labądź. Powoli jedziemy po równi pochyłej dopóki centralni nie stwierdzą, że już czas na reset. Stan pacjenta jest krytyczny ale stabilny.
3r3
"Zastanawia jedna rzecz: dlaczego wlasnie amerykanskie banki przejawiaja brak zaufania wobec UST ? Czyzby obiligi usa przestawaly zywczajnie miec wartosc ( de facto nigdy jej nie mialy. wartosc byla umowna ). "
Z powodu struktury bilansu. Możesz mieć w przedsiębiorstwie substancję o niepewnej wartości - jakieś maszyny, paliwa, towary, pracowników. Ale jeśli jeden rodzaj substancji o niepewnej wartości zdominuje Ci stoisko to zaczyna być ryzyko (jak masz w warzywniaku 40 skrzynek marchwi i 10 skrzynek innych towarów to jesteś handlarzem marchwi, jak cena marchwi poleci to się nie wygrzebiesz, dlatego dywersyfikujesz wszystko tak żeby być handlarzem warzyw & owoców, a nie jakiegoś jednego produktu - dlatego taka ilość UST w systemie jest problemem). Można mieć jakieś UST w bilansie, ale bez przesady.
Bo jakież potrzeby spełnia gospodarka? Ano wszelkie potrzeby - co szanowny klient sobie życzy. I każde przedsiębiorstwo, w tym banki też musi trzymać ofertę na wypadek gdyby klientów jakaś dziwna moda opanowała na coś czego akurat mają mało, a to co było modne musieli przecenić.
"Co bedzie jesli zagraniczni, szczegolnie Chiny , Rosja i reszta drobnicy, ( dziwnym trafem prawie wszyscy trzymaja ten szajs ) zaczna wyrzucac obligi usa na rynek ?"
Zagraniczni mogą umorzyć UST za aktywa jankeskie na swoim terytorium. A za umarzanie się wezmą po wycenach nominalnych papieru vs mtm na pustym rynku^^
@johny bravo
"I mam pytanie laika, co sądzicie: załóżmy że w przypadku jakiejś kryzysowej sytuacji banki zamykają swoje drzwi i limitują wypłaty gotówki. "
Wtedy wprowadzimy sobie gotówkę z zagranicy, dostawy gotówki z zagranicy, płatności PM i wyceny fizycznego płacidła vs tego z konta poszybują jak ceny używek. Tylko jak pani policjantowa zrobi wtedy zakupy panu policjantu żeby miał wódkę & kotleta na obiad? Zakładając tygodniowy zapas w lodówce to taki porządek walnie po niedzieli?
"A co z płatnościami bezgotówkowymi, które przecież są praktycznie standardem w każdym sklepie? "
Zapewniam Cię że w Szwecji standardem jest brak obsługi czegokolwiek poza gotówką w małych sklepach & zakładach usługowych. Być może w innych krajach już sobie z gotówką poradzili, a Szwecja jest w ogonie^^
"To chyba będzie funkcjonowało "normalnie", bo przecież zatrzymanie transakcji bezgotówkowych zatrzyma zupełnie cały krwioobieg?"
Spoko - nie takie rzeczy działy się w soviecie - damy radę, mamy eksperiencję.
Pamiętaj jednak że szefowie banków chcą pozostać szefami banków i staną na głowie żeby jednak pozostać w grze, więc jakąś gotówkę wymyślą, albo banki będzie musiało sobie prowadzić państwo^^
@SOWA
"zupełnie nie zrozumiałem połajanki jaką mnie obdarzył Tomek(ITT)"
Słusznie Cię obsobaczył, bo Ty nam tu o moralności, kiedy niemoralne propozycje takie estetyczne!
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 14:32
SOWA
drobny
widzisz, ja nie musze się nigdzie zapisywać aby wiedzieć kto jest kim i jak coś działa, gdyż jak to się mówi mądremu dość po słowie, a dla głupca to i papiery na stole niczego nie nauczą.
SOWA
Przyjacielu nawet Ty rzucisz kamieniem?
„Zło to nie tylko brak dobra, ale byt żywy, duchowy, lecz skażony i deprawujący. To straszliwa realność, tajemnica budząca lęk… Demon jest wrogiem numer jeden, jest kusicielem w pełnym znaczeniu tego słowa.
Wiemy dobrze, że ten ponury, burzycielski i niepokojący byt naprawdę istnieje i działa, zastawiając na nas sofistyczne pułapki, by zniszczyć równowagę moralną człowieka.
Jest on perfidnym hipnotyzerem, który dobrze wie, jak w nas wniknąć (przez zmysły, wyobraźnię, pożądliwość), by spowodować różnorakie dewiacje”.
„Czy to prawda, że Bóg powiedział: nie jedzcie owoców ze wszystkich drzew tego ogrodu?” (Rdz 3,1).
SOWA
janwar
Przed okrągłą rocznicą 1000 dni, odkąd Donald Trump przejął Biały Dom, zespół ds. weryfikacji faktów z Washington Post upamiętnił ten kamień milowy, odnotowując, że prezydent wygłosił w tym czasie (na Twitterze lub do mikrofonu) 13 435 fałszywych lub mylących oświadczeń, średnio 13,4 dziennie, pisze Jack Shafer z POLITICO.
https://wiadomosci.onet.pl/politico/amerykanskiemu-prezydentowi-donaldowi-trumpowi-zarzucaja-mowienie-nieprawdy-ale-on/5g2pyqb
Kris56
Polecam choćby książkę: 'Tao zdrowia' autor Daniel Reid.
Chińczycy opanowali to tysiące lat temu.
janwar
https://www.youtube.com/watch?v=tGk1K4EW3UQ
3r3
"@3r3
widzisz, ja nie musze się nigdzie zapisywać aby wiedzieć kto jest kim i jak coś działa, gdyż jak to się mówi mądremu dość po słowie, a dla głupca to i papiery na stole niczego nie nauczą."
To Cię zawiadamiam że we wszystkich strukturach są sukinsyny realizujące cele własne, a nie egzodynamików wysilających się na realizację celów sukinsynów. To taka właściwość świata. Jakoś doły partyjne najlepiej wiedzą jak prowadzić partię i jakoś pracownicy najlepiej znają się na prowadzeniu firmy, a obywatele przy grillu najlepiej znają się na rządzeniu państwem. Ciekawe czemu jednak zajmują te pozycje jakie zajmują, a nie te na górze.
Firma byłaby wielka gdyby nie głupi szef, SLD byłoby potężne gdyby nie Lechu z Olkiem.
Pracownicy i szeregowi partyjniacy zawsze wiedzą najlepiej^^
Tylko jak przychodzi do rządzenia to nagle pojawiają się "ale, jeśli, przecież". Winni są wszyscy wkoło tylko nie ten co się mądrował^^
@SOWA
"3r3----------
Przyjacielu nawet Ty rzucisz kamieniem? "
Przychodzisz do kapliczki mamony i wołasz o sprawiedliwość - dziwisz się że nietrzeźwych wyprowadzają?
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 16:34
Dante
Ostatnio była mała afera, bo CEO JPMorgana, Jamie Dimon, publicznie narzekał, że to duże banki (primary dealers) są przeładowane obligacjami skarbowymi, a małe banki nie i przez to mogą pożyczać rezerwy do realnej gospodarki. Wskazywał, że to niesprawiedliwe, że obligacje są nierównomiernie ulokowane w sektorze bankowym i gdyby mogli (JP Morgan), to woleliby pożyczać rezerwy do realnej gospodarki.
Co do USA to są już niezależni w kwestii ropy i gazu - kwestia czego im jeszcze brakuje.
Najgorzej będą miały inne gospodarki, które są zadłużone (zwłaszcza pod korek) i które dotknie zewnętrzny szok inflacyjny - ciekawe co wtedy zrobi NBP, zwłaszcza, że Polacy są nadal ubierani w kredyty złotówkowe na historycznie niski procent.
Poza tym, może być ciekawie z obligacjami, bo one są w pierwszej kolejności wrażliwe na inflację - przez to historycznie korelacja obligacji i akcji wcale nie musiała być odwrotna. Przykładowo, od lat 60. do końca 90. XXw. nawet bywała pozytywna
https://libertyconservative.com/wp-content/uploads/2018/03/Treasury-Yield-SP-500-Correlation-In-3-Regimes.jpg
I co ciekawe, coraz częściej pojawiaja się głosy, że obecne czasy jednak są podobne do lat 60. (bo w drugiej połowie 40. i 50. rządy USA jednak pilnowały deficytów i delewarowały się przez wysokie podatki i spłatę długów):
https://www.fidelity.com/viewpoints/market-and-economic-insights/lower-correlation
https://www.mauldineconomics.com/landing/smart-money-is-moving-into-gold-as-volatility-returns
https://www.rba.gov.au/publications/bulletin/2014/sep/8.html
https://www.rba.gov.au/publications/bulletin/2014/sep/8.html
https://www.winton.com/research/challenging-equity-bond-correlation-assumptions
https://www.sr-sv.com/the-correlation-of-equity-and-bond-returns/
Zatem może się zdarzyć coś czego od dawna nie widzieliśmy - czyli, że obligacje (zwłaszcza amerykańskie) mogą nie być bezpieczną przystanią podczas kryzysu.
Co ciekawe, w kryzysie dot.com 2001-2003 inflacja była powyżej zera (nie było deflacji, a jedynie spadek poziomu inflacji), ale to był kryzys podczas trwającego jeszcze deflacyjnego rynku byka na obligacjach - tymczasem przyszły kryzys już będzie ewidentnie podczas inflacyjnego rynku niedźwiedzia na obligacjach, zatem niewykluczone, że inflacja może być wtedy wyższa niż w latach 2001 - 2003r. Dodatkowo, Ray dalio jakiś czas temu mówił o mocnej dewaluacji dolar - chyba wspominał coś o 30%.
A kiedy to się stanie? Tutaj warto obserwować krzywą dochodowości, bo obecnie banki centralne jak FED i BoJ zajmują się początkiem tej krzywej (skupują papiery krótkoterminowe) i zostawiają w spokoju długi koniec, który w takim razie, w związku z tym co się dzieje na obligacjach, powinien wystrzelić w góry, w tym cała krzywa. A krzywa ta estymuje zwrot z akcji z ok. 12 miesięcznym wyprzedzeniem.
https://www.cnbc.com/2019/06/14/this-chart-shows-why-everyone-on-wall-street-is-so-worried-about-the-yield-curve.html
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 16:56
ZBG
Freeman
Dodatkowo, Ray dalio jakiś czas temu mówił o mocnej dewaluacji dolar - chyba wspominał coś o 30%. "
Przez glowe przeszlo mi pytanie : ile dolarow jest na swiecie?
Czy obligi usa sa pochodna dolara? Jesli tak, to czy dewaluacja dolara o 30% bedzie oznaczala spadek wartosci obligow ? O ile? Obligi musza w takim razie oddac wiecej niz 30%.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 17:14
Dante
Po protestach związkowców zarząd huty odroczył decyzję. Sprawa przycichła i dopiero niedawno "Gazeta Krakowska" podała, że do wygaszenia pieca w Krakowie jednak dojdzie i to jeszcze w październiku, po wyborach parlamentarnych. RMF FM precyzował datę na 25 października.
Wygląda na to, że rządzącym na niezbyt długo udało się odłożyć w czasie coś, co wydaje się nieuniknione.
- Główny właściciel stwierdził, że w Polsce są wysokie ceny energii, wobec czego będzie musiał zamknąć piec. Zaprotestowaliśmy przeciw tej decyzji. Potem rząd przyjął ustawę o dopłatach do energii dla przemysłu energochłonnego. To się udało, teraz wszystko w rękach Unii. Problem opłat za emisję CO2 nie zniknął - mówi money.pl Roman Wątkowski, wiceprzewodniczący Komisji Robotniczej Hutników NSZZ "Solidarność" ArcelorMittal Poland S.A. Kraków.
Rzeczywiście rząd zadziałał dość szybko. Już w czerwcu Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o wsparciu dla przedsiębiorstw energochłonnych. Zasada jest tu prosta. Firmy z tego sektora ze środków budżetowych dostają wsparcie do wyższych cen energii. Wszystko w celu podtrzymania ich konkurencyjności i utrzymania produkcji w Polsce. Napisano więc ustawę pod huty, ale ArcelorMittal krótko się z niej cieszył.
- To jednak załatwia połowę problemu. Od Unii zależy, czy pomoże nam w drugiej kwestii. Wystąpiliśmy we wrześniu do naszych europarlamentarzystów, żeby tym się zajęli, ale do tej pory nikt się do nas nie odezwał. Tymczasem tylko tam może zostać podjęta decyzja o zmniejszeniu opłat za CO2 - dodaje Roman Wątkowski.
Mimo starań tego i poprzednich rządów wydaje się jednak, że Unia nie będzie chciała o niższych kosztach emisji rozmawiać. Co więcej, nowy skład europarlamentu i Komisja Europejska są jeszcze bardziej proekologiczne. Według szacunków do 2030 r. ceny mają wzrosnąć do 43 euro za tonę emisji CO2, teraz jest to 25 euro.
https://www.money.pl/gospodarka/arcelormittal-trzyma-w-niepewnosci-tysiace-hutnikow-nic-nie-wiemy-jestesmy-w-strasznych-nerwach-6438876259928193a.html
Zbyszek_
SOWA
https://innpoland.pl/138463,banki-i-panstwa-pelnia-funkcje-pasozytnicza-w-cigu-2-lat-nadejdzie-kryzs-ktory-ogoloci-polakow-z-pieniedzy
polish_wealth
w formie zwitek w materacu, takie kółko trzeba zrobić jak od papieru toaletowego i gumką recepturką zawiązać, co jakiś czas przeliczyć z rana jak Pershing (Mafiozo mniemał, że kto z rana przeliczy to zawsze ma), żeby sprawdzić czy nikt nie podebrał (żona, syn) ; )
@ Heyoka, a jakże, bardzo fajny film :)
@ Nikt ważny, gdzie mam skrzydła? Wyzwolenie się jednostki poprzez duże pieniądze z tego Państwa szatana nie jest żadnym wielkim osiągnięciem, nie o takie orłowanie chodzi, to nie je Panie Iskra z Polska ^^
@ W sprawie Sowy, ja pamiętam tylko, że Sowa, powiedział, że przyda się urozmaicony komentarz, Sowa ty jesteś widocznie jak Stonoga, ledwo z więzienia wyszedł już rozrabia.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 18:06
Dante
https://innpoland.pl/155761,wework-anatomia-upadku-softbank-dolozy-pieniedzy-kim-jest-adam-neumann
Dante
https://www.youtube.com/watch?v=hN_x_JkWt40
polish_wealth
Myślałem, że Stonoga wyjdzie z więzienia i zajmie się na poważnie Państwem, tymczasem widzę że urządza loterie dla swoich fanów i ogranicza się do plucia na PIS i na Kościół, nie zajął się promocją Konfederacji, nie zajął się niczym co może pomóc, tak więc szkoda było go tu wstawiać, żałuję :), może kiedyś jeszcze pójdzie po rozum do głowy i wykorzysta swój potencjał którym jest grubiaństwo, byleby to było pożyteczne.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 18:39
SOWA
-kto rozrabia , przecież jestem grzeczny jak nigdy-
polish_wealth
3r3
"Co do USA to są już niezależni w kwestii ropy i gazu - kwestia czego im jeszcze brakuje. "
Jeśli masz nadwyżkę nieskonsumowanych surowców własnych to masz sprawny czy niesprawny przemysł przetwórczy?
"Zasada jest tu prosta. Firmy z tego sektora ze środków budżetowych dostają wsparcie do wyższych cen energii."
Nie! Firmy z tego sektora są okradane odrobinę mniej od pozostałych.
To w hutach wytwarza się siłę, którą można stawiać EU-Niemcom warunki nie do odrzucenia.
Bikeman
MishTalk: Pondering the Collapse of the Entire Shadow Banking System.
https://moneymaven.io/mishtalk/economics/pondering-the-collapse-of-the-entire-shadow-banking-system-995DOtCNRkyeDcpO2mvvyw/
drobny
"To Cię zawiadamiam"
Zapewniam, że nie musisz mnie o niczym zawiadamiać
3r3
"@3r3
"To Cię zawiadamiam"
Zapewniam, że nie musisz mnie o niczym zawiadamiać"
Przytaczasz że szef jakiejś partii jest sukinsynem i wykorzystuje egzodynamików wiodąc ich na manowce opowiadając brednie o szybkim rynku, a to że przywódcy socpartii pławią się w luksusie obiecując masom raj, który jakoś nigdy się nie ziszcza z powodu "obiektywnych trudności" Cię nie zastanowiło?
Jest to informacja na miarę tego, iż w zamtuzie brakło niewiast cnotliwych.
Jakie masz jeszcze rewelacje? Że złodzieje kradną? Że mordercy mordują? Że krowy są jakoś powiązane z mlekiem?
A jakie miałeś oczekiwania względem rzeczywistości? Wyjaw je proszę.
To urąganie wobec polityka wygląda jak rozpacz nastolatka (kuca^^) "bo ja myślałem że łuna mnie kocha naprawdę".
Przecież ta ideologia (misesizm i inne brednie o rynku) to żyła złota.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 20:57
Dante
W kwestii ArcelorMittal to nie były moje słowa - zacytowałem artykuł.
@Bikeman
Z tym rehypothecation może być w ostra jazda, zwłaszcza, że tych łańcuszków Św. Antoniego można naprodukować całe mnóstwo i wygląda na to, że trochę musi być w systemie finasowym zabaw w stylu rehypothecation na bazie UST (a niewykluczone, że nawet na europejskich obligacjach) - wtedy by się okazało, że mamy hiper bańkę UST Subprime i banki centralne mogą walczyć o to, aby oprocentowanie obligacji nazbyt nie rosło (cena obligacji nie spadała), bo bańka strzeli z hukiem. Wesoło będzie jeśli się okaże, że robiono rehypothecation na bazie greckich obligacji :-)
Dawno nie było takiej sytuacji, aby instrumenty związane z sektorem publicznym (vide obligacje skarbowe) mogły być obarczone większym ryzykiem straty niż instrumenty związane z sektorem prywatnym (vide akcje) - bo wystrzał był tylko na rynku repo, a na innych rynkach (jak przykładowo obligacje korporacyjne) cisza, czyli inaczej jak w 2008r., gdzie wszędzie było widać niepokój.
https://www.youtube.com/watch?v=GTTePQucg68
https://www.investopedia.com/terms/r/rehypothecation.asp
https://www.youtube.com/watch?v=AtZTGfOhB7Y
@kredyty we frankach
No to wygląda na to, że ciag dalszy zabawy - luka prawna (rzekomo niecelowa?) umożliwi łatwe pozbycie się kredytów frankowych z bilansów banków.
https://innpoland.pl/155665,dlugi-moga-nigdy-sie-nie-przedawnic-zmiana-w-kodeksie-cywilnym
http://wyborcza.pl/7,155287,25293364,niebezpieczna-furtka-pozostawiona-przez-pis-konsument-bezradny.html?disableRedirects=true
@Efekt Triffina
Wygląda na to, że do mainstreamowych ekonomistów w USA dociera jakie skutki powoduje efekt Triffina dla USA
https://foreignpolicy.com/2019/10/22/economists-globalization-trade-paul-krugman-china/
@Trader @ITT
Wątek z rehypothecation mógłby być ciekawy na artykuł - zwłaszcza, że podobno temat nawet zachacza o kryptowaluty
https://www.youtube.com/watch?v=bx6EFjkmraM
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 21:40
Dante
TomTom
Ewentualnie jakiś namiar do kogoś kto siedzi w temacie?
manieq
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 22:42
Dante
greg240
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-27 23:10
3r3
"@3r3
W kwestii ArcelorMittal to nie były moje słowa - zacytowałem artykuł. "
Zawierający kłamliwą propagandę. Ceny energii i paliw wynikają z tego że rząd kradnie, a nie że koszty ich wytworzenia są wysokie.
@kredyty we frankach
Art. 117 § 21 kc
Luka ze słusznością dotyczy celowo odszkodowań od instytucji. Ale wszystko można wyfalandyzować z każdego zapisu więc może być ciekawie^^
@Efekt Triffina
Dodajmy jeszcze odwet za wojny opiumowe w postaci produkcji opioidów na terytorium USA.
@manieq
"No i mam zagwozdkę dostałem finanseringbevis w Norwegowie czyli gwarancje/obietnice kredytu na 3 miesiące. 3 mln na 30 lat, 2.519% stałe oprocentowanie na pierwsze 10 lat"
Przecież i tak spłacisz to poniżej 10 lat jeśli będziesz chciał (z połowy dochodów rzemieślnika), więc czym się stresujesz?
Zastanów się tylko czy Ci ten dom potrzebny w kontekście użyteczności. Domy dość łatwo opodatkować.
@greg240
"wiec producent maszyn gorniczych i systemow przeladunkowych wegla obrywa.Zarzad spolki deklaruje go golobal "
Użytkownik @Heyoka coś tam o tych firmach robiących sprzęt wydobywczy od środka wie. A to są firmy bardzo uzależnione od polityki.
Dante
"Czy obligi usa sa pochodna dolara? Jesli tak, to czy dewaluacja dolara o 30% bedzie oznaczala spadek wartosci obligow ? O ile? Obligi musza w takim razie oddac wiecej niz 30%."
Skoro w USA obowiązuje standard UST dla dolara, to UST jest rdzeniem systemu, w którym kreacja pieniądza opiera się również o nowoczesne formy jak repo i rehypothecation. A co się stanie z tym systemem jeśli USA nadal będzie zwiększać deficyt i podaż długu? Sytuacja będzie analogiczna do hipotetycznej sytuacji standardu miedzi w Polsce, gdzie złotówka miałaby pokrycie w miedzi i nagle zostaje odkryte w Polsce gigantyczne złoże miedzi, które jest mocno eksploatowane, co powinno prędzej czy później wymusić obniżkę ceny miedzi - wtedy wątpliwe byłoby utrzymanie dalszej wartości złotówki w stosunku do innych walut, a przy okazji miedź w ujęciu złotówkowym powinna wyraźnie zlecieć w dół. Chyba, ze zostanie nadrukowanych mnóstwo złotówek, aby utrzymać relatywnie sztywny peg złotówki do miedzi, ale wtedy staje się pod jeszcze większym znakiem zapytania wycena PLN do innych walut (jeśli inne banki centralne nie bedą drukować swoich walut).
Co do dewaluacji waluty, to ciężko to jasno ogólnie określić - dla każdej waluty może to wyglądać inaczej. Przykładowo, dla RUB i TRY (w stosunku do benchmarku jak USD) sprawa jest prosta - USD rośnie 4-krotnie w wycenie rublowej/lirowej, to ok. 4-krotnie skoczy oprocentowanie obligacji tych krajów (bodajże USD/TRY od 2013r. do połowy 2019r. wzrósł 4-krotnie i równolegle oprocentowanie obligacji Turcji skoczyło z ponad 5% do ponad 20%).
Co do dewaluacji dolara to najprawdopodobniej benchamrkiem będzie euro i spadek USD do EUR o 30% powinien odpowiadać wzrostowi z ok. 1,10 do ok. 1,41. I przez ostatnie kilkanaście lat wzrost EUR/USD o 0,01 mniej więcej odpowiadał wzrostowi oprocentowania UST o 0,05 - 0,1 pkt % (w zależności czy dolar był safe havenowy czy prohossowy). Ale załóżmy najbardziej skrajny scenariusz, czyli 0,1% - wtedy wzrost EUR/USD o 0,31 powinien odpowiadać wzrostowi oprocentowania obligacji o 3,1 pkt % (dla 10-latek byłoby to równoznaczne ze wzrostem z dzisiejszych 1,8% do 4,9%). Kolejna sprawa, przyjmuje się, że wzrost oprocentowania obligacji o 1% to spadek wyceny obligacji o 7%, czyli przy wzroście oprocentowania o 3,1 pkt %, wycena obligacji powinna polecieć o 21,3% (przy skrajny scenariusz).
I to rzeczywiście to może być gigantyczna zmiana dla pension fundów, a jeszcze większa dla instrumentów pochodnych opratych na UST (które mają duży lewar).
I teraz FED łata peg dolara do UST, bo w systemie jest "dollar shortage", de facto monetyzując dług USA.
https://youtu.be/1He3zqgpkUA?t=579
Tak „wesoło” na obligacjach to dawno nie było – bodajże od czasów Solomon Brothers, którzy świetnie rozumieli mechanizm rehypothecation (i różnic prawnych w tej kwestii w USA i UK) do tego stopnia, że podczas aukcji obligacji skarbowych USA potrafili powiedzieć „we take all of them”.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 07:14
nikt ważny
"skrzydła, orły i pieniądze"
W byciu "orłem" nie chodzi o "pieniądze" i nigdy nie chodziło. Tak jak "pieniądze" nie są żadnym gwarantem że ktoś "orłem" jest, acz, jak dość łatwo mu "pieniądze" "przychodzą" to istnieje "większe" prawdopodobieństwo że może nim być. W byciu "orłem" chodzi o "skrzydła" ;-)
Zresztą już po weekendzie więc na tym poprzestanę.
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 07:52
Lech
Czyli co? teraz za obligacje jakie mają Arabowie w tym Arabia Saudyjska około 1 bln będą Arabom dostarczać ropę? na której wydobyciu sami mają ponad 3 bln strat? i 23 bln $ długu pozwoli im na podniesienie odsetek? a budżet z 1 bln deficytu rocznie będzie płacił 5 bln odsetek rocznie inwestorom z całego świata ?
Działania nadzorcy wobec polskich banków trochę dziwią. Jest oczywiste ,że banki działały i działają w określonych przepisach prawa które tworzy i stale kontroluje nadzorca , jeżeli po 10 latach nadzorca stwierdza ,że przepisy były złe, te frankowe, to może mieć pretensje tylko do siebie, a nie do banków i wskazywać im kogo i za ile mają zatrudnić? żeby akceptowali ich działalność?
Greg240 patrząc na to jak Domagałowie wydutkali z kasy Kopex i jego akcjonariuszy, nie ma szans żeby dali zarobić komuś innemu niż sobie ,a Famur kontrolują przez spółki zależne, które moga mieć dowolny wpływ na ceny i zyski w Famurze ...
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 08:11
SOWA
No w końcu zaczynają zapraszać Konfederację i zaczyna przebijać się głos za prawdziwymi wartościami w tym całym politycznym bagnie.
z01
gruby
"Niby rynek powinien zadziałać i gorszy pieniądż wyprze lepszy."
to mit. Wolny rynek sam dopasowuje wycenę pieniądza do jego jakości. Problemem jest to że najczęściej wolny rynek negatywnie wycenia 'zmiany' dokonywane w pieniądzu przez jego producenta co oznacza że rynek staje wpoprzek władzy co z kolei prowadzi do atakowania rynku przez drukarzy. Wyobraź sobie że US Army odmawia zaakceptowania papierków z FEDu żądając opłacenia swoich usług srebrem. I spróbuj sobie wyobrazić skąd Trump wziąłby nagle tą górę srebrnego metalu. Dopóki jednak drukarki drukują i dopóki US Army sprzedaje krew swoich żołnierzy akceptując w zamian papierki FEDu system nie upadnie.
"No i producenci mogą nie chcieć przyjmować tych gorszych."
o, właśnie. I dlatego wprowadzono "prawny środek płatniczy". Bez obowiązku akceptacji gówna z NBPu wymuszanego pałą papierki te już dawno robiłyby za tapetę.
Sitting
Bez obowiązku akceptacji gówna z NBPu wymuszanego pałą
ale na pełnym legalu gówno akceptowane tylko do 15k brutto - bo powyżej wypada z kosztów
to jest dopiero fenomen prawnego środka płatniczego... chyba tylko komornik może łykać gotówkę no limit.
gruby
"ale na pełnym legalu gówno akceptowane tylko do 15k brutto - bo powyżej wypada z kosztów"
Skoro wypada z kosztów to i również wypada z ewidencji przychodów.
Po drugie: kaczor przyjął 50k w gotówce zdaje się ? I prokuratura oficjalnie 'nie stwierdziła znamion czynu zabronionego' ? Wystarczy zatem powołać się na art. 32 prostytuty i casus spółki "Srebrna" żeby płacić gotówką bez ograniczeń, bez ograniczeń również pomijając zarówno gotówkowe przychody jak i gotówkowe koszty w bilansach. Bo to zdaje się ostatnio zostało w Polsce zalegalizowane decyzją zastępcy prokuratora okręgowego w Warszawie, niejakiego Pawła Szpringera.
Lech
Każdy rząd autorytarny i dyktatura kończą w więzieniach, w najlepszym wypadku. dlatego tez tak się z czasem coraz mocniej bronią i wszystkich ze swojej drużyny zła...
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 11:57
janwar
Mamy dziś sytuację niemal jak z filmu "Wilk z Wall Street" - inwestorzy kupują, zdawałoby się bezpieczne papiery skarbowe, kierując się oczywiście chęcią zysku. Tymczasem tracą. Dlaczego? Otóż część krajów, jak chociażby Niemcy, oferuje obligacje o ujemnej stopie zwrotu. Oznacza to, że kupując niemieckie papiery i trzymając je do terminu zapadalności dostaje się z powrotem mniej pieniędzy, niż się wyłożyło.
Pula obligacji o ujemnej rentowności przekracza w skali globalnej 13 bilionów dolarów, co jest ekwiwalentem ok. 20 proc. wszystkich wyemitowanych papierów. Średnia rentowność długoterminowych obligacji skarbowych - 10-letnie benchmarki USA, Wielkiej Brytanii, Japonii, Szwajcarii Francji i Australii - nieznacznie przekracza 0 proc. W przypadku instrumentów o krótszej zapadalności mamy do czynienia z ujemnymi rentownościami.
Banki nie mogą obniżyć oprocentowania depozytów gospodarstw domowych poniżej zera, gdyż wówczas atrakcyjną alternatywą dla oszczędzających staje się gotówka.
https://businessinsider.com.pl/finanse/chcesz-zainwestowac-np-w-niemieckie-obligacje-aby-zarobic-uwazaj-moze-sie-okazac-ze/k7gse97
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 12:07
greg240
Zdaje sobie sprawe, ze ta branza uzalezniona jest sporo politycznie,proboje spojrzec na to bardziej pozytywnie, ale skoro juz maja to umocowania polityczne, i przejeli kopex, to w gruncie rzeczy sa monopolista na polskim rynku, a jak juz sprzedaja do Moskwy czy kazachstanu, to znaczy ze wejscia tez tam maja, to oznacza stabilny cashflow, wkoncu spadajacy dolar podbije ceny wegla, ryzyka rosnacych kosztow pracy dotkna wszystkich, nawet knkurencje taka jak cartepilar na globalnym rynku, nie podobaja mi sie rowniez elementy takie jak emisje obligacji tuz przed wyplata dywidendy, wtedy to famurowi wzrosl Debt/ratio i wskaznik ryzyka bankructwa wzros z AAA na AA+ :) , dobra ale najistotniejsze z punktu tej spolki jest jedna rzecz, ryzyko rozwodnienia akcji, przy przychodach na poziomie ponad 2,2mld , i monopolistycznej pozycji w polsce i kilku otwartych rynkach, najwiekszym zagrozeniem dla akcjonariusza nie sa koszty pracy czy cash flow , tylko chec wydymania mniejszosciowych, zastanawiam sie tylko przy jakiej cenie spolka jest warta wejscia, bo juz ponad 25% sie osunela, a dywidende placi. Dzieki za spostrzezenia
Zbyszek_
https://katusaresearch.b-cdn.net/wp-content/uploads/2019/09/130919-3yr.png
https://katusaresearch.com/commodity-bargain-monitor/
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 12:19
janwar
Podczas piątkowej sesji S&P500 dosłownie otarł się o historyczny szczyt. Optymizm na Wall Street podsycały plotki z frontu negocjacji handlowych oraz dobre wyniki Intela. W cieniu handlowego optymizmu przeszły wyniki budżetu federalnego Stanów Zjednoczonych, który zakończył rok fiskalny z największym deficytem od 7 lat. W kasie Białego Domu wydatki były aż o 984 mld dolarów wyższe od dochodów, co stanowi 4,6% PKB.
https://comparic.pl/deficyt-w-usa-nie-byl-tak-wysoki-od-7-lat-to-warto-wiedziec/
Freeman
Co do dewaluacji Co do dewaluacji dolara to najprawdopodobniej benchamrkiem będzie euro i spadek USD do EUR o 30% powinien odpowiadać wzrostowi z ok. 1,10 do ok. 1,41.
Jakos nie czuje tego oslabienia dolara do euro. Bardziej jawi mi sie zloto jako benchmark do walt ogolnie, szczegolnie na etapie ich dewaluacji. Scenrariusz ze wzrostem rentownosci obligow bedzie szedl w parze z mega kryzysem w gospodarce. Szczegolnie ucierpia wtedy nieruchy oraz pozostale sektory. W DE motoryzacja. Oczywiscie mowimy tu o scenariuszu gdyby dodruk nie zadzialal i rzeczywiscie wyklul sie kryzys. Tego nie potrafie przewidziec. Czysta zdadywanka. Moim skromnym , na tym etapie mozna jeszcze manipulowac recznie. Jedynym znakiem zapytania sa bilanse bankow oparte na derywatach. Przyklad DB. Jesli w usa jest podobnie, to zaden dodruk tego nie zgasi. Wtedy dziura deflacyjna w kolorze czarnym z grawitacja masy calej kuli ziemskiej ( finanse ).
Ad . Au . Ten tydzien dosyc burzliwy: dzis zapadaja opcje, jutro kontrakty na comex. W tym tygodniu duzo danych: bezrobocie w stanach , inflacja w de, fed w srode wieczorem, ewentualnie nowe wybory w GB , decyzja byc moze dzis wieczorem. Duzo tego, bedzie ciekawie. Mysle, ze to bedzie powrot do ruchow wzrostowych, chociaz technicy i obserwatorzy kostelacji na comex jeszcze tego nie zapowiadaja.
z01
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 13:39
SOWA
https://wiadomosci.onet.pl/religia/opinie/synod-w-amazonii-ciag-dalszy-rewolucji-franciszka-opinia-tomasza-terlikowskiego/4x9twew
xoni
To, czego nie dostrzegają zwolennicy MMT, jest np. to, że skutkiem takich działań jest powolny powrót do "gospodarki centralnie sterowanej", a to już rodzi poważny kryzys.
Dante
Ostatnio modyfikowany: 2019-10-28 15:45
3r3
"Skoro w USA obowiązuje standard UST dla dolara, to UST jest rdzeniem systemu"
System jaki by nie był to jego rdzeniem jest gospodarka - pion łańcucha i szerokość powiązań pozwalających na zaspokojenie potrzeb. Czasem te potrzeby są zbrojne, a czasem trzeba tablic, kredy i cukierków. USA obecnie nie pokrywają istotnej części swoich potrzeb samodzielnie, a wszystkim robi fochy i wielką łaskę że pozwala je zaspokajać grożąc napaścią na linie transportowe. A do tego dochodzą problemy wewnętrzne bo kto inny za siłę tam robi, a kto inny chce decydować twierdząc że to finansuje - zapewne imperium musi napaść się samo i kilka kwestii wewnętrznych rozstrzygnąć.
@Lech
"Czyli co? teraz za obligacje jakie mają Arabowie w tym Arabia Saudyjska około 1 bln będą Arabom dostarczać ropę? na której wydobyciu sami mają ponad 3 bln strat? i 23 bln $ długu pozwoli im na podniesienie odsetek? a budżet z 1 bln deficytu rocznie będzie płacił 5 bln odsetek rocznie inwestorom z całego świata ? "
Dokładnie - problem leży w gospodarce USA, konkretnie skutkach depresji z lat 30tych i zwycięstwie koncepcji, żeby rozwiązać problem tanio, a nie porządnie.
@SOWA
"No w końcu zaczynają zapraszać Konfederację i zaczyna przebijać się głos za prawdziwymi wartościami w tym całym politycznym bagnie. "
Gdyby wybory mogły cokolwiek zmienić...
@gruby
"Wyobraź sobie że US Army odmawia zaakceptowania papierków z FEDu żądając opłacenia swoich usług srebrem."
Trzeba by znaleźć jakich tańszych durniów.
"o, właśnie. I dlatego wprowadzono "prawny środek płatniczy". Bez obowiązku akceptacji gówna z NBPu wymuszanego pałą papierki te już dawno robiłyby za tapetę. "
Ale to też nie będzie działać wiecznie.
"Skoro wypada z kosztów to i również wypada z ewidencji przychodów. "
Może się za dużo na ten temat nie odzywaj?^^
Twoja interpretacja jest właściwa - przychody i rozchody w gotówce nie są do udokumentowania przez bank, więc ich nie ma. Musisz to przez Loomis czy innego liczykrupę przepuszczać, więc tego nie robisz i transakcji nie ma. Spróbuj nałożyć i wyegzekwować jakąś karę od firmy która niczym nei obraca^^
@greg240
"a jak juz sprzedaja do Moskwy czy kazachstanu, to znaczy ze wejscia tez tam maja"
Odwrotnie - wtedy to wejścia są do nich żeby ich eksploatować na potrzeby własne tych co mają wejścia. To dość specyficzny świat^^
"zastanawiam sie tylko przy jakiej cenie spolka jest warta wejscia, bo juz ponad 25% sie osunela, a dywidende placi. Dzieki za spostrzezenia "
A może cała branża w kraju pójść pod wodę?
@xoni
"To, czego nie dostrzegają zwolennicy MMT, jest np. to, że skutkiem takich działań jest powolny powrót do "gospodarki centralnie sterowanej", a to już rodzi poważny kryzys. "
Zupełnie wystarczy że prol będzie lał na robotę "jaka płaca taka praca". A w sklepie mu dość syzbko wyjaśnią jaka - jak tylko zechce kupić dom.
@Heyoka
Zdobędziesz statuetkę "spamer miesiąca" - zainstaluj słownik.
Kikkhull
lokal mieszkalny to wydzielona trwałymi ścianami w obrębie budynku izba lub zespół izb przeznaczonych na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych
Nie ma znaczenia na jaki okres wynajmujesz dom, jest lokalem mieszkalnym.
Kikkhull
greg240
"A może cała branża w kraju pójść pod wodę? "
A widziales aby , ktoras ekipa oparla sie zadaniom gornikow? zawsze zwyciezali nawet ZUS im do garnka dozucil^^
janwar
Odpływ pieniędzy z amerykańskich funduszy akcji w tym roku jest największy od kryzysowego 2008 roku relatywnie do napływu na rynek obligacji oraz gotówki, twierdzą stratedzy Goldman Sachs.
Goldman Sachs wyliczył, że z amerykańskich funduszy akcji odpłynęło już w tym roku 100 mld USD, co sygnalizuje drugą pod względem tempa ucieczkę w okresie ostatnich 15 lat.
https://www.pb.pl/goldman-sachs-ucieczka-od-akcji-do-gotowki-i-obligacji-najwieksza-od-2008-r-974053
TomTom
"na stały pobyt ludzi, które wraz z pomieszczeniami pomocniczymi służą zaspokajaniu ich potrzeb mieszkaniowych"
Wynajem krótkoterminowy właśnie nie służy do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych. Z tego co udało mi się dowiedzieć to w akcie notarialnym oczywiście nic się nie zmienia dalej będzie budynek mieszkalny ale płacąc już podatki do urzędu gminy czy miasta będziemy płacić podatki jak od lokalu usługowego. Dlatego właśnie że zmienia się jego sposób użytkowania i nie będzie użytkowany na zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych. Niby temat prosty a jednak, księgowy też się kręci i nie wie jak to ugryźć.
łukasz28
A druga rzecz to o nieruchomościach: w tym momencie są dość drogie, więc raczej odradzasz zakup, zwłaszcza na kredyt. Jak natomiast sprawa wygląda, jeśli kupuje się za gotówkę i pod działalność (wyższa rentowność). Czy warto kupić teraz, czy jednak czekać? Dodam, że chodzi o nieruchomości (mieszkania) w centrum dużych miast, gdzie trudno się spodziewać jakichś spektakularnych spadków cen. Alternatywą jest trzymanie gotówki na koncie oszczędnościowym, na inwestowanie nie mam niestety czasu, ani wystarczającej wiedzy, a wiadomo, jakie jest aktualnie oprocentowanie kont...
jayyyyy82