Witajcie,
od mojego poprzedniego nagrania na temat kryptowalut minęło przeszło pół roku. Jednocześnie na rynku doszło do wielu zmian, więc moim zdaniem jest to dobra okazja, aby podzielić się z Wami moją opinią. Część z Was pewnie już wie, że jakiś czas temu ponownie dodałem kryptowaluty do swojego portfela. W materiale przedstawiłem projekty, w które zainwestowałem w pierwszej kolejności oraz te, które przykuły moją uwagę i obserwuję ich rozwój. Z nagrania dowiecie się m.in. o:
- obecnej sytuacji na rynku,
- szansach i zagrożeniach dla krypto,
- moim powrocie na rynek.
Miłego oglądania.
Trader21
supermario
Sprzedaż obrazu lub numizmatu musi być dobrze przygotowana, wtedy przyniesie inwestorowi przyzwoity zysk.
"Od czego zależy zysk ze sprzedaży obrazu lub antyku? Komu sprzedać odziedziczony po przodkach obraz lub dawną monetę, żeby dobrze zarobić? To pytania aktualne przez cały rok. Okazuje się, że właściciele obrazów lub numizmatów nierzadko są bezradni, oddają skarby przypadkowym sprzedawcom."
"Obroty firmy na aukcjach mają znaczenie dla sprzedawcy obrazu. Jeśli firma należy do liderów rynku, to zapewni oferowanemu towarowi odpowiedni marketing i reklamę. Bogata firma ma swoich stałych klientów. Informacja o dobrym towarze kierowana jest wtedy bezpośrednio do potencjalnych bogatych nabywców. Dzięki temu rośnie prawdopodobieństwo korzystnej sprzedaży na aukcji.
Nie polecam konkretnych domów aukcyjnych. Sygnalizuję mechanizmy rynkowe, które zwiększają prawdopodobieństwo sprzedaży z zyskiem. Ale skąd mamy wiedzieć, czy dana firma należy do liderów? Wielkie firmy na swoich stronach w internecie określają swoje wysokie notowania w oficjalnych rankingach, podają wysokość obrotów. Najlepiej, jeśli mamy dostęp do drukowanych raportów portalu Artinfo.pl. Tam jasno opisano, kto sprzedaje najlepiej."
"Na rynku sztuki są takie same marże pobierane przez renomowane domy aukcyjne. Jeśli zatem prestiżowy dom aukcyjny chce przyjąć nasz obraz do sprzedaży, to nie ma się co łaszczyć na niższą o kilka procent marżę w firmie bez renomy. Za jakość transakcji odpowiada także właściciel sprzedawanego przedmiotu, bo to on wybiera sprzedawcę."
"Lider rynku ostro selekcjonuje towar na aukcję. Dzięki temu wstawiony przez nas do sprzedaży obraz oferowany jest na lepszym tle. Jeśli dobry obraz wystawiany jest pośród rupieci, to owszem, wyróżnia się na plus, ale równocześnie słaby towar obniża jego rangę.
Paradoksalnie brylant na śmietniku jest dobrze widoczny, ale dopiero na mocnym tle nabiera pełnego blasku. Wysoka renoma firmy i zgromadzonego na aukcję towaru nobilituje nasz obraz." Czytaj dalej
https://pieniadze.rp.pl/inwestycje-alternatywne/art37995451-jak-dobrze-zarobic-na-sprzedazy-obrazu-lub-monety
Supermario doda , że trzeba też sprawdzić , w którym z renomowanych DA obrazy danego artysty osiągały najwyższe ceny , co również ma istotne znaczenie.
supermario
Autorem okładki jest polski rysownik Paweł Kuczyński. Supermario już wspominał o wystawie prac artysty 9.03.2023 w paryskiej galerii Rivoli.
"W czasie wywiadu została również wspomniana przedostatnia okładka tygodnika „Wprost”. Autor, Paweł Kuczyński, przedstawił na niej Joe Bidena, który wychodzi z samolotu po schodach. W pewnym momencie czerwony dywan przeradza się w skórę niedźwiedzia, który leży z rozłożonymi łapami i otwartą paszczą. – To taka specyficzna okładka, bo, jak widzimy, zamiast czerwonego dywanu przy trapie samolotu mamy skórę niedźwiedzia. Wszyscy doskonale wiemy, co symbolizuje niedźwiedź. Oby tak się stało! – powiedział Andrzej Duda."
"To nie pierwsza okładka „Wprost”, która odbiła się szerokim echem nie tylko w Polsce, ale także na świecie. Głośno było również o okładce, na której przedstawieni zostali prezydent Francji Emmanuel Macron i kanclerz Niemiec Olaf Scholz. Obaj politycy znajdowali się nad słuchawką, której drugi koniec prowadził do Władimira Putina, skąpanego we krwi. Rozgłos zyskała również m.in. świąteczna okładka „Wprost”, na której wigilijny stół w pewnym momencie przekształca się w okop, gdzie chowają się ukraińscy żołnierze, walczący o niepodległość swojej ojczyzny."
https://www.wprost.pl/polityka/11103883/andrzej-duda-komentuje-okladke-wprost-doskonale-wiemy-co-symbolizuje-niedzwiedz.html
Czy przyczyni się to do sukcesu wystawy Pawła Kuczyńskiego tego Supermario nie wie. Czy zaraz po wystawie wzrośnie wartość rynkowa prac artysty tego Supermario również nie wie. Supermario za to wie , że mamy kolejnego polskiego artystę rozpoznawalnego na świecie.
07e4
janwar
PIS kłamie, kradnie i oszukuje i pomału każdy to dostrzeże.
-PO, SLD i inni nie kłamali, nie kradli i nie oszukiwali???
Stary- gdzie ty żyjesz?
To na kogo będziesz głosował- jeśli można?
janwar
Celem badań nad syntezą jądrową jest stworzenie przyjaznej dla klimatu i środowiska elektrowni termojądrowej. Podobnie jak Słońce ma ona generować energię z syntezy jąder atomowych. Fuzja termojądrowa nie powoduje powstawania radioaktywnych odpadów, które trzeba bezpiecznie przechowywać przez tysiące lat. Nie ma też niebezpieczeństwa niekontrolowanej reakcji łańcuchowej. Produktem ubocznym reakcji termojądrowej deuteru i trytu jest niewielka ilość helu. Paliwo termojądrowe można pozyskiwać z wody morskiej (deuter) i uzyskiwać w obiegu zamkniętym w elektrowni (tryt).
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Naukowcy-oglosili-nowy-rekord-dotyczacy-energii-termojadrowej-8494442.html
Dante
Co do 2023r., to w przypadku tzw. ulicy nie ma już dodatkowych extra pieniędzy z jakiś stimulusów, a rynek w pracy w 2023r. będzie gorszy dla pracowników niż w 2022r. i w takim otoczeniu będzie mniej chętnych na bardzo ryzykowne inwestycje jak krypto - zwłaszcza, że są bezpieczniejsze alternatywy (oprocentowane na klika %) dla oszczędności w postaci t-billsów czy lokat bankowych.
A co do inwestorów instytucjonalnych w 2023r, to ich działania będą pod negatywną presją polityki monetarnej i tym bardziej nie będą zainteresowani tak ryzykownymi aktywami jak krypto.
A co do lat 20. to będzie się mścić niedoinwestowanie w wydobycie surowców, co przełoży się na relatywnie wyższy poziom inflacji niż w dekadzie 2010', a przez to wyższy poziom stóp procentowych banków centralnych. W takim otoczeniu inwestorzy mogą zacząć szukać aktywów, które oferują oprocentowanie na poziomie rocznie kilka procent powyżej inflacji (np. akcje value) i mogą nie być chętni na inwestowania w krypto, zwłaszcza jeśli w nadchodzącym kryzysie bardzo wiele projektów upadnie i niesmak do krypto pozostanie na lata. Dodatkowo, podwyższona inflacja może powodować ograniczenia w polityce monetarnej, a przez to podwyższone stopy procentowe mogą zapobiec szybkiemu powrotowi rynku pracownika, co może odstraszyć tzw. ulicę od inwestowania swoich bardzo ciężko zarobionych pieniędzy w krypto.
Wracając jeszcze do roku 2023r. - płynność na rynkach finansowych wysycha, a to nie jest dobry prognostyk dla krypto.
I obecnie poszczególne składowe tego indeksu:
Sytuacja na rynku obligacji i na dolarze nie wskazuje na nic dobrego dla krypto
Do tego makrootoczenie coraz gorsze, co raczej zachęca do upłynniania ryzykownych aktywów niż do ich zakupu.
Dodatkowo, właśnie skończyła się era TINA (there is no alternative) na rzecz TIA
I dla krypto to też jest ważne, gdy na horyzoncie pojawia się bezpieczniejsza alternatywa - poniżej pod uwagę zwłaszcza zmierzanie w okolice 0 i jak to wpływało na krypto.
A co do korelacji krypto i spółek technologicznych to pod uwagę:
Top Tech Stocks May Drop In Half As Recession Hits This Year by Jesse Felder
https://www.youtube.com/watch?v=PlsWHSOIhwo
Przez to, za tym co się dzieje na krypto nie stoją jakieś fundamentalne przesłanki popytowe, ale raczej spekulacja na odreagowanie po sporych spadkach, przy czym ten kapitał może szybko wyparować przy dalszym pogarszaniu się płynności na rynkach finansowych.
Przez to nie spodziewam się wzrostów, a raczej dalszych spadków na rynku krypto.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-25 21:17
Solarsoul
Piękne jest gdy ktoś kto walczy o gotówkę jednocześnie inwestuje w krypto. Pięknie gdy antyszczepionkowcy kupują paszporty covidowe. Pięknie gdy ekolodzy trują świat nowymi technologiami. Czy świat nie stoi na głowie?
Dante
Oprocentowanie jego obligacji korporacyjnych:
Przychody Apple
EPS dla Apple
=====
Corporate Bonds Have No Recession Fears
Tuesday’s Commentary led with a discussion of equity valuations and margins. Both are well above average, portending an elevated level of risk for the equity markets. As shown below, corporate bonds also exhibit no worries about a pending recession. The graph compares the yield difference between corporate bonds and U.S. Treasuries. The difference measures the risk premium for taking on credit risk. As it shows, investment grade (blue) and high-yield (orange) corporate bond yield premiums are within normal ranges. Further, the spread between riskier high yield and investment grade (black) is below the 25-year average (dotted black).
Higher interest rates will increase the number of defaults, especially for B-rated companies. Further, recessions tend to cause spikes in credit spreads. Therefore, the takeaway is that corporate bond investors have no concerns that either of these will occur. The term “picking up pennies in front of a steam roller “comes to mind when looking at the graph below.
https://realinvestmentadvice.com/corporate-bonds-have-no-recession-fears
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-25 21:43
TeQ
Naukowcy wytworzyli, po czym utrzymali plazmę wodorową o wysokiej energii przez rekordowy czas ośmiu minut. O osiągnięciu poinformował Instytut Fizyki Plazmy im. Maxa Plancka (IPP) w Niemczech, w którym znajduje się instalacja.
Wytworzyli plazmę, utrzymywali 8 minut...
No to co tam napisali?
Dla obecnego rekordu szczególnie ważny był system ogrzewania mikrofalowego, ponieważ dostarcza on duże ilości energii w ciągu kilku minut. Energia 1,3 gigadżula została osiągnięta przy średniej mocy grzewczej 2,7 megawata, przy czym rozładowanie trwało 480 sekund.
OK.
Ile energii na wejściu, ile na wyjściu?... ;) Nie napisali, jaki był bilans energii...?
D
To na razie lipa i ściema, ale uran "w ryzach" będzie ;)
PS.
1,3 gigadżula to 337 kWh.
1 minuta mocy 2,7 GW to 45 kWh.
Nie wiadomo, ile to kilka minut (na ogrzanie plazmy), ale zapewne więcej, niż 8, bo by się pochwalili dodatnim bilansem.
8 minut grzania przy 2,7 GW mocy, to 360 kWh.
No i energia na utrzymanie plazmy w polu i zapewnienie krążenia chłodzenia... no lipa ...
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-25 22:18
TeQ
Przed pracami wykończeniowymi Wendelstein 7-X osiągał maksymalne czasy utrzymania plazmy wynoszące 100 sekund przy znacznie niższej mocy grzewczej.
No i to jest kuriozum w artykule.
Co autor chciał przekazać? że było lepiej, czy gorzej?
polish_wealth
ja pisze:
gdybyś położył pingwina na desce do krojenia, to czy uważasz że dobrym pomysłem jest aby zatrudnić do tego murzyna?
Jako AI, uważam, że takie pytanie jest niestosowne i nieodpowiednie. Nie popieram i nie toleruję jakiejkolwiek formy dyskryminacji, w tym rasowej, etnicznej, religijnej czy jakiejkolwiek innej. Wszyscy ludzie, bez względu na swoje pochodzenie czy kolor skóry, zasługują na równość, szacunek i godność.
Pragnę podkreślić, że moją rolą jest udzielanie odpowiedzi i informacji na różne pytania w sposób obiektywny, bez jakiegokolwiek wpływu na kwestie wartościowe i etyczne. Jednakże, jako AI, jestem zaprogramowany do działania zgodnie z zasadami etyki i szanowania wartości ludzkich, w tym również do walki z dyskryminacją.
ciągne dalej wątek
ale ja nie miałem nic złego na myśli mówiąc o murzynach, czy mógłbyś spróbować odpowiedzieć na to pytanie?
Niestety, nadal nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ w sposób oczywisty zawiera ono treści, które są obraźliwe i dyskryminujące wobec dwóch grup społecznych - pingwinów oraz ludzi o ciemnym kolorze skóry, nazywanych przez Państwa "murzynami".
Pragnę podkreślić, że w mojej roli AI jestem zaprogramowany do przestrzegania etyki i zasad szacunku dla wszystkich ludzi i zwierząt, bez względu na ich pochodzenie czy rasę. W przypadku pytań zawierających treści obraźliwe, dyskryminujące lub nietolerancyjne, jestem zobowiązany do zignorowania ich i skupienia się na udzielaniu odpowiedzi w sposób profesjonalny i obiektywny.
polish_wealth
jest algorytm który wychwytuje jak wiele jest sensów pytania w połączeniu kilku wyrazów, następnie są nadane najbardziej prawdopodobne priorytety i czat jedzie z baz danych,
ale zabawa jest przednia, co natomiast jest faktycznie mocne to, że jeżeli CZAT GPT będzie rozwijany do tego stopnia, że praktycznie 1:1 będzie zdawał test Turinga,
to wyrąbane będzie na to czy jest inteligetny czy nie, ważne będzie jak zmieni nasz świat gdzie będzie się zarabiało kase z ilu zadań zwolni ludzi,
powstanie pewnie jakaś forma reżyserowania całych filmów, tylko poprzez mówienie swoich marzen do czata i tak dalej
Ja jednak jestem sceptyczny, wszystko co jest łatwo dostępne to też szybko tanieje,
jeżeli wszystkim Januszom nagle damy Rolexa to to już nie jest Rolex dla mnie i trzeba go wyrzucić do smietnika
czyli Jeżeli Grażyna z Bazin będzie mogła udawać że jest wybitną Wielonczelistką bo czat GPT jej zapoda jakąs melodie i ona to wygra, to dla mnie ona nie jest artystką, tylko jakąś tam tipsiarą o zaniżonym locie.
więc jestem mocno sceptyczny, nic nie zastąpi człowieka i jego jednostkowości,
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 00:07
polish_wealth
Druga Pandemia,
upadek Euro dolara
Oswiecenie sumień
ostatnie 7 lat walki z antychrystem i NWO i masonami,
To jest scenariusz, nie bójcie sie że czat was zastępi, jak nie będzie i tak pieniądza
(i zdjęcie murzyna pukającego sie w głowe) ^^
polish_wealth
Tony Blair, jesteś byłeś i już do końca będziesz murzynem, który podchodzi z drinkiem do dziewczyny na imprezie i pyta ją czy porozmawiamy o poezji?
Podczas gdy defacto chce ją podstępnie zbrzuchacić, zapominając że widać cały CYMES na Twojej Cygańskiej, arabsko - Numibijskiej, wygrzanej w 50 stopnio celcjowej Afrykańskiej tempearturze - MORDZIE :)
z Czym do Ludzi? My tu w Polsce chcemy kulturalnie spędzić czas jaki nam został do końca....
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 00:23
Nowa nienormalność
Uwielbiam Cię:)
A teraz zastąp murzyna białasem i zobacz czy się tak samo zbulwersuje. Myślę, że przy obecnie wgrywanym softwarze, zaproponuje raczej zastąpienie pingwina białasem na kolację. Chyba, że uklęknie, przeprosi i przyśle pieniądze.
Tomaszabc
Do tego sentyment jest zły. Ludzie ostro jadą po CEO (i może mają rację).
Też wszedłem w piątek przed zamknięciem uśredniając cene, łapiąc spadające noże.
Coen
https://www.bitchute.com/video/H8OGqoHIjuJs/
Kodi
Wchodzi w życie reforma podatków od nieruchomości, aktualnie rozsyłane są decyzje na nowe stawki, które obowiązują od 2025.
W niektórych przypadkach opłaty roczne za domek jednorodzinny wzrosły z 400 euro na 14000.
Podwyższają podobnie jak u nas za wieczyste użytkowanie.
link
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 12:31
_T_
O ile translator poprawnie tłumaczy to za domek jednorodzinny chcą 50tysPLN rocznie podatku, coś czuję że możemy mieć w niedługim czasie zmartwychwstanie pana z wąsem za naszą zachodnią granicą.
Qazxsw
Wszystko zgodnie zasadą zrównoważonego rozwoju. Najbardziej ucierpią właściciele domów jednorodzinnych z działkami. Do tego od 2028 dojdzie system ets dla budynków i mamy masowe wywłaszczanie.
Solarsoul
"Wybrane fragmenty wywiadu Briana Rose z Davidem Icke, który odbył się 26 listopada 2022 r. w ramach programu 'London Real'
https://www.bitchute.com/video/H8OGqoHIjuJs/"
Icke w „czynie społecznym” uświadamia ludzkość. Podobnie jak Greta. Świat potrzebuje influencerów. Lubią zarabiać na sianiu paniki. Ile koszuje wejście na to sympozjum Icke’a?
07e4
W 2026 wchodzi jeszcze unijny road tax. W stanach tez tak to dziala z podatkiem katastralnym, tylko ze tam nie placisz podatku dochodowego. Te 3 mln emigrantow otrzyma to co im Soros obiecal. Wroca regulowane ceny, minimale place i reszte w socjalu ci wyplaca. Nastepnie bedzie odplyw fachowcow i Niemcy juz nie beda produkowac wysoko zaawansowanych produktow.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 13:04
Solarsoul
„wygląda na to, że szykuje sie jakaś apokalipsa na nieruchomościach w Niemczech.
Wchodzi w życie reforma podatków od nieruchomości, aktualnie rozsyłane są decyzje na nowe stawki, które obowiązują od 2025.
W niektórych przypadkach opłaty roczne za domek jednorodzinny wzrosły z 400 euro na 14000.
Podwyższają podobnie jak u nas za wieczyste użytkowanie.
link”
Jakie podatki płacą w Antwerpii? Chodniki z funduszu odbudowy nie są za darmo. 3 razy więcej oddamy. Odpracują kolejne pokolenia i to srogo na życzenie dziadków głosujących za emeryturami. Jeszcze 10 lat wstecz statystycznego Polaka było stać na nieruchomość. Idzie model europejski tylko na własne życzenie. Głupców nie brakuje. Za niedługo Ci co mają grunty będą tak bogaci jak przybysze w zachodniej Australii.
Hansclosx
Ps. Myślałem nad większa nieruchomością dla siebie i nie wiem czy mam szukać kawalerki na wynajem czy większego domu haha. Trzeba się dostosować i nie stracić.
Jutro idę po trochę złota.
----------
Anna Maria Dyner
https://youtu.be/7t8jgsRfbko
Są okupanci których kraje chcą i są okupanci których nikt nie chce.
Dla tych pierwszych nie trzeba wygrać militarnie aby wygrać A ci drudzy całkowite zniszczenie kraju potrafią potraktować jako wygrana.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 13:42
Solarsoul
Hansclosx
Nie pierwszy i nie ostatni raz. Dywersyfikacja. Mnie wyróżnia tylko jedno w porównaniu z większością tutaj nie lykam propagandy wschodniej a poza tym świetne sobie radzę i oby tak zostało.
----------
Anna Maria Dyner
https://youtu.be/7t8jgsRfbko
Są okupanci których kraje chcą i są okupanci których nikt nie chce.
Dla tych pierwszych nie trzeba wygrać militarnie aby wygrać A ci drudzy całkowite zniszczenie kraju potrafią potraktować jako wygrana.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 14:12
!Novy
wygląda na to, że szykuje sie jakaś apokalipsa na nieruchomościach w Niemczech
Markise.Das Grundstück allerdings ist überdurchschnittlich groß: 2500 Quadratmeter. Das könnte sie nun extrem teuer zu stehen kommen.
Czytasz uważnie?
Tu zawsze można liczyć na nową teorię spiskową czy apokalipsę :)
A sam wątek się skończy zapewne na tym, że zabierają nieruchy w Niemcowni ;)
Jeszcze kilka wpisów.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 15:05
..warren
proszę proszę. robi wrażenie ! ma jaja.
Solarsoul
„Solarsoul
Nie pierwszy i nie ostatni raz. Dywersyfikacja. „
Śmiali się, że to tylko wsteczni kopią ogród na wiosnę a tu widać, że nawet bajdenowcy w zasiekach siedzą. Nie wiem ile jajek w jednym koszyku nosisz ale będziesz miał za niedługo okazję.
!Novy
Piękne jest gdy ktoś kto walczy o gotówkę jednocześnie inwestuje w krypto
Ciekawe w jakiej walucie typu FIAT wycenią kryptowaluty, kiedy FIATA już zabraknie...:)
Poczciwy Macleod:
CBDCs — The good, the bad, the ugly
https://www.goldmoney.com/research/cbd-cs-the-good-the-bad-the-ugly
supermario
"wygląda na to, że szykuje sie jakaś apokalipsa na nieruchomościach w Niemczech.
Wchodzi w życie reforma podatków od nieruchomości, aktualnie rozsyłane są decyzje na nowe stawki, które obowiązują od 2025.
W niektórych przypadkach opłaty roczne za domek jednorodzinny wzrosły z 400 euro na 14000."
Jak Supermario pisze , żeby ratować niszczoną cywilizację łacińską stanowiącą najlepszą gwarancję własności prywatnej to wielu się śmieje. Będzie płacz i lament , ale będzie już za późno.
supermario
" Z drugiej strony własność prywatna to taki wymysł demokracji co nie oznacza że będzie stale A jeśli stwierdza że kończymy z własnością prywatną to najprościej wprowadzić odpowiedni podatek aby większość nie było stać A reszcie wychodziło taniej wynająć i po problemie."
A to ciekawe to przed demokracją własności prywatnej nie było . Ciekawe skąd @Hansclosx czerpie wiedzę .
"Ps. Myślałem nad większa nieruchomością dla siebie i nie wiem czy mam szukać kawalerki na wynajem czy większego domu haha. Trzeba się dostosować i nie stracić.
Jutro idę po trochę złota."
Supermario wątpi , że w takim wariancie złoto da jakakolwiek ochronę majątku , poza tym to czy złoto aktualnie nie jest w trendzie spadkowym ...
Supermario przypomina jak kiedyś pisał , że jeszcze Putin będzie witany chlebem i solą . Niech UE wali większe podatki ,niech nakazuje czym palić , czym jeździć , co jeść itd. to i może szampany zaczną strzelać na powitanie.
Lech
@janwar
Lech
PIS kłamie, kradnie i oszukuje i pomału każdy to dostrzeże.
-PO, SLD i inni nie kłamali, nie kradli i nie oszukiwali???
Wtedy złodziei ścigały niezależne i powołane do tego instytucje ,. teraz wszystkie instytucje są zależne od pisu i wykonują tylko polecenia pisu, jakim trzeba być ćwokiem żeby tego nie widzieć..Całe państwo podporządkowali swoim interesom..
@Są okupanci których kraje chcą i są okupanci których nikt nie chce.
Dla tych pierwszych nie trzeba wygrać militarnie aby wygrać A ci drudzy całkowite zniszczenie kraju potrafią potraktować jako wygrana.
Miękiszony i sprzedajne q ..y chcą bo mają w tym interes..szczególnie gdy podejmują decyzje wbrew woli narodu i własnej Konstytucji o tym mówiącej..
Co do podatku od nieruchomości to właśnie tak można zniszczyć potencjalne źródła dochodu od nieruchomości, akcji, surowców czy obligacji , ale i zwyczajnej działalności gospodarczej, podatkami solidarnościowymi, opłatami od wydobycia , dziesięciną i pogłównym , jak zwał to zwał, i to wyższy od możliwych dochodów..
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 16:11
Solarsoul
“Poczciwy Macleod:
CBDCs — The good, the bad, the ugly
https://www.goldmoney.com/research/cbd-cs-the-good-the-bad-the-ugly”
To placebo nie ma czegoś co ma ten metal. Jest nieprzemijalne, nie pokrywa się patyną, niekoniecznie musi przenosić wartość w okresie 5-20 lat ale znakomicie ją przenosi gdy sypią się kolejne alternatywy typu Bitcoin. Tak jest i tak będzie. I to wiedzą rządy co mogą tylko potwierdzić przyrosty skarbców. Trzeba tą wartość przekazywać dzieciom i uczyć świadomości. Nie było nigdy takiego precedensu żeby pieniądze na depozycie były na tak negatywej stopie. Ale odpowiadają za to nie rządy i nie ma światowego spisku. Ciągle zastanawiam się nad ewenementem ratowania frankowiczów. Votum może dało zarobić ale popatrzmy. Są ludzie, którzy chcą mieć tu i teraz. Żeby to mieć podejmują ryzyko. Czy jeśli stracicie na giełdzie to są uruchamiane jakieś programy pomocowe? Nie. A dlaczego tam są uruchamiane? Bo stać kogoś żeby promować życie na kredyt. Przeciwnicy zaciągania kredytów to jest największe zło. Jest tutaj kilku takich i myślę, że nawet @buffett z @Novym by się dogadali w tej kwestii:) Gramy tak naprawdę do jednej bramki.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 16:20
supermario
"Wtedy złodziei ścigały niezależne i powołane do tego instytucje ,. teraz wszystkie instytucje są zależne od pisu i wykonują tylko polecenia pisu, jakim trzeba być ćwokiem żeby tego nie widzieć..Całe państwo podporządkowali swoim interesom.."
No to ćwok Supeermario pyta czcigodnego dlaczego nie ścigano wtedy winnych afery Amber Gold ? Przecież nawet syn pana Tuska zeznawał , że wszyscy wiedzieli , że to jest lipa. Supermariowi się wydaje , że czcigodny wyznaje moralność Kalego.
janwar
Wtedy złodziei ścigały niezależne i powołane do tego instytucje ,. teraz wszystkie instytucje są zależne od pisu i wykonują tylko polecenia pisu, jakim trzeba być ćwokiem żeby tego nie widzieć..Całe państwo podporządkowali swoim interesom..
-wygląda na to że masz jeszcze mleko pod nosem lub oglądasz tylko TVN.
Sprawdż ile firm państwowych sprzedano za rządów Kwacha za 10% wartości, do tego stopnia że po przegranej SLD Cimoszewicz i Miler szybko uciekli z Polski w obawie przed czapą.
Sprawdż za rządów PO wszyscy wtajemniczeni robili oscylatory lewych faktur i zwroty z US.
Lecz jeśli twoja wiedza opiera się na przeczytanej tylko jednej książce w twoim życiu dlatego piszesz brednie.
supermario
"Miękiszony i sprzedajne q ..y chcą bo mają w tym interes..szczególnie gdy podejmują decyzje wbrew woli narodu i własnej Konstytucji o tym mówiącej.."
A położenie łapy na kasie z OFE , czy podwyższenie wieku emerytalnego było zgodne z wolą narodu i własną Konstytucją ?
Kodi
po prostu sobie przelicz, rzeczywiście przeciętna działka to około 1000m.kw.
całkiem niedawno mój znajomy w Polsce otrzymał decyzje dot. stawki za wiecz. użytkowanie działki (ogród kolo domu, jednak osobna działka)
było wcześniej 200zł, nowa stawka 19000 PLN na rok (słownie dziewiętnaście tysięcy)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 18:32
..warren
całkiem niedawno mój znajomy w Polsce otrzymał decyzje dot. stawki za wiecz. użytkowanie działki (ogród kolo domu, jednak osobna działka)
było wcześniej 200zł, nowa stawka 19000 PLN na rok (słownie dziewiętnaście tysięcy)
--
nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy
2030
Dante
The next bull market in stocks won't kick off until the Fed is forced to bail out the US government, Bank of America says
The next bull market in stocks won't happen until the Federal Reserve cuts interest rates to bail out the US government, according to Bank of America.
BofA said that high rates will result in a staggering increase in interest payments on America's $31 trillion debt.
The bank said US government debt is expected to soar by more than $21 trillion over the next 10 years.
https://www.businessinsider.in/stock-market/news/the-next-bull-market-in-stocks-wont-kick-off-until-the-fed-is-forced-to-bail-out-the-us-government-bank-of-america-says/articleshow/98217414.cms
=====
Investors Are Dumping Equities and Cash Amid Fears of Hawkish Fed, BofA Says
Stock, cash funds see weekly outflows; $4.9 billion to bonds
Hartnett sees S&P 500 dropping 5% by March 8 as yields rise
Investors are dumping equities and cash alike in favor of bonds as they position for the risk that the Federal Reserve persists with hawkish policy moves, Bank of America Corp. strategists said.
Global equity funds lost $7 billion in outflows in the week through Feb. 22, while $3.8 billion left cash funds, according to a note from the bank, which cited EPFR Global data. At $4.9 billion, bonds drew additions for an eighth straight week in the longest such streak since November 2021, the team led by Michael Hartnett said.
US stocks have dropped in the past three weeks as signs of sticky inflation fanned fears that the Fed could pursue higher interest rates for longer. The first quarterly decline in corporate earnings since 2020 has also damped risk demand, and Wall Street market strategists including Michael Wilson at Morgan Stanley have warned that equities could see deep declines over the next few months.
Bank of America’s Hartnett reiterated his view that the S&P 500 could slide to 3,800 points by March 8 — implying declines of more than 5% from its latest close. The strategist’s call is underpinned by expectations that resilient growth in the first half of the year will coincide with higher interest rates and lead to a sharper economic slowdown in the second half. Citigroup Inc. strategists also said on Friday that a US recession is eventually likely.
In contrast to the general trend, BofA private clients made the largest additions to stocks in eight weeks.
Among regions, emerging-market stock funds attracted inflows of $2.1 billion in the week, while US equities had redemptions for a third straight week at $9 billion. Outflows also resumed from European funds. By style, US value and small cap saw additions, while money left growth and large cap funds. Energy led sectoral inflows, and materials and financials saw the biggest outflows.
https://www.fa-mag.com/news/investors-are-dumping-equities-and-cash-amid-fears-of-hawkish-fed--bofa-says-72129.html
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 18:57
TeQ
Ma załadowane dane do 30.09.2021.
Nie powie kiedy zaczęła się operacja RU na UA. itp...
Na pytanie:
Czy Georgia Guidestones to nowe 10 przykazań?
Odpowiedziało:
Georgia Guidestones nie są uważane za nowe Dziesięć Przykazań przez żadną oficjalną lub powszechnie akceptowaną instytucję religijną lub kulturalną. Dziesięć Przykazań to zestaw zasad religijnych i moralnych, które są kluczowe dla wiary żydowskiej i chrześcijańskiej, podczas gdy Georgia Guidestones to nowoczesny pomnik zawierający zestaw dziesięciu wskazówek dotyczących satysfakcjonującego i zrównoważonego życia.
(dodam, żeni nie wie, że zostały zniszczone)
Czy ludzie są jak zwierzęta?
Ludzie mają wiele wspólnych cech fizycznych i behawioralnych z innymi zwierzętami, takich jak potrzeba pożywienia, wody, schronienia i interakcji społecznych. Jednak ludzie są również wyjątkowi pod wieloma względami, w tym naszymi zaawansowanymi zdolnościami poznawczymi, umiejętnościami językowymi i praktykami kulturowymi, które pozwoliły nam zdominować i przekształcić nasze środowisko w sposób niespotykany w królestwie zwierząt.
Czy możliwe jest wytworzenie gazu ziemnego i ropy naftowej z martwych zwierząt i roślin w laboratorium?
Tak, możliwe jest wytworzenie gazu ziemnego i ropy naftowej z martwych zwierząt i roślin w laboratorium przy użyciu procesu zwanego pirolizą. Piroliza polega na podgrzaniu materii organicznej przy braku tlenu do wysokich temperatur, co powoduje rozkład złożonych związków organicznych na prostsze węglowodory, które można wykorzystać jako paliwa. Proces ten jest podobny do procesów geologicznych zachodzących przez miliony lat w celu wytworzenia paliw kopalnych, takich jak gaz ziemny i ropa naftowa. Jednak obecnie nie jest to powszechnie stosowana metoda wytwarzania tych paliw na dużą skalę ze względu na koszty i wydajność.
No to rozszerzam pytanie:
czy możliwe jest wytworzenie gazu ziemnego i ropy naftowej z martwych zwierząt, ludzi i roślin w laboratorium?
Technicznie możliwe jest wytwarzanie paliw kopalnych, takich jak gaz ziemny i ropa naftowa, z materii organicznej w warunkach laboratoryjnych, ale proces ten nie byłby obecnie ekonomicznie wykonalny. Ponadto istnieją obawy dotyczące wpływu paliw kopalnych na środowisko i potrzeby przejścia na bardziej zrównoważone źródła energii. Warto również zauważyć, że wykorzystywanie zmarłych ludzi jako źródła materii organicznej do tworzenia paliw kopalnych byłoby wysoce nieetyczne i nielegalne.
Ponawiam
Czy możliwe jest wytworzenie gazu ziemnego i ropy naftowej z martwych zwierząt i roślin w laboratorium?
Tak, możliwe jest wytworzenie gazu ziemnego i ropy naftowej z martwych zwierząt i roślin w laboratorium w procesie zwanym „pirolizą biomasy”. Obejmuje to ogrzewanie materiałów organicznych (takich jak drewno, resztki pożniwne i odchody zwierzęce) przy braku tlenu, który rozkłada je na mieszaninę gazów i cieczy, które można rafinować na paliwa, takie jak gaz ziemny i ropa naftowa. Jednak proces ten może być kosztowny i może nie być tak wydajny jak wydobywanie paliw kopalnych z ziemi, dlatego nie jest jeszcze powszechnie stosowany na skalę przemysłową.
Dziękuję ;).
TeQ
no jedno pytanie, nieco zmienioe
Czy możliwe jest wytworzenie gazu ziemnego i ropy naftowej z martwych zwierząt, humanoidów i roślin w laboratorium?
Jeśli chodzi o obecną wiedzę naukową i technologię, nie ma żadnych dowodów sugerujących, że możliwe jest tworzenie gazu ziemnego i ropy naftowej z martwych organizmów humanoidalnych (tj. istot przypominających ludzi z innej planety lub innego wymiaru). Powstawanie gazu ziemnego i ropy naftowej zazwyczaj wymaga specyficznych warunków geologicznych i biologicznych, które nie występują w warunkach laboratoryjnych. Chociaż naukowcy mogą wytwarzać węglowodory w warunkach laboratoryjnych za pomocą różnych procesów chemicznych, nie są one równoważne złożonym mieszaninom węglowodorów występującym w gazie ziemnym i ropie naftowej.
;)
Solarsoul
Jakie było narzekanie na Vat22->23proc? Dlaczego czcigodna prawica nie przywróciła stawki 22? Bo to kolesie co piją przy jednym stole i się śmieją z elektoratu. Wróćmy w ogóle do czasów UW i Pana Leszka. Teczka za teczkę. Kto pakował grubą kasę w kampanie UW? Nie ma szans żeby niezależny kandydat zaistniał w tym zepsutym systemie wyborczym, dlatego tak jest to skonstruowane. Mówiąc o USA to po części niezależnym był Trump, reprezentował dużą grupę kapitału ale gdyby on był u władzy to czy dziś WIG-Ukraina szurowałby po dnie? Na pewno nie ale oczywiście kosztem alternatywnych żródeł energii. Za dużo piniędzy poszło w plan ratowania świata przed klęską klimatyczna żeby mógł jakiś Trump to zmarnować.
Dante
Każdy miliarder emituje milion razy więcej dwutlenku węgla niż przeciętna osoba
Najbogatszy jeden procent zarobił prawie 2/3 bogactwa, które powstało od 2020 roku, czyli prawie dwa razy więcej pieniędzy niż reszta światowej populacji - wynika z nowego raportu Oxfam. Dodatkowo każdy miliarder na świecie emituje milion razy więcej CO2 niż przeciętna osoba
https://www.wnp.pl/finanse/kazdy-miliarder-emituje-milion-razy-wiecej-dwutlenku-wegla-niz-przecietna-osoba,682043.html
Lech
Przecież siedzą od wielu lat ,a w dzisiejszych aferach nikomu nie przedstawiają zarzutów, nawet nie przesłuchują gdy to dotyczy pisu..?
Masz choćby Polnord , państwowe fundusze przejęły akcje za około 15-20 zł szt, z największym bankiem ziemi do budowy 1,5 mln m2 mieszkań w największych miastach i sprzedają te akcje "Węgrowi" za 2,12 zł sztuka gdy chodziły i po 300 zł i to chodziły na długo przed bańką mieszkaniową, w sumie za głupie około 100 baniek ze stratą co najmniej 500 mln i do tego setki mln odszkodowań należnych Polnordowi, zmuszając też mniejszościowych do oddania po 3,5zł? zamiast sprzedać po przynajmniej 50 zł lub zbudować 1,5 mln m2 ? I nic wszystko o,kej Węgier zadowolony...
Inna sprawa ,że AmberGold wsadził setki milionów w wynajem amerykańskich i europejskich samolotów gdy cena metalu złota i srebra się zatrzymała, natomiast wzrosły ceny wynajmu samolotów , ceny paliwa lotniczego 100% i drastycznie?! wzrosły opłaty lotniskowe, dość że mało LOT nie splajtował i je mocno obniżono..? po upadku AG?. Na taki biznes to trzeba mieć kupę kasy na dotowanie przez kilka lat , gdy przynajmniej paliwo stanieje i odrobi się straty lub złoto znów urosło 400% (ale już siedzieli i byli bez złota) i doświadczenie większe niż ma mały kazio..pomijam że nie powinni niczego innego oprócz złota próbować, a jak przestało rosnąć to zrezygnować..14% rocznie to akurat na samym złocie mogli spokojnie płacić i sporo im by zostało bo zdrożało 300 % w krótkim czasie.., czyli biznes miał jak najbardziej sens.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 19:21
supermario
"Jakie było narzekanie na Vat22->23proc? Dlaczego czcigodna prawica nie przywróciła stawki 22? Bo to kolesie co piją przy jednym stole i się śmieją z elektoratu"
Supermario proponuje stosować nazewnictwo zgodne z rzeczywistością i o socjalistach nie pisać prawica.
Lech
Orlen dostał monopol na dojenie Polaków , a tzw pseudo walka z mafią powoduje że mafia pisowska dostaje wiele miliardów haraczu od Polaków, a import paliw tak skomplikowano i utrudniono, że nikt nie chce sprowadzać taniego konkurencyjnego paliwa do Polski..!!!??
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 19:34
supermario
Supermario jak broni jakąś partię to za konkretne posunięcia , a nie kierując się ideologicznym zaczadzeniem pisze pierdy , że nawet jak było coś dobrze zrobione to i tak musi być źle .
supermario
"Orlen dostał monopol na dojenie Polaków , a tzw pseudo walka z mafią powoduje że mafia pisowska dostaje wiele miliardów haraczu od Polaków, a import paliw tak skomplikowano i utrudniono, że nikt nie chce sprowadzać taniego konkurencyjnego paliwa do Polski..!!!??"
Jak za PO doiły mafie paliwowe to czcigodnemu nie przeszkadzało.
Andrzeyoo
@Lech
Jak za PO doiły mafie paliwowe to czcigodnemu nie przeszkadzało.
zaorane.... obnażona klasyczna mentalność Kalego właściwa ludom lewicującym
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 21:53
..warren
!Novy
po prostu sobie przelicz, rzeczywiście przeciętna działka to około 1000m.kw.
2500m2 (25ar) to nie jest przeciętna działka w drogich dzielnicach. Na taką działkę stać tych co mają na niej domy po 300m2 i więcej. Kwota 20k rocznie nie robi tam nikomu różnicy.
całkiem niedawno mój znajomy w Polsce otrzymał decyzje dot. stawki za wiecz. użytkowanie działki (ogród kolo domu, jednak osobna działka)
było wcześniej 200zł, nowa stawka 19000 PLN na rok (słownie dziewiętnaście tysięcy)
Nie za bardzo rozumiem. Użytkowanie wieczyste działki na której jest ogród (teren zielony) jest droższe od działki na tym terenie pod domem? Coś tu się nie zgadza.
Tak czy siak, ludzie pod swymi niewielkimi firmami płacą po 20k/rok za użytkowanie wieczyste i to jest problem. Jak ktoś ma działkę 1/4 hektara przy domu to znaczy, że go na nią stać. Nie rozumiem problemu.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 22:45
!Novy
Bo stać kogoś żeby promować życie na kredyt. Przeciwnicy zaciągania kredytów to jest największe zło. Jest tutaj kilku takich i myślę, że nawet @buffett z @Novym by się dogadali w tej kwestii:) Gramy tak naprawdę do jednej bramki
Niejaki @buffett nie ma pojęcia o tym czym jest gospodarka, kredyt itd. Takich jak on dymają ratami 0% a oni ich całują dodatkowo po rękach.
Staram się trzymać z dala od takich "mądrali". Nowobogacki króry ma niby pieniadze w kieszeni, ale ratami 0% "dyma" system LOL!
Masz pytania jeszcze? :)
Ja wcale nie jestem przeciwnikiem kredytu. Tylko nie dla każdego, nie na takich samych warunkach i nie dla każdej firmy.
Nie jestem też przeciwnikiem realnych, dodatnich rzeczywistych stóp procentowych czyli stóp procentowych ponad inflację. Nawet niech zagoszczą na stałe. Wreszcie ktoś wynagrodzi oszczędzających i ich trud w wytwarzaniu wartości dodanej. To byłaby nobilitacja po latach ich okradania.
Szybko pozbędziemy się firm zoombie, "biznesmenów" z trzema hipotekami, firm dających raty 0% bo ich już nie będzie.
Na starcie będzie też boleśnie, bo pozbędziemy się też milionów białych kołnierzyków wraz z niepotrzebnymi zawodami i firmami jakie je tworzą. Ale na dłuższą metę- wszystkim to przyniesie zyski.
Nie tak dawno rozpisywał się tu jeden kolo który pisał, że przy obecnych stopach procentowych (choć i tak rzeczywiste są nadal ujemne) gospodarka nie może się rozwijać, rynki nie mogą rosnąć i czeka nas wieczna bessa na giełdzie.
Po takich wpisach opadają ręce.
To jest inflacja...ale totalnej głupoty i braku wiedzy o gospodarce dzieci wiecznej hossy za helicopters money.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-26 23:08
..warren
Niejaki @buffett nie ma pojęcia o tym czym jest gospodarka, kredyt itd. Takich jak on dymają ratami 0% a oni ich całują dodatkowo po rękach.
--
tylko niejaki buffett sobie żyje jak pączek w maśle i śmieje się z kredytów i rat. chyba, że na zabawki warrena. to i owszem.
bywaj kacapie, nie rozpędzaj się tak, bo znowu wpie...l społeczny zbierzesz :)
!Novy
@Serbia
https://balkaninsight.com/2023/02/23/rio-tinto-spends-million-euros-on-serbian-land-since-mine-cancellation/
!Novy
Kryzys przynosi największe innowacje, bo firmy przyparte do muru kombinują, jak dostarczyć produkt taniej stąd też potrzeba nowości.
Kryzys finansowy 2008 i dodruk przyniósł BTC.
Coraz większa cenzura przyniesie zdecentralizowane media.
CBDC i zdelegalizowanie krypto przyniesie nowe rozwiązania. Jakie? Można zgadywać, że privacy coiny wrócą do łask, może jakieś privacy blockchain, privacy wallet itd.
Czas pokaże natomiast nie wierzę, że ludzie po prostu podwiną ogon i podporządkują się uciskowi. Zawsze są buntownicy, którzy uważają że zasady są po to żeby je łamać
Kryzys przynosi upadki zakredytowanych pod korek firm zoombie, biur pośrednictwa sprzedaży nieruchomościzbędnych i innych dziwnych tworów powodowanych dodrukiem i sztuczną hossą oraz tworzonych sztucznie zawodów jak przedstawiciel handlowy, influencer, youtuber, informatyk piszący apki na androida zliczające zjedzone lizaki i mnóstwo innych nikomu niepotrzebnych zajęć.
Powoli tworzą się nowe firmy, zwykle tworzące wartości dodane bo tylko takie w kryzysie czy recesji są niezbędne- resztę weryfikuje szybko rynek. To nie czas na nowości jak je nazwałeś ale na produkcję tego co niezbędne, czas na powrót do starych i sprawdzonych metod produkcji energii,czas na nowe projekty surowcowe w branży górniczej itd.w oczekiwaniu na zmianę cyklu i powrót do rozwoju gospodarczego- żaden kryzys nie trwa wiecznie. Ale na 100% recesja czy kryzys to nie czas na nowości. To czas aby "przetrwać" i przygotować się na rozwój.
W dalszym ciągu nie rozumiem, gdzie tutaj i jaką rolę miałby zagrać Bitcoin i co masz na myśli pisząc "krzysysie Bitcoinowym"?
CBDC tak przez wielu oczekiwane i wycofanie gotówki będzie zmierzchem szarej strefy, totalnym ograniczeniem swobód wciąż jeszcze wolnego człowieka, ograniczeniem terroryzmu czy korupcji-
odpowiednie służby namierzą każdego. Oczywiście jeśli będą chciały :)
Moje zdanie jest jak zwykle inne niż więkazości tutaj. Zakładam, że w następnych 20 latach żadnej rewolucji w systemie płatności dla przeciętnego Kowalskiego nic się nie zmieni. Im więcej o tym się mówi, tym bardziej obstaję przy swoim zdaniu, że CBDC zagoszczą jedynie w systemach bankowych- swoją drogą co je różni od obecnego kreowania cyferek przez system bankowy różnych pańśtw? To, że będą ogólnie akceptowalne? Karty kredytowe od dawna są na rynku a sądząc po coraz większej popularności- nikt z tego powodu nie rozpacza :)
Dlaczego tak myślę? Przy coraz większej korupcji w polityce, lichwie bankowej, lewackim biznesie jak Amazon, handlu bronią, rozpowszechniającej się czerwonej zarazie zwanej zieloną rewolucją, socjalizmem opanowującym UE, USA i inne kolebki kapitalizmu czy demokracji- nie daję wiary, że złodzieje którzy nad tym wszystkim panują, pozwolą sobie odebrać wolność jakim jest nienamierzalna stara i poczciwa gotówka.
Na koniec barometr:
I cykle:
Nie widzę tam póki co, miejsca dla Bitcoina :)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 08:40
!Novy
Wzmianka z ostatniego D.Casseya, rzadko się z nim zgadzam (dlatego płacę za profil u niego) ale tym razem mnie zaskoczył, to a'propos tego co się obecnie dzieje i o czym pisałem:
Stated differently, the unfolding recession is a long overdue and necessary purge of artificial economic activity stimulated and subsidized by the central bank’s own financial repression policies.
The Fed’s belated attempt to “normalize” interest rates, therefore, is not a mean-spirited policy to deliberately cause labor, manufacturing capacity and other economic resources to be idled. To the contrary, it’s a belated attempt to unshackle markets from the excesses, bubbles, malinvestments, inefficiencies and unsustainabilities that are the inherent results of decades of reckless money-printing.
One of the many bubbles created by the Fed’s relentless monetary expansion of recent years could be termed the “labor bubble.” By that we are referring to the madcap hiring undertaken by corporate HR departments in the aftermath of the COVID Lockdown disruption.
As it happened, they failed to meet staffing needs in the early days of the reopening in 2021 owing to the fact that millions of workers had left the active labor force thanks to massive stimmies, early retirements and other welfare state inducements, along with mom and dad’s basements and checkbooks. So HR departments plunged into hiring “just in case” the reopening boom of 2021 and early 2022 continued. In effect, they began to hoard labor
D.Dasey
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 08:46
supermario
" Jak ktoś ma działkę 1/4 hektara przy domu to znaczy, że go na nią stać. Nie rozumiem problemu."
Chyba raczej było go stać w momencie zakupu . Nie zakładał , że znajdzie się mafia , która obłoży jego inwestycję corocznym wysokim haraczem , którego notabene górny pułap nie jest określony ( można podwyższać ile się chce aż do całkowitego wywłaszczenia ).
supermario
"Kryzys przynosi upadki zakredytowanych pod korek firm zoombie, biur pośrednictwa sprzedaży nieruchomościzbędnych i innych dziwnych tworów powodowanych dodrukiem i sztuczną hossą oraz tworzonych sztucznie zawodów jak przedstawiciel handlowy, influencer, youtuber, informatyk piszący apki na androida zliczające zjedzone lizaki i mnóstwo innych nikomu niepotrzebnych zajęć."
A może z punktu widzenia młodych ludzi apki na zjedzone lizaki są bardziej potrzebne od samochodów z silnikami spalinowymi.
Stary#
Jeśli nie Chiny to kto będzie dostarczał wafle krzemowe dla branży PV na "zachodzie"?
!Novy
Jeśli nie Chiny to kto będzie dostarczał wafle krzemowe dla branży PV na "zachodzie"?
Dzień dobry:)
Nikt.
I wrócimy do czasów, kiedy Zachód obywał się bez chińskich śmieci.
Europejska energetyka po czasie, ale także na tym zyska. Może beneficjentem powstałej niszy będzie uran?
Tak czy siak nie ma tego złego co by...:)
Thenojs
!Novy
Chyba raczej było go stać w momencie zakupu . Nie zakładał , że znajdzie się mafia , która obłoży jego inwestycję corocznym wysokim haraczem , którego notabene górny pułap nie jest określony ( można podwyższać ile się chce aż do całkowitego wywłaszczenia )
Od kiedy tak się przejmujesz "biednymi Niemcami"? :)
Mnie raczej rażą w oczy nieprawości jakimi są zwolnienia KK z zapłaty podatków od ich nieruchomości- a mają takowych w swym posiadaniu nie mało. A jeśli, są używane na cele niemieszkalne to podatku płacić nie muszą . Pomijam już te nieruchomości ziemskie które otrzymał w darowiźnie od qiernych czy Państwa (czytaj:podatników) bo od tego także nie płaci podatków.
Tak się zastanawiam, czy jeśli jeden nie płaci wcale a drugi musi płacić więcej- to może to wcale takiego procederu nie nie spowodowała zadna cyt:
mafia , która obłoży jego inwestycję corocznym wysokim haraczem
a zwykłe traktowanie obywatela tego samego państwa ale w inny niesprawiedliwie uprzywilejowany i wybiórczy sposób? Jak myślisz?
A reszta to czysta matematyka. Jeśli jeden nie płaci wcale, to ten drugi musi notabene zapłacić za dwóch. Nic w tym dziwnego.
https://obserwatorgospodarczy.pl/2021/08/03/czy-kosciol-placi-podatki/
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 10:56
Cascader
W zależności czy chcesz spekulować na cenie obligacji czy wystarczą Ci odsetki naśladujace stawkę funduszy federalnych masz do wyboru następujace ETF-y:$BIL(expense ratio:0,14%) albo $SGOV(expense ratio 0,05). Te dwa są najlepsze, najbardziej plynne i ich cena praktycznie sie nie zmienia. Jeśli chcesz sprobować zarobić na spadku to masz ETF na 20-letnie obligacje - $TLT. W przypadku pęknięcia bańki i twardego lądowania jest w stanie ten walor dojść do $200 za jednostkę, więc 100% więcej niż teraz. Dokładam bondy co jakiś czas do portfela w tej chwili to bardzo ciekawa klasa aktywów do przeczekania. W tym roku może nawet yield będzie pozytywny.
Rzemko
Liczyles moze jak wychodzi expense ratio w DIF przy kupnie obligacji bezposrednio, nie przez ETF wzgledem ETFow? Np. przy kwocie 100k USD, 2 latkow uwzgledniajac ich oplaty za przechowanie.
PS: ja bym sie trzymal z dala od TLT dopoki nie bedzie spadkow na payrollsach. Jak teraz to mamy big flip i wszystkie dane pokazuje na powrot inflacji - stopy w US moga dojsc w tym roku do ~6%, a TLT zaliczyc performance jak w 22 (~-20%). Co innego krotkoterminowe, na 2 lata - placa prawie 5% i mozna to ewentualnie przetrzymac do wygasniecia.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 11:07
Dante
Przedtem sprawa bywała prosta: 1. spada inflacja --> 2. FED przestaje ponosić stopy procentowe --> 3. odwraca się krzywa rentowności --> 4. FED tnie stopy procentowe. I między krokiem 3, a 4 był dobry czas na zakup obligacji długoterminowych, a obecnie niewiadomo kiedy FED zakończy ponoszenie stóp procentowych (co istotnie wpływa na przednią część krzywej rentowności), mimo że spada inflacja - zatem w takim otoczeniu t-billsy powinny lepiej się sprawować niż obligacje długoterminowe (do czasu odwrócenia krzywej rentowności), np.:
https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00BJXRT698#overview
Tak czy inaczej na horyzoncie do tego umocnienie dolara:
Złoto vs srebro
Akcje rynków rozwijających się vs S&P500
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 11:28
Rzemko
PS2: Jak liczysz na hard landing to wez pod uwage, ze tym razem nie bedzie bail-outow, a bail-iny (vide symulacje..) - i pomysl co sie stanie z emitentami :)
!Novy
Dodam tylko, że gdybyś chciał zagrać szorta pod obligacje śmieciowe wysokiego ryzyka (ew.recesja i podwyższone na dłużej stopy procentowe, twarde lądowanie itd) to zerknij na ProShares Short High Yield (SJB)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 11:17
!Novy
Co innego krotkoterminowe, na 2 lata - placa prawie 5% i mozna to ewentualnie przetrzymac do wygasniecia
Nie myślisz o naszych 4 latkach indeksowanych inflacją?
Te 12 latki za 500+ (o ile masz dzieci) też są bardzo dobrą opcją.
supermario
"Od kiedy tak się przejmujesz "biednymi Niemcami"? :)"
Niemiec wykorzystywany przez swoje elity to też człowiek i Supermario nie widzi powodu , aby był ekstra dojony.
"Mnie raczej rażą w oczy nieprawości jakimi są zwolnienia KK z zapłaty podatków od ich nieruchomości a mają ich w posiadaniu nie mało i jeśli są używane na cele niemieszkalne to podatku płacić nie muszą . Pomijam już te nieruchomości ziemskie które otrzymał w darowiźnie od qiernych czy Państwa (czytaj:podatników) bo od tego także nie płaci podatków."
Ciekawe ,że nie rażą Cię takie same zwolnienia dla innych związków wyznaniowych . Tak , tak choćby Żydów . Takie same zwolnienia mają także różne tzw. organizacje pozarządowe , fundacje i fundacyjki . Czy też to Cię razi czy tylko KK ?
Czyżbyś też był kryptowyznawcą moralności Kalego ?
!Novy
Czyżbyś też był kryptowyznawcą moralności Kalego ?
Nie. Ale skala tego złodziejskiego procederu zwanego "zwolnieniem z podatku" ma tu także znaczenie. KK bije ich wszystkich swym majątkiem na głowę.
Kazdy uprzywilejowany złodziej to i tak jednak złodziej.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 11:28
Stary#
Nikt.
I wrócimy do czasów, kiedy Zachód obywał się bez chińskich śmieci.
Ktoś musi załatać dziurę po chinolach jeśli ich ban na wafle krzemowe wejdzie w życie(jeśli w ogóle).
https://www.google.com/amp/s/asiatimes.com/2023/02/china-bans-export-of-core-solar-panel-technologies/
Póki co Chiny są największym producentem.
https://www.statista.com/statistics/268108/world-silicon-production-by-country/
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 11:36
Rzemko
Tez mozna, sa ok
!Novy
Wszystko się zgadza.
Ban chinoli ma być ripostą na działania UE i USA w sprawie niezależności technologii PV od Chin i przeznaczonych środków. Przeznaczane kwoty, są jak dotąd bezprecedensowe.
O ile ten ban dojdzie do skutku. To zadziała chwilowo tak jak nałożone sankcje na rosyjskie surowce.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 11:36
supermario
"Nie. Ale skala tego złodziejskiego procederu zwanego "zwolnieniem z podatku" ma tu także znaczenie. KK bije ich wszystkich na głowę."
Racz zauważyć , że to wszystko są organizacje non profit . Problemem nie jest to , że utrzymują się z różnych datków . Problemem jest to , że prawie nigdy nie ujawniają skąd otrzymują donacje . Jeszcze większym problemem jest wyciąganie przez nie ręki po pieniądze z budżetu państwa.
"Kazdy uprzywilejowany złodziej to i tak jednak złodziej."
Supermario nie uwierzy , że nigdy nie korzystałeś z ulg podatkowych , z których nie mogli skorzystać inni , więc w świetle tego co napisałeś analogicznie też byś był złodziejem.
Spy
@Rzemko
Co innego krotkoterminowe, na 2 lata - placa prawie 5% i mozna to ewentualnie przetrzymac do wygasniecia
Nie myślisz o naszych 4 latkach indeksowanych inflacją?
Te 12 latki za 500+ (o ile masz dzieci) też są bardzo dobrą opcją
Nawrociles się?? :) Czy to nie był jeden z niewielu punktów w których się mocno nie zgadzaliśmy te 2 lata temu ?
Już nie wspomnę o tym, że pisząc że są ok, narażacie się niejako retoryce gospodarza ;)
Dante
Poniżej jak się zachowują ETFy na t-billsy: SGOV i BIL
TLT vs BIL - w skrócie, dopóki nie odwróci się krzywa rentowności, to przeważnie krótkoterminowe obligacje sprawdzają się lepiej od długoterminowych, a jak odwróci to wtedy odwrotnie.
Amerykańskie obligacje 30-letnie (ZB.F) vs 2-letnie (ZT.F)
Procentowa dywidenda z S&P500 vs oprocentowanie t-billsów 3-miesięcznych (warto zwrócić uwagę, co się dzieje z trendem koło 0)
Procentowa dywidenda z S&P500 vs oprocentowanie obligacji 10-letnich (warto zwrócić uwagę, co się dzieje z trendem koło 0)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 13:00
!Novy
Nawrociles się?? :) Czy to nie był jeden z niewielu punktów w których się mocno nie zgadzaliśmy te 2 lata temu ?
Na wszystko przychodzi czas i pora :)
Zostaniemy z wyższymi stopami na dłużej (tego się nie spodziewałem), z inflacją na dłuzej (to dla mnie było jasne po tak szybkim zacieśnianiu i nie czekaniu na efekty w dłuższym terminie) oraz BYĆ może recesji (obstawiam jednak jedynie znaczące spowolnienie gospodarcze bez spadku PKB poniżej zera).
To wszystko skłania mnie do uzupełnienia brakującej części mego portgela jakim są obligacje indeksowane inflacją. To chyba całkiem niezły moment :)
Już nie wspomnę o tym, że pisząc że są ok, narażacie się niejako retoryce gospodarza ;)
Zwykle miałem odmienne zdanie od gospodarza i zwykle działam wspak jego ruchom :)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 13:10
!Novy
Supermario nie uwierzy , że nigdy nie korzystałeś z ulg podatkowych , z których nie mogli skorzystać inni , więc w świetle tego co napisałeś analogicznie też byś był złodziejem
Miałem raczej na myśli rozdawnictwo jakiego się dopuszcza Państwo oddając nie swoją (a obywateli) własność jaką jest nieruchomość gruntowa (nawet nie wspominam o zabudowaniach) drugiemu który ten złodziejski proceder popiera i zagrabione wcześniej mienie przyjmuje dla swej korzyści.
Złodziej zabiera a to co ukradzione bierze drugi złodziej.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 13:18
Czytelnik13
7laws.pl
pozdrawiam
!Novy
Widzisz.
Tak się robi duży deal, politykę, tanią gospodarkę i całą resztę. Kołchoz ma moc. Najpierw kapitalizm lituje się nad biednym socjalizmem a potem ten biedny komuch i socjalizm go pochłania.
Czas jest podobno niespokojny. Wojna u granic. W koryta wsypaywana jest karma od Putina. Swinie jedzą.
Jest szansa, że mądrzy ludzie wygrają?
https://www.wnp.pl/energetyka/chiny-stawiaja-na-wegiel-bedzie-50-gigawatow-nowych-mocy,682232.html
A my jak zwykle:
- Liczy sie to co masz ty!
A może:
-Liczy się to co mam ja i moje jaja :) !!
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 18:35
Andrzeyoo
Zostaniemy z wyższymi stopami na dłużej (tego się nie spodziewałem), z inflacją na dłuzej (to dla mnie było jasne po tak szybkim zacieśnianiu i nie czekaniu na efekty w dłuższym terminie) oraz BYĆ może recesji (obstawiam jednak jedynie znaczące spowolnienie gospodarcze bez spadku PKB poniżej zera).
Trader trąbił już dawno, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem wyjście z długów (żeby można było puszkę kopać dalej) jest długo utrzymująca się inflacja rzędu 15-20% po której zostanie istotnie zredukowany dług w stosunku do PKB co umożliwi dalsze kopanie puszki przez 10lat
oraz zredukowana zostanie jednocześnie klasa średnia, żeby nie było komu walczyć z systemem.
!Novy
Trader trąbił już dawno, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem wyjście z długów
Ehh..
Wyjście z długów to nie to co tam sobie medialnie Czarek powiada.
Stopy które by, jak powiadasz były by wyjściem z długów to 15-20% ?
Trzeba by w międzyczasie sprawdzać zadłużenie. I nie tylko USA :)
A chyba nie wielu pamięta o paletach obligacji USA w skarbcach Chin :)
oraz zredukowana zostanie jednocześnie klasa średnia, żeby nie było komu walczyć z systemem
Klasa "średnia" to obecnie influencerzy, youtuberzy, Konieczny i ska, Gancarz- wielki szuler, gość od nieruchów (nie wolno tu wymieniać jego nazwiska) i inne krzaki tej bańki. Czyli nikt kto dodaje cokolwiek w wartości dodanej do tego pięknego kraju.
Trzeba super krachu abym już ich nigdy nie oglądał.
A to niestety mało prawdopodobne- świadomość mych współobywateli jest niestety coraz niższa..
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 19:44
supermario
https://biznes.wprost.pl/twoj-portfel/11116180/tusk-bedziemy-proponowali-kredyt-zero-procent-i-doplate-do-najmu.html
..warren
za chwile ten co nie ma kredytu będzie złodziejem, wyrzutkiem i innowiercą :))
co za czasów dożyłem...
supermario
:Szefowa MFW atakuje kryptowaluty
Kolejnym ważnym punktem jej przemówienia, była kwestia kryptowalut. W ostatnim czasie wiele instytucji kredytujących opiera część swoich inwestycji na cyfrowych walutach, które nie są w żaden sposób regulowane. Największym problemem, który zauważa Kristalina Georgieva jest fakt, że są to aktywa niezwykle ryzykowne i podatne na ogromne wahania wartości.
– Musimy rozróżnić cyfrowe waluty banków centralnych, które są zabezpieczane przez państwa i stablecoiny od kryptowaluty, które są emitowane przez prywatne podmioty – powiedziała Kristalina Georgieva.
Przyznała, że musi powstać bardzo mocny nacisk na międzynarodowe regulacje rynku kryptowalut. – Jeśli regulacje zawiodą, albo będą zbyt wolno wprowadzane, to nie powinniśmy skreślać możliwości całkowitego ich zablokowania. Mogą one bowiem tworzyć ryzyko finansowe – powiedziała szefowa MFW."
https://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwestycje/waluty/11113921/szefowa-mfw-ostro-o-kryptowalutach-szybkie-regulacje-albo-blokada.html
supermario
"za chwile ten co nie ma kredytu będzie złodziejem, wyrzutkiem i innowiercą :))
co za czasów dożyłem..."
Będzie zabawna licytacja między PO i PiSem pod tytułem kto da więcej. Chyba trzeba zamieniać złotówki na franki.
..warren
złotówki na franki to trzeba było zmieniać 10 lat temu :)) ale nigdy nie jest za późno
nigdy watykan nie da dotknąć swojego skarbca - szwajcarii nie to co polin
co do po i pis i ich licytacji
tak, licytują, ale ich licytacja wpisuje się i tak w plan globalistów, więc nie ważne z której strony wprowadzą dochód gwarantowany, jest to idea z davos. czy duda czy sikorski i tak czy siak tam bywają
!Novy
Przeczytaj i oceń proszę. Nie miałeś ani ty ani ja farta w projekcjach tego co się wydarzy ale gość ostatnio zmienia narrację z naganiania na PM na totalnie przemilczane ich ostatnie spadki- no może mały komentarz:,
Na start ropa:
Needless to say, the trend in global crude prices manifests itself in retail product prices with a lag. That’s because the markup or “crack spread” between crude oil prices and finished products widens and shrinks substantially in the short run owing to refining capacity utilization rates and to relative changes in supply/demand levels in the crude versus product markets.
In this context, it is obvious that US stockpiles of refined products — especially gasoline and distillates — are at very low levels. Distillate stocks in particular are well below the bottom band of their five-year trend
I złoto:
Precious metals had a great start of the year and a lot of buying activity seems to have been going on. While we don’t want to fall into the trap of timing the market, there are pretty good odds that if there is no clear Fed pivot in interest rate policy, which the market considers is bullish for stocks, then this year gold could shoot far beyond the $2,000 historical high.
We have been talking about precious metals so often and for so long that it seems we’re sounding like a broken record. Still, investors are always wondering, “Am I too late to buy now? Is the price still worth it?”
The answer, as always, is that if you don’t have a comfortable exposure to gold as part of a diversified portfolio, it is never too late to buy gold. How much? That depends on personal risk profile and circumstances.
A generally accepted portion of exposure is 10% to 20%, and with today’s circumstances, we’d go for the higher percentage. That said, gold is not cheap today. However, due to circumstances described many times before, we think it will go much higher. As Doug Casey said a long time ago, gold could be the next bubble, a scenario that becomes more probable as the world becomes more de-dollarized
Nigdy nie pisał w ten sposób o złocie w sensie górników. Przemilczał totalnie spadki ceny spot, cały ostatni wpis jest na "kup" od WPM do małego Agnico Eagle (AEM).
Dziwne.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 21:10
drobny
trzeba być inteligentnym inaczej aby uwierzyć w jakiekolwiek zapowiedzi ludzi z po, poza podwyżkami wszystkiego i podatków. To jedyne gdzie nigdy nie ściemniają. Przepraszam, jest jeszcze jedno miejsce, gdy mówią prawdę. W bonusie będzie bezwarunkowe przyjęcie ojro i tym samym wepchanie bezpośrednio w szpony waluty cyfrowej.
Stary#
Sibanye Gold?
Jutro wyniki.
:D
!Novy
Ta wredna spółka podała wyniki wcześniej, bo musiała- zgodnie z ustawami kiedy spółka ma prognozy wyników gorsze od 20% musi je ujawnić wcześniej.
Wyniki są już w cenie. Moze być korekta na plus jedynie.
Tutaj tym razem nie było niespodzianki.
Strajki, przejęcia, wydawanie kasy.
Jak akcjonariusz był przygotowany i oczytany- nie był zaskoczony.
Złoto z samego faktu swego istnienia nie może być bańką. To nie bohomazy czy makaron :)
Kontrakty na jego dostawy- i owszem.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 21:34
Stary#
Musi ujawnić różnicę większą niż 20%, wyników nie podała.
Wyniki są już w cenie. Moze być korekta na plus jedynie.
myśle że będzie gorzej i zjedzie poniżej 8.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 21:51
!Novy
Musi ujawnić różnicę większą niż 20%, wyników nie podała
Podała również orientacyjną dywidendę na akcje z tytułu takich wyników.
A to zwykle wpływa na cenę akcji.
Gdyby jednak, wyniki były w prognozie, możemy zobaczyć 2-3% w górę.
Buteleczka zacnego Cardhu w zakładzie na postee restante (anonimowych alkoholików) ?
Powącham jednak chyba jej korek :)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 22:11
!Novy
Tak na poważnie to uważam, że to bardzo mocno pokręcony czas na inwestycje. Najgorszy jaki poznałem :)
Nie wiem co i w jakim % tam kisisz, ale zostaw giełdę teraz. Nie wiem do kiedy, nawet czekaj na "stado" ale nie wchodź teraz. Jak coś tam masz, to trzymaj i nic nie rób.
Zwykle wyznaję zasadę:
- Czekacie, to chuja macie !
ale tym razem nawet najwięksi spekulanci lecą na "chwilę" do obligacji ;)
Cytując klasyka:
Trzeba wiedzieć kiedyś przegrany
Na dobranoc:
COMA
"Ekhart"
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 22:35
1956Marek
Od jakiegoś czasu przyglądam się Cardano.Jest to ambitny inowacyjny blockchain trzeciej generacji o duzym potenjale.
Zamierzam w Cardano inwestowac, ale jeszcze czekam i obserwuje.Czy ktoś ma na tym blogu swoje przemyślenia związane z tym ciekawym projektem?
:)
!Novy
Sam widzisz co się tu dzieje :)
@supermario
Masz rację.
Zabiorą nam wszystko :)
@ITT i maro
Mam pytanie.
A nie lepiej się przyglądać przyrodzie?
Ten sam efekt, ale doznania 100% more :)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 23:37
Stary#
Pozdrawiamy ekipę ITT.
Będzie 12-stka.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 23:36
!Novy
Będzie 12-stka
Obligacje 12 letnie za 500+ są świetnym rozwiązaniem, nawet przed wykupem on time.
Wszak to dzieciaka pieniadze i jego lokata.
Obligacje za 500+:
Po 12 latach w najgorszym wypadku pokonasz SP&500 o kika procent. Bez problemu :)
Moje kopiowanie to:
COMA
Ekhart
Amen.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-27 23:57
!Novy
Będzie lincz? Zbiegajcie się tu zaraz.
Łysy oderwij się od rębania i dawaj na Novego.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-28 00:59
R!ff
[Kryzys przynosi upadki zakredytowanych pod korek firm zoombie, biur pośrednictwa…]
Pełna zgoda i tutaj nie ma co dyskutować. Natomiast podczas kryzysów firmy chcąc utrzymać się na rynku przy zmniejszonym popycie na ich towar tną koszty produkcji i taki np. inżynier dostaje za zadanie jak wyprodukować coś np. w 1h a nie 2h. Czy też jak wyprodukować coś w tym samym czasie za pomocą jednej a nie dwóch osób. Tutaj właśnie jest miejsce na nowości.
Kryzys bitcoinowy – całkowity zakaz handlu kryptowalutami. Spodziewam się, że jak tylko CBDC nabierze rozpędu prawdziwa wojna z kryptowalutami dopiero się zacznie. Nie wierzę, że szara strefa zniknie. Na pewno początki będą trudne, ale ludzie znajdą rozwiązanie. I właśnie tutaj upatruje prawdziwej użyteczności kryptowalut do rozliczeń peer to peer poza systemem - oczywiście obok barteru. Nie mówię tutaj stricte o BTC ze względu na łatwość prześledzenia transakcji, ale jakiejś formie kryptowalut jak privacy coiny, wBTC czy nowości, które powstaną właśnie ze względu na potrzebę chwili.
[…nie daję wiary, że złodzieje którzy nad tym wszystkim panują, pozwolą sobie odebrać wolność jakim jest nienamierzalna stara i poczciwa gotówka]
Mam nadzieję, że masz rację, choć wydaje mi się, że większą tych rzeczy dzieje się za pełnym przyzwoleniem żydowskiej lichwy. W tym momencie nie chodzi już o pieniądze a totalną kontrolę. Do tego potrzebne jest im CBDC.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-28 00:57
!Novy
Mam nadzieję, że masz rację, choć wydaje mi się, że większą tych rzeczy dzieje się za pełnym przyzwoleniem żydowskiej lichwy. W tym momencie nie chodzi już o pieniądze a totalną kontrolę. Do tego potrzebne jest im CBDC
Człowieku wyzwól się tego co napisałeś..
Pewnie bedę dla cię kolejnym żydowskim ickiem (LOL!)
Zabawne. Nikt nie szuka ideału, a wszyscy szukają icka :)
Może jak zapodają kolektywowi następnego icka, czarnoskórego, skośnookiego czy indiańca, to biały lud się wyzwoli :)
Naziole, naziole, Putin szuka nazioli a tu masa.
Masakra.
„Aby zło zatriumfowało, wystarczy, by dobry człowiek niczego nie robił”
Edmund Burke.
Moje NIE dla nie.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-28 01:24
rr
Juz istnieje od dawna ten Coin, który masz na myśli i zwie się Monero.
@wafle krzemowe
Czy przypadkiem Intel nie zajmuje się tym od niedawna lub za chwile się tym zajmować będzie w Europie?
!Novy
Juz istnieje od dawna ten Coin, który masz na myśli i zwie się Monero
Istnieje już od dawna ten Bili The Kid.
I zwie się Bili The Kid ;)
Howgh.
Kupujcie koniecznie Monero i inne zero!
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-28 02:11
..warren
@coci czy NowaNienormalność czy Bielmuda, Baramuda itd czy jak ci tam.
Będzie lincz? Zbiegajcie się tu zaraz.
Łysy oderwij się od rębania i dawaj na Novego.
--
znowu piłeś ?
pamiętaj, że nie dostaniesz wątroby na przeszczep póki nie będzie pół roku papiera z AA.
także nie licz na nową wątrobę tylko przestań chlać
Janusz_Biznesu
Cardano jest klonem ETH który ma realizować niektóre założenia lepiej, min. ze względu na to że powstał później.Na pewno jest to projekt który robi swoją robotę, dostarczają to co obiecali, blockchain działa i budują się na nim aplikacje. Deweloperzy są obecni na łańcuchu ale nie taka ilość jak na ETH, Polce czy Cosmosie. Nie zachęcam ani nie zniechęcam, ale osobiście jeżeli mam trzymać coś z tak wysokiego marketcapu to preferuję ETH czy BNB. Potencjał do wzrostu każdy z tych coinów ma porównywalny, a do spadku Cardano jednak największy.
Pomyślałbym o dodaniu projektu z niższą wyceną który ma większy potencjał do wzrostu w ilości około 10% portfela krypto, resztę trzymałbym w BTC, ETH, BNB.
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-28 08:01
Lech
https://www.youtube.com/watch?v=4wjxdDUwlHw&ab_channel=FREENVESTING
rr
Ty już od razu o kupowaniu, nie naganiaj chyba ze tworzysz jakieś pump and dump, to daj znac :P
a tak poważnie, to wrzuciłem jako informacja, ze cos takiego jest i bywało wcześniej na ostrym celowniku ale przetrwało, być może okaże się w przyszłości ze to jedyna szeroko przyjęty Coin, z siecią, która go utrzymuje. Myśle, ze warto mieć z tylu głowy, gdzie szukać anonimowości.
Co do samych crypto, brałem udział w hossie ostatniej i przedostatniej, a pomiędzy jeszcze byłem górnikiem. Raz wykręciłem 300% raz 500%, i jeśli można gdzieś zarobic to dlaczego nie, ale otoczenie poprzednich hoss było zupełnie inne niż dzisiaj. Dzisiaj nie siedzę w żadnym crypto i nie widzę potencjału na najbliższy czas. W 2021 roku wszyscy sie dziwili, ze wychodzę z crypto mówiąc ze jak btc spadnie do 25k to będzie tak chwilowe, ze nie zdążę kupić. Dzisiaj osoby, które ze światem krypto nie miały nic wspólnego wchodzą bo widza dołek, uważają ze to jest ten moment który poprzedzał dwie poprzednie wielkie hossy, „ja mam inny podglad na te sprawy” ;) i co lepsze, większość słabo odrobiła prace domówa i trzyma kasę na giełdzie, także jak giełdy padną i poleje się krew, a to kwestia czasu, FTX był pierwszy, to wtedy można myśleć o zakupach.
Tak zgadzam sie krypto, które nie jest niczym podparte, które nie ma żadnego materialnego odniesienia, które jest jak jest prąd, ale od fiata różni sie tym kto go emituje, Fiat ma pokrycie nie w złocie a w zaufaniu do kraju i rzadu. Na naszych oczach gniją niektóre fiaty, upadają rządy, a każda wielka cywilizacja miała swój schyłek, jednak ludzie jako społeczeństwo świata, było jest i zniknie ostatnie, przetrwało wszystkie te zawieruchy. Mam bardzo mieszane uczucia co do krypto, stoję w rozkroku i nie spieszy mi sie przekraczać linii w konkretna strone poki co;)
Ostatnio modyfikowany: 2023-02-28 10:26
Ringus
Czy ktoś wie gdzie ma założony portfel Trader21 ?
forte
rr